Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 38 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 37 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


    problemen pelletaanvoer edilkamin tania

    Anonymous
    Gast
    Gast


    problemen pelletaanvoer edilkamin tania Empty problemen pelletaanvoer edilkamin tania

    Bericht van Gast zo dec 27, 2009 2:29 pm

    beste,

    ik hier dus problemen met de pelletaanvoer van mijn edilkamin tania kachel.
    na een onbepaalde tijd dat de kachel goed gewerkt heeft worden er geen pellets meer aangevoerd en hoor ik een tikkend geluid.
    ik ben niet aan de instellingen geweest, het pellet reservoir is vol en het toestel + afvoer is pas gereinigd geweest. ik dacht eerst dat de worm geblokkeerd zat maar na het toestel (meerdere keren) terug op te starten werkte hij weer voor onbepaalde tijd normaal. aangezien het zondag is en mijn installateur morgen ook nog gesloten is en dit (tot nu toe) mijn enige verwarmingsbron is het ijskoud in huis (verbouwing)
    kan iemand mij hiermee helpen??

    vg

    jim
    Annejanne
    Annejanne
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Vrouw Aantal berichten : 1387
    Registration date : 05-07-09

    problemen pelletaanvoer edilkamin tania Empty Re: problemen pelletaanvoer edilkamin tania

    Bericht van Annejanne zo dec 27, 2009 2:36 pm

    Bij wie heb je de kachel gekocht?


    _________________
    Edilkamin Iris Plus speksteen
    Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
    Anonymous
    Gast
    Gast


    problemen pelletaanvoer edilkamin tania Empty Re: problemen pelletaanvoer edilkamin tania

    Bericht van Gast zo dec 27, 2009 2:43 pm

    vandenbosch uit hoeselt
    Anonymous
    Gast
    Gast


    problemen pelletaanvoer edilkamin tania Empty Re: problemen pelletaanvoer edilkamin tania

    Bericht van Gast zo dec 27, 2009 3:00 pm

    kheb em juist nog eens opnieuw opgestart. pellets komen wel maar blijkbaar gaat mn aansteekkaars nu weer niet met gevolg bloccoAF fout. ...
    Annejanne
    Annejanne
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Vrouw Aantal berichten : 1387
    Registration date : 05-07-09

    problemen pelletaanvoer edilkamin tania Empty Re: problemen pelletaanvoer edilkamin tania

    Bericht van Annejanne zo dec 27, 2009 3:02 pm

    Probeer ze dan aan te steken met een aanmaakblokje.


    _________________
    Edilkamin Iris Plus speksteen
    Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
    Anonymous
    Gast
    Gast


    problemen pelletaanvoer edilkamin tania Empty Re: problemen pelletaanvoer edilkamin tania

    Bericht van Gast zo dec 27, 2009 3:13 pm

    dat heb ik ook al gedaan maar dan na een tijdje komen er geen pellets meer....
    kga de schouw (buis door muur met T-stuk 2m hoog) eens eraf halen en eens kijken of er aan de uitlaat vh toestel iets scheelt...
    Anonymous
    Gast
    Gast


    problemen pelletaanvoer edilkamin tania Empty Re: problemen pelletaanvoer edilkamin tania

    Bericht van Gast zo dec 27, 2009 5:19 pm

    Beste

    indien je in de parameters kan gaan ,zou ik de ADJ TC die nu op - 15 staat op -5 zetten en het zou dan opgelost zijn.
    laat maar wat weten?


    grts Frank
    zepperen
    Anonymous
    Gast
    Gast


    problemen pelletaanvoer edilkamin tania Empty Re: problemen pelletaanvoer edilkamin tania

    Bericht van Gast zo dec 27, 2009 6:12 pm

    frank,

    bij mij stond die ADJ TC op +10 kheb het al veranderd naar -5. waarvoor dient deze parameter?

    tot nu toe blijft em werken maar in opstart moet ik een aanmaakblokske gebruiken.
    ik heb de weerstand getest via het test menu maar deze gloeit enkel achteraan wat op dus vermoed ik dat deze defect is.

    thx

    jim
    Anonymous
    Gast
    Gast


    problemen pelletaanvoer edilkamin tania Empty Re: problemen pelletaanvoer edilkamin tania

    Bericht van Gast zo dec 27, 2009 11:08 pm

    De adj TC heeft te maken met je thermokoppel.

    het is mogelijk dat je onstekingskaart stuks is,hoe oud is je kachel?
    als hij achteraan nog werkt zou ik proberen om hem wat meer naar voren te brengen ( via achterzijde) zodat hij eventueel nog aan de pellets kan komen om die te ontbranden
    en vooral gebruik de juiste pellets bij die kachel ,zeker geen bleke ( lichte ) pellets eerder donkere pellets ,zoals green energy,of heitz profi of die van edilkamin zelf daar ga je je kachel een plezier mee doen;

    hoe me op de hoogte

    Frank Zepperen
    Anonymous
    Gast
    Gast


    problemen pelletaanvoer edilkamin tania Empty Re: problemen pelletaanvoer edilkamin tania

    Bericht van Gast ma dec 28, 2009 9:43 am

    de kachel is net geen jaar oud en net bij het opstarten werkte hij plotseling weer wel.
    ik heb bleke pellets van bij piron in luik.
    vorig jaar 2 paletten aangekocht via vandenbosch uit hoeselt.
    de eerste lading welke ik bij aankoop vd kachel gekregen had was goed maar die paletten... veel stof, kan de staafkes met gemak breken en er zit zelfs iets wat op kurk gelijkt in de zakken. Mad als deze op zijn ga ik er via dit forum bestellen

    cheers
    Anonymous
    Gast
    Gast


    problemen pelletaanvoer edilkamin tania Empty Re: problemen pelletaanvoer edilkamin tania

    Bericht van Gast ma dec 28, 2009 10:28 am

    Hallo,

    Met nicky zelf hier, als je even een telefoontje geeft kan ik eens langskomen om te kijken wat juist het probleem is, geeft het toestel geen negatieve temperatuur aan op het display? Dit komt ook nogal eens voor bij de toestellen van de evolution line. Wat de pellets van Piron betreft is er inderdaad een tijdje geleden een slechte levering geweest maar als je dit doorgeeft stuur ik dit door aan Piron en lossen ze dit onmiddelijk op. Normaal zijn er geen problemen met hun pellets. Het is inderdaad wel zo dat Giretz(importeur Edilkamin) nu zelf pellets op de markt heeft gebracht die beter zouden zijn voor de edilkamin toestellen, ze zouden bestaan uit 80% loofhout, ik heb pas een pallet binnen en ben ze nu aan het testen. Iets duurder maar kwalitaitef lijken ze me wel goed.
    Je geeft maar een seintje als er iets is.

    Groetjes,

    Vandebosch Nicky
    Anonymous
    Gast
    Gast


    problemen pelletaanvoer edilkamin tania Empty Re: problemen pelletaanvoer edilkamin tania

    Bericht van Gast ma dec 28, 2009 1:01 pm

    Hoi medeformers,

    even een berichtje over Edilkamin.
    Vorige week werkte bij mij de toevoer van pellets niet meer. Een klap in de kachel en het was over met de pret.
    De kachel van z'n plaats gehaald en alles gedemonteerd. Bleek de moter van de worm er gewoon vanaf gevallen te zijn.
    Heb het van een oude buurman van me ook al gehoord. De worm zit met 1 schroefje op de as. Bij trillingen kan er iets speling op komen waar door dit schroefje los gaat zitten.Als tip kan ik nog meegeven (mocht het u gebeuren) om niet de kachel als test op te starten voordat hij weer op de buitenpijp zit aan gesloten.Een witte kerst was bij mij dus een heeeeel zwarte kerst !!!
    Verder wens ik een ieder fijne dagen toe en een gezond en gelukkig 2010 met veel plezier van onze kachels.
    Groetjes, Aad.

    Gesponsorde inhoud


    problemen pelletaanvoer edilkamin tania Empty Re: problemen pelletaanvoer edilkamin tania

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 19, 2024 12:12 pm