Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 18 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 17 gasten

krusty


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+2
Philip
bart b
6 plaatsers

    BOYCOT de PLOSPAN PELLETS !!

    Anonymous
    Gast
    Gast


    BOYCOT de PLOSPAN PELLETS !! Empty BOYCOT de PLOSPAN PELLETS !!

    Bericht van Gast di okt 05, 2010 12:05 pm

    Na verleden week een mailtje naar het hoofdbureau in Nederland gestuurd te hebben met de volgende vraag :

    "Wat is de bedoeling of de reden van het in het geniep verminderen van de inhoud van uw verpakking van pellets van 15 naar 14 kg , zonder ook maar enige of zeer minieme verdoken uitleg naar de consument toe, temeer dat de prijs hetzelfde is gebleven en dus neerkomt op een toch abnormale prijsstijging!!

    tot op heden 1 week later nog geen antwoord gekregen

    DAAROM VRAAG IK ALLE LEDEN EN NIET-LEDEN VAN DIT FORUM DE PLOSPANPELLETS NIET MEER TE KOPEN !!

    Er is een ruime keuze aan minstens evenwaardige pellets of betere kwaliteit genoeg op de markt dan plospan

    WAAROM ZOUDEN WIJ ALS CONSUMENT ONZE ZAKKEN LATEN LEEGZUIGEN DOOR EEN MAATSCHAPPIJ DIE ALLEEN MAAR OP WINSTBEJAG UIT IS EN GEEN GREINTJE RESPECT VOOR DE CONSUMENT HEEFT ??

    wie doet mee aan de:


    TOTALE BOYCOT PLOSPANPELLETS
    Anonymous
    Gast
    Gast


    BOYCOT de PLOSPAN PELLETS !! Empty Re: BOYCOT de PLOSPAN PELLETS !!

    Bericht van Gast di okt 05, 2010 12:36 pm

    ik ben een toekomstige pelletkoper en zal hier zeker en vast rekening mee houden, het is inderdaad niet erg netjes om op die manier je prijzen te laten stijgen

    Kristel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    BOYCOT de PLOSPAN PELLETS !! Empty Re: BOYCOT de PLOSPAN PELLETS !!

    Bericht van Gast di okt 05, 2010 2:14 pm

    Krusty zie topic "14kg zakken PROTEST". Ik wou daar nog niet direct een oproep doen om het 14kg- bedrog te boycotten, maar ik steun je oproep 100%! Twisted Evil Cool
    Groeten en succes met je boycot, maar opgelet na Plospan komt er navolging van andere fabrikanten... heel kwaad
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    BOYCOT de PLOSPAN PELLETS !! Empty Re: BOYCOT de PLOSPAN PELLETS !!

    Bericht van Gast di okt 05, 2010 3:21 pm

    Ik ben ook akkoord dat het een smerige manier is van verdoken prijsstijging.
    Je kan wel gaan zeggen dat je de prijs per kg moet vergelijken, maar overal waar je pellets in de winkel ziet liggen, staan ze toch altijd geprijsd per zak, en per zak lijkt dit dan goedkoper.

    Bij ons zeggen ze: Als je handelt met hollanders, en je bent niet gekl**t, dan is hij het vergeten.

    Ik zou zeggen, koop Belgische pellets! Keuze genoeg....
    Anonymous
    Gast
    Gast


    BOYCOT de PLOSPAN PELLETS !! Empty Re: BOYCOT de PLOSPAN PELLETS !!

    Bericht van Gast di okt 05, 2010 3:54 pm

    "EIGEN PELLET EERST" lol!
    Zover zou ik nu ook niet gaan, maar boycot van de 14kg zakken, ZEKER WEL!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    BOYCOT de PLOSPAN PELLETS !! Empty Re: BOYCOT de PLOSPAN PELLETS !!

    Bericht van Gast di okt 05, 2010 6:24 pm

    ss schreef:"EIGEN PELLET EERST" lol!
    Zover zou ik nu ook niet gaan, maar boycot van de 14kg zakken, ZEKER WEL!

    Als je het vanuit ecologisch standpunt stookt, moet je toch zien dat er minimum transport voor nodig geweest is.
    Als je Poolse pellets gaat stoken, terwijl er in België ook al een 10-tal fabrikanten zitten, ben je toch niet goed bezig.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    BOYCOT de PLOSPAN PELLETS !! Empty Re: BOYCOT de PLOSPAN PELLETS !!

    Bericht van Gast di okt 05, 2010 6:29 pm

    En als het moet wil ik nog verder gaan, en ik citeer uit een krantenknipsel die op hun website staat ,waarin dhr Plompen beweerd in een intervieuw met een krant :


    Natuurlijk is het een investering om zo een kachel aan te schaffen maar de investering verdient zich in enkele jaren terug als je bedenkt dat 2 kilo korrels....bla..bla...bla... Gemiddeld loopt de besparing op
    jaarbasis al snel op tot enkele DUIZENDEN euros

    Dat noemen ze bij ons bedrieglijke informatie, of het misleiden van klanten heel kwaad
    Anonymous
    Gast
    Gast


    BOYCOT de PLOSPAN PELLETS !! Empty Re: BOYCOT de PLOSPAN PELLETS !!

    Bericht van Gast di okt 05, 2010 7:55 pm

    De naam Plospan is ook in het korte verleden al een paar keer negatief op het forum geweest, herinner maar de plastic rommel die Koeke in zijn pellets vond in oktobert 2009. Dit was overigens voor mij het punt achter Plospan.
    Boycot zal niet echt nodig zijn denk ik want ik weet hier nergens in de buurt nog Plospan verkopen tenzij ene die nog zakken heeft liggen van 15 kg. Goeie oude tijd !
    In 2009 rommel in de pellets, in 2010 zakjes van 14 kg ...
    Anonymous
    Gast
    Gast


    BOYCOT de PLOSPAN PELLETS !! Empty Re: BOYCOT de PLOSPAN PELLETS !!

    Bericht van Gast di okt 05, 2010 8:07 pm

    Zéér goed idee.
    Als iedereen 15 kg. in een zak doet en de prijs etaleert kan je met zakjes van 14 kg. net onder die prijs schieten.
    Een beetje laag bij de grond maar... niet met ons.
    Plospan ... niet goed
    Anonymous
    Gast
    Gast


    BOYCOT de PLOSPAN PELLETS !! Empty Re: BOYCOT de PLOSPAN PELLETS !!

    Bericht van Gast di okt 05, 2010 9:07 pm

    smeerlappen zijn het, ik bel nog naar de leverancier om de prijs te vragen, ha zegt hij die is nog altijd dezelfde, hij zegt er wel niet bij dat er een kilo minder in zit.

    Wat mij betreft Boycot OK
    avatar
    bart b
    verkoper


    Man Aantal berichten : 223
    Leeftijd : 45
    Registration date : 06-02-09

    BOYCOT de PLOSPAN PELLETS !! Empty Re: BOYCOT de PLOSPAN PELLETS !!

    Bericht van bart b di okt 05, 2010 9:11 pm

    hey

    er zijn ook nog ander merken die zakken van 14 kg hebben .

    dat is niet alleen plospan.

    ik ben er zeer te vreden over

    en ik zou zeggen wie ze nog niet ge stookt heeft ,probeer ze eerst voor ze aftekraken .

    grtz
    Anonymous
    Gast
    Gast


    BOYCOT de PLOSPAN PELLETS !! Empty Re: BOYCOT de PLOSPAN PELLETS !!

    Bericht van Gast di okt 05, 2010 9:22 pm

    ""nog andere merken die zakken van 14 kg hebben""

    Ben ik nu eens echt benieuwd????
    Noem er eens een paar ????

    Ik heb ze indertijd bijgekregen bij de kachel, en laat het nou net flosflan zijn waar ik een koekje in het vuurkorfje had, ik heb tot nu toe zoveel andere merken ( alle merken die hier in mijn streek verkrijgbaar zijn) al gestookt en geen enkele geeft problemen.
    Daarom zeg ik altijd dat mijn MCZ een allesvreter is!!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    BOYCOT de PLOSPAN PELLETS !! Empty Re: BOYCOT de PLOSPAN PELLETS !!

    Bericht van Gast di okt 05, 2010 10:08 pm

    Nu we het toch over pellets hebben, heb ik toch een bemerking, (misschien is dit niet de juiste thread)

    Ik heb de indruk dat er nog veel pellet-gebruikers op zoek zijn naar andere of betere en goedkope pellets. Er staat hier inderdaad heel veel info over pellets, maar wat ik een beetje mis is een tabel van alle merken naast elkaar elk met zijn eigen eigenschappen (warmte-inhoud, asgehalte,...) Zo kan je bv in één oogopslag zien welke pellets de hoogste calorische waarde heeft.

    Is het niet zo dat de warmte-inhoud van de pellets de belangrijkste eigenschap is??
    Anonymous
    Gast
    Gast


    BOYCOT de PLOSPAN PELLETS !! Empty Re: BOYCOT de PLOSPANPELLETS !!

    Bericht van Gast di okt 05, 2010 10:15 pm

    De pellets van Girretz zijn ook van plospan (dezelfde zakken enkel met zijn naam erop),deze zullen ook wel 14kg zijn maar er staat wel 15kg op?
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    BOYCOT de PLOSPAN PELLETS !! Empty Re: BOYCOT de PLOSPAN PELLETS !!

    Bericht van Philip di okt 05, 2010 10:24 pm

    K Vdp GK schreef:De pellets van Girretz zijn ook van plospan (dezelfde zakken enkel met zijn naam erop),deze zullen ook wel 14kg zijn maar er staat wel 15kg op?

    als die zijn pellets verkoopt in 15kg zakken en in werkelijkheid zou er dus maar 14 kg inzitte???
    das een zware beschuldiging , die hem als het waar is veel geld kan kosten en indien je dit niet kan staven en of bewijzen zou ik dit niet zomaar gaan vertellen hoor


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31402
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    BOYCOT de PLOSPAN PELLETS !! Empty Re: BOYCOT de PLOSPAN PELLETS !!

    Bericht van erwin di okt 05, 2010 10:47 pm

    ungaro schreef:Nu we het toch over pellets hebben, heb ik toch een bemerking, (misschien is dit niet de juiste thread)

    Ik heb de indruk dat er nog veel pellet-gebruikers op zoek zijn naar andere of betere en goedkope pellets. Er staat hier inderdaad heel veel info over pellets, maar wat ik een beetje mis is een tabel van alle merken naast elkaar elk met zijn eigen eigenschappen (warmte-inhoud, asgehalte,...) Zo kan je bv in één oogopslag zien welke pellets de hoogste calorische waarde heeft.

    Is het niet zo dat de warmte-inhoud van de pellets de belangrijkste eigenschap is??

    ik zou wel niet alleen de warmteinhoud nemen die aangegeven wordt door de fabrikant want dit is theorie, maisschien beter de afgelezen temperatuur van de rookgas bij verschillende merken pellets en dit op dezelfde kachel en met dezelfde instellingen van extractie en pellettoevoer
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    BOYCOT de PLOSPAN PELLETS !! Empty Re: BOYCOT de PLOSPAN PELLETS !!

    Bericht van steven wo okt 06, 2010 1:00 am

    de warmte-inhoud van de pellets kan je bij de meeste merken van pellets op het forum terug vinden


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    BOYCOT de PLOSPAN PELLETS !! Empty Re: BOYCOT de PLOSPAN PELLETS !!

    Bericht van Gast wo okt 06, 2010 7:26 am

    Philip schreef:
    K Vdp GK schreef:De pellets van Girretz zijn ook van plospan (dezelfde zakken enkel met zijn naam erop),deze zullen ook wel 14kg zijn maar er staat wel 15kg op?

    als die zijn pellets verkoopt in 15kg zakken en in werkelijkheid zou er dus maar 14 kg inzitte???
    das een zware beschuldiging , die hem als het waar is veel geld kan kosten en indien je dit niet kan staven en of bewijzen zou ik dit niet zomaar gaan vertellen hoor

    Inderdaad zou ik ook niet doen , er staat wel duidelijk 14 kg op de zakken van Girretz !!
    player
    player
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 359
    Leeftijd : 42
    Registration date : 04-02-09

    BOYCOT de PLOSPAN PELLETS !! Empty Re: BOYCOT de PLOSPAN PELLETS !!

    Bericht van player wo okt 06, 2010 8:20 am

    Waar blijft de facebookgroep? rendeer


    _________________
    Edilkamin pellbox | Piveteau pellets
    Anonymous
    Gast
    Gast


    BOYCOT de PLOSPAN PELLETS !! Empty Re: BOYCOT de PLOSPAN PELLETS !!

    Bericht van Gast wo okt 06, 2010 10:54 am

    Vanmorgen op de E17 te Gentbrugge een Hollandse "Plospan" opligger voorbijgereden, mogen die eigenlijk nog België binnen???
    Wou hem opzij zetten, maar besefte dan plots dat ik mijn blauw zwaailicht niet bijhad...
    lol!
    Groeten,
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    BOYCOT de PLOSPAN PELLETS !! Empty Re: BOYCOT de PLOSPAN PELLETS !!

    Bericht van Gast wo okt 06, 2010 11:50 am

    Simpel weg naar testaankoop ( of een andere verbruikersvereniging) bellen, en ze enkele zakken ter beschikking stellen om te wegen.
    Indien er daadwerkelijk maar 14kgr inzit, netto!op een geijkte weegschaal , en er 15kgr op de zak gedrukt staat, dan is dat gelijk over en uit.Deze instellingen hebben advokaten en lachen niet met zulke praktijken, wel moet het bewezen zijn.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    BOYCOT de PLOSPAN PELLETS !! Empty Re: BOYCOT de PLOSPAN PELLETS !!

    Bericht van Gast wo okt 06, 2010 12:30 pm

    Puk, op de zakjes van Plaspan staat wel degelijk 14kg, anders had ik Economische Zaken al lang op de hoogte gesteld!
    Groeten,
    ss
    player
    player
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 359
    Leeftijd : 42
    Registration date : 04-02-09

    BOYCOT de PLOSPAN PELLETS !! Empty Re: BOYCOT de PLOSPAN PELLETS !!

    Bericht van player wo okt 06, 2010 12:38 pm

    Er wordt enkel het principe gehekeld dat 14kg in de prijsklasse van 15kg zakken verkocht worden en een marketing sausje ervoor dat hun 14kg pellets evenveel warmte geven als 15kg pellets.
    Ik vind het een vergelijkbaar verhaal met de sigaretten. Daar bleef de prijs onveranderd, maar kreeg je 19 ipv 20 sigaretten in je pakje


    _________________
    Edilkamin pellbox | Piveteau pellets
    Anonymous
    Gast
    Gast


    BOYCOT de PLOSPAN PELLETS !! Empty Re: BOYCOT de PLOSPAN PELLETS !!

    Bericht van Gast wo okt 06, 2010 1:31 pm

    Dan is het als consument goed opletten, maar aan zulke praktijken is niets te doen hoor, net zo met grootwarenhuizen, als die bvb een promotoe maken van een tv toestel, dan is het vaak zeer moeilijk om identiek hetzelfde toestel in andere winkels te vergelijken omdat die net andere types volgen.hoogst irritant maar niet strafbaar, dus opletten en zijn ze te duur, laten liggen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    BOYCOT de PLOSPAN PELLETS !! Empty Re: BOYCOT de PLOSPAN PELLETS !!

    Bericht van Gast wo okt 06, 2010 1:43 pm

    Ja SS de gebeurt soms als je s'avonds je blauwe zwaailicht op de nachttafel zet !!! lacher

    Gesponsorde inhoud


    BOYCOT de PLOSPAN PELLETS !! Empty Re: BOYCOT de PLOSPAN PELLETS !!

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do maa 28, 2024 4:26 pm