schouw aanpassen Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 37 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 37 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
schouw aanpassen I_vote_lcapschouw aanpassen I_voting_barschouw aanpassen I_vote_rcap 
steven
schouw aanpassen I_vote_lcapschouw aanpassen I_voting_barschouw aanpassen I_vote_rcap 
pedro
schouw aanpassen I_vote_lcapschouw aanpassen I_voting_barschouw aanpassen I_vote_rcap 
krusty
schouw aanpassen I_vote_lcapschouw aanpassen I_voting_barschouw aanpassen I_vote_rcap 
Fleur
schouw aanpassen I_vote_lcapschouw aanpassen I_voting_barschouw aanpassen I_vote_rcap 
ss
schouw aanpassen I_vote_lcapschouw aanpassen I_voting_barschouw aanpassen I_vote_rcap 
jeanhup
schouw aanpassen I_vote_lcapschouw aanpassen I_voting_barschouw aanpassen I_vote_rcap 
Philip
schouw aanpassen I_vote_lcapschouw aanpassen I_voting_barschouw aanpassen I_vote_rcap 
Annejanne
schouw aanpassen I_vote_lcapschouw aanpassen I_voting_barschouw aanpassen I_vote_rcap 
Maryline
schouw aanpassen I_vote_lcapschouw aanpassen I_voting_barschouw aanpassen I_vote_rcap 

 

 schouw aanpassen

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
konijn
Pellet
Pellet
konijn


Man Aantal berichten : 97
Registration date : 27-01-13

schouw aanpassen Empty
BerichtOnderwerp: schouw aanpassen   schouw aanpassen Emptyzo maa 31, 2024 12:28 am

vraag dit even ter info en omdat ik nu nog mogelijkheid heb om aan te passen.
heb al 12 jaar een pelletkachel die zonder problemen haar werk doet.
Ik heb deze aangesloten met een inox buis diameter 80 T stuk (voor roet) en 3meter in de schouw(potten) tot op zolderverdiep.Nu kan ik nog een paar meter buis in de schouw bijplaatsen en boven een hoedje plaatsen en de potten schouw afdekken met betonplaat.Gaat dit enige verandering brengen ? Moet ik de opengebleven ruimte in de schouw opvullen en met wat(argex/perliet ?
Ik weet dat sommige gaan zeggen als het al zo lang gaat waarom iets veranderen,maar  de dakwerkers komen en kunnen tegelijkertijd dit aanpakken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Fleur
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
Fleur


Man Aantal berichten : 3082
Registration date : 06-12-11

schouw aanpassen Empty
BerichtOnderwerp: Re: schouw aanpassen   schouw aanpassen Emptyzo maa 31, 2024 8:01 pm

konijn ,ik denk dat je nog een betere schouwtrek gaat hebben met een buis tot boven met kapje
en volgens mij toch ook makkelijker is om te kuisen door een borstel er door te laten zakken

_________________
_________________________________________
HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
_________________________________________
Terug naar boven Ga naar beneden
krusty
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
krusty


Man Aantal berichten : 4416
Leeftijd : 74
Registration date : 19-11-11

schouw aanpassen Empty
BerichtOnderwerp: Re: schouw aanpassen   schouw aanpassen Emptyma apr 01, 2024 3:39 pm

2 weken geleden kachel redelijk goed gereinigd en ook de buis naar de schouwpotten tot boven 2x op en af !!!.
Als alles opgekuist was " Miljaar ik ben vergeten met de aszuiger naar beneden te gaan , nog zo 60 cm
zat vol met creosoot en asse tot aan de 8 cm buis , goed voor iets meer dan een emmer .
Dat heb ik dan maar een week later gedaan.
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31542
Leeftijd : 61
Registration date : 15-02-10

schouw aanpassen Empty
BerichtOnderwerp: Re: schouw aanpassen   schouw aanpassen Emptyma apr 01, 2024 3:51 pm

een buis tot in de schouwpotten werkt meestal goed.
maar velen vergeten dat onderaan in de potten asse ophoopt...

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
konijn
Pellet
Pellet
konijn


Man Aantal berichten : 97
Registration date : 27-01-13

schouw aanpassen Empty
BerichtOnderwerp: Re: schouw aanpassen   schouw aanpassen Emptydi apr 02, 2024 12:21 am

De klopt,ik heb op de overgang zo een schuifje geplaatst waar ik met arm doorkan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





schouw aanpassen Empty
BerichtOnderwerp: Re: schouw aanpassen   schouw aanpassen Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
schouw aanpassen
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» schouw aanpassen
» Aanpassen/veranderen van schouw
» temperatuur aanpassen

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Algemeen :: Installatie en onderhoud-
Ga naar: