Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 12 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 12 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+7
erwin
Philip
player
steven
pedro
atlasgust
biezoe
11 plaatsers

    Ervaringen Baltwood pellets


    steven
    Moderator


    Aantal berichten : 5473
    Registration date : 29-10-08

    Ervaringen  Baltwood pellets - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen Baltwood pellets

    Bericht van steven vr maa 19, 2010 12:32 am

    we kunnen deze zomer prijs vragen bij Flament
    player
    player
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 359
    Leeftijd : 42
    Registration date : 04-02-09

    Ervaringen  Baltwood pellets - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen Baltwood pellets

    Bericht van player vr maa 19, 2010 7:13 am

    De calorische waarde ligt ook hoger dan de olimp (5200Kcal/kg)
    En dan nog aan een leuke prijs verkocht. Spijtig dat het te ver rijden is voor mij...


    _________________
    Edilkamin pellbox | Piveteau pellets
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Ervaringen  Baltwood pellets - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen Baltwood pellets

    Bericht van Philip vr maa 19, 2010 8:44 am

    nja hier in het centrum van het land ligt ook alles ver weg ^^


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4741
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Ervaringen  Baltwood pellets - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen Baltwood pellets

    Bericht van pedro vr maa 19, 2010 5:44 pm

    Kgeloof dat Flament wel geregeld es op de proppen komt met een soort nieuwe,voor ons onbekende pellets,tegen een goede prijs en waar de ervaringen over het algemaan goed zijn...(denk maar aan de Olimps...)

    We gaan idd zn zomerpromoties in de gaten moeten houden

    Grtzzzz


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen  Baltwood pellets - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen Baltwood pellets

    Bericht van Gast ma maa 22, 2010 9:27 pm

    moet zeggen dat de baltwood pellets heel schoon branden in tegenstelling tot mij verwachtingn.
    Ik zag wat stof in de zakken, maar bij het uitgieten eigenlijk niet meer dan wij een andere zak. De zak bedriegt eigenlijk wat doordat deze doorzichtig is en de andere niet volledig.

    Als ik de prijs vergelijke met een badger of een Olimp, kan ik alleen maar vaststellen dat deze heel wat beter is en dat de kwaliteit naar mijn mening beter is.

    De zakken daarentegen zijn voor verbetering vatbaar, maar als je ze met zorg behandelt, geen probleem.

    Ik spaar meer dan >75 euro per jaar uit met deze pellets.
    player
    player
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 359
    Leeftijd : 42
    Registration date : 04-02-09

    Ervaringen  Baltwood pellets - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen Baltwood pellets

    Bericht van player di maa 23, 2010 7:28 am

    Lijkt me een zeer interessante prijs!


    _________________
    Edilkamin pellbox | Piveteau pellets
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen  Baltwood pellets - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen Baltwood pellets

    Bericht van Gast zo apr 04, 2010 10:25 pm

    deze week geprofiteerd van de actie baltwood pellets 3.10 euro/ zak.

    zaols vroeger zeer tevreden. En nu ook nog meer tevreden van de prijs.
    kan ze nergens goedkoper vinden.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen  Baltwood pellets - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen Baltwood pellets

    Bericht van Gast ma apr 05, 2010 10:26 am

    Er loopt momenteel een actie bij flament voor de Baltwood pellets: 3,10 € per pallet bij afname van 3 palletten. Ik geloof dat er 70 zakken op een pallet liggen. De actie loopt tot eind mei. Zie link hieronder.

    Baltwood Actie

    Groetjes,

    Cantodea
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen  Baltwood pellets - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen Baltwood pellets

    Bericht van Gast za apr 10, 2010 7:32 am

    Wij zijn heel tevreden , goeie verbranding, minder as en een goeie prijs . Eerst lava , dan normandy en nu baltwood . Baltwood vinden wij persoonlijk de beste pellet.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen  Baltwood pellets - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen Baltwood pellets

    Bericht van Gast di apr 20, 2010 7:10 pm

    Heb net drie paletten thuis laten leveren aan 3,30 € de zak. Kwaliteit uitstekend, maar dat wist ik al. Weinig stof bij het ingieten, goede warmte en ze gaan volgens mij een uur of twee langer mee dan bijvoorbeeld Olimp of Domo. Het enige vervelende nadeel aan Baltwoods zijn de zakken. De sluitingsnaden zijn niet sterk. Op een palet gerekend zijn een 5-tal of iets meer zakken aan de bovenkant gescheurd (je mag zeker de borstel uithalen). Als je zou bestellen en je kan ze niet meteen binnen laten plaatsen, kies dan een dag waar ze droog weer voorspellen. Voor de rest blijft het een aanrader. Ik denk niet dat je ergens voor die prijs betere pellets kan kopen. Ook qua levering verliep alles heel vlot en snel. Ik ben tevreden.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen  Baltwood pellets - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen Baltwood pellets

    Bericht van Gast di apr 20, 2010 8:27 pm

    Dat is nu eens echt een goeie prijs en dan nog thuisgeleverd

    Ik heb eens op KAPAZA gekeken , en wat me opvalt voor die prijs levert men in GANS oost en west vlaanderen

    @frederic je zegt 3,30 en op de advertentie staat 3,10 € vanaf 3 paletten dan denk ik dat je 0,20 € de zak teveel betaald hebt x 195 = 39 € teveel betaald.....just is just hé !!!

    http://www.kapaza.be/Diversen/Openhaardhout/25703727/Baltwood_pellets_Din_Plus.html
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Ervaringen  Baltwood pellets - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen Baltwood pellets

    Bericht van Philip di apr 20, 2010 10:08 pm

    nope hij heeft niks teveel betaald krusty


    65 x 15kg

    afgehaald : 3.30 € / zak
    3.10 € / zak per volle pallet

    thuisgeleverd : 3.50 €/ zak (volle pallet)

    3.30 € / zak (vanaf 3 paletten)


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Ervaringen  Baltwood pellets - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen Baltwood pellets

    Bericht van steven di apr 20, 2010 10:51 pm

    leuke prijs. ga die ook wel eens testen


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen  Baltwood pellets - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen Baltwood pellets

    Bericht van Gast wo apr 21, 2010 12:46 am

    @philip inderdaad ge hebt gelijk, 'k zal nie goe gekeken hebben zeker ??



    Philip schreef:nope hij heeft niks teveel betaald krusty


    65 x 15kg

    afgehaald : 3.30 € / zak
    3.10 € / zak per volle pallet

    thuisgeleverd : 3.50 €/ zak (volle pallet)

    3.30 € / zak (vanaf 3 paletten)
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Ervaringen  Baltwood pellets - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen Baltwood pellets

    Bericht van Philip wo apr 21, 2010 8:44 am

    kan gebeuren ikke ook al voor gehad
    dealnietemin 3,30 geleverd is een mooie prijs als je deze pellets goed vind
    ik heb er geen ervaring mee dusja


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen  Baltwood pellets - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen Baltwood pellets

    Bericht van Gast wo apr 21, 2010 10:25 am

    Philip schreef:kan gebeuren ikke ook al voor gehad
    dealnietemin 3,30 geleverd is een mooie prijs als je deze pellets goed vind
    ik heb er geen ervaring mee dusja

    Zeker eens proberen als je de kans krijgt. Het is maar tot eind mei of tot einde voorraad. Ik heb het zekere voor het onzekere genomen en nu al besteld. Ik ben blij dat er toch nog een bedrijf bestaat die ze zo goedkoop aan de man brengt. Voor hetzelfde geld kan hij er ook 4 € voor vragen, zoals de meeste andere. Waarschijnlijk kan hij ze erg goedkoop inkopen of staat hij met een enorm grote voorraad.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen  Baltwood pellets - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen Baltwood pellets

    Bericht van Gast wo apr 21, 2010 8:31 pm

    Ik ben vandaag 2 palletten gaan afhalen bij Flament. Magazijnier heeft me helpen inladen (vorige keer niet !!!). Soit...
    Heb hem gevraagd of ze nog veel voorraad hebben. Blijkbaar zijn de voorbije 2 weken meer dan 100 palletten over de toonbank gegaan waardoor hun voorraad stillaan begint te slinken. Heb de chef ook gevraagd waarom de pellets op heden zo laag staan van prijs. Blijkbaar gaat het gewoon om een voordelig contract, want hij vertelde mij dat naar volgend seizoen (zelfs het voorseizoen juli- september) de prijzen in de hoogte gaan doordat de olieprijs ook stijgt. Pelletproducenten zetten hun winstmarge gelijk aan olieprijs. Zou verdorie niet mogen zijn !!! Voor mezelf heb ik nog 2 palletten gereserveerd voor mij om af te halen in september. Dat was mogelijk.
    BTW, ik had geen gescheurde zakken, maar de chef gaf wel toe dat er soms geen goede sluiting van de zakken is.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen  Baltwood pellets - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen Baltwood pellets

    Bericht van Gast wo apr 21, 2010 8:48 pm

    ja inderdaad, heb dat ook gehoord. Soms slechte sluiting, maar zelf ook nog niet ondervonden. Bij mij hetzelfde verhaal van de olieprijs. En aangezien ik afgestudeerd ben als economist, kan ik er wel inkomen dat de pelletindustrie zo reageert. Het is een alternatieve bron van energie. En waarom zou die bron niet meestijgen met de olieprijs ( toch een beetje) als het daardoor zijn prijs kan doen stijgen. Weliswaar zijn de productiekosten volgens mij dezelfde omdat deze NIKS te maken hebben met olie. Alleen met het afval van de zagerijen of prijs van het hout.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen  Baltwood pellets - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen Baltwood pellets

    Bericht van Gast wo apr 21, 2010 9:06 pm

    Ik ben pas nieuwe pelletgebruiker door de stijgende brandstofprijzen. Ik woon in kortemark en heb dit forum goed gevolgd. Ik kan maar weinig vertellen over andere ervaringen, maar de baltwood pellets branden bij mij goed. In tegenstelling tot de pellets die ik bij mijn Rika Top bijgeleverd heb gekregen...Mij vertelden ze dat het cleanfire pellets waren, maar er stond niks op de zak.

    Over andere merken kan ik niks zeggen. Wel ben ik goed geholpen bij mijn verkoper van Baltwood pellets. Hij heeft mij haarfijn uitgelegd wat de verschillen zijn. Eerst kwam ik in contact met een gewone verkoopster. Die heeft er toen de baas bijgehaald (jonge gast). Zijn naam is Peter en heb ik toch heel wat opgestoken van het stoken met pellets. Hij toonde mij eveneens zijn pelletkachel en hoe deze brandde. Weliswaar in februari :p Zou nogal absurd zijn dat hij mij dit nu kon tonen. hahaha
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen  Baltwood pellets - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen Baltwood pellets

    Bericht van Gast ma mei 03, 2010 9:47 pm

    gisteren gebeld met Flament en gevraagd om 3 palletten Baltwood te leveren aan 3.30 euro. Deze morgen had ik deze reeds geleverd (niet dat ik deze zo snel nodig had, maar soit). Chauffeur vertelde mij dat ze nog enkele tientallen palletten staan hadden, maar dat dit slechts een kwestie van 10 dagen was. Hij verklapte mij eveneens dat de prijzen voor volgend jaar zouden kunnen stijgen (zelfs in de zomer) omdat de olieprijs zeer snel stijgt, en daar willen de pelletproducenten ook een graantje van meepikken. IK WAARSCHUW JULLIE MAAR !!!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen  Baltwood pellets - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen Baltwood pellets

    Bericht van Gast vr mei 14, 2010 7:16 pm

    met de baltwoodpellets die ik brandt heb ik veel warmte maar ook een hele harde koekvorming het is bijna een blok steen. hoe zou dit kunnen komen? ik heb wel zo'n 200 zakken liggen.
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4741
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Ervaringen  Baltwood pellets - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen Baltwood pellets

    Bericht van pedro vr mei 14, 2010 7:28 pm

    Ik had dit paar weken terug ook met de paar zakn Hogramix die ik brandde.Echt 1 of 2 'stukken as',steenhard!
    Extractie es wat verhogen mss?Onderhoud?Anders wil ik er wel es enkele overkopen moest je er echt vanaf wiln....

    Grtzzzzz


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen  Baltwood pellets - Pagina 2 Empty kenmerken Baltwood pellets

    Bericht van Gast zo mei 16, 2010 12:52 pm

    Vrijdag werd door Flament drie paletten Baltwoodpellets geleverd aan 3.30 euro per zak in totaal 195 zakken.Pellets werden afgezet vlak voor tuinhuisje met palletkar.
    Dus volgens mij service top en nu nog als het kan optimale verbranding maar dat zal de tijd
    moeten uitwijzen.
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4741
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Ervaringen  Baltwood pellets - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen Baltwood pellets

    Bericht van pedro zo mei 16, 2010 1:02 pm

    Heb je al eerst een paar zakken gebruikt eer je de bestelling had geplaatst?Of nie?

    Grtzz


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen  Baltwood pellets - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen Baltwood pellets

    Bericht van Gast ma mei 17, 2010 11:13 am

    Nee,Heb gewoon de reacties van anderen hier op het forum nopens de kwaliteit gelezen
    en ben zo tot mijn bestelling gekomen.
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4741
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Ervaringen  Baltwood pellets - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen Baltwood pellets

    Bericht van pedro ma mei 17, 2010 12:00 pm

    Hm,een gedurfde gok om ineens 3palletten te bestellen Wink


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena

    Gesponsorde inhoud


    Ervaringen  Baltwood pellets - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen Baltwood pellets

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr maa 29, 2024 12:52 am