van Gast op zo feb 21, 2010 9:55 pm
rudy schreef:@ fleur ;aan wat denk jij dan fleur?
ik denk aan vele andere factoren:ik ga er altijd van uit dat er goede pellets gemaakt worden en er zal wel eens 1 op 100 iets verkeerd mee zijn in verband met ondeugende samenstelling van grondstof,maar dit terzijde.
ik denk eerder dat er goede en minder goede kachels bestaan en dan heb ik het over de ganse construktie van de kachel,dat heb je toch bij eender welk produkt die op de markt is,
ik weet ook nog niet of ik mij een goede kachel heb aangeschaft,zal ik zien of ondervinden na tiental jaren.
dan heb je nog het bijzonderste volgens mij ,de schoorsteen of uitlaatbuis,het is mij toch al tiental malen opgevallen als je het forum een beetje opvolgt dat vele problemen eerst bij de kachel gezocht worden en dat nadien de schoorsteen de dader is.
mijn kachel is 1 maal afgesteld geweest op een bepaald soort pellets en alles werkt perfekt en hoop dat dit zo blijft zo lang die kachel hier staat,dit wil niet zeggen dat er nooit een defekt kan optreden ,maar zo ver zijn we nog niet
verder ,geen koekvorming,geen roetvorming,zuivere uitlaat(was zelfs niet nodig om na 1 winter te kuisen,maar heb het toch gedaan)propere ruit
en ja assen,ik weet niet of ik er juist veel of weinig heb,ik zuig ze op en weg ermee.....
gr fleur