Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

GROEPSAANKOPEN 2013: klik hier

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie zijn er online?

Er zijn in totaal 9 gebruikers online :: 2 Geregisteerd, 2 verborgen en 5 gasten

carmanjurgen, makhila

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers

ervaringen green energie (groene kachel)

Deel

Gast
    Gast

ervaringen green energie (groene kachel)

Bericht van Gast op zo nov 15, 2009 8:03 pm

De pellets van green energie (groene kachel) zijn ook te koop in Ravels bij Turnhout bij VGG houtpellets Arendonksesteenweg 1 te Ravels
    4€ per zak afgehaald en 3,85€ per zak per pallet afgehaald.

Commentaar admin: Krisgeerts, 1 maal dit bericht is meer dan genoeg

Steven
    Moderator

Man Aantal berichten: 7051
    Leeftijd: 37
    Registration date: 29-10-08

Re: ervaringen green energie (groene kachel)

Bericht van Steven op zo nov 15, 2009 8:43 pm

de andere 2 berichten zijn verwijderd.

Steven

pauleke
    verkoper

Man Aantal berichten: 30
    Registration date: 18-09-09

Bericht van pauleke op zo nov 15, 2009 9:27 pm

groot gelijk steven hou die verkopers maar goed in de gaten als ze allemaal gaan denken dat da hier een site is om gratis reclame te maken is het plezier er hier direct af .ik ben zelf ook verkoper en antwoord soms ook op vragen ,langs de andere kant heb ik hier ook al veel geleerd en nuttige informatie opgevangen.

Steven
    Moderator

Bericht van Steven op zo nov 15, 2009 10:07 pm

Dag Pauleke,

Ik weet van heel wat verkopers dat ze hier op het forum zitten.

Positieve input mag altijd gegeven worden. De prijs van iets vermeld mag ook maar geen 3 keer.

Mvg,

Steven

niel
    Pellet
    Pellet

Man Aantal berichten: 62
    Leeftijd: 34
    Registration date: 14-10-09

Bericht van niel op wo nov 25, 2009 11:00 pm

Hallo,
    Ik heb net een zak pellets van de groene kachel getest en ben zeer tevreden van de warmte opbrengst en ze branden zuiver op, weinig vervuiling in m'n kachel.De kleur van de asse is WIT.
    Wat me wel opviel is de donkere kleur en andere geur(ik denk eik)dan andere pellets.Ook zaten er rode spikkels in de pellets die volgens mij niet van hout komen maar van wat dan wel??
    Heeft iemand ervaring met deze pellets met gebruik op langere termijn.
    Zou wel een pallet willen indoen omwille van de goedkope prijs en veel warmte maar stel me toch wat vragen over de samenstelling van deze pellet.
    groeten Niel

Gast
    Gast

Bericht van Gast op do nov 26, 2009 12:26 am

niel schreef:Hallo,
    Ik heb net een zak pellets van de groene kachel getest en ben zeer tevreden van de warmte opbrengst en ze branden zuiver op, weinig vervuiling in m'n kachel.De kleur van de asse is WIT.
    Wat me wel opviel is de donkere kleur en andere geur(ik denk eik)dan andere pellets.Ook zaten er rode spikkels in de pellets die volgens mij niet van hout komen maar van wat dan wel??
    Heeft iemand ervaring met deze pellets met gebruik op langere termijn.
    Zou wel een pallet willen indoen omwille van de goedkope prijs en veel warmte maar stel me toch wat vragen over de samenstelling van deze pellet.
    groeten Niel

Niel, ook bomen bloeden bij breuken, door de groei, en hardhout heeft dit erger dan dennen of beukenhout hierdoor ook die rode spikkels in de pellets.

En ik moet eerlijk bekennen dat dit tot nu toe, van de 6 verschillende soorten pellets die ik getest heb nog altijd als beste zijn bevonden.

Met warme pellet groeten, Caddy

Steven
    Moderator

Bericht van Steven op do nov 26, 2009 2:47 am

Niel,

Ik ben zelf heel tevreden van de pellets, maar ........ veel fijne as.

Mvg,

Steven

Annejanne
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!

Vrouw Aantal berichten: 1103
    Leeftijd: 62
    Registration date: 05-07-09

Bericht van Annejanne op ma dec 14, 2009 8:26 am

Gisteren opendeurdag bij Hobbyshop Vaes te Zonhoven. Pellets Green Energy ....€ 3.10 per zak van 15 kg bij afname van 1 pallet!!!

johanvl
    Pelletje
    Pelletje

Man Aantal berichten: 39
    Leeftijd: 53
    Registration date: 28-10-09

Bericht van johanvl op ma dec 14, 2009 10:51 pm

dat is goeie prijs,
    ergens vind je dit prijs niet.

Mvg. johan.

Gast
    Gast

Bericht van Gast op ma dec 14, 2009 11:01 pm

ik wacht achter de solden .........na nieuwjaar

gr fleur

johanvl
    Pelletje
    Pelletje

Bericht van johanvl op ma dec 14, 2009 11:55 pm

ik denk dat niet in solden iets goedkoper zal zijn.

Mvg. Johan.

Steven
    Moderator

Bericht van Steven op di dec 15, 2009 12:06 am

prijzen gaan nog stijgen als het heel koud wordt. solden bestaan niet in pellets.

Mvg,

Steven

johanvl
    Pelletje
    Pelletje

Bericht van johanvl op di dec 15, 2009 12:18 am

Ja, dat stook ik al nu 3e winter met pellets.
    ik ondervind de prijs in hoogte ligt bij in de winter.
    In zomer iets lager prijs.
    ik koop meestal in augustus of september.

Mvg. Johan.

spartherm
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje

Man Aantal berichten: 300
    Registration date: 14-06-09

Bericht van spartherm op ma jan 25, 2010 12:41 am

Hoi forumgebruikers,

Regelmatig wordt hier de laatste tijd "de goede kwaliteit" maar ook "de mindere kwaliteit"
    kwaliteit aangehaald.

Niet perse in deze rubriek maar ook in andere rubrieken. Soms vind je zelfs niet meer de bomen in het bos om iets terug te vinden.

Heb ondertussen ook reeds diverse merken uitgeprobeerd en soms heb ik ook met kwaliteits pellets een tijdelijk probleem wat betreft smurrie in het vuurkorfje.

Aangezien hijzelf aan de wieg gestaan heeft bij de opstart van de productie van de greenenergy of beter gezegd de MARTENS ECO pellets vind ik dat men recht heeft op het geven van een verdediging of uitleg van dit probleem.

Ik denk dat hij ons een zeer goede uitleg kan geven aan dit steeds weerkerend probleem niet bij het merk wat hij verdeeld maar ook bij de andere merken. Ook de andere merknamen komen regelmatig aan bod water betreft een positieve of negatieve kwaliteit.

Volgens mij heeft het ook te maken met de kwaliteit van hout die aangeleverd wordt. Een producent kan ook niet altijd op elk uur van de dag een kwaliteitskontrole doen.

Als er eens een vakkundige uitleg op dit forum komt te staan wat betreft dit probleem hoeft er in de toekomst geen massa pagina's meer bevuild worden door dit steeds terugkomend onderwerp.

De heren moderators kunnen dan steeds ingrijpen en verwijzen naar een bepaalde rubriek.

Het zal zeker bijdragen aan het lezen van dit forum.

mvg,

spartherm

Gast
    Gast

Bericht van Gast op wo feb 03, 2010 3:22 pm

Hallo ik stook al een tijd green energy ben heel tevreden; ik lees op dit forum dat er veel mensen problemen me hebben . Een tip als u overgaat naar green energy zet dat de motor van de schouwtrek wat hoger dan hebt of krijgt u die koek niet in uw vuurkorfje ,en het hout is ook veel harder dus de toevoer van de pellets lager zetten . Dan zal u zien hoe mooi die brand,en een mooi wit grijs as laagje blijft er achter en praktis geen vuile ruit meer ;want ik hoor somige van zwarte aanslag, dat wijst op een slechte verbranding . En de prijs 5€ voor een zak van (25kg afgehaald en 3,20€ voor een zak van 15kg afgehaald is goedkoop voor zo een goede pellet (bij hobby shop 3,10€ maar daar staan ze buiten ook als het regent.

Laatst aangepast door Uthrex op wo feb 03, 2010 3:33 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden van aanpassing : heb uwe caps-lock afgezet.)

Gast
    Gast

Bericht van Gast op za feb 20, 2010 8:38 am

ok

Benny 67
    Pellet
    Pellet

Man Aantal berichten: 105
    Leeftijd: 45
    Registration date: 10-11-09

Bericht van Benny 67 op ma maa 01, 2010 2:20 pm

Ik heb zaterdag eens een paar zakken green energy pellets gehaald bij hobby shop Vaes. En deze pellets vallen echt goed mee!!! Ik heb ervoor niets anders gestookt dan mandi pellets. Ik ben nu tot de vaststelling gekomen dat de pellets van green energy even goed zijn als die van mandi en beterkoop zijn dan mandi pellets. Ik vind het een goede prijs voor een goede pellet.

MVG, Benny 67

stef999

Aantal berichten: 3
    Registration date: 12-03-10

Bericht van stef999 op za maa 13, 2010 12:04 am

hoi , ik heb gisteren pellets gehaald bij groenekachel in heusden zolder nu ik deze eerste zakken van 15 kg opendeed viel er wel iets op bij mij deze pellets zijn helemaal niet gemaakt van hard hout deze pellets zijn gemaakt van afval in de pellets zit namelijk stukjes van formica beter bekend als meubelplaat ( de toplaag wit grijs zwart enz..) ik heb hiervan dan ook foto's genomen http://img62.imageshack.us/img62/3145/img6427p.jpg het is dus niet voor niets dat ze goedkoper zijn

meer uitleg hierover later

Laatst aangepast door stef999 op za maa 13, 2010 12:19 pm; in totaal 3 keer bewerkt

Jef
    Pelletkachel
    Pelletkachel

Man Aantal berichten: 661
    Leeftijd: 56
    Registration date: 31-10-08

Bericht van Jef op za maa 13, 2010 12:42 am

stef999 schreef:hoi , ik heb gisteren pellets gehaald bij groenekachel in heusden zolder nu ik deze eerste zakken van 15 kg opendeed viel er wel iets op bij mij deze pellets zijn helemaal niet gemaakt van hard hout deze pellets zijn gemaakt van afval in de pellets zit namelijk stukjes van formica beter bekend als meubelplaat ( de toplaag wit grijs zwart enz..) ik heb hiervan dan ook foto's genomen http://img62.imageshack.us/img62/3145/img6427p.jpg het is dus niet voor niets dat ze goedkoper zijn

Die van jou lijken helemaal niet op de mijne niet goed en neen ik heb geen connecties(buiten dat ik er klant ben) met groenekachel nog aandelen of andere vorm van compensatie,ik blijf alleen een wat voor mij tot nu toe goed product is verdedigen.
    En mischien zie ik het verkeerd maar ik vind het toch weer een beetje vreemd dat dit een weer een eerste posting is wat? maar zoals gezegt ik zie het mischien verkeerd amai .

26 zonnepanelen Suntech 205Wp = 5330Wp
    1 Omvormer SMA 5000TL-20

windaddict
    Pellet
    Pellet

Man Aantal berichten: 182
    Leeftijd: 40
    Registration date: 05-11-08

Bericht van windaddict op za maa 13, 2010 9:32 am

stef999 schreef:hoi , ik heb gisteren pellets gehaald bij groenekachel in heusden zolder nu ik deze eerste zakken van 15 kg opendeed viel er wel iets op bij mij deze pellets zijn helemaal niet gemaakt van hard hout deze pellets zijn gemaakt van afval in de pellets zit namelijk stukjes van formica beter bekend als meubelplaat ( de toplaag wit grijs zwart enz..) ik heb hiervan dan ook foto's genomen http://img62.imageshack.us/img62/3145/img6427p.jpg het is dus niet voor niets dat ze goedkoper zijn

Amai ! Dat ziet er inderdaad serieuze brol uit ! amai

Het is nu do jun 20, 2013 11:36 am