Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 14 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 14 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    palazetti valt uit

    Anonymous
    Gast
    Gast


    palazetti valt uit Empty Re: palazetti valt uit

    Bericht van Gast wo dec 30, 2009 5:24 pm

    Hallo allemaal,
    Ik heb mij net aangemeld als nieuw forumlid. Mijn naam is Mieke. Ik heb sinds 21-12-09 een pelletkachel van het merk Palazzetti. De eerste dag brandde hij perfect. De tweede dag ging hij vanzelf uit. En niet meer aan. Maakte een raar brommend geluid. Helemaal schoon gezogen, inclusief de branderpot. Volgende dag weer perfect. De dag daarop weer vanzelf uit. Het leek wel of hij geen toevoer van pellets meer kreeg. Vervolgens de volgende dag weer aangemaakt. Op een gegeven moment stopt de kachel er weer mee, maar blijft maar pellets aanvoeren. de hele pot vol. Ik weet het ook niet meer. Ik heb vanochtend weer alles uitgezoegen en ook de branderpot weer. Nu brandt hij weer als een tierelier. Is het de bedoeling dat je elke dag de hele kachel uitzuigt inclusief de branderpot? Is de kachel zo gevoelig daarvoor. Mijn installateur kan me dat dus niet vertellen.
    Ik hoop dat jullie me meer kunnen vertellen.

    Vriendelijke groetjes Mieke
    Anonymous
    Gast
    Gast


    palazetti valt uit Empty Re: palazetti valt uit

    Bericht van Gast wo dec 30, 2009 7:02 pm

    Mieke,

    Wat zegt de verkoper daar van?
    Ik denk niet dat zoiets normaal is
    Anonymous
    Gast
    Gast


    palazetti valt uit Empty Re: palazetti valt uit

    Bericht van Gast wo dec 30, 2009 7:25 pm

    de verkoper zegt er niet zo veel van. Die denkt dat het een fout in de afstelling is. Maar ze kunnen Palazzetti pas vanaf 11-01-10 weer bereiken. Hij brandt nu nog steeds. Al vanaf 15.30 uur. Morgen maar weer uitzuigen. kijken of hij het dan weer blijft doen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    palazetti valt uit Empty Re: palazetti valt uit

    Bericht van Gast wo dec 30, 2009 7:55 pm

    Hallo, waar heb je je kachel gekocht? Hopelijk niet waar wij we ze hebben gekocht ? Christel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    palazetti valt uit Empty Re: palazetti valt uit

    Bericht van Gast wo dec 30, 2009 8:04 pm

    Ik weet niet waar jij hem hebt gekocht. Ik maak uit je woorden op dat die het beter doet.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    palazetti valt uit Empty Re: palazetti valt uit

    Bericht van Gast wo dec 30, 2009 8:41 pm

    M. Oranje,
    Krijgt u een korst in u vuurkorf? Zit er een dag- of weekprogramma in?

    grtz
    Anonymous
    Gast
    Gast


    palazetti valt uit Empty Re: palazetti valt uit

    Bericht van Gast wo dec 30, 2009 8:47 pm

    er zit geen korst in de vuurkorf. Het dag- weekprogramma heb ik nog niet ingesteld. Kan het zijn dat na 1 dag branden de gaatjes in de vuurkorf dicht gaan zitten>
    Anonymous
    Gast
    Gast


    palazetti valt uit Empty Re: palazetti valt uit

    Bericht van Gast wo dec 30, 2009 8:55 pm

    M. Oranje schreef:er zit geen korst in de vuurkorf. Het dag- weekprogramma heb ik nog niet ingesteld. Kan het zijn dat na 1 dag branden de gaatjes in de vuurkorf dicht gaan zitten>

    Na één dag, da zou mij sterk verwonderen, maar het moet wel ergens met de luchttoevoer te maken hebben.

    grtz
    Anonymous
    Gast
    Gast


    palazetti valt uit Empty Re: palazetti valt uit

    Bericht van Gast wo dec 30, 2009 9:31 pm

    M. Oranje schreef:Hallo allemaal,
    Ik heb mij net aangemeld als nieuw forumlid. Mijn naam is Mieke. Ik heb sinds 21-12-09 een pelletkachel van het merk Palazzetti. De eerste dag brandde hij perfect. De tweede dag ging hij vanzelf uit. En niet meer aan. Maakte een raar brommend geluid. Helemaal schoon gezogen, inclusief de branderpot. Volgende dag weer perfect. De dag daarop weer vanzelf uit. Het leek wel of hij geen toevoer van pellets meer kreeg. Vervolgens de volgende dag weer aangemaakt. Op een gegeven moment stopt de kachel er weer mee, maar blijft maar pellets aanvoeren. de hele pot vol. Ik weet het ook niet meer. Ik heb vanochtend weer alles uitgezoegen en ook de branderpot weer. Nu brandt hij weer als een tierelier. Is het de bedoeling dat je elke dag de hele kachel uitzuigt inclusief de branderpot? Is de kachel zo gevoelig daarvoor. Mijn installateur kan me dat dus niet vertellen.
    Ik hoop dat jullie me meer kunnen vertellen.

    Vriendelijke groetjes Mieke


    mieke

    het lijkt of uw kachel op de eco-stand uitdooft,misschien wel door korstvorming in de vuurkorf,
    met welke pellets brand de kachel ---misschien eens proberen proberen met een paar andere zakjes van een ander merk.





    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    palazetti valt uit Empty Re: palazetti valt uit

    Bericht van Gast wo dec 30, 2009 9:49 pm

    Mieke, ik denk dat de pellettoevoer op ecostand te laag is waardoor de kachel uitvalt omdat hij niet voldoende pellets heeft.
    Gezien je korstvorming hebt , na 1 dag kan de vuurkorf ook niet zo vuil zijn.Je zou eens moeten kijken op welke stand hij steeds uitvalt.En eens kijken op die stand of er wel voldoende vlam of gloeiende pellets in de vuurkorf liggen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    palazetti valt uit Empty Re: palazetti valt uit

    Bericht van Gast wo dec 30, 2009 10:12 pm

    het is inderdaad steeds op eco-stand. Maar ik kan niet echt zeggen dat ik korstvorming heb. ik zal er eens op letten. Alleen gisteren stroomde de vuurpot over van de pellets en toch ging hij niet aan. Weet iemend hoe je de pellettoevoer op eco-stand kan veranderen? Toch vreemd dat de verkoper mij dat niet kan vertellen.
    Bedankt alvast Drieske en Fleur
    Hebben jullie zelf ook een pelletkachel? Zoja welk merk?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    palazetti valt uit Empty Re: palazetti valt uit

    Bericht van Gast wo dec 30, 2009 10:37 pm

    M. Oranje schreef:het is inderdaad steeds op eco-stand. Maar ik kan niet echt zeggen dat ik korstvorming heb. ik zal er eens op letten. Alleen gisteren stroomde de vuurpot over van de pellets en toch ging hij niet aan. Weet iemend hoe je de pellettoevoer op eco-stand kan veranderen? Toch vreemd dat de verkoper mij dat niet kan vertellen.
    Bedankt alvast Drieske en Fleur
    Hebben jullie zelf ook een pelletkachel? Zoja welk merk?


    hallo Mieke,

    Hoe je de pellettoevoer van je kachel verandert weet ik niet, ik ken de palazetti niet, mss dat Steven wel de parameters heeft.
    Ik heb hier eerder op het forum al eens gelezen dat deze kachel te scherp staat afgesteld op ecostand .
    Dat je korfje volloopt is normaal.Het probleem is dat de vlam uitgaat maar ondertussen blijft de kachel wel pellets toevoeren tot op het moment dat hij via de 1 of andere veiligheid ziet dat de temperatuur te laag wordt waarna de kachel uitvalt meestal op low temperature of iets dergelijks.Maar tegen dat ge dat alarm hebt ligt je korf natuurlijk al vol.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    palazetti valt uit Empty Re: palazetti valt uit

    Bericht van Gast wo dec 30, 2009 10:42 pm

    M. Oranje schreef:het is inderdaad steeds op eco-stand. Maar ik kan niet echt zeggen dat ik korstvorming heb. ik zal er eens op letten. Alleen gisteren stroomde de vuurpot over van de pellets en toch ging hij niet aan. Weet iemend hoe je de pellettoevoer op eco-stand kan veranderen? Toch vreemd dat de verkoper mij dat niet kan vertellen.
    Bedankt alvast Drieske en Fleur
    Hebben jullie zelf ook een pelletkachel? Zoja welk merk?



    mieke

    je kan alvast een van onze meningen uitproberen ,die van mij met eens te veranderen van pellets of de mening van drieske en je pellettoevoer wat verhogen
    ik heb zelf geen palazetti en kan je niet verder helpen met deze instellingen.
    wat ik mij ook afvraag is welke schoorsteen je hebt en of die wel gekontroleerd is op een goede natuurlijke trek ?





    gr fleur
    Block
    Block
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 407
    Registration date : 01-01-09

    palazetti valt uit Empty Re: palazetti valt uit

    Bericht van Block wo dec 30, 2009 11:09 pm

    Hey Mieke,

    Proficiat met uw aankoop (welk model heb je), standaard staat een palazzetti te scherp afgesteld op eco-stand. Eigenlijk moest uw installateur uw pellettoevoer iets rijker zetten. Volgens mij is dit bij u het probleem.

    Te arme toevoer herken je als volgt: als de kachel zijn temperatuur heeft bereikt liggen er na een tijdje nog maar enkele pellets te smeulen in het korfje. De nieuwe pellets die erop vallen schieten niet meer in brand omdat er geen echt vlammetje meer is. De kachel heeft niets door en vult het vuurkorfje overvol en geeft dan een fout 'empty brazier' of een andere foutmelding.

    Als dit op uw probleem lijkt kan je best zelf of je installateur de schroef iets rijker zetten. Hoe dit moet vind je in de rubriek palazzetti van dit forum.

    Groetjes

    PS welke pellets gebruik je?


    _________________
    Premium pellets
    26x180 Watt
    Anonymous
    Gast
    Gast


    palazetti valt uit Empty Re: palazetti valt uit

    Bericht van Gast wo dec 30, 2009 11:16 pm

    ik heb de Palazzetti Sylvia. Mooie kachel, maar het zou wel fijn zijn als hij constant brandt. In ieder geval vast bedankt voor het advies. Vanaf 11-01 kunnen ze de Palazzetti leverancier weer bereiken. Ik zal er zelf maar niet aan knoeien. Ben ik een beetje bang voor. De verkoper heeft hier waarschijnlijk geen kaas van gegeten. Bedankt alvast. Spreek u morgen weer.
    Block
    Block
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 407
    Registration date : 01-01-09

    palazetti valt uit Empty Re: palazetti valt uit

    Bericht van Block wo dec 30, 2009 11:30 pm

    Ik hou het in het oog! succes.


    _________________
    Premium pellets
    26x180 Watt
    Anonymous
    Gast
    Gast


    palazetti valt uit Empty Re: palazetti valt uit

    Bericht van Gast do dec 31, 2009 6:23 am

    M. Oranje schreef:het is inderdaad steeds op eco-stand. Maar ik kan niet echt zeggen dat ik korstvorming heb. ik zal er eens op letten. Alleen gisteren stroomde de vuurpot over van de pellets en toch ging hij niet aan. Weet iemend hoe je de pellettoevoer op eco-stand kan veranderen? Toch vreemd dat de verkoper mij dat niet kan vertellen.
    Bedankt alvast Drieske en Fleur
    Hebben jullie zelf ook een pelletkachel? Zoja welk merk?

    Als het in de eco stand is dat ze uitgaat is het idd de toevoer van pellets dat te laag staat. Als u wilt moet ge in u menu eens eerst op pijltje omlaag en op off drukken en beide even ingedrukt houden tot het menu verandert en laat dan eens weten wat er achter de "v" staat. Afhankelijk van wat er achter die "v" staat kan ik u mss verder helpen,maar dan gaat u wel een parameter moeten veranderen en het kan zijn dat je dat mss liever niet doet Smile

    grtz
    Anonymous
    Gast
    Gast


    palazetti valt uit Empty Re: palazetti valt uit

    Bericht van Gast do dec 31, 2009 11:25 am

    Heel erg bedankt, maar daar wacht ik nog even mee. De kachel is nl. pas een week oud, en ik vind dat de verkoper eerst maar eens met een oplossing moet komen. Kunnen die mij niet helpen dan maak ik graag van je diensten gebruik.
    Fijne jaar wisseling
    Anonymous
    Gast
    Gast


    palazetti valt uit Empty Re: palazetti valt uit

    Bericht van Gast do dec 31, 2009 11:41 am

    M. Oranje schreef:Heel erg bedankt, maar daar wacht ik nog even mee. De kachel is nl. pas een week oud, en ik vind dat de verkoper eerst maar eens met een oplossing moet komen. Kunnen die mij niet helpen dan maak ik graag van je diensten gebruik.
    Fijne jaar wisseling


    Mieke ,

    wat je voorlopig kan doen ( als de kachel dit toelaat) is in het vermogen in manuele mode zetten ipv automatische mode dan valt hij niet meer terug in eco stand.Als je de gewenste temperatuur bereikt heb zet je hem bv op vermogen 2 en de gewenste temperatuur op30 graden. Ik weet wel niet of je dit met jouw kachel kan doen.
    Fijne eindejaarsfeesten.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    palazetti valt uit Empty Re: palazetti valt uit

    Bericht van Gast do dec 31, 2009 11:53 am

    bedankt voor de tip, ga ik zeker proberen. Jij ook fijne jaarwisseling
    Anonymous
    Gast
    Gast


    palazetti valt uit Empty Re: palazetti valt uit

    Bericht van Gast do dec 31, 2009 12:07 pm

    M. Oranje schreef:Heel erg bedankt, maar daar wacht ik nog even mee. De kachel is nl. pas een week oud, en ik vind dat de verkoper eerst maar eens met een oplossing moet komen. Kunnen die mij niet helpen dan maak ik graag van je diensten gebruik.
    Fijne jaar wisseling

    thx, voor u ook een fijne jaarwissel, trouwens voor iedereen op dit forum Smile
    Anonymous
    Gast
    Gast


    palazetti valt uit Empty Re: palazetti valt uit

    Bericht van Gast di jan 05, 2010 7:25 pm

    Is je probleem intussen al opgelost ?
    Waar heb je je Palazzetti gekocht, als ik mag vragen ?

    Grz, Inge
    Anonymous
    Gast
    Gast


    palazetti valt uit Empty Re: palazetti valt uit

    Bericht van Gast wo jan 06, 2010 7:43 pm

    Hoi Inge,

    Gedankt voor je reaktie. ik heb mijn kachel in Oudelande gekocht in Nederland. Ik dacht lekker dicht bij huis (ik woon 4 km verder). De verkoper kan pas vanaf 11-01-10 contact opnemen met Palazzetti. Dus afwachten maar. De laatste dagen gaat het goed. Ik durf het bijna niet te zeggen. We hebben nog 1keer gehad dat hij ineens heel er g hard begon te loeien en te branden. Sindsdien gaat het beter. Ik wacht het maar even af. Heb jij ook een Palazzetti?

    Groetjes Mieke
    Anonymous
    Gast
    Gast


    palazetti valt uit Empty Re: palazetti valt uit

    Bericht van Gast do jan 07, 2010 2:31 pm

    Dag Mieke,

    Wij hebben een Palazzetti Ecofire Freddy (van 3 jaar oud); we hebben hem overgekocht samen met het huis dat we vorig jaar hebben gekocht. Al wat ongemakken mee gehad; er is vorig jaar een nieuwe motor geplaatst (wel nog in garantie gelukkig), nu een nieuwe ontstekingskaars (maar dat is blijkbaar normaal na 3 jaar) en het vuurkorfje is aan vervanging toe; ook af en toe foutmeldingen (temp. depression), maar dat is waarschijnlijk gelegen aan onze schouw (te veel trok)en maakt ook vaak veel tril-lawaai; ik heb ook de indruk dat onze pelletkachel, naast pellets, ook veel electriciteit verbruikt ... maar ik weet niet of dit met andere merken ook zo is ... Voor de rest, wel een mooie kachel en als hij brandt, brandt hij ook echt goed. Ik denk dat het belangrijk is dat je de juiste technieker hebt voor de juiste kachel, daar hebben wij eigenlijk nog het meeste miserie mee gehad, ik ben nog steeds op zoek naar de juiste technieker (regio O-vlaanderen, die veel afweet van palazzetti en betaalbaar is !)

    Wat zijn jouw ervaringen met jullie kachel ?

    Grz, Inge
    Anonymous
    Gast
    Gast


    palazetti valt uit Empty Re: palazetti valt uit

    Bericht van Gast do jan 07, 2010 4:46 pm

    Hoi Inge,

    Wij hebben een Palazzetti Silvia, schijnt een van de nieuwste te zijn. We hebben hem vanaf 21-12-09 dus nog niet zo lang. Zoals ik al verteld heb doet hij het van begin af aan niet heel goed. Jammer. De verkoper zei dat hij pas vanaf 11-01 contact kan opnemen met de firma. Er zijn alverschillende mensen op het forum die vertelden dat het waarschijnlijk aan de instelling van de toevoer van de hoeveelheid pellets ligt. Ik hoop na 11-01 meer te weten. Wel balen dat je al zoveel ellende ermee hebt gehad. Van die ontstekingskaars hebben ze ons niets verteld, en ook niet dat het vuurpotje op een gegeven moment vervangen moet worden. Ik wacht het maar af. Hier in Nederland zijn de kachels ook nog niet zo bekend. Ik hoop dat ik voorlopig geen monteur nodig heb. Weet jij trouwens heolang de garantie is voor een Palazzetti kachel? Zelfs dat is niet verteld. Dus over het algemeen ben ik nog niet zo tevreden. Ik hoop dat ze ons kunnen helpen. Spreek je gauw weer.
    Waar woon jij in België?

    gr Mieke

    Gesponsorde inhoud


    palazetti valt uit Empty Re: palazetti valt uit

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 19, 2024 9:34 am