Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 30 gebruikers online :: 2 Geregistreerd, 0 verborgen en 28 gasten

Omerta, smillie


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+57
atlasgust
grossard.rob
ponneke
speedy
bart b
evert.clonen
ppeterke
egno
ivanhoed
Min esse
eura
weske32v
lieke
nick1
Luc B
antonio1980
willy1100
cuypersmarc
jan 49
maestro
Dave G.
wakuwaku
PVS
paularis
Peerke
mantas
rotjer
pedro
ben-revo
Daniel00
zoom
krusty
dxnature
MCZ SUITE AIR
Pcorsa
Fleur
korando
shadow10
ss
rika1967
flair
Ikzelf
stefke
erwin
knoepken
kempenaar
Jef
Philip
krista
Uthrex
Geert
Block
player
johanvl
Annejanne
steven
niel
61 plaatsers

    Ervaringen Green Energy pellets


    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast di jan 12, 2010 12:15 am

    Ik heb met de mijne van de groene kachel ook nog nooit koek in het vuurkorfje gehad, niet met de oude lading, en ook niet met die nieuwe levering van vorige zaterdag. Mijn kachel en mijn ruitje blijven echt goed zuiver.Gewoon zoals Jef zegt, ff stofzuigen en klaar.

    Greetz Katja
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast di jan 12, 2010 7:45 am

    Heb nu ook geen problemen meer mee ze branden weer goed.
    Heb vernomen van iamand dat het zou kunnen dat de vochtigheid van de pellets iets hoger is.
    Dan kan men een koek in je korfje krijgen.
    ik heb er nu lekker warm mee.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast di jan 12, 2010 12:23 pm

    Vochtigheid is onwaarschijnlijk

    Mijn pellets van green enery liggen tegen een radiator in een droge plaats
    tussen haakjes zo te zien wordt er reclame gemaakt over groene kachel,krijg je dan bepaalde
    korting ? Dan wil ik dit ook wel eens doen want ik sprak van green energy pellets.

    Grtz

    Paul
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast di jan 12, 2010 4:18 pm

    Uthrex schreef:Het zijn niet de Boes pellets. Want ik krijg ze in plastic zakken en niet in jute zakken.
    Ik zie trouwens niet in waarom stro pellets slechter zouden zijn. Ik ben alleszins bereid ze te proberen, moesten ze hier in de buurt beschikbaar zijn.

    Mvg,
    Uthrex

    Is er niemand van onze Nederlandse forumrakkers die eens een bezoekje kan brengen aan Boes en ons op de hoogte houd
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast di jan 12, 2010 4:55 pm

    pauly schreef:Vochtigheid is onwaarschijnlijk

    Mijn pellets van green enery liggen tegen een radiator in een droge plaats
    tussen haakjes zo te zien wordt er reclame gemaakt over groene kachel,krijg je dan bepaalde
    korting ? Dan wil ik dit ook wel eens doen want ik sprak van green energy pellets.

    Grtz

    Paul


    pauly,

    Ik denk dat men het vochtgehalte van de pellet zef bedoelt, als deze bij productie te hoog was kan je ook een probleem van koekvorming hebben.Je zou eens het vochtgehalte van de pellets ergens moeten laten meten.
    Jef
    Jef
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 618
    Leeftijd : 66
    Registration date : 31-10-08

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Jef di jan 12, 2010 5:04 pm

    pauly schreef:Vochtigheid is onwaarschijnlijk

    Mijn pellets van green enery liggen tegen een radiator in een droge plaats
    tussen haakjes zo te zien wordt er reclame gemaakt over groene kachel,krijg je dan bepaalde
    korting ? Dan wil ik dit ook wel eens doen want ik sprak van green energy pellets.

    Grtz

    Paul


    Het is zeker niet mijn bedoeling als ik over de kwaliteit van het 1 of het ander schrijf dat ik daarmee reclame wil maken.
    Korting krijg ik er zeker niet mee en hoeft voor mij ook niet.
    En als ik praat over"pellets van groen kachel"dan bedoel ik daarmee green energy pellets wat eigenlijk niet eens een merknaam is volgens mij want dit slaat alleen op groene energie.
    Ik denk toch dat dit de sterkte is van een forum om je ervaringen mee te delen aan andere forum lezers en als iemand hier reclame in ziet dat iemand iets goed vindt dan word er volgens mij veel reclame gemaakt hier en elders op forums. pelletforum


    _________________
    Iris plus Speksteen


    26 zonnepanelen Suntech 205Wp = 5330Wp
    1 Omvormer SMA 5000TL-20
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast di jan 12, 2010 7:55 pm

    Ik kan mij alleen maar aansluiten bij hetgeen Jef zegt. Dit geldt ook voor mij!

    Greetz Katja
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast di jan 12, 2010 11:40 pm

    Hoi Allen,

    Plek er dan vanaf nu de juist naam op :

    pellets groenekachel of green energy pellets = pellets MARTENS ECO
    dan zal er nooit discussie zijn over reklame maken of niet.

    Ik vind het ook geen slecht product, helaas is de kwaliteit niet constant.

    maar SUPER zijn ze nu ook weer niet.

    Ik kocht laatst een pallet bij de firma PIRON COMBUSTIBLES (pellets uit Duitsland DIN+) en ik merkte onmiddellijk dat de temperatuur in de kachel 10° hoger zat dan deze van MARTENS ECO.
    Met eenzelfde aanvoer van pellets in je pelletkachel en een hogere temperatuur bekomen daar is het toch om te doen.

    gr.
    spartherm
    player
    player
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 359
    Leeftijd : 42
    Registration date : 04-02-09

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van player wo jan 13, 2010 8:17 am

    @spartherm: De prijs van hun pellets zijn wel interessant... 3.8€ voor een zak.
    Misschien het proberen waard als jij er zo content van bent...

    Grts,


    _________________
    Edilkamin pellbox | Piveteau pellets
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 3 Empty green energy

    Bericht van Gast wo jan 13, 2010 9:05 pm

    Hoi allemaal ,
    Ik stook zelf ook al een jaar met green energy en ben er intussen zelf verdeler van geworden in Ravels bij Turnhout en hoor enkel positieve reactie's en ben er zelf ook heel content van en is prijs kwaliteit zeker een sterk product.
    Als je er problemen mee hebt ligt het inderdaad in de meeste gevallen aan de instelingen van de kachel en niet aan de pellets.
    Mvg,
    Vgg
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast wo jan 13, 2010 10:28 pm

    Hallo,

    Ik weet het allemmal niet meer ,ik lees hierook soms slecht soms goed ik zou er altijd
    goede willen en mij niet moeten afvragen heb ik er nu goede.
    Als ik een pallet slechte heb zoals ik al gelezen heb en ze mag gaan ruilen dan worden
    het wel dure pellets (vind ik toch)
    Grtjs
    Jef
    Jef
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 618
    Leeftijd : 66
    Registration date : 31-10-08

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Jef do jan 14, 2010 1:37 am

    Shocked


    Laatst aangepast door Jef op do jan 14, 2010 11:55 pm; in totaal 1 keer bewerkt


    _________________
    Iris plus Speksteen


    26 zonnepanelen Suntech 205Wp = 5330Wp
    1 Omvormer SMA 5000TL-20
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast do jan 21, 2010 8:36 am

    Hmmm, wel raar dat er nu plots wel reacties van overal komen over de slechte (mindere) kwaliteit.
    Als ik me niet vergis heb ik dit een jaartje geleden al eens aangekaart en dit werd toen dadelijk van de tafel geveegd, het moest wel aan mijn kachel liggen.
    Toen bleken het maar enkele zakken te zijn die slecht waren, want de rest van de pallet is vlot (1 x per week kuisen) opgebrand zonder problemen.

    Intussen heb ik recentelijk een nieuwe partij (1 pallet in begin januari) gehaald en ik kan de kachel niet langer dan 6 uur draaiende houden, zonder dat het potje overloopt.
    Heb de schouw al zuiver gemaakt, de kachel volledig zuiver gemaakt, al de waarden van de kachel aangepast, zodat de temperatuur in de brandkorf hoger/lager is. Niets lijkt te helpen.
    Het bakje loopt vol en als je er niet op tijd iets aan doet, verstopt heel de spiraal met fijngemalen pellets.

    Ik vrees dat ik deze pallet dus ook terug kan sturen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast do jan 21, 2010 11:35 am

    ziporah schreef:Hmmm, wel raar dat er nu plots wel reacties van overal komen over de slechte (mindere) kwaliteit.
    Als ik me niet vergis heb ik dit een jaartje geleden al eens aangekaart en dit werd toen dadelijk van de tafel geveegd, het moest wel aan mijn kachel liggen.
    Toen bleken het maar enkele zakken te zijn die slecht waren, want de rest van de pallet is vlot (1 x per week kuisen) opgebrand zonder problemen.

    Intussen heb ik recentelijk een nieuwe partij (1 pallet in begin januari) gehaald en ik kan de kachel niet langer dan 6 uur draaiende houden, zonder dat het potje overloopt.
    Heb de schouw al zuiver gemaakt, de kachel volledig zuiver gemaakt, al de waarden van de kachel aangepast, zodat de temperatuur in de brandkorf hoger/lager is. Niets lijkt te helpen.
    Het bakje loopt vol en als je er niet op tijd iets aan doet, verstopt heel de spiraal met fijngemalen pellets.

    Ik vrees dat ik deze pallet dus ook terug kan sturen.

    Zal ik dan ook maar es een zegje doen over deze pellets,
    de eerste twee ton waren van goede kwaliteit, dat waren nog de zakken zonder opschrift, nu heb ik al drie leveringen met groene text erop, en hiervan moet ik nu elke dag men kacheltjes reiningen, veel stof/vonken/assen en dan praat ik nog niet over de 4cm dikke korst die achterblijft, en van de groene vlam (chemische troep?) die ik geregeld in de kachel zie branden. Misschien heten daarom green energy haha... Ik zou eens fotos moeten maken van de korst, de vlam en de stof die tegen de binnenwand van de kachel blijft plakken, dan zouden er nogal ogen open trekken denk ik.
    De pellets branden wel hard, ik heb de mandi (van brico) ook al uitgetest maar deze zakken hadden ook veel stof en waren iets vochtig (waarschijnlijk buiten opslag). Die van uit de colruyt, heitz profi waren goed gelijk de eerste (zakken zonder opschrift).
    Misschien hebben deze ook indirekt ermee te maken dat ik op een half jaar tijd een kachel kapot heb gebrand? ik ga dus nu eerst een hoopke andere pellets branden want anders heb ik weer een kacheltje kapot want der begint weer eentje op storing te vallen...

    maar ja alles komt goed, optimistisch blijven,

    wordt vervolgt...
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast do jan 21, 2010 11:44 am

    nico

    wat bedoel je hier met ;op een halfjaar tijd een kachel kapot gebrand ?? wat? amai
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast do jan 21, 2010 12:23 pm

    Fleurke,

    de kachel die kapot ging op een half jaar tijd, begon met fout meldingen, nadien met uitvallen de technieker heeft toen alles zuiver gemaakt, maar nog bleef ze uit vallen. De rookafvoer waardes moeten normaal per stand (hoog of laag) blijven staan zoals ingesteld, maar deze kachel brande op de hoogste stand, en de waardes liepen op van 41% naar 100%. tijdens de oploop van deze waardes vielen er geen pellets waardoor de toko niet warmer dan 19° werd en pa bijna blauw zag van de kou.
    Zelfs met de technieker uit de fabriek erbij vonden ze niet direkt wat de oorzaak was, dus na wat lang aandringen heeft men me een andere en zwaardere kachel geplaatst. en in no time is alles lekker warm, tot afgelopen week, nu begint ook deze kachel met hetzelfde probleem. De oorzaak zou kunnen zijn volgens mij: rookafvoermotor vuil en moeite krijgt met draaien daardoor wijzigende waardes van de rookafvoer, en/of de schoorsteen die niet volgens specificatie zou zijn, aan het uiteinde zit een 45° deze zou moeten vervangen worden door een 90° met een T_stuk zodat als iets uit de lucht valt (vliegtuig, regen of sneeuw ofzo) dit niet in de schoorsteen valt maar erdoor. Maar nu spreekt de invoerder de aanbeveling van de fabrikant tegen, omdat hij dit zo overal heeft gemonteerd en nergens problemen zoals deze heeft.(zegt die??)
    Ik heb een mail van de technieker uit Italië waarin hij me meld dat de nieuwe rookafvoermotor opgestuurd is naar de invoerder, en eentje die zwaarder is. Maar ik vermoed dat alles door veel stof en assen komt...

    Dus ik wacht weer nog effe af, als de ZOE dadelijk ook vaker uitvalt dan ga ik een niet meer lachen en wachten tot alles goed komt, maar eens in actie komen, heb ne goeie advocaat he...

    groetjes Nico
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast do jan 21, 2010 1:00 pm

    Beste

    Ik heb ze regelmatig geprobeerd de pellets van de groene kachel/green energy.

    Ik ben er niet tevreden over als je de pellets bekijkt en je vergelijkt ze met din+ zijn deze veel dikker en er zitten veel stompjes tussen en behoorlijk wat gruis en stof in de zakken.
    Ook zit er veel rommel in ik heb al gehad met rode en blauwe puntjes er in en met ijzervijlsel en met witte puntjes die je terug vindt in het askorfje na verbranding.
    Ook krijg je na één dag stoken een dikke laag harde koek in je vuurpotje en het potje loopt over.

    Mijn buurman die deze pellets ook brand heeft dit hetzelfde met een ander merk kachel dus het lijkt me sterk dat het aan de kachel ligt.
    Ook de zakken wijzigen nogal van met of zonder opschrift.
    Volgens mijn buurman die gehoord had van de verdeler dat er inderdaad slechte pellets tussen zaten en dat zelfs mensen deze terug gebracht hadden omdat ze gewoon te slecht waren.

    In het begin waren de pellets veel beter als nu toen hadden ze ook een andere kleur en glans.

    Kortom voor mij geen green energy pellets meer.

    Mvg Jos
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast do jan 21, 2010 2:01 pm

    Hoi forumlezers.

    Dit is er alweer eentje. Zoals ik zelf al zei. Het product is niet slechts maar soms
    die problemen dat is er teveel aan.

    Op regelmatige tijdstippen komt dit steeds maar terug. De eene zegt goeie pellets te hebben. De andere heeft een slechte lading.

    Dit duidt duidelijk of een verschillende kwaliteit.

    Wanneer gaat dit nu eens opgelost geraken. Ik vrees dat op termijn door deze wispelturigheid in de kwaliteit veel gebruikers zullen afhaken.

    Dus Mr. VANDEPUT het is aan U om er voor te zorgen dat de kwaliteit terug beter wordt.

    gr
    spartherm,
    avatar
    kempenaar
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 126
    Leeftijd : 76
    Registration date : 21-01-09

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van kempenaar do jan 21, 2010 2:36 pm

    hoi, beste forumgebruiker: ik heb ook pellets van Green Energy , en heb dus , als ik het zo lees
    veel geluk gehad in de aankoop, net voor de slechte kwaliteit van de laatste weken.
    Ik ben van mening dat het fabriek in Nederland, om de een of andere reden, slechte pellets
    geproduceerd heeft en dus zijn verantwoordelijkheid moet nemen en dus alle slechte leveringen
    terug binnen nemen Diegennen die van dit fabriek afnemen moeten sterker op hun strepen
    staan Twisted Evil
    avatar
    knoepken
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 206
    Leeftijd : 73
    Registration date : 14-12-08

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van knoepken do jan 21, 2010 2:51 pm

    Men is beter om wat meer te betalen voor n' zak degelijke pellets......Want uiteindelijk krijgt men onvoorziene kosten aan de pelletkachel zelf.Altans dit is mijn mening???
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast do jan 21, 2010 3:15 pm

    Beste

    Ik blijf in ieder geval voortaan bij de din+ merken.
    Ze kunnen wel wat duurder zijn of soms niet als de andere pellets maar geven wel een stuk minder problemen en de kwaliteit is wel beter en het rendement hoger en ze lijken mij uiteraard ook beter te zijn voor de kachel.

    Mvg Jos.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast do jan 21, 2010 4:36 pm

    knoepken schreef:Men is beter om wat meer te betalen voor n' zak degelijke pellets......Want uiteindelijk krijgt men onvoorziene kosten aan de pelletkachel zelf.Altans dit is mijn mening???

    Als je een poos op het forum rondhangt merk je na verloop van tijd dat laat ons zeggen bijna iedere fabrikant met zijn product in zowel positieve als negatieve vorm de revue gepasseerde. Wat ook de oorzaken zijn van zowel slechte als goede pellets is naar mijn mening een hoop factoren waar ook zelfs de producent geen controle op heeft. Als ik het goed begrijp staat DIN+ voor een opgelegde en op regelmatige controle uitvoering van zowel de installatie als het afgewerkte product. Ofwel schort iets aan het organisme ofwel krijgt men bij het maken van pellets een ander resultaat wanneer we een boom van midden het bos of aan de rand van datzelfde bos maar dan tegen de waterkant (Zenne) gebruiken om onze pellets te verkrijgen.
    Ik denk dan ook dat we met prijzen geen verandering zullen krijgen en enkel maar één iemand zullen dienen.


    ----------
    Piazzetta 955 - 9kw
    Granilux-Mandi-Clean Fire
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast do jan 21, 2010 5:25 pm

    Spijtig dat de green energie(bij ons niet te vinden ) klanten zover van mij wonen , anders had ik enkele zakken komen halen om deze ook eens te testen op mijn MCZ
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Philip do jan 21, 2010 9:48 pm

    idem

    maja rijd der daarvoor is achter


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast do jan 21, 2010 11:49 pm

    en bij het ingieten laten ze nog veel stof achter pff wat een rommel , trouwens die van de makro ff getest
    ook stoffig hoor bij het ingieten
    Jef
    Jef
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 618
    Leeftijd : 66
    Registration date : 31-10-08

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Jef vr jan 22, 2010 12:08 am

    Een beetje stoffig zullen ze allemaal wel zijn zeker.
    Ik heb mijn 2de lading van Green energie 1st was 1100kg 2de is 1200kg.
    Zowel mijn 1 partij als zowel mijn 2de partij is van heel goede kwaliteit.
    Als ik ze vergelijk met de 10 zakjes die ik in de makro enkele weken geleden kocht geef mij dan maar Green pellets.
    Makro pellets korst in het vuurkorfje,iets minder warmte,veel heel veel donker dik as.
    Green pellets nooit korst in vuurkorfje,meer warmte,heel veel minder as.
    Zo zie je maar is er verschil tussen de zakken?of zit het tussen de oren ik weet het niet.
    Ik ben er alleen maar heel tevreden over en als de zakken zo slecht zijn als sommige hier beweren waarom breng je ze dan niet terug dat is teminste wat ik zou doen.


    _________________
    Iris plus Speksteen


    26 zonnepanelen Suntech 205Wp = 5330Wp
    1 Omvormer SMA 5000TL-20

    Gesponsorde inhoud


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 19, 2024 8:00 am