Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 25 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 25 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


    ventilator slaat aan en af ??? Normaal ?

    Anonymous
    Gast
    Gast


    ventilator slaat aan en af ??? Normaal ? Empty ventilator slaat aan en af ??? Normaal ?

    Bericht van Gast di jan 05, 2010 6:56 pm

    Onze Palazzetti Ecofire Freddy heeft een ventilator die, naar ik dacht, constant blies (air speed staat op 4 - hoogste stand, al altijd); nu is me opgevallen dat de ventilator soms zomaar afslaat en ineens niet meer blaast en dan ineens weer hard en luid begint te blazen ... Ik vraag me af of dit normaal is ???? We hebben alleszins niets aan de instellingen gewijzigd.
    Iemand ervaring hiermee ? De kachel geeft geen foutmelding of zo ...

    grz, Inge
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    ventilator slaat aan en af ??? Normaal ? Empty Re: ventilator slaat aan en af ??? Normaal ?

    Bericht van steven di jan 05, 2010 8:16 pm

    uw thermostaat staat aan, dan is dat doodnormaal.

    Je vraagt bijv 24 graden. kachel constateert 26, dan zal hij minder blazen. als de kachel maar 22 constateert dan zal hij meer blazen.

    Of het is de cleanfunctie

    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ventilator slaat aan en af ??? Normaal ? Empty Re: ventilator slaat aan en af ??? Normaal ?

    Bericht van Gast di jan 05, 2010 8:25 pm

    Dankjewel Steven voor je antwoord, sorry, het klinkt mss onnozel maar wat bedoel je eigenlijk met de cleanfunctie ? Ons vuurkorfje is wel al wat gebarsten en stilaan aan vervanging toe, zou het daarmee knn te maken hebben ?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ventilator slaat aan en af ??? Normaal ? Empty Re: ventilator slaat aan en af ??? Normaal ?

    Bericht van Gast di jan 05, 2010 8:42 pm

    Beste,

    Nee daar heeft het niks mee te maken(dit zou wel op termijn een fluitend geluid met zich mee kunnen brengen dus toch maar vervangen) om de plusminus 20 minuten voert een pelletkachel een zelfreiniging uit. De extractieventilator gaat harder blazen om de branderpot zuiver te houden.

    Groetjes,

    Nicky
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ventilator slaat aan en af ??? Normaal ? Empty Re: ventilator slaat aan en af ??? Normaal ?

    Bericht van Gast wo jan 06, 2010 11:17 am

    Dankjewel Nicky voor de info, ik ben gerust gesteld !
    We hebben al heel wat gesukkeld met onze kachel, vandaar dat ik mij bij het minste zorgen maak ;-)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ventilator slaat aan en af ??? Normaal ? Empty afstansbediening pellinsert 54

    Bericht van Gast za jan 09, 2010 3:18 pm

    Onze afstansbediening geeft niet de correcte lading van de pellets aan,ze geeft meer kg aan dan er in werkelijkheid in is, ongeveer 3kg. Vandaar dat we in het begin een paar keer een SF melding kregen. Nu we dat weten is dat geen probleem meer maar kan je dat veranderen of moet de installateur dat doen?

    Mvg
    Mavi
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ventilator slaat aan en af ??? Normaal ? Empty Re: ventilator slaat aan en af ??? Normaal ?

    Bericht van Gast za jan 09, 2010 3:20 pm

    Oeps dat staat hier niet op zijn plaats,sorry ben nog een leek!

    Gesponsorde inhoud


    ventilator slaat aan en af ??? Normaal ? Empty Re: ventilator slaat aan en af ??? Normaal ?

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do maa 28, 2024 9:13 pm