Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 27 gebruikers online :: 3 Geregistreerd, 0 verborgen en 24 gasten

Cerutti, Flamingo, zoom


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


4 plaatsers

    de grote onbekende?

    Anonymous
    Gast
    Gast


    de grote onbekende? Empty de grote onbekende?

    Bericht van Gast ma nov 30, 2009 11:42 pm

    Een verkoper is vandaag bij ons langsgekomen, en 1 van de merken die hij voorstelde was "Nature Line".

    Simpel gezegd: ofwel valt dit onder "degelijk budget", ofwel "goeikope rommel" - die vraag probeer ik nu dus te beantwoorden. Op het web vind ik vrijwel niets terug, op dit forum ook heel weinig - het lijkt alleszins dat niemand hier zo'n Nature Line staan heeft...?

    Moet ik hier iets achter zoeken? Is dit gewoon een minder bekend of 'fancy' merk maar wel betrouwbaar? Of eerder een "B-merk" dat te mijden is tenzij de prijs het hoofdcriterium is, of...?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    de grote onbekende? Empty Re: de grote onbekende?

    Bericht van Gast di dec 01, 2009 12:03 am

    kustar schreef:Een verkoper is vandaag bij ons langsgekomen, en 1 van de merken die hij voorstelde was "Nature Line".

    Simpel gezegd: ofwel valt dit onder "degelijk budget", ofwel "goeikope rommel" - die vraag probeer ik nu dus te beantwoorden. Op het web vind ik vrijwel niets terug, op dit forum ook heel weinig - het lijkt alleszins dat niemand hier zo'n Nature Line staan heeft...?

    Moet ik hier iets achter zoeken? Is dit gewoon een minder bekend of 'fancy' merk maar wel betrouwbaar? Of eerder een "B-merk" dat te mijden is tenzij de prijs het hoofdcriterium is, of...?

    Zie effe deze link. als hij hier onderaan op de foto staat dan heb je te maken met China namakers.

    Mijn advies. Afblijven niet CE gekeurd vals stempel.

    http://www.alternative-heating-info.com/Pellet_and_Corn_Stoves.html
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    de grote onbekende? Empty Re: de grote onbekende?

    Bericht van steven di dec 01, 2009 12:13 am

    Kustar,

    Kijk hier eens: https://pellets.forummotion.com/nature-line-f70/

    Nature Line is de goedkopere versie van Pyros.

    Stoffel heeft zo een kachel.


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    stoffel
    stoffel
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 97
    Leeftijd : 57
    Registration date : 04-01-09

    de grote onbekende? Empty Re: de grote onbekende?

    Bericht van stoffel di dec 01, 2009 6:53 pm

    hey, inderdaad,
    ik heb er zelfs 2: ik heb een model 50E staan aan zee, in een vernieuwd appartement, en ik heb thuis een model 140 staan.
    Ben van beide kachels heel tevreden. Ik verwarm met het grootste model een woonkamer van een 200 m³, met daarin nog een open traphal naar boven, die toch vrij groot is ook.
    Mijn centr verwarming heeft tot dusver nog niet hoeven aan te slaan om een goede 23 °C te hebben. Mijn verbruik daarvoor is ong 10 kg per dag, en mijn kachel brandt van rond 16u tot rond 23 u.
    Vanwaar ben je kustar? mocht je van in de buurt zijn mag je altijd eens komen kijken...
    De zoon van mijn verkoper heeft zelf een nature line staan.
    Hier op het forum wordt gretig gegooid met aanpassen van parameters, wat mijn inziens niet altijd even goed is. Bij een nature line kan je belangrijke parameters wat aanpassen van -10 tot +10, maar je blijft altijd zeker dat de 0-instelling de originele beginparameter was.

    Heb je nog vragen? shoot!
    stoffel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    de grote onbekende? Empty Re: de grote onbekende?

    Bericht van Gast za jan 09, 2010 4:25 pm

    hello ik heb een 85E staan en ben daar zeer tevreden mee.
    Jef
    Jef
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 618
    Leeftijd : 66
    Registration date : 31-10-08

    de grote onbekende? Empty Re: de grote onbekende?

    Bericht van Jef za jan 09, 2010 5:52 pm

    Er komen natuurlijk maar meer en meer merken bij zolang je langs een goede dealer koopt die ook je kachel kan maken als ze stuk gaat maakt het merk niet zoveel uit.
    Al is natuurlijk iedereen zijn eigen kachel de beste amai Eigen kind schoon kind zullen we maar zeggen pelletje

    pelletforum


    _________________
    Iris plus Speksteen


    26 zonnepanelen Suntech 205Wp = 5330Wp
    1 Omvormer SMA 5000TL-20
    Anonymous
    Gast
    Gast


    de grote onbekende? Empty Re: de grote onbekende?

    Bericht van Gast za jan 30, 2010 8:02 pm

    Heb nu 1 maand de E85 in mijn bezit en ben er best tevreden mee mijn cv op gas word nog enkel gebruikt om warm water te hebben .Mijn gehele beneden verdieping word er gemakkelijk mee verwarmd .Ik test nu gewoon welke pellets er de beste in branden .voor mij die nog een beginner ben kwestie van pelletkachels kan ik zeggen dat nature line mij best bevalt maar de toekomst zal uitwijzen of het een duurzaam merk is
    Anonymous
    Gast
    Gast


    de grote onbekende? Empty Re: de grote onbekende?

    Bericht van Gast za jan 30, 2010 8:58 pm

    Jef schreef:Er komen natuurlijk maar meer en meer merken bij zolang je langs een goede dealer koopt die ook je kachel kan maken als ze stuk gaat maakt het merk niet zoveel uit.
    Al is natuurlijk iedereen zijn eigen kachel de beste amai Eigen kind schoon kind zullen we maar zeggen pelletje

    pelletforum

    Nou dan vergelijk ik niet graag men kinderen met de kachel want als ik de koop kon overdoen, wist ik wel welk merk het niet meer zou worden...
    De verkoper blijft voor mij een zeer goede service brengen, waarvoor mijn dank, maar de techniek van diverse kachels niet kan worden gewaarborgd voor een goede en degelijke kwaliteit, daarom mijn keuze op niet meer dezelfde... Men probeert vaanuit de fabriek de service te geven waar men recht op heeft maar de kennis is ergens tussen Italë en België in de lucht blijven hangen.

    Gr, Nico
    Anonymous
    Gast
    Gast


    de grote onbekende? Empty Re: de grote onbekende?

    Bericht van Gast zo jan 31, 2010 11:44 am

    Dit is geen onbekend maar een suppermerk !
    Gemiddeld verbruik van 1,43 kg/h om 200 m³ met nog een open trap te verwarmen naar 23° met daarbij de opstartperiode inbegrepen is een formidabele prestatie !
    Anonymous
    stevens
    Gast


    de grote onbekende? Empty naturline

    Bericht van stevens vr feb 12, 2010 9:18 am

    Beste,

    Kan een naturlinekachel werken met uitsluitend buitenlucht(ruimteonafhankelijk)?
    Ook lees ik over chinees merk is dit nu zo?
    Anonymous
    stevens
    Gast


    de grote onbekende? Empty naturline

    Bericht van stevens vr feb 12, 2010 9:25 am

    Beste,

    De ventilator die in de meeste kachels zijn aangebracht om de warmte te verspreiden , wordt de lucht reeds van onder de kachel in omloop gebracht en brengt die niet veel lucht met stof mede?( logischerwijze)
    Is het systeem van Rika daarvan anders?
    Graag een deskundig antwoordje waarvoor dank.
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4746
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    de grote onbekende? Empty Re: de grote onbekende?

    Bericht van pedro ma sep 19, 2011 7:12 am

    stoffel schreef:hey, inderdaad,
    ik heb er zelfs 2: ik heb een model 50E staan aan zee, in een vernieuwd appartement, en ik heb thuis een model 140 staan.
    Ben van beide kachels heel tevreden. Ik verwarm met het grootste model een woonkamer van een 200 m³, met daarin nog een open traphal naar boven, die toch vrij groot is ook.
    Mijn centr verwarming heeft tot dusver nog niet hoeven aan te slaan om een goede 23 °C te hebben. Mijn verbruik daarvoor is ong 10 kg per dag, en mijn kachel brandt van rond 16u tot rond 23 u.
    Vanwaar ben je kustar? mocht je van in de buurt zijn mag je altijd eens komen kijken...
    De zoon van mijn verkoper heeft zelf een nature line staan.
    Hier op het forum wordt gretig gegooid met aanpassen van parameters, wat mijn inziens niet altijd even goed is. Bij een nature line kan je belangrijke parameters wat aanpassen van -10 tot +10, maar je blijft altijd zeker dat de 0-instelling de originele beginparameter was.

    Heb je nog vragen? shoot!
    stoffel

    Hoi Stoffel,

    noh altijd content van uwe e50?staan momenteel in promotie heb ik gezien

    Grtzzzzzzzz


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena

    Gesponsorde inhoud


    de grote onbekende? Empty Re: de grote onbekende?

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 19, 2024 9:50 am