Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 55 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 1 verborgen en 53 gasten

Lucs


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+57
atlasgust
grossard.rob
ponneke
speedy
bart b
evert.clonen
ppeterke
egno
ivanhoed
Min esse
eura
weske32v
lieke
nick1
Luc B
antonio1980
willy1100
cuypersmarc
jan 49
maestro
Dave G.
wakuwaku
PVS
paularis
Peerke
mantas
rotjer
pedro
ben-revo
Daniel00
zoom
krusty
dxnature
MCZ SUITE AIR
Pcorsa
Fleur
korando
shadow10
ss
rika1967
flair
Ikzelf
stefke
erwin
knoepken
kempenaar
Jef
Philip
krista
Uthrex
Geert
Block
player
johanvl
Annejanne
steven
niel
61 plaatsers

    Ervaringen Green Energy pellets


    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 10 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast za feb 11, 2012 10:20 am

    Ik heb vandaag mijn kachel volledig leeggemaakt. Heb er pellets van AVEVE in gedaan en tot mijn grote vreugde heb ik geen gevecht van een uur moeten aangaan om de kachel te laten branden. Bij de pellets van groene kachel moest ik steeds stand by blijven want ze gingen niet van de eerste keer in brand. Telkens liep de kachel vol en moest ik het verbrandingspot leeg maken en opnieuw beginnen. Na drie keer begon ze meestal te branden. Nu lukte het van de eerste keer. Dit kan geen toeval zijn. Mij zien ze niet meer terug.
    Jef
    Jef
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 618
    Leeftijd : 66
    Registration date : 31-10-08

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 10 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Jef za feb 11, 2012 12:52 pm

    Ik weet niet wat voor een kachels jullie hebben de mijne heb ik al zowat alles in gekieperd en ze lust ze alle even graag juist zoals zijn baasje lol! lacher amai


    _________________
    Iris plus Speksteen


    26 zonnepanelen Suntech 205Wp = 5330Wp
    1 Omvormer SMA 5000TL-20
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 10 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast za feb 11, 2012 4:05 pm

    hoi, ik,heb ook koekvorming gehad met pellets van de groene kachel en een werkmakker hetzelfde probleem hij heeft dan na het opstoken van zijn voorraad maar vijf zakken gaan halen en die waren terug goed hij durft nu geen volledig pallet meer gaan halen neemt ze nu met de 10 zakken
    Pcorsa
    Pcorsa
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 69
    Registration date : 30-10-11

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 10 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Pcorsa za feb 11, 2012 5:19 pm

    idd 10 testen is de boodschap ... kwaliteits verschil is toch er degelijk !
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 10 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast za feb 11, 2012 5:59 pm

    @palladium : never change a winning team
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 10 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast zo feb 12, 2012 6:57 pm

    Heeft er iemand ook veel rook van de pellets? het zijn de zakken met het "din label" groene kachel.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 10 Empty pellets groene kachel

    Bericht van Gast vr feb 17, 2012 7:50 pm

    heb overlaatst een volledige pallet green energy aangeschaft maar net zoal de meeste verslagjes die ik hier lees heb ook ik last van koekvorming in de brandkoker. voordien gebruikte ik bioflam in mijn ketel en had bijna geen koek . Nu gaan we een pallet corpellets proberen en dan zien we wel, welke de beste pellets zijn en die gaan we dan aanschaffen in grote hoeveelheid voor volgende winter
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 10 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van steven vr feb 17, 2012 9:06 pm

    men de pellets door mekaar en het probleem zal weg zijn


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 10 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast vr feb 17, 2012 9:28 pm

    Wij hebben onze pelletkachel van vorig jaar december en zijn er heel tevreden over.
    Het betreft een Edelkamin Flexa.
    Bij de aankoop kregen we een pallet gratis Girretz pellets, en zijn er ook tevreden over.

    Maar zo'n palletje gaat natuurlijk ook niet eeuwig mee (spijtig) en daarom hebben we reeds op een zes verschillende plaatsen pellets gekocht van verschillende merken. Telkens een zakje of 5.

    Een eerlijk gezegd heb ik met geen enkele soort problemen gehad.
    Het enige verschil dat ik ondervond is dat het ruitje wat vuiler wordt, en het gevoel dat de ene soort precies al wat meer warmte geeft dan de andere.
    Kwestie het ruitje: bij de ene soort hing er enkel na een dagje branden een laagje stof op, en bij de andere was het wat hardnekkiger en was het roet.
    Maar ik kuis toch elke dag mijn kachel,en met een ogenblik te vegen met een stukje rolpapier met een scheutje azijn op is de vuiligheid zo weg.
    Dus een ruitje wat vuiler of niet speelt me eigenlijk niet veel rol.

    Het is de prijs die het verschil natuurlijk maakt.
    En voorlopig valt de keuze op de pellets van AVEVE. Die komen het goedkoopste uit. Trouwens, daar had ik ook geen roetvorming mee op ruitje, enkel stof.

    De goedkope prijs krijg ik dan wel enkel als ik ze zelf ga halen. Maar dat is het probleem dan ook weer niet. De winkel is maar een 2 kilometer van mijn deur. Dus even de remork aan de auto en uw ff warm werken met zakjes te versleuren.
    Dan heb ik het er nog eens warm mee gekregen lol!

    Maar problemen -zoals ik hier lees- met koekvorming heb ik nog geen enkele keer gezien in mijn kachel.
    Ook met het opstarten heb ik nog geen problemen gehad.
    Ikzelf
    Ikzelf
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 370
    Leeftijd : 39
    Registration date : 11-09-11

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 10 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Ikzelf do maa 01, 2012 9:53 am

    wat kosten de pellets tegenwoordig bij GroeneKachel?

    Is het de moeite om nu nog een aantal ton in te slaan of wachten tot de zomer?

    Zakken de prijzen dan?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 10 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast do maa 01, 2012 10:08 am

    vrijdag nog pellets gehaald bij de groene kachel kosten 5,40€ voor 25kg
    Ikzelf
    Ikzelf
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 370
    Leeftijd : 39
    Registration date : 11-09-11

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 10 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Ikzelf do maa 01, 2012 10:28 am

    Ik had er ook van 25kg, echter wil ik nu overschakelen naar 15kg zakken, die zijn iets makkelijker te hanteren...

    25kg zakken zijn best wel zwaar...

    De pellets van groene kachel zijn (denk ik) de goedkoopste voor de warmte die ze leveren...

    Heb ook eens makro gehaald, maar om dezelfde warmte te halen steeg mijn kg-verbruik enorm!

    Worden pellets goedkoper in de zomer?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 10 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast do maa 01, 2012 10:45 am

    Ik denk dat de pellets bij de groene kachel winter en zomer dezelfde prijs is zij zijn bij mijn weten dan ook de goedkoopste
    rika1967
    rika1967
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 97
    Leeftijd : 56
    Registration date : 11-05-10

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 10 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van rika1967 do maa 01, 2012 3:28 pm

    ik heb vorige zomer aan goedkopere prijs gekocht
    hoop dat ze het dit jaar opnieuw doen
    shadow10
    shadow10
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 34
    Leeftijd : 65
    Registration date : 20-12-11

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 10 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van shadow10 di maa 13, 2012 10:58 pm

    wij hebben sinds november 2011 onze kachel en hebben to nu 1350 kg pellets van groene kachel gestookt. dit zonder problemen. idd af en toe wat koekvorming, maar dat was heel sporadisch en ook enkel tijdens de heel koude dagen van deze winter. voor ons voldoen ze in elk geval. voor ons is het ook handig dat het in de buurt is. de kachel wordt normaal elke dag proper gemaakt met de aszuiger en indien dit is niet lukt, toch zeker om de 2 a 3 dagen.


    _________________
    mcz nima 11.5kw
    pellets green energy
    30 zonnepannelen 5400 watt/piek
    omvormer Diehl 5300TL
    Pcorsa
    Pcorsa
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 69
    Registration date : 30-10-11

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 10 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Pcorsa za maa 24, 2012 12:25 pm

    weet iemand of de kwaliteit terug al wat beter is als vorig jaaar ?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 10 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast za maa 24, 2012 12:42 pm

    IK heb vorige week pellets gaan halen en ze zijn nu terug goed

    mvg ief
    Pcorsa
    Pcorsa
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 69
    Registration date : 30-10-11

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 10 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Pcorsa za maa 24, 2012 12:43 pm

    ook terug wat donkerder van kleur ? want de vorige waren precies zacht geperste verzelplaat Smile
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 10 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast za maa 24, 2012 4:31 pm

    Ja het zijn donker pellets
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 10 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast za maa 24, 2012 6:19 pm

    ja ze zijn stukken beter , bij de vorige had ik na 1 dag stoken veel koekvorming en mijn ruit was bijna zwart na 1 dag , en nu niet meer , vind dat de kachel ook veel rustiger brand , op de zakken van nu staat er ook een rode din nummer wat op de vorige niet stond, toen ik mijn laatste pallet hebt gehaald nu 2 weken geleden waren de zakken nog warm ik denk dat die nog heel vers waren Smile
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31403
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 10 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van erwin za maa 24, 2012 8:38 pm

    die ik stookte in januari en februari gaven idd wat koekvorming maar heel veel warmte, de laatste van begin maart zijn iets lichter van kleur en ik zie redelijk wat rode spikkeltjes in de pellets, ze geven ook iets minder warmte dan de andere begin dit jaar, de koekvorming is wel weg, al bij al goede pellets aan een goede prijs ...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Pcorsa
    Pcorsa
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 69
    Registration date : 30-10-11

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 10 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Pcorsa wo apr 25, 2012 7:36 pm

    zaterdag 5 zakjes gaan halen ! kwaliteit is opvallend beter ... en vriendelijkheid is ook allemaal terug dik inorde ! als hun prijs zo scherp blijft hebben ze een dikke vaste klant aan me !

    " alst goed is mag het ook gezegd worden eh ! "
    Pcorsa
    Pcorsa
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 69
    Registration date : 30-10-11

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 10 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Pcorsa zo apr 29, 2012 8:31 am

    Weet iemand of groenekachel in de zomer een extra promotie gaat doen op hun pellets ?
    Want nu met de groepsaankoop van bioflam is de prijs bijna tzelfde ....

    oooooo moeilijk moeilijk Smile
    rika1967
    rika1967
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 97
    Leeftijd : 56
    Registration date : 11-05-10

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 10 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van rika1967 zo apr 29, 2012 10:50 am

    nog niks van gehoord
    ik hoop van wel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 10 Empty Groene kachel

    Bericht van Gast zo apr 29, 2012 11:30 am

    HIER GEEN RECLAME

    daar is de verkoperstopic voor
    Pcorsa
    Pcorsa
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 69
    Registration date : 30-10-11

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 10 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Pcorsa zo apr 29, 2012 12:12 pm

    ik kom al zeker ! ! !

    bedankt groenekachel cheers

    Gesponsorde inhoud


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 10 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do maa 28, 2024 10:08 pm