Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 22 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 21 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+3
player
pedro
steven
7 plaatsers

    Edilkamin Pellbox SCF


    Gast
    Gast


    Edilkamin Pellbox SCF - Pagina 5 Empty Re: Edilkamin Pellbox SCF

    Bericht van Gast do nov 10, 2011 6:51 pm

    (Ik heb zelf alle instellingen van de pellbox SCF in het Nederlands op papier. Met die instellingen kan ik zelf alles bepalen van de kachel, zoals het aantal rotaties van de ventilator, de vulsnelheid van de pellets, thermostaat programmeren, ...

    Geïnteresseerd om deze te hebben? Als je registreert op dit forum, kan ik deze naar u mailen)



    Hoi Steven,

    Is het misschien mogelijk om de instellingen van de pellbox scf in het nederlands even te mailen.

    Met vriendelijke groeten

    Wolfke

    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Edilkamin Pellbox SCF - Pagina 5 Empty Re: Edilkamin Pellbox SCF

    Bericht van steven do nov 10, 2011 9:38 pm

    Dag Wolfke,

    1 van de forumregels voor je dit kan krijgen is minimaal 5 berichten op het forum.

    Vertel je ervaring, welke pellets, prijzen en dergelijke en je hebt er 5.

    zal je nadien zeker helpen, ik heb dezelfde kachel en ben ook tevreden

    Mvg,

    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Pellbox SCF - Pagina 5 Empty Re: Edilkamin Pellbox SCF

    Bericht van Gast do nov 10, 2011 10:44 pm

    Ok,

    Wel ik heb de kachel gekocht bij de groene kachel.
    Heb nu ongeveer 2500kg pellets verbruikt, en allemaal pellets van de groene kachel.
    Hebben een flexibele dubbelwandige kachelbuis gestoken van ongeveer 10m en een diameter van 80.
    Mijn oppervlakte die ik warm maak is ongeveer 170m³, en dat gaat zeer goed.(heb wel een rijwoning)
    Het enige grote nadeel dat we nu hebben en vroeger niet is dat het raam heel snel zwart word.(rede weet ik niet, niets veranderd aan instellingen en pellets zelfde leverancier)
    Komen normaal volgende week eerste maal kachel reiningen.
    En ook de thermostaat is een probleem. Als ik nu opnieuw zou moeten kiezen zou ik terug het zelfde toestel kopen, maar wel met een externe thermostaat en een toestel dat automatisch afslaat en opspringt naargelang de gevraagde temperatuur.
    En ook als ik het toestel uitzet en bezoek heb blaatst hij heel lang na en heel hard (10 min.)

    Voor de rest kan ik aan iedereen dit toestel aanraden

    groeten dimitri
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Edilkamin Pellbox SCF - Pagina 5 Empty Re: Edilkamin Pellbox SCF

    Bericht van steven vr nov 11, 2011 1:49 am

    Wolfke,

    ook een pellbox scf heeft een ecostand maar dat staat gewoon niet aktief. heb het zelf nog niet uitgeprobeerd dus weet niet wat het echt geeft.

    dat hard blazen bij het uitzetten dat is bij elke pelletkachel. de machine moet afkoelen.



    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Edilkamin Pellbox SCF - Pagina 5 Empty Re: Edilkamin Pellbox SCF

    Bericht van steven vr nov 11, 2011 1:54 am

    de parameters in het nl heb ik niet, enkel frans


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Pellbox SCF - Pagina 5 Empty Re: Edilkamin Pellbox SCF

    Bericht van Gast vr nov 11, 2011 7:25 am

    Geen enkel probleem.

    gr Wolfke
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Edilkamin Pellbox SCF - Pagina 5 Empty Re: Edilkamin Pellbox SCF

    Bericht van steven vr nov 11, 2011 8:38 am

    je hebt alle info ontvangen om de aanpassing te doen


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Pellbox SCF - Pagina 5 Empty Re: Edilkamin Pellbox SCF

    Bericht van Gast wo nov 23, 2011 10:58 am

    (Ik heb zelf alle instellingen van de pellbox SCF in het Nederlands op papier. Met die instellingen kan ik zelf alles bepalen van de kachel, zoals het aantal rotaties van de ventilator, de vulsnelheid van de pellets, thermostaat programmeren, ...

    Geïnteresseerd om deze te hebben? Als je registreert op dit forum, kan ik deze naar u mailen)



    Hello Wolfke,

    Zou het mogelijk zijn om de instellingen van de pellbox scf in het nederlands (eventueel andere taal, indien geen nederlands) te mailen.

    Met vriendelijke groeten

    Paul
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Pellbox SCF - Pagina 5 Empty Re: Edilkamin Pellbox SCF

    Bericht van Gast di nov 29, 2011 6:33 pm

    johnvandebeek schreef:(Ik heb zelf alle instellingen van de pellbox SCF in het Nederlands op papier. Met die instellingen kan ik zelf alles bepalen van de kachel, zoals het aantal rotaties van de ventilator, de vulsnelheid van de pellets, thermostaat programmeren, ...

    Geïnteresseerd om deze te hebben? Als je registreert op dit forum, kan ik deze naar u mailen)



    Hello Wolfke,

    Zou het mogelijk zijn om de instellingen van de pellbox scf in het nederlands (eventueel andere taal, indien geen nederlands) te mailen.

    Met vriendelijke groeten


    sorry paul heb ik ook niet.

    Gr
    wolfke
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Pellbox SCF - Pagina 5 Empty Re: Edilkamin Pellbox SCF

    Bericht van Gast wo nov 30, 2011 6:29 pm

    Zijn deze week mijn kachel de eerste keer komen kuisen.
    Raam word nu inderdaad iets minder rap vuil.
    Alleen het grote nadeel dat ik nu gemerkt heb is dat ik niet aan de schouwbuis kan. Deze kan je niet kuisen via de kachel, en aangezien dat alles mooi verpakt is dan met gyproc hoop ik dat deze nooit verstopt geraakt.
    Of heeft er iemand tips.


    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Pellbox SCF - Pagina 5 Empty Re: Edilkamin Pellbox SCF

    Bericht van Gast do dec 01, 2011 6:36 am

    Wolfke schreef:Zijn deze week mijn kachel de eerste keer komen kuisen.
    Raam word nu inderdaad iets minder rap vuil.
    Alleen het grote nadeel dat ik nu gemerkt heb is dat ik niet aan de schouwbuis kan. Deze kan je niet kuisen via de kachel, en aangezien dat alles mooi verpakt is dan met gyproc hoop ik dat deze nooit verstopt geraakt.
    Of heeft er iemand tips.



    Beste,

    Ik monteer steeds een T-stuk rechtstreeks op de kachel, dan plaats ik in de mantel een rooster zodat ik via daar de schoorsteen kan kuisen. Het is echter zo dat wanneer je toestel onderhoud hee Heeft gehad, je eerst je schoorsteen laat vegen. Het vuil valt dan tot onder in de kachel, Dat kan gereinigd worden door het toestel open te scharnieren maar is nogal omslachtig, daarom monteer ik ook dat T-stuk. Uw schoorsteenkanaal dient jaarlijks gereinigd te worden.

    groeten,
    Nicky
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Pellbox SCF - Pagina 5 Empty Re: Edilkamin Pellbox SCF

    Bericht van Gast do dec 01, 2011 4:11 pm

    vandebosch schreef:
    Wolfke schreef:Zijn deze week mijn kachel de eerste keer komen kuisen.
    Raam word nu inderdaad iets minder rap vuil.
    Alleen het grote nadeel dat ik nu gemerkt heb is dat ik niet aan de schouwbuis kan. Deze kan je niet kuisen via de kachel, en aangezien dat alles mooi verpakt is dan met gyproc hoop ik dat deze nooit verstopt geraakt.
    Of heeft er iemand tips.



    Beste,

    Ik monteer steeds een T-stuk rechtstreeks op de kachel, dan plaats ik in de mantel een rooster zodat ik via daar de schoorsteen kan kuisen. Het is echter zo dat wanneer je toestel onderhoud hee Heeft gehad, je eerst je schoorsteen laat vegen. Het vuil valt dan tot onder in de kachel, Dat kan gereinigd worden door het toestel open te scharnieren maar is nogal omslachtig, daarom monteer ik ook dat T-stuk. Uw schoorsteenkanaal dient jaarlijks gereinigd te worden.

    groeten,
    Nicky

    Bedankt Nicky,

    Zal voor volgend jaar zijn dat ik mijn schoorsteen laat kuisen. En als ik ooit van plan ben om opnieuw te verven, zal ik mijn mooie kubus rond mijn kachel aanpassen met een ingebouwd deurtje, en dat T-stuk dat jij bedoeld. Dit heb ik ook gedaan met mijn cv.

    Groetjes Wolfke

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Pellbox SCF - Pagina 5 Empty Re: Edilkamin Pellbox SCF

    Bericht van Gast vr okt 19, 2012 8:12 pm

    Hoi pelletboys en girls.

    Zit met een probleem, kachel valt uit en krijg de foutmelding Check expulsi.
    Heeft er iemand ervaring mee?

    Gr

    Wolfke
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31459
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Edilkamin Pellbox SCF - Pagina 5 Empty Re: Edilkamin Pellbox SCF

    Bericht van erwin vr okt 19, 2012 8:25 pm

    veiligheid luchtdoorstroom is aktief, kan vele oorzaken hebben Shocked

    luchtinlaat verstopt, koekvorming, schoorsteen verstopt, sensor defect, tot rookgasmotor defect...

    is alles open van inlaat tot boven in de schouw?


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Pellbox SCF - Pagina 5 Empty Re: Edilkamin Pellbox SCF

    Bericht van Gast zo okt 21, 2012 1:18 pm

    a


    Laatst aangepast door rowdy pellbox op zo okt 21, 2012 1:40 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Pellbox SCF - Pagina 5 Empty Re: Edilkamin Pellbox SCF

    Bericht van Gast zo okt 21, 2012 1:32 pm

    Gelieve eerst de banner bovenaan deze pagina te lezen, iets over jezelf voorstellen en forumregels.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Pellbox SCF - Pagina 5 Empty Re: Edilkamin Pellbox SCF

    Bericht van Gast wo mei 01, 2013 9:36 am

    Hoi Steven:/Patrick ,
    ik lees dat jullie al de instellingen van de pellbox xcf in het Nederlands hebben. Kunnen jullie me deze naar mijn email doorzenden,aub. XXXXXXXXXXXXIk heb sinds een week dus die pellbox scf in gebruik.Het is dus nieuw .Maar als ik ze de afgelopen dagen liet branden dan viel deze me uit na een tijdje en verscheen er stop fire op de display.Hebben jullie enig idee wat hier de aanleiding voor zou kunnen zijn?
    Heeft het mss te maken als de vlam een tijdje niet gebrand heeft doordat de temp bereikt is dat deze automatisch uitgaat?

    Kan men dit toestel zo instellen dat ze of uitgaat als een temp bereikt is of op minimum vermogen blijft draaien?Vele vragen dus,hopelijk kunnen jullie me ermee helpen.

    groetjes


    Laatst aangepast door pedro op wo mei 01, 2013 9:52 am; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : geem emailadressen in berichten)
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4746
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Edilkamin Pellbox SCF - Pagina 5 Empty Re: Edilkamin Pellbox SCF

    Bericht van pedro wo mei 01, 2013 9:53 am

    @cesmeli.mersin,

    gelieve de banner bovenaan de pagina door te nemen

    Pedro


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31459
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Edilkamin Pellbox SCF - Pagina 5 Empty Re: Edilkamin Pellbox SCF

    Bericht van erwin wo mei 01, 2013 3:02 pm

    walter,

    stop fire dan is waarschijnlijk de rookgastemperatuur te laag, als de kachel er pas 1 week staat misschien eerst de verkoper kontakteren en niet meteen zelf aan de instellingen gaan wijzigen..


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Pellbox SCF - Pagina 5 Empty pellbox scf of niet

    Bericht van Gast vr mei 10, 2013 2:21 pm

    Hallo,

    Weet er iemand of er een degelijk verkooppunt is in de streek rond Aalst?
    In ninove bij de smedt hebben ze de pellbox niet.

    De inbouwpelletkachel zou eigenlijk nu koeten komen in een bestaande "open haard". Kan ik hier met de pellbox een inox pijp door de bestaande schouwwand naar het dak gaan? De uitlaat van de kannalisatie zou ik ook graag via de schouw naar de 2e verdieping laten gaan. Is dit mogelijk?

    Kan je de installatie zelf ook doen of is een professionele installatie zeker aan te raden?

    mvg,
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31459
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Edilkamin Pellbox SCF - Pagina 5 Empty Re: Edilkamin Pellbox SCF

    Bericht van erwin vr mei 10, 2013 6:58 pm

    verkooppunten edilkamin: zie topic [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    als het een gemetste schouw betreft, intuberen met dubbelwandig flexibel tot bovendaks (diameter 100 mm tot +- 8m lengte) met bovenaan een trekkap. kanalisatie door de schouw omhoog is geen probleem.
    de restruimte volstorten met vermiculiet korrels.

    installatie kun je zelf doen als je handig bent, maar de kachel moet ook nog afgesteld worden..


    Laatst aangepast door erwin op vr mei 10, 2013 7:32 pm; in totaal 2 keer bewerkt


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Pellbox SCF - Pagina 5 Empty Re: Edilkamin Pellbox SCF

    Bericht van Gast vr mei 10, 2013 7:05 pm

    Dank u Erwin voor de snelle reactie,

    De installatie zou ik zelf wel kunnen, maar wat bedoel je met de afstelling van de kachel? (sorry ben volledig bleu)
    Ik dacht aan een trekkap een flexibel tot beneden. Een een 2de flexibel voor de kanalisatie tot het 2e verdiep.
    Ik stelde mij juist ook nog de vraag of een flexibel aan te raden is vanwege de roetvorming?

    mvg,
    Joris
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31459
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Edilkamin Pellbox SCF - Pagina 5 Empty Re: Edilkamin Pellbox SCF

    Bericht van erwin vr mei 10, 2013 7:11 pm

    dubbelwandige flexibel is aan de binnenkant glad, achter de kachel vertrekken met een Tstuk met condensdop, de asse word dan daar opgevangen. de flexibel verhindert ook doortrekkende roetplekken in het pleisterwerk..

    afstellen van de kachel betekent de verbranding regelen op de trek van de schoorsteen en de pellets.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Pellbox SCF - Pagina 5 Empty Re: Edilkamin Pellbox SCF

    Bericht van Gast vr mei 10, 2013 7:14 pm

    Ok dank u voor de informatie.
    We hebben nog nooit een pellbox zien branden. Ik heb internet en you tube ook al afgeschuimd op zoek naar film'kes maar dze zijn onvindbaar. Heeft of weet u iemand die een film heeft van zijn pellbox? Ik had graag de kachel eens zien branden.

    mvg,
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31459
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Edilkamin Pellbox SCF - Pagina 5 Empty Re: Edilkamin Pellbox SCF

    Bericht van erwin vr mei 10, 2013 7:35 pm

    er zijn nog leden met een pellbox, ik zou even geduld hebben op een reactie van hunentwege.

    gebruik eens de zoekknop in de grijze balk bovenaan en zoeken op pellbox, dan vind je al veel informatie...



    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Pellbox SCF - Pagina 5 Empty Re: Edilkamin Pellbox SCF

    Bericht van Gast vr mei 10, 2013 7:45 pm

    dat heb ik gedaan, super interessante ontdekkingen reeds gedaan. Ik hoop dat er iemand een videofilm'ke heeft van zijn pellbox,

    grts

    Gesponsorde inhoud


    Edilkamin Pellbox SCF - Pagina 5 Empty Re: Edilkamin Pellbox SCF

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 19, 2024 6:22 pm