Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 19 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 18 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


    Pelletkachel Karmek Elena blijft koud

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pelletkachel Karmek Elena blijft koud Empty Pelletkachel Karmek Elena blijft koud

    Bericht van Gast za jan 02, 2010 3:44 pm

    Hallo iedereen,
    ik ben nieuw hier op het Forum en worstel (net nu de temperaturen dalen) met een pelletkachel die maar niet boven de 17 á 18 graden uit wil komen.Met de fabrieksinstellingen loopt mijn voorraadbakje vol en moet ik de kachel stoppen.Ik gebruik de Plospan Bio-Energy pellet.Ik begrijp de verhouding tussen pellettoevoer-snelheid Uitlaatgas ventilator-Snelheid warmelucht in kamer ventilator niet zo goed en ik denk dat mijn probleem hierdoor komt.
    Beste mensen ik ben ten einde raad,mijn familieleden willen de houtkachel terug maar ik ben hier (nog) niet aan toe.
    Met groetjes,
    Peter

    ps. ik woon in Amsterdam,terwijl de meeste pelletkachelgebruikers toch in Belgie wonen (en de installateurs ook)

    oja dit zijn de instellingen die ik momenteel gebruik:
    Prog. Beschrijving waarde
    Pro 1 Tijd voor opstartcyclus 15
    Pro 2 Stabilisatietijd vlam in "FIRE ON" stand 6
    Pro 3 Intervaltijd tussen twee schoonblaasbeurten 60
    Pro 4 Pellettoevoer in de "LOAD WOOD" stand 1,4
    Pro 5 Pellettoevoer in de "FIRE ON" stand 1,3
    Pro 6 Pellettoevoer in Powerstand 1 = 'ECO' 0,8
    Pro 7 Pellettoevoer in Powerstand 2 1,7
    Pro 8 Pellettoevoer in Powerstand 3 2,2
    Pro 9 Pellettoevoer in Powerstand 4 3,0
    Pro 10 Pellettoevoer in Powerstand 5 3,5
    Pro 11 Vertraging alarmsignaal 60
    Pro 12 Tijdsduur schoonblazen 60
    Pro 13 Min.Rookgastemp.om kachel te laten branden 50 c
    Pro 14 ?? 200 c
    Pro 15 Temp.waarbij warmelucht vent.warmte de kamer inblaast 75 c
    Pro 16 Snelheid Uitlaatgas vent. In de "LOAD WOOD" stand 10
    Pro 17 Snelheid Uitlaatgas vent. In de "FIRE ON" stand 25
    Pro 18 Snelheid Uitlaatgas vent. In de Powerstand 1 = ECO 7
    Pro 19 Snelheid Uitlaatgas vent. In de Powerstand 2 7
    Pro 20 Snelheid Uitlaatgas vent. In de Powerstand 3 8
    Pro 21 Snelheid Uitlaatgas vent. In de Powerstand 4 8
    Pro 22 Snelheid Uitlaatgas vent. In de Powerstand 5 10
    Pro 23 Snelheid warmelucht ventilator in Powerstand 1 = ECO 16
    Pro 24 Snelheid warmelucht ventilator in Powerstand 2 20
    Pro 25 Snelheid warmelucht ventilator in Powerstand 3 23
    Pro 26 Snelheid warmelucht ventilator in Powerstand 4 25
    Pro 27 Snelheid warmelucht ventilator in Powerstand 5 30
    Pro 28 Parameter v/d Fabrikant NIET AANPASSEN !! 110
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    Pelletkachel Karmek Elena blijft koud Empty Re: Pelletkachel Karmek Elena blijft koud

    Bericht van jeanhup zo jan 10, 2010 1:44 am

    Wanneer loopt je voorraadbakje met de fabrieksinstellingen vol? Tijdens het opstarten, ECO-mode, één van de andere vermogensstanden?

    Als ik naar je huidige instellingen kijk vallen de volgende zaken op:
    Pro 6 Pellettoevoer in Powerstand 1 = 'ECO': 0,8: Erg laag in verhouding tot de overige powerstanden. Ik zou dit meer in de richting van 1,3 verwachten.
    Pro 17 Snelheid Uitlaatgas vent. In de "FIRE ON" stand: 25: erg hoog in vergelijking met de overige standen. Je zou verwachten dat dit meer in de buurt van 10 zou liggen.
    Normaal gesproken zijn de verschillen in de uitlaatgas en pellettoevoer parameters in de standen Load Wood, Fire On en Eco niet zo heel verschillend.
    Ook zijn normaal gesproken de sprongen tussen de verschillende opvolgende fases vrij gelijkmatig, waarbij de verschillen tussen de lagere en opstartfases wat kleiner zijn en naarmate de powerstanden hoger worden wat groter.

    Als ik jou was zou ik de fabrieksinstellingen herstellen (UT04 -> oO -> druk 'set' of 'menu') en hier even posten. Omschrijf dan ook duidelijk wat er wanneer gebeurt als je kachel gewoon opstart. Dan kunnen we van daaruit beginnen met het zoeken van een oplossing.

    Je kunt me ook even bellen als je ermee bezig bent en er niet meteen uit komt. Mijn telefoonnummer vind je op onze website (zoek 'Adler pelletkachel' op Google). Maar je kunt natuurlijk ook je eigen leverancier even aan zijn jas trekken.

    groet,

    Jean
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pelletkachel Karmek Elena blijft koud Empty Re: Pelletkachel Karmek Elena blijft koud

    Bericht van Gast vr jan 22, 2010 1:19 am

    Jean,
    heeft u de betekenis en de standaardinstellingen van de parameters voor de Elena(LX)? (enkelvoudig display)
    ik heb van Karmek een manual mogen ontvangen, -overigens alle lof over hun hulpvaardigheid- , maar dit is een vrij summiere uitvoering, alleen de standaard handelingen voor installatie en opstart komen hierin voor, heeft u misschien een uitleg van b.v. het display, zoals de cijfertjes links en de symbooltjes rechts, alsmede overige mogelijke instellingen.

    bij voorbaat dank voor uw antwoord,
    Toine
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    Pelletkachel Karmek Elena blijft koud Empty Re: Pelletkachel Karmek Elena blijft koud

    Bericht van jeanhup vr jan 22, 2010 8:40 am

    toine schreef:Jean,
    heeft u de betekenis en de standaardinstellingen van de parameters voor de Elena(LX)? (enkelvoudig display)
    ik heb van Karmek een manual mogen ontvangen, -overigens alle lof over hun hulpvaardigheid- , maar dit is een vrij summiere uitvoering, alleen de standaard handelingen voor installatie en opstart komen hierin voor, heeft u misschien een uitleg van b.v. het display, zoals de cijfertjes links en de symbooltjes rechts, alsmede overige mogelijke instellingen.

    bij voorbaat dank voor uw antwoord,
    Toine

    Toine,

    Van Karmek heb ik geen parameters of uitgebreide handleiding. Een enkelvoudig display kennen we in Adler kachels ook niet dus ik kan ook geen overeenkomstige modellen vinden waar ik je verder mee kan helpen.
    Kan je verkoper je hier niet aan helpen?

    groet,

    Jean
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    Pelletkachel Karmek Elena blijft koud Empty Re: Pelletkachel Karmek Elena blijft koud

    Bericht van jeanhup vr jan 22, 2010 9:11 am

    Deze discussie kan misschien ook interessant zijn voor de gebruikers van een Karmek Elena: https://pellets.forummotion.com/karmek-f52/ervaring-karmek-elena-via-ebay-t326.htm

    groet,

    Jean
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pelletkachel Karmek Elena blijft koud Empty Re: Pelletkachel Karmek Elena blijft koud

    Bericht van Gast vr jan 22, 2010 10:32 am

    Jean,
    ik heb de kachel in Italie gekocht, en de verkoper daar heeft alleen de gebruiksaanwijzing in het Italiaans.
    op verzoek kreeg ik een link van de verkoper om de handleiding te downloaden van de site van de fabrikant (Karmek).
    dit was echter de gebruiksaanwijzing van een "gewone" Elena kachel -waar Gilbert de parameters van omschrijft-, en niet van het model Elena(LX), deze heeft een andere controller.
    daarna heb ik Karmek gevraagd om de handleiding, en die stuurde mij keurig een PDF'je zoals ik eerder meldde, alleen jammer van de summiere omschrijving wat betreft de programmeermogelijkheden.

    ik zal binnenkort de Karmek fabriek vragen om mij de parameters en standaardwaardes toe te sturen.

    vriendelijk dank voor uw antwoord,
    Toine
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pelletkachel Karmek Elena blijft koud Empty Re: Pelletkachel Karmek Elena blijft koud

    Bericht van Gast vr jan 29, 2010 11:22 pm

    Hallo beste forumleden,
    alweer een ruime tijd geleden mijn vraag gesteld en in afwachting van advies zelf dapper door gezet.
    In mijn speurtocht naar het antwoordt op mijn eigen vraag kwam ik erachter dat het probleem niet in de (fabrieks)instellingen kon liggen.Met een koude kamer en kamergenoten als drijfveer besloot ik de gehele kachel stap voor stap uit elkaar te halen en grondig te onderzoeken.Alles meteen ook maar even schoongemaakt.Zo ook de kachelpijp en daar bleek de 'boosdoener' te schuilen.Ik heb niet heel veel kachelpijp maar in het enige schuine stuk wat mijn afvoer betreft was een behoorlijk plakkerige substantie gaan zitten die de rookgasafvoer zwaar belemmerde.Na het schoonmaken van de pijpen de kachel opnieuw aangedaan en al snel kwam ik erachter dat (met een klein beetje opnieuw de parameters te herzien,ik weer als vanouds warmte in de kamer kreeg.
    In mijn blijheid vergat ik jullie op de hoogte te brengen.
    Ik ga dit goedmaken door binnenkort de parameters v/d fabrikant op de site te plaatsen en daarbij mijn eigen huidige parameters.

    Groetjes uit een warmer Amsterdam,
    Peter sc

    Gesponsorde inhoud


    Pelletkachel Karmek Elena blijft koud Empty Re: Pelletkachel Karmek Elena blijft koud

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 19, 2024 2:13 pm