Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 35 gebruikers online :: 4 Geregistreerd, 0 verborgen en 31 gasten

atlasgust, Bernd, martindesplenter, RONIEKE


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+6
player
pedro
Philip
Relax
steven
knoepken
10 plaatsers

    MIJN ERVARING MET FERO EN PAUL DE SMET

    Anonymous
    Gast
    Gast


    MIJN ERVARING MET FERO EN PAUL DE SMET Empty MIJN ERVARING MET FERO EN PAUL DE SMET

    Bericht van Gast ma maa 09, 2009 9:18 am

    Na de vriendelijkheid en behulpzaamheid van Geert van fero, zo een maand geleden waar ik toen de acces code kreeg , belde ik nu met de vraag in welk program kan ik de roetaanslag op de ruit verminderen
    Kreeg ik een ganse uitleg te horen waar ik moest uit afleiden dat er afspraken gemaakt zijn tussen invoerder en installateurs de codes zeker niet meer te geven , het is dus wel degelijk de bedoeling telkens er iets moet verandert worden aan de parameters dat de installateur dit komt doen , zodoende telkenmale een zeker bedrag uit je zakken te zuigen
    Zo is 't gemakkelijk om de 2 jaar een nieuwe mercedes te kopen

    Ik werd daar gewoon kakken gestuurd , de kachel is verkocht en trek uwe plan.

    Ik heb hem ook op de werkwijze van de firma desmet gewezen .dat is het volgende ;
    Het T stuk werd geplaatst met nog een stukje buis een goeie stielman past dat aan met de hand en soms spant dat een beetje DAN WORDT ER ZEKER NIET OP GEKLOPT MET EEN HAMER , resultaat mijn crome buis is vol blutsen , t' echt schoon om zien !!!!!En dat noemt zich installateur, had het mijn zoon geweest hij kreeg een paar lappen rond zijn oren .

    Dus enkele conclusies voor de toekomst !!!!!!

    1) ja voor een pelletkachel , maar dan een zonder codes (als die bestaat) indien met codes dan moeten die op de bestelbon staan of er wordt niets gekocht!!
    2) Mijn volgende pelletkachel zal zeker niet van bij PAUL DE SMET komen uit Geraardsbergen (ophasselt) wegens het niet nakomen van gemaakte afspraken . reeds meerdere keren getelefoneerd ; men ging terugbellen , tot nu geen enkele reactie
    Veel wind maken kan iedereen maar service geven dat is een ander probleem

    3) Voor de klantvriendelijkheid van FERO in Audenaarde wordt het ook een O op 10
    Anonymous
    Gast
    Gast


    MIJN ERVARING MET FERO EN PAUL DE SMET Empty Re: MIJN ERVARING MET FERO EN PAUL DE SMET

    Bericht van Gast ma maa 09, 2009 9:32 am

    Dat is dus net het nut van de handleidingen en de codes die op dit forum gepost staan. Dus mensen als je codes hebt, help je er elkander mee.
    avatar
    knoepken
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 206
    Leeftijd : 73
    Registration date : 14-12-08

    MIJN ERVARING MET FERO EN PAUL DE SMET Empty Re: MIJN ERVARING MET FERO EN PAUL DE SMET

    Bericht van knoepken ma maa 09, 2009 3:07 pm

    Me dunkt mij dat er veel verkopers van pelletkachels juist win gedrag vertonen ;van zo gauw als je n' kontract getekent hebt; is het gedaan met de service, in dien je achteraf moet beroep doen op zulke klungelaars is het veelal huilen met de pet op : ps: natuurlijk zit er ook koren bij maar het kaf zal met der tijd wel door de zift vallen hoor. Sad
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    MIJN ERVARING MET FERO EN PAUL DE SMET Empty Re: MIJN ERVARING MET FERO EN PAUL DE SMET

    Bericht van steven di maa 10, 2009 9:09 am

    Krusty,

    Wat is de accescode?


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    MIJN ERVARING MET FERO EN PAUL DE SMET Empty Re: MIJN ERVARING MET FERO EN PAUL DE SMET

    Bericht van Gast di maa 10, 2009 9:19 am

    Er zouden 2 modellen zijn , grijze of zwarte afstandsbediening .
    Ik heb een zwarte !!

    In het program 6 current settings Van oo ......naar 99 en verder gaan A 1 tot A9 ok dat is het !! daar kun je alles aanpassen clown
    Relax
    Relax
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 652
    Leeftijd : 60
    Registration date : 19-12-08

    MIJN ERVARING MET FERO EN PAUL DE SMET Empty Re: MIJN ERVARING MET FERO EN PAUL DE SMET

    Bericht van Relax di maa 10, 2009 5:28 pm

    Wie heeft die installatie of aanpassing van bij De Smet gedaan?


    _________________
    MCZ Nova Hydro, dus met verwarming
    Badger
    Anonymous
    Gast
    Gast


    MIJN ERVARING MET FERO EN PAUL DE SMET Empty Re: MIJN ERVARING MET FERO EN PAUL DE SMET

    Bericht van Gast di maa 10, 2009 6:26 pm

    De zoon of de kleinzoon , ik denk eerder de kleinzoon , een gast van een jaar of 25
    En den anderen een ouden van dik in de 60 stond erop te zien , maar ik moest wel 2 x 30 minuten werk betalen .......goed hé !!!!!!
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    MIJN ERVARING MET FERO EN PAUL DE SMET Empty Re: MIJN ERVARING MET FERO EN PAUL DE SMET

    Bericht van Philip ma maa 30, 2009 9:24 pm

    en ik die dacht daar een kacheltje te kopen
    naja als je bekijt wat hij allemaal verkoopt
    tot wasmachinees toe
    dan was mijn conclusie snel gemaakt
    een doorwinderde verkoper
    die me alles bij elkaar toch heel goede uitleg heeft gegegeven
    en zelfs een pelletkachel bijna voledig uit elkaar schroevde om de werkinfg ervan aan te tone
    maar zoals ik toen al dacht verkoopstechniek zeker


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    MIJN ERVARING MET FERO EN PAUL DE SMET Empty Re: MIJN ERVARING MET FERO EN PAUL DE SMET

    Bericht van Gast di maa 31, 2009 12:15 am

    Krusty komt je kachel van bij Paul De Smet,heb je ook veel moeten betalen voor de levering en installatie en T stuk,ik heb daarvoor 342euro betaalt.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    MIJN ERVARING MET FERO EN PAUL DE SMET Empty Re: MIJN ERVARING MET FERO EN PAUL DE SMET

    Bericht van Gast di maa 31, 2009 10:55 am

    Soeki,

    342 € , ja dat zal ongeveer dat zijn , ik ZIT momenteel op mijn werk maar zal vanavond eens kijken .

    ZEG Soeki, voor de goeie gang van zaken zet eens je woonplaats in je profiel want ik heb niet de gewoonte van tegen iemand te spreken die ik niet ken (knipoogje) Razz
    Anonymous
    Gast
    Gast


    MIJN ERVARING MET FERO EN PAUL DE SMET Empty Re: MIJN ERVARING MET FERO EN PAUL DE SMET

    Bericht van Gast di maa 31, 2009 11:35 am

    Krusty
    Heb mijn woonplaats bijgezet.
    Is er bij jullie iemand van Paul De Smet geweest om de kachel af te stellen,heb nu op mijn bestelbon gezien dat er opstaat Kachel wordt afgesteld door Michiel,maar die is hier nooit geweest.Ik sta versteld als ik het verbruik van anderen lees en de temperatuur die ze kunnen halen,onze kachel staat in een hoek met daarvoor het salon ,daar is het in de winter nog redelijk als men vlakbij de kachel zit maar eens in het midden van de living was het maar 18°.
    Wij hebben grote ramen maar wel dubbel glas en de woning is niet geisoleerd.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    MIJN ERVARING MET FERO EN PAUL DE SMET Empty Re: MIJN ERVARING MET FERO EN PAUL DE SMET

    Bericht van Gast di maa 31, 2009 12:07 pm

    Een kachel moet ALTIJD ter plaatse afgesteld worden dat is bij mij wel gebeurt een maand later en dan nog gratis dat is inbegrepen in de verkoopservice
    Waar ik wel op zit te vitten is dat ze een kachel verkopen en niets zeggen over een "acces code " dus op een zeker moment test je andere pellets zoals iedereen ondat je deze in massaankoop ergens anders goedkoper hebt , dus ook de instellingen die achter de code zitten moet veranderen dan ook de installateur moet komen om deze aan te passen en op dat moment is het al minsten 40 € om eens te komen aanpassen !!! en telkens dus " kassa-kassa "

    Over de kachel geen klachten , over de manier van werken WEL !!!
    o.a. als je een cromé buis aanpast gebeurt dat met de hand en NIET door op te kloppen want anders zit je met blutsen

    Om het volledig verhaal te weten zie vorige bladzijden in dit topic want de story is te lang om hier telkens te herhalen Shocked
    Anonymous
    Gast
    Gast


    MIJN ERVARING MET FERO EN PAUL DE SMET Empty Re: MIJN ERVARING MET FERO EN PAUL DE SMET

    Bericht van Gast di maa 31, 2009 12:23 pm

    "Ja Soeki , ne kachel blijft ne kachel !!!!!!

    Weet je nog de tijd van de leuvense stoof " veel leden hier op het forum zullen die zelfs niet kennen als je ervoor zat werd je gebakken en terzelvertijd op je rug was je aan het vervriezen "

    Als van de verkoopspraatjes nog maar 50 % waar is mag je al content zijn , en die ander 50 % is praat voor de vaak , dat is altijd zo.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    MIJN ERVARING MET FERO EN PAUL DE SMET Empty Re: MIJN ERVARING MET FERO EN PAUL DE SMET

    Bericht van Gast di maa 31, 2009 3:12 pm

    Soeki ,

    Als je kachel de warmte niet ver genoeg verspreid kan dit betekenen dat je ventilator van de warmtewisselaar niet hard genoeg blaast.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    MIJN ERVARING MET FERO EN PAUL DE SMET Empty Re: MIJN ERVARING MET FERO EN PAUL DE SMET

    Bericht van Gast di maa 31, 2009 5:47 pm

    Soeki,

    Zoals deze morgen gezegd , even de factuur genomen

    1 bocht + 1 T stuk + 1 dop = 203 € btw in

    transport kachel 35 € btw in



    Op de factuur staat ook FRANK DE SMET als verkoper genoteerd die teven ook lid is van dit forum

    en als techniekers GUIDO VAN VAERENBERGH en JACQUE VAN DURME

    Als ik mij niet vergis heb ik hier nu 3 verschillende prijzen gehoord voor 3 x dezelfde stukken bij 3 verschillende klanten ???? Begrijpe wie kan !!!!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    MIJN ERVARING MET FERO EN PAUL DE SMET Empty Re: MIJN ERVARING MET FERO EN PAUL DE SMET

    Bericht van Gast di maa 31, 2009 5:59 pm

    vergeten in vorig bericht

    De werkuren worden aangerekend aan 40 € de man en per uur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    MIJN ERVARING MET FERO EN PAUL DE SMET Empty Re: MIJN ERVARING MET FERO EN PAUL DE SMET

    Bericht van Gast di maa 31, 2009 6:33 pm

    Ik ben vandaag bij Paul De Smet geweest,diegene die daar in de winkel staat beweerd dat ik wel goedkoop heb gebrand,(176 zakken tot dit weekend),dat ik met mazout het dubbele zou hebben verstookt in prijs.Hij vroeg hoe warm het dan is bij mij ,ik zei ,midden in de living 18°.Hij is degene die de kachel heeft geplaatst.Heb ook gezegd dat niemand de kachel heeft afgesteld en wat ik meemaak met al die asse die we hebben .dat ik dat moe wordt.Hij gaat morgennamiddag komen ,ik heb gezegd dat als hij daar niet is ,ik weer terug ga naar daar,want dat al heb horen klagen over hen.Hij beweerd dat hij een ganse lijst tevreden klanten heeft .Dus afwachten .
    Anonymous
    Gast
    Gast


    MIJN ERVARING MET FERO EN PAUL DE SMET Empty Re: MIJN ERVARING MET FERO EN PAUL DE SMET

    Bericht van Gast wo apr 01, 2009 6:27 pm

    En inderdaad is Frank De Smet,zoals gisteren belooft deze namiddag langs geweest.Hij had een meetapparaat mee die ze nog niet lang hebben zei hij en heeft alles via computer ingesteld.Deze keer heb ik veel uitleg gekregen,de trek in de schouw was veel te hoog waardoor er veel stof werd meegezogen alsook warmte waardoor er altijd een grote aanvoer van pellets was en ik veel verbruik had. Er was ook niet genoeg verbranding waardoor er veel asse die niet geheel was opgebrand in de kachel bleef liggen.De thermostaat langs achter aan de stoof is afgekoppeld en gaat nu werken via de afstandsbediening.Zoals de kachel was ingesteld kon hij niet minder hard branden en bleef de vlam hoog maar in de winter blaasde de ventilateur niet hard genoeg zodat ik maar aan 18° kon bereiken,alhoewel er een grote vlam was.Zoals het nu is zou alles moeten correct werken ,ik hoop er zo op want na zo een seizoen miserie had ik goesting die kachel buiten te kiepen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    MIJN ERVARING MET FERO EN PAUL DE SMET Empty Re: MIJN ERVARING MET FERO EN PAUL DE SMET

    Bericht van Gast wo apr 01, 2009 11:13 pm

    Aha , dat lijkt er meer op, hopelijk werkt je kachel nu zoals het hoort.Laat het ons weten hé , de komende dagen als je verschil merkt.
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4746
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    MIJN ERVARING MET FERO EN PAUL DE SMET Empty Re: MIJN ERVARING MET FERO EN PAUL DE SMET

    Bericht van pedro do apr 02, 2009 12:20 am

    Allez,da gaat er al beter op trekken Laughing Da was toch nog als garantie gerekend hoop ik(kosteloos Wink )


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    MIJN ERVARING MET FERO EN PAUL DE SMET Empty Re: MIJN ERVARING MET FERO EN PAUL DE SMET

    Bericht van steven do apr 02, 2009 6:20 am

    Dat is positief!

    Als een fout wordt recht gezet, dan is dat heel goed.

    Je hebt toch niet moeten betalen?


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    MIJN ERVARING MET FERO EN PAUL DE SMET Empty Re: MIJN ERVARING MET FERO EN PAUL DE SMET

    Bericht van Gast do apr 02, 2009 9:45 am

    Ik had dat gevraagd als ik daar naartoe ben geweest met mijn klachten en hij zei dat het niets ging kosten ,gisteren heeft hij toch niets gevraagd maar misschien krijg ik toch nog een factuur,ik betaal toch niet hoor.De kachel heeft gisterenavond 5 uur gebrand ,de temperatuur reageerde toch goed op de vraag die ik had ingesteld op de afstandsbediening ,je zag dat het toch heel anders was,ook minder asse en een mooiere vlam maar ik was nu wel juist overgeschakels op badgerpellets.Het is nu wel moeilijker om te testen omdat de kachel niet de ganse dag moet branden maar hij kan nu toch heel zacht branden iets dat daarvoor niet het geval was.
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4746
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    MIJN ERVARING MET FERO EN PAUL DE SMET Empty Re: MIJN ERVARING MET FERO EN PAUL DE SMET

    Bericht van pedro do apr 02, 2009 9:47 am

    Soeki,

    zolang de kachel in garantie is,ist simpel->niks betalen!Factuur of geen factuur Cool

    En twas dan eigenlijk nog zijn fout!


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    player
    player
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 359
    Leeftijd : 42
    Registration date : 04-02-09

    MIJN ERVARING MET FERO EN PAUL DE SMET Empty Re: MIJN ERVARING MET FERO EN PAUL DE SMET

    Bericht van player do apr 02, 2009 10:22 am

    In de VS had nu een schadevergoeding kunnen vragen voor de geleden koude tijdens de winter PLUS het meerverbruik dat je had tijdens de winter.
    Daar kunnen misschien een paar zakjes pellets tegenover staan?!


    _________________
    Edilkamin pellbox | Piveteau pellets
    Relax
    Relax
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 652
    Leeftijd : 60
    Registration date : 19-12-08

    MIJN ERVARING MET FERO EN PAUL DE SMET Empty Re: MIJN ERVARING MET FERO EN PAUL DE SMET

    Bericht van Relax do apr 09, 2009 10:20 pm

    Soeki schreef:Ik had dat gevraagd als ik daar naartoe ben geweest met mijn klachten en hij zei dat het niets ging kosten ,gisteren heeft hij toch niets gevraagd maar misschien krijg ik toch nog een factuur,ik betaal toch niet hoor.De kachel heeft gisterenavond 5 uur gebrand ,de temperatuur reageerde toch goed op de vraag die ik had ingesteld op de afstandsbediening ,je zag dat het toch heel anders was,ook minder asse en een mooiere vlam maar ik was nu wel juist overgeschakels op badgerpellets.Het is nu wel moeilijker om te testen omdat de kachel niet de ganse dag moet branden maar hij kan nu toch heel zacht branden iets dat daarvoor niet het geval was.
    Hou er dan wel rekening mee dat je ruitje véél sneller zwart wordt (zoals je in een ander topic aankloeg). Hoe harder je kachel brandt, hoe minder aanslag.


    _________________
    MCZ Nova Hydro, dus met verwarming
    Badger

    Gesponsorde inhoud


    MIJN ERVARING MET FERO EN PAUL DE SMET Empty Re: MIJN ERVARING MET FERO EN PAUL DE SMET

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 19, 2024 9:21 am