Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 47 gebruikers online :: 3 Geregistreerd, 1 verborgen en 43 gasten

Antonius, Ikzelf, krusty


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma 21 nov 2011 - 20:52.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


    Beste manier installatie CV op pellets?

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Beste manier installatie CV op pellets? Empty Beste manier installatie CV op pellets?

    Bericht van Gast di 9 feb 2010 - 20:46

    Wat is de beste manier van installatie van een pellet CV kachel?
    Hoeveel thermostaten, circuits, circulatiepompen, expansievat ,...

    Momenteel ben ik een nieuwbouw aan het zetten.
    De nieuwe centrale verwarmingskachel op pellets en hout heb ik al aangekocht maar nog niet geplaatst.
    Alle ideeën, tips, tekeningen, schakelschema's, ... zijn welkom.
    Dit weekend zal ik proberen een schets te maken van het sanitair gedeelte.

    Ik beschik ook over een zonneboiler met dubbele verwarmingsring.
    De grootste ring is voor het zonnepaneel.
    De kleinste ring is voor de aansluiting van de verwarmingsketel.
    Twee gaten zijn voorzien om twee bijkomende thermostaten, thermokoppels of PT100 op aan te sluiten.
    Hier ben ik van plan een digitale 3-traps regelaar van Jumo op aan te sluiten. De temperatuur wordt gemeten door een PT100.
    De regelaar geeft een twee potentiaal vrije contacten alsook een signaal van 4-20mA dat vrij staat te programmeren.
    De analoge uitgang sluit in vervolgens aan een PLC van Phoenix Contact met daarop een HMI 12" scherm. (PLC = Programmable Logic Computer)
    Via de PLC zal ik de mogelijkheid hebben om de temperaturen in de lokalen en de boiler te meten en vervolgens aan te sturen.
    Ik heb gekozen om de boiler en radiatoren hardware matig aan te sturen. Dit voor het geval mijn PLC niet werkt. Dan heb ik nog altijd warm water en verwarming.
    Elektrotechnisch heb ik geen problemen om een oplossing te vinden.
    Waar ik geen enkel ervaring mee heb is sanitaire installaties voor thuisgebruik.
    Daar is alle hulp welkom. Smile

      Het is nu vr 19 apr 2024 - 11:41