Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 17 gebruikers online :: 2 Geregistreerd, 0 verborgen en 15 gasten

krusty, povi1


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+2
erwin
bart b
6 plaatsers

    Niks anders dan problemen met Edilkamin Polaris

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Niks anders dan problemen met Edilkamin Polaris Empty Niks anders dan problemen met Edilkamin Polaris

    Bericht van Gast ma sep 27, 2010 5:06 pm

    Ik heb nbu sinds een jaar een Polaris staan ,maar zeker niet tevreden.
    De kachel was nog geen week oud of ik kreeg telkens foutmeldingen ,meestal check airflow. Er is al verschillende keren iemand van de winkel komen zien daarna en na wat programeren werkte de kachel terug ,voor een week ofzo ,daarna terug prijs.
    Vandaag voor de eerste keer terug aangestoken na de zomer ,en wat denk je ,inderdaad nu een nieuwe foutmelding. STOP FAN CNLZ , wat is dit nu weer . De instalateur kan natuurlijk niet direkt komen zien .Maar bij mij geraakt mijn geduld surieus op. Ik weet zeker dat nadat die persoon zal komen kijken zijn naar de kachel dat ik binnen een week terug een probleem ga krijgen . Ofwel is het de kachel zelf ofwel de onderhoudsman , ik heb zelfs gevraagd naar een andere mechanieker om te komen zien ,maar blijkbaar hebben ze er daar maar een . Als de kachel dit keer niet voor goed gemaakt zal zijn zal ik hier zelfs de naam van de verkoper bekend maken . Het is een verkoper die hier zelfs bij de verkooppunten van Edilkamin staat.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Niks anders dan problemen met Edilkamin Polaris Empty Re: Niks anders dan problemen met Edilkamin Polaris

    Bericht van Gast di sep 28, 2010 6:28 pm

    De Polaris is nochtans een heel goede kachel waar weinig problemen mee zijn, misschien dat er een probleem is met de aansluiting van de kachel??? De code die U zegt heeft te maken met de ventilatie van de kanalisatie die bij de kachel zit.

    Groeten,

    Vandebosch
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Niks anders dan problemen met Edilkamin Polaris Empty Re: Niks anders dan problemen met Edilkamin Polaris

    Bericht van Gast do sep 30, 2010 12:57 pm

    Volgende week donderdag zal er iemand komen kijken naar het probleem. Heb dus wel al van nu maandag gebeld. Ik hoop niet dat de wachttijd om iemand te laten komen in de winter als het vriest ook zolang zal zijn.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Niks anders dan problemen met Edilkamin Polaris Empty Re: Niks anders dan problemen met Edilkamin Polaris

    Bericht van Gast di nov 08, 2011 8:57 pm

    Ondertussen is het terug kouder aan het worden. Kachel heeft onderhoud gehad en een tweetal weken goed gewerkt. Vandaag start ik hem op en komt terug de foutmelding STOP FAN CNLZ er op , dus mijn huis terug voledig in de rook. Vorig jaar heeft de verkoper terug een paar keer moeten langskomen en ik hoopte dat het deze keer geen problemen meer zou geven ,ik denk dat ik toen mischien een maand de kachel nog aangehad heb tot het warmer werd.Dat kan nu toch echt niet meer dat ik telkens na een paar weken iemand moet laten komen ? Heeft er iemand een adres waar ze wel iemand hebben die ECHT aan die kachel kan werken? Want bij DE SMET heeft die onderhoudsman er denk ik geen ballen verstand van en ze sturen steeds dezelfde persoon dus die kunne niet helpen.
    avatar
    bart b
    verkoper


    Man Aantal berichten : 223
    Leeftijd : 45
    Registration date : 06-02-09

    Niks anders dan problemen met Edilkamin Polaris Empty Re: Niks anders dan problemen met Edilkamin Polaris

    Bericht van bart b di nov 08, 2011 9:21 pm

    Yvan

    Heb je de parameters al?

    Of weet je hoe je in het techni menu geraakt?

    Als dan mail je maar.

    Mvg
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31402
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Niks anders dan problemen met Edilkamin Polaris Empty Re: Niks anders dan problemen met Edilkamin Polaris

    Bericht van erwin di nov 08, 2011 9:22 pm

    Yvan schreef:Ondertussen is het terug kouder aan het worden. Kachel heeft onderhoud gehad en een tweetal weken goed gewerkt. Vandaag start ik hem op en komt terug de foutmelding STOP FAN CNLZ er op , dus mijn huis terug voledig in de rook. Vorig jaar heeft de verkoper terug een paar keer moeten langskomen en ik hoopte dat het deze keer geen problemen meer zou geven ,ik denk dat ik toen mischien een maand de kachel nog aangehad heb tot het warmer werd.Dat kan nu toch echt niet meer dat ik telkens na een paar weken iemand moet laten komen ? Heeft er iemand een adres waar ze wel iemand hebben die ECHT aan die kachel kan werken? Want bij DE SMET heeft die onderhoudsman er denk ik geen ballen verstand van en ze sturen steeds dezelfde persoon dus die kunne niet helpen.

    ik zou de invoerder eens kontakteren, en een technieker van hun laten komen,

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Niks anders dan problemen met Edilkamin Polaris Empty Re: Niks anders dan problemen met Edilkamin Polaris

    Bericht van Gast di nov 08, 2011 11:03 pm

    hkybmw schreef:Yvan

    Heb je de parameters al?

    Of weet je hoe je in het techni menu geraakt?

    Als dan mail je maar.

    Mvg


    Ik weet ondertussen wel al hoe ik in dat programma moet geraken ,maar welke parameters bedoel je juist , want zoveel verschillende instelingen die daar in zitten ,ik verander daar ondertussen niks in tot ik weet wat juist te veranderen .

    Thx voor de reactie .
    avatar
    bart b
    verkoper


    Man Aantal berichten : 223
    Leeftijd : 45
    Registration date : 06-02-09

    Niks anders dan problemen met Edilkamin Polaris Empty Re: Niks anders dan problemen met Edilkamin Polaris

    Bericht van bart b za nov 12, 2011 3:57 pm

    Yvan

    Is het gelukt ?
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Niks anders dan problemen met Edilkamin Polaris Empty Re: Niks anders dan problemen met Edilkamin Polaris

    Bericht van steven za nov 12, 2011 4:16 pm

    STOP FAN CNLZ heeft te maken met de kanalisatie.

    staat de kanalisatie aan of niet?


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    avatar
    bart b
    verkoper


    Man Aantal berichten : 223
    Leeftijd : 45
    Registration date : 06-02-09

    Niks anders dan problemen met Edilkamin Polaris Empty Re: Niks anders dan problemen met Edilkamin Polaris

    Bericht van bart b za nov 12, 2011 4:19 pm

    Hey Steven

    Sommige modellen zonder canalisatie geven deze fout soms ook.

    Al paar keer mee gemaakt.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Niks anders dan problemen met Edilkamin Polaris Empty Re: Niks anders dan problemen met Edilkamin Polaris

    Bericht van Gast za nov 12, 2011 8:54 pm

    De kachel werkt nog steeds niet. Ik heb wel een andere winkelier geraadpleegd die een technieker heeft laten komen. Toen deze kerel de foutmelding zag heeft hij direkt naar de invoerder in benelux gebeld van Edilkamin. Ik ga maandag of dinsdag meer weten erover.
    Het ergste vanalles is dat ik die foutmelding ook al gehad heb vroeger en toen had de technieker (niet te vergeten deze van de winkel van aankoop ) eigenlijk al moeten Edilkamin zelf moeten contacteren . Toen was de kachel nog in garantie ,nu niet meer . Dus toffe gasten bij de winkel van aankoop , echt schandalig dus en ik zit ermee.
    De nieuwe winkel zijn technieker heeft wel een kopie meegenomen van mijn factuur van toen die foutmelding was al lang geleden dus ,toen ze eigenlijk nog in garantie was . Dus afwachten nu wat er moet gebeuren . Als de kachel uiteindelijk eens goed zal draaien zal ik al blij zijn.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31402
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Niks anders dan problemen met Edilkamin Polaris Empty Re: Niks anders dan problemen met Edilkamin Polaris

    Bericht van erwin za nov 12, 2011 9:00 pm

    Yvan schreef:De kachel werkt nog steeds niet. Ik heb wel een andere winkelier geraadpleegd die een technieker heeft laten komen. Toen deze kerel de foutmelding zag heeft hij direkt naar de invoerder in benelux gebeld van Edilkamin. Ik ga maandag of dinsdag meer weten erover.
    Het ergste vanalles is dat ik die foutmelding ook al gehad heb vroeger en toen had de technieker (niet te vergeten deze van de winkel van aankoop ) eigenlijk al moeten Edilkamin zelf moeten contacteren . Toen was de kachel nog in garantie ,nu niet meer . Dus toffe gasten bij de winkel van aankoop , echt schandalig dus en ik zit ermee.
    De nieuwe winkel zijn technieker heeft wel een kopie meegenomen van mijn factuur van toen die foutmelding was al lang geleden dus ,toen ze eigenlijk nog in garantie was . Dus afwachten nu wat er moet gebeuren . Als de kachel uiteindelijk eens goed zal draaien zal ik al blij zijn.

    normaal telt voor de garantie de datum van de eerste melding van een probleem, ik denk wel dat men bij de invoerder hier rekening mee zal houden


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Niks anders dan problemen met Edilkamin Polaris Empty Re: Niks anders dan problemen met Edilkamin Polaris

    Bericht van Gast za nov 12, 2011 9:14 pm

    Tja ,had die technieker toenertijd gedaan wat moest gedaan worden dan had ik zeker garantie.En dan was het probleem waarschijnlijk al van de baan. Op die factuur toen heb ik natuurlijk niet moeten betalen maar het probleem was ook niet opgelost.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Niks anders dan problemen met Edilkamin Polaris Empty Re: Niks anders dan problemen met Edilkamin Polaris

    Bericht van steven zo nov 13, 2011 2:18 am

    zolang ze het oplossen?


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Niks anders dan problemen met Edilkamin Polaris Empty Re: Niks anders dan problemen met Edilkamin Polaris

    Bericht van steven zo nov 13, 2011 12:17 pm

    Oplossing gevonden (dankzij Frank)

    heb gelezen wat er scheelt met de Polaris
    heb dit ook al enkele keren meegemaakt ( zelf de fan motor vervangen) hielp niet
    en heb de print vervangen en daar lag het probleem


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31402
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Niks anders dan problemen met Edilkamin Polaris Empty Re: Niks anders dan problemen met Edilkamin Polaris

    Bericht van erwin zo nov 13, 2011 3:09 pm

    Steven schreef:Oplossing gevonden (dankzij Frank)

    heb gelezen wat er scheelt met de Polaris
    heb dit ook al enkele keren meegemaakt ( zelf de fan motor vervangen) hielp niet
    en heb de print vervangen en daar lag het probleem

    dan zal Frank eens moeten gaan voordoen aan Desmet hoe die een print moet vervangen denk ik Smile


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Niks anders dan problemen met Edilkamin Polaris Empty Re: Niks anders dan problemen met Edilkamin Polaris

    Bericht van Gast zo nov 13, 2011 8:09 pm

    Ik ken die Frank niet . En de print vervangen ? Dus het toestel zit eigenlijk met een fout vanuit de fabriek bedoel je? Wat zal dit kosten?
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Niks anders dan problemen met Edilkamin Polaris Empty Re: Niks anders dan problemen met Edilkamin Polaris

    Bericht van steven zo nov 13, 2011 8:54 pm

    Yvan,

    Frank van Ecolutions bedoel ik. Als de kachel nieuw is, dan valt deze onder de garantie en kost u dat niets.

    Laat de installateur contact opnemen met de invoerder, Girretz Pierre.



    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    avatar
    bart b
    verkoper


    Man Aantal berichten : 223
    Leeftijd : 45
    Registration date : 06-02-09

    Niks anders dan problemen met Edilkamin Polaris Empty Re: Niks anders dan problemen met Edilkamin Polaris

    Bericht van bart b zo nov 13, 2011 9:19 pm

    Yvan

    Heb u prive mail gedaan paar dagen terug.

    Pas die parameters aan dan is het normaal verholpen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Niks anders dan problemen met Edilkamin Polaris Empty Re: Niks anders dan problemen met Edilkamin Polaris

    Bericht van Gast ma nov 21, 2011 6:37 pm

    Ik heb enkele dagen geleden toch die parameters eens verandert zoals BBPellets aangaf. Wonderbaarlijk , dit werkt . De kachel staat nu aan en blijft precies eindelijk goed draaien nu.
    Bedankt BBPellets voor die hulp , super. sunny
    Ik twijfelde eerst om die parameters te veranderen , maar ben blij dat ik het toch gedaan heb nu.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Niks anders dan problemen met Edilkamin Polaris Empty Re: Niks anders dan problemen met Edilkamin Polaris

    Bericht van steven ma nov 21, 2011 9:47 pm

    goed dat je iets post al iemand jou geholpen heeft. het moet niet altijd negatief zijn


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    avatar
    bart b
    verkoper


    Man Aantal berichten : 223
    Leeftijd : 45
    Registration date : 06-02-09

    Niks anders dan problemen met Edilkamin Polaris Empty Re: Niks anders dan problemen met Edilkamin Polaris

    Bericht van bart b ma nov 21, 2011 10:03 pm

    Yvan

    Tof te horen.

    Met veel plezier gedaan.

    Grtz BB.
    Uthrex
    Uthrex
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 904
    Leeftijd : 55
    Registration date : 29-10-08

    Niks anders dan problemen met Edilkamin Polaris Empty Re: Niks anders dan problemen met Edilkamin Polaris

    Bericht van Uthrex di nov 22, 2011 3:28 pm

    En gaan jullie dan ook nog vertellen wat je exact gedaan hebt of moet dat een groot geheim blijven?

    Uthrex


    _________________
    Remember time, when moto's were dangerous en sex was safe.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Niks anders dan problemen met Edilkamin Polaris Empty Re: Niks anders dan problemen met Edilkamin Polaris

    Bericht van Gast di dec 06, 2011 9:44 pm

    Ik heb ook fout STOP FAN CNLZ op mijn Edilkamin Medea. Ik heb die sedert 1 jaar. Ik heb in september pas onderhoud laten doen door technieker. Ik ben wel veranderd van pellets sedert november. Ik heb de indruk dat de huidige pellets meer stof bevatten. Moeten de parameters gewijzigd worden bij gebruik van andere pellets ? Voorheen geen problemen gehad. De fout komt om de 2 dagen voor. Vandaag zat mijn huis vol rook.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Niks anders dan problemen met Edilkamin Polaris Empty Re: Niks anders dan problemen met Edilkamin Polaris

    Bericht van Gast di dec 06, 2011 9:47 pm

    je huis zat vol rook ???

    hoe is die aangesloten op de schouw ???
    heb je een trekkende schouw ?? of enkel een buisje naar buiten

    Gesponsorde inhoud


    Niks anders dan problemen met Edilkamin Polaris Empty Re: Niks anders dan problemen met Edilkamin Polaris

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do maa 28, 2024 1:54 pm