Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 22 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 21 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


2 plaatsers

    belastingsperikelen

    avatar
    atlasgust
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 100
    Leeftijd : 80
    Registration date : 01-01-09

    belastingsperikelen Empty belastingsperikelen

    Bericht van atlasgust vr apr 23, 2010 10:44 pm

    Hoi forumleden.
    Ik heb in 2009 een pelletketel oekefen laten plaatsen tot daar alles o.k.
    Wel zou ik daar 40 procent subsiedies op krijgen,maaaaar nu komt het.
    Hetzou van de vlaamse regering komen,maar dat is ondertussen in alle stilte doorgeschoven naar de federale( via de belastingen gaat dat).De fakuren van 2009 v.de vlaamse regering moesten binnen zijn op 28-02-2010 maar wie weet dat?,Wij zaten wel te wachten op de belastingsbrief die binnen een paar maanden in de bus ligt om daar onze fakturen bij te voegen.
    Is er nog iemand in het zelfde geval ? groetjes
    Anonymous
    Gast
    Gast


    belastingsperikelen Empty Re: belastingsperikelen

    Bericht van Gast za apr 24, 2010 1:42 am

    @atlasgust.......doorgeschoven ???...........voor zover ik mij herinner heeft men dat altijd al moeten , zelfs nu nog moeten invullen en factuur bijsteken bij je belastingsaangifte!!tenzij je ,je aangifte via tax-on web binnenstuurt!!

    Je hebt in 2009 je CV ketel laten plaatsen, dus normaal moet je dit jaar bij je in te vullen aangifte invullen en volgend jaar zul je dit terugtrekken of veel minder moeten (bij)betalen naar gelang je familiale toestand (vrouw meewerken en aantal kinderen)

    Je moet wel eens nakijken want je kunt nog andere premies vangen, steek eens je licht op bij

    1) de gemeente
    2)de provincie
    3) vlaamse gemeenschap
    4)de federale
    5) uw electriciteitsmaatschappij

    Naar gelang uw installatie(zonnepanelen,zonneboiler, hoogrendementsketel,enz) valt hier wel iets te rapen !!!!Soms kun je , je factuur in 2 of in 3 delen om maximaal te profiteren !!

    En normaal moet de invoerder stroomop/okofen in KUURNE u alle info daaromtrent kunnen geven !!

    Hier heb je 2 linken waar je toch al veel kunt te weten komen

    http://www.energiesparen.be/subsidies/subsidiemodule
    http://www.premiezoeker.be/

    Natuurlijk vergt dit zoeken wel wat tijd maar het loont wel de moeite (soms)...hahaha....
    Anonymous
    Gast
    Gast


    belastingsperikelen Empty Re: belastingsperikelen

    Bericht van Gast za apr 24, 2010 1:57 am

    En dit is voor iedereen .....uit te kiezen !!

    http://www.premiezoeker.be/overzicht_alle_premies?clear
    Anonymous
    Gast
    Gast


    belastingsperikelen Empty Re: belastingsperikelen

    Bericht van Gast za apr 24, 2010 2:27 am

    In mijn zoektocht nar aanvullende info voor voorgaande bericht ben ik op het volgende gekomen (zie link) en stel ik mij nu de vraag ......zouden er dan toch premies gegeven worden voor een pelletKACHEL zoals hier in MOL , het zal dan toch afhangen van gemeente tot gemeente?????????

    http://www.gemeentemol.be/file_uploads/44334.pdf?_vs=0_N
    Anonymous
    Gast
    Gast


    belastingsperikelen Empty Re: belastingsperikelen

    Bericht van Gast za apr 24, 2010 2:49 am

    Voor atlasgust


    http://www.energiesparen.be/subsidies/subsidieregel_detail?id=1820&verstr=769&doelgroep=1
    avatar
    atlasgust
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 100
    Leeftijd : 80
    Registration date : 01-01-09

    belastingsperikelen Empty Re: belastingsperikelen

    Bericht van atlasgust za apr 24, 2010 9:36 am

    Hoi Krusty
    Inderdaad voor de zonneboiler heb ik tussenkomst van Eandis en de gemeente.
    Maar de vervanging van een mazoutketel in een bestaandhuis had je tot 2009 tussenkomst van de vlaamse overheid
    Ik heb gebeld met de vlaamse en de federaleoverheid
    Ludwig van Stroomop gaat het ook uitzoeken,maar ik vrees dat hij op het zelfdepunt uit komt
    Anonymous
    Gast
    Gast


    belastingsperikelen Empty Re: belastingsperikelen

    Bericht van Gast za apr 24, 2010 9:00 pm

    Ik heb hier ook een interessante bespreking gehad met mijnen belastingsontvanger. Betreft de vervanging van een gewone houtcassette door een inbouw MET canalisatie.
    Ik vertelde hem dat het voor mij een moderne vorm van centrale verwarming betrof (lucht i.p.v. water) en tot mijn verbazing zijn er volgens hem geen volledige richtlijnen betreffende merken en installaties. Zo kon hij niet vaststellen aan de opgegeven merknaam of het een CV of een houtcassette betrof die vervangen werd, noch kon hij aan de hand van mijn nieuw geïnstalleerde pelletcassette vaststellen of het een kachel of een ketel betrof !
    Ik heb wel een ingevulde verklaring van de installateur voorgelegd (wie niet waagt die niet kan winnen !).
    Kreeg het volgend advies mee :
    vul de aangifte maar in met de voorgelegde gegevens en als onze richtlijnen niet vervolledigd werden tegen het tijdstip van de controle dan zal je ook geen weigering krijgen ....
    Ik ga dat natuurlijk zo doen en hou jullie wel op de hoogte binnen enige maanden !
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4746
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    belastingsperikelen Empty Re: belastingsperikelen

    Bericht van pedro za apr 24, 2010 9:40 pm

    Ik denk van mijn factuur van mijn pelletkachel toch in te geven dit jaar in mijn belastingen...Zal es proberen wat het geeft.Ook mede dat je nu niks meer van bijlagen moet bijvoegen bij uw belastingen Laughing

    Zal es kijkn wat het geeft...Hopelijk kijken ze erover :pelletketel/pelletkachel Laughing

    Grtz;,
    pedro


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    belastingsperikelen Empty Re: belastingsperikelen

    Bericht van Gast za apr 24, 2010 10:31 pm

    'k denk hier hetzelfde, heb ook al nieuw glas en muur-isolatie....

    mvg,
    fleurtje
    Anonymous
    Gast
    Gast


    belastingsperikelen Empty Re: belastingsperikelen

    Bericht van Gast za apr 24, 2010 10:53 pm

    25% van de personenbelast....wordt echt gecontroleerd , steekproefgewijze!!
    Dus je hebt 1 op 4 kansen om pech te hebben en dan worden wel facturen gevraagd!!
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4746
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    belastingsperikelen Empty Re: belastingsperikelen

    Bericht van pedro zo apr 25, 2010 9:04 am

    krusty schreef:25% van de personenbelast....wordt echt gecontroleerd , steekproefgewijze!!
    Dus je hebt 1 op 4 kansen om pech te hebben en dan worden wel facturen gevraagd!!
    1kans op 4 om pech te hebben,MAAR 3 kansen op 4 om chance te hebben Smile dus


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    belastingsperikelen Empty Re: belastingsperikelen

    Bericht van Gast vr apr 30, 2010 1:24 pm

    Mss een domme vraag maar kan je niet beboet worden als je bv een gewone pelletkachel probeert in je belastingbrief te steken?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    belastingsperikelen Empty Re: belastingsperikelen

    Bericht van Gast vr apr 30, 2010 3:06 pm

    Nee wesp dat is geen domme vraag!!

    Het gaat als volgt:
    Je vult je brief in of laat het doen door iemand en je probeert iets af te trekken dat niet kan of mag, dan krijg je een paar maanden later een brief die je kunt beschouwen als terechtwijzing maar het gaat erom dat ze ( de ontvanger van je regio) er op gevallen zijn (soms niet, hangt een beetje af van IQ van de bediende ) van je onjuiste poging tot aftrek en in die brief staat een juiste berekening , als je daarmee akkoord bent , gelieve te tekenen en terugsturen . Een juiste berekening achteraf is geen boete!!
    Als je NIET akkoord bent moet je wel enige uitleg verschaffen en alle argumenten (fakturen eventueel) copy van opsturen

    In geval van een pelletkachel, je kunt proberen en je krijgt een brief , ga niet in discussie, teken de brief in bijlage en send back!!

    Ik heb al meerdere keren zo een briefken gehad, maar ja ik ben een beetje ouder dan gij!!
    Ge kent toch het gezegde "" in belgie zitten de beste bel......ontduikers ""
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4746
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    belastingsperikelen Empty Re: belastingsperikelen

    Bericht van pedro vr apr 30, 2010 3:31 pm

    krusty schreef:Nee wesp dat is geen domme vraag!!

    Het gaat als volgt:
    Je vult je brief in of laat het doen door iemand en je probeert iets af te trekken dat niet kan of mag, dan krijg je een paar maanden later een brief die je kunt beschouwen als terechtwijzing maar het gaat erom dat ze ( de ontvanger van je regio) er op gevallen zijn (soms niet, hangt een beetje af van IQ van de bediende ) van je onjuiste poging tot aftrek en in die brief staat een juiste berekening , als je daarmee akkoord bent , gelieve te tekenen en terugsturen . Een juiste berekening achteraf is geen boete!!
    Als je NIET akkoord bent moet je wel enige uitleg verschaffen en alle argumenten (fakturen eventueel) copy van opsturen

    In geval van een pelletkachel, je kunt proberen en je krijgt een brief , ga niet in discussie, teken de brief in bijlage en send back!!

    Ik heb al meerdere keren zo een briefken gehad, maar ja ik ben een beetje ouder dan gij!!
    Ge kent toch het gezegde "" in belgie zitten de beste bel......ontduikers ""

    Het al dan toch wel al een paar keren gelukt zijn ook Krusty?of nie Wink


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    belastingsperikelen Empty Re: belastingsperikelen

    Bericht van Gast vr apr 30, 2010 3:38 pm

    hum,hum!!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    belastingsperikelen Empty Re: belastingsperikelen

    Bericht van Gast za mei 01, 2010 9:50 am

    krusty schreef:Nee wesp dat is geen domme vraag!!

    Het gaat als volgt:
    Je vult je brief in of laat het doen door iemand en je probeert iets af te trekken dat niet kan of mag, dan krijg je een paar maanden later een brief die je kunt beschouwen als terechtwijzing maar het gaat erom dat ze ( de ontvanger van je regio) er op gevallen zijn (soms niet, hangt een beetje af van IQ van de bediende ) van je onjuiste poging tot aftrek en in die brief staat een juiste berekening , als je daarmee akkoord bent , gelieve te tekenen en terugsturen . Een juiste berekening achteraf is geen boete!!
    Als je NIET akkoord bent moet je wel enige uitleg verschaffen en alle argumenten (fakturen eventueel) copy van opsturen

    In geval van een pelletkachel, je kunt proberen en je krijgt een brief , ga niet in discussie, teken de brief in bijlage en send back!!

    Ik heb al meerdere keren zo een briefken gehad, maar ja ik ben een beetje ouder dan gij!!
    Ge kent toch het gezegde "" in belgie zitten de beste bel......ontduikers ""

    Aha, ok.. bedankt voor de tip!

    Gesponsorde inhoud


    belastingsperikelen Empty Re: belastingsperikelen

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 19, 2024 1:05 pm