phebo stufe - Pagina 2 Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 8 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 8 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
phebo stufe - Pagina 2 I_vote_lcapphebo stufe - Pagina 2 I_voting_barphebo stufe - Pagina 2 I_vote_rcap 
steven
phebo stufe - Pagina 2 I_vote_lcapphebo stufe - Pagina 2 I_voting_barphebo stufe - Pagina 2 I_vote_rcap 
pedro
phebo stufe - Pagina 2 I_vote_lcapphebo stufe - Pagina 2 I_voting_barphebo stufe - Pagina 2 I_vote_rcap 
krusty
phebo stufe - Pagina 2 I_vote_lcapphebo stufe - Pagina 2 I_voting_barphebo stufe - Pagina 2 I_vote_rcap 
Fleur
phebo stufe - Pagina 2 I_vote_lcapphebo stufe - Pagina 2 I_voting_barphebo stufe - Pagina 2 I_vote_rcap 
ss
phebo stufe - Pagina 2 I_vote_lcapphebo stufe - Pagina 2 I_voting_barphebo stufe - Pagina 2 I_vote_rcap 
jeanhup
phebo stufe - Pagina 2 I_vote_lcapphebo stufe - Pagina 2 I_voting_barphebo stufe - Pagina 2 I_vote_rcap 
Philip
phebo stufe - Pagina 2 I_vote_lcapphebo stufe - Pagina 2 I_voting_barphebo stufe - Pagina 2 I_vote_rcap 
Annejanne
phebo stufe - Pagina 2 I_vote_lcapphebo stufe - Pagina 2 I_voting_barphebo stufe - Pagina 2 I_vote_rcap 
Maryline
phebo stufe - Pagina 2 I_vote_lcapphebo stufe - Pagina 2 I_voting_barphebo stufe - Pagina 2 I_vote_rcap 

 

 phebo stufe

Ga naar beneden 
5 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3  Volgende
AuteurBericht
Gast
Gast




phebo stufe - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: phebo stufe   phebo stufe - Pagina 2 Emptyza okt 30, 2010 7:24 pm

goed dat te horen, ik denk wel dat die snelheid van die ventilator kunt bijstellen
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



phebo stufe - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: phebo stufe   phebo stufe - Pagina 2 Emptyza okt 30, 2010 7:31 pm

Ja dat klopt, de installateur heeft met mij alle programma's overlopen en alles nagekeken en waar nodig klein beetje aangepast, mocht het nodig zijn kan ik deze zelf nog aanpassen maar steeds met kleine sprongen. Momenteel stook ik met Pelleo, de pellets die ik bijgekregen heb, ik ga ook men pellets een proberen die ik bij Aveve gekocht heb en dan kijken of men kachel ook daar goed is op afgesteld. En mocht ik het allemaal niet goed meer weten mag ik steeds bellen naar de installateur.

Groetjes
Kristel
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



phebo stufe - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: phebo stufe   phebo stufe - Pagina 2 Emptyzo okt 31, 2010 8:00 pm

De kachel heeft gebrand van vrijdagavond tot zondagvoormiddag.
Heel gezellige warmte, we zijn zeker tevreden over onze aankoop.
Eenmaal de ruimte op temperatuur draait hij meestal op eco-stand
Groetjes
Marc
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



phebo stufe - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: phebo stufe   phebo stufe - Pagina 2 Emptyzo okt 31, 2010 8:10 pm

Hier brand ze ook al hele tijd, 's nachts gaat ze wel af, ik heb ongeveer mijn verbruik berekend per uur en ik kom op ongeveer 0,5kg per uur. Dit is ook wat ze aangeven bij de fabriek, ik heb zelfs nog iets minder. Ook hier draait ze grootste deel van de tijd op eco.

Groetjes
Kristel
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



phebo stufe - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: phebo stufe   phebo stufe - Pagina 2 Emptywo nov 17, 2010 5:57 pm

Hello,
Ik heb een foto bijgevoegd omdat ik dit een mooi model vind.
Vorige week met het slechte weer heeft de kachel alle dagen gebrand.
Heerlijk gevoel, en toch niet teveel lawaai want daar hadden he met meeste strik voor.
Blij van onze aankoop.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



phebo stufe - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: phebo stufe   phebo stufe - Pagina 2 Emptywo nov 17, 2010 6:00 pm

Zo zien we het graag he!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



phebo stufe - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: phebo stufe   phebo stufe - Pagina 2 Emptywo nov 17, 2010 6:21 pm

[hallo, mark,
ben jij tevreden met je kachel?
ik denk dat de bediening hetzelfde is als mijn smartfire
instellingen en zo
laat eens iets weten
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



phebo stufe - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: phebo stufe   phebo stufe - Pagina 2 Emptywo nov 17, 2010 6:52 pm

hello,
Wij gebruiken de kachel vanaf de vooravond tot we gaan slapen.
We programmeren de kachel niet voor zeven dagen of zo.
Aan en uit, de afstandbediening om wat hogere temperatuur in te stellen, dit gaat heel vlot.
Automatisch komt de kachel in eco-stand en blijft de temperatuur op niveau.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



phebo stufe - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: phebo stufe   phebo stufe - Pagina 2 Emptywo nov 17, 2010 10:21 pm

Ik ben ook tevreden over de bediening, ik heb ze wel al verschillende keren geprogrammeerd en ook dat gaat zonder probleem en ook hier draait ze meestal in ecostand. Dus nog steeds heel tevreden Smile


Groetjes
Kristel
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



phebo stufe - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: phebo stufe   phebo stufe - Pagina 2 Emptywo nov 17, 2010 10:59 pm

hello
Maar als je programmeert voor bvb 7 dagen,
wanneer kuis je dan de asbak en zo ?
mvg
Marc
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



phebo stufe - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: phebo stufe   phebo stufe - Pagina 2 Emptywo nov 17, 2010 11:04 pm

Ik heb nog niet voor een hele week geprogrammeerd omdat ik heel wisselend werk, daar is geen beginnen aan. Maar wel vb als ik 's avonds de kachel gekuist heb dan programmeer ik voor de volgende dag. Meestal gaat de kachel 's morgens aan en pas 's avonds weer uit, zo heb ik constante temperatuur en draait ze meestal in eco, als ik weg ben zet ik de temperatuur beetje lager, kom ik thuis gaat het weer hoger. Vroeger draaide men CV ook hele dag, van 's morgens tot 's avonds en dat is een dure grap. Nu enkel nog 's morgens voor de badkamer en 's avonds voor de badkamer. Ben benieuwd wat het me gaat besparen maar dat weet ik pas volgend jaar als ik de afrekening krijg.

Groetjes
Kristel
Terug naar boven Ga naar beneden
steven
Moderator
steven


Man Aantal berichten : 5473
Leeftijd : 48
Registration date : 29-10-08

phebo stufe - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: phebo stufe   phebo stufe - Pagina 2 Emptywo nov 17, 2010 11:48 pm

je kan tijdens het programmeren de kachel ook gewoon eens uitzetten.


Mvg,


Steven

_________________
Edilkamin Pellbox SCF
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.formmotion.com
Gast
Gast
Anonymous



phebo stufe - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: phebo stufe   phebo stufe - Pagina 2 Emptywo dec 01, 2010 3:05 pm

Wat ik las :
"La Phebo Stufe, qualità artigianale e risparmio De Phebe Kachels, ambachtelijke kwaliteit.
We ontmoetten een paar keer Alessio Phebe van de kachels, maar deze heeft ons overtuigd van de goedheid van zijn producten. Zijn bedrijf is Tarzo in Molino Fratta, een kleine artisanale bedrijf dat begint voldoening te geven.
De Phebe Kachels worden volledig ontworpen en gemaakt van hun eigen modellen, voortdurend op zoek naar nieuwe manieren om de kachels meer aanpasbaar te maken aan de verschillende behoeften: kachels voor in de gang, in de hoek .

De lijn van kachels is ontworpen om aan alle individuele behoeften te beantwoorden, esthetiek en technologie met klassieke lijnen of modern, en een grote eenvoudige programmering.
Elf modellen van pelletkachels kunnen voldoen aan de meeste behoeften van de klant: economische of meubelstuk, geverfd of gekleurd, keramiek of metaal, voor de woonkamer of hal.
Toegang tot het reservoir van de pellets is hoger, de output van de rook is in de modellen, behalve "Calypso", "Penelope", "Asia", "Gaia" en "Hera", die superieur is, met een aanzienlijke besparing in de ruimte.
Ze zijn uitgerust met elektronische kaart kan ook gebruikt in handmatige of automatische, met dagelijks of wekelijks programma met meer power on / off dag.
e-mail: info@phebostufe.com www.phebostufe.com "
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



phebo stufe - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: phebo stufe   phebo stufe - Pagina 2 Emptywo dec 01, 2010 3:32 pm

en Marc, wat mij althans vooral interesseert, bent u een tevreden gebruiker van uw model Hera? m.a.w.: uw gebruikers ervaring interesseert mij (en wellicht ook nog vele anderen)

Kunt u daarover eens wat meer toelichting/uitleg geven, zoals: de prijs die u ervoor betaald hebt (zonder/met installatie), het geluid ventilator in de verschillende standen, het globaal verbruik en uw beoordeling ervan in de praktijk, slikt de kachel alle pellets & moet je de paramaters dan wijzigen?, bedieningsgemak/programmatie - heeft u een afstandsbediening, tevreden over de warmte-afgifte?, globale tevredenheid (zou u opnieuw hetzelfde merk/model kopen?) enz..

dank om eens uw bevindingen kenbaar te willen maken!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



phebo stufe - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: phebo stufe   phebo stufe - Pagina 2 Emptywo dec 01, 2010 5:37 pm

Ik weet niet of het bij alle Phebo Stufe kachels hetzelfde is maar ik het hier al 4 verschillende soorten pelletes gebruikt en heb nog met geen enkele pellets problemen gehad of iets moeten aanpassen. Ik wel al wel verschillende kleuren van as gehad maar dat is dan ook alles. Enige die iets minder zijn dat is Mandi, die geven het meeste roet op mijn ruit en die gaat het er ook moeilijker af. Ik heb dan even geprobeerd om de uitlaat iets hoger te zetten maar dat gaf zo'n hevige vlam dat ik het maar terug heb gezet. Mijn warmte afgift is nog steeds meer dan voldoende, ook bij deze koude temperaturen, mijn kachel verwarmt nog steeds 58m² zonder probleem. Gisteren stond hij nog in P3 maar dan gaat hij niet zoveel in eco, sinds deze middag P4 en dan gaat hij sneller terug naar eco.

Groetjes
Kristel
Terug naar boven Ga naar beneden
ss
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
ss


Man Aantal berichten : 2085
Leeftijd : 70
Registration date : 22-11-10

phebo stufe - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: phebo stufe   phebo stufe - Pagina 2 Emptywo dec 01, 2010 5:48 pm

yezzer schreef:
en Marc, wat mij althans vooral interesseert, bent u een tevreden gebruiker van uw model Hera? m.a.w.: uw gebruikers ervaring interesseert mij (en wellicht ook nog vele anderen)

Kunt u daarover eens wat meer toelichting/uitleg geven, zoals: de prijs die u ervoor betaald hebt (zonder/met installatie), het geluid ventilator in de verschillende standen, het globaal verbruik en uw beoordeling ervan in de praktijk, slikt de kachel alle pellets & moet je de paramaters dan wijzigen?, bedieningsgemak/programmatie - heeft u een afstandsbediening, tevreden over de warmte-afgifte?, globale tevredenheid (zou u opnieuw hetzelfde merk/model kopen?) enz..

dank om eens uw bevindingen kenbaar te willen maken!

Geef Marc en ook Kristel nog efkens tijd, tegen eind deze week gaan ze perfect weten wat ze aan hun kachel hebben, het KMI spreekt van een -10 voor deze week. Dan weet je wat je aan je kacheltje hebt!
Tot nu toe heb ik de indruk dat de weinige "Phebo"-gebruikers op het forum wel tevreden zijn, deze week een ultieme test dus...
Groeten,
ss kampvuur
Terug naar boven Ga naar beneden
turkoois
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
turkoois


Man Aantal berichten : 297
Leeftijd : 74
Registration date : 23-10-10

phebo stufe - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: phebo stufe   phebo stufe - Pagina 2 Emptywo dec 01, 2010 7:19 pm

kristel schreef:
Ik heb nog niet voor een hele week geprogrammeerd omdat ik heel wisselend werk, daar is geen beginnen aan. Maar wel vb als ik 's avonds de kachel gekuist heb dan programmeer ik voor de volgende dag. Meestal gaat de kachel 's morgens aan en pas 's avonds weer uit, zo heb ik constante temperatuur en draait ze meestal in eco, als ik weg ben zet ik de temperatuur beetje lager, kom ik thuis gaat het weer hoger. Vroeger draaide men CV ook hele dag, van 's morgens tot 's avonds en dat is een dure grap. Nu enkel nog 's morgens voor de badkamer en 's avonds voor de badkamer. Ben benieuwd wat het me gaat besparen maar dat weet ik pas volgend jaar als ik de afrekening krijg.

Groetjes
Kristel

Kristel,
Als je weet hoeveel gas je vorig jaar in totaal hebt gebruikt. Dan heb ik hier een link voor je. http://www.weerstationuithuizermeeden.nl/Stook-tabel-Eindhoven.htm

Hier kun je iedere week zien wat het streef verbruik van het gas zou mogen zijn van de afgelopen week. Je moet het weerstation (in Nederland) aanklikken wat het dichtste bij jou in de buurt ligt. (Eindhoven of Maastricht)Dan vul je het normale verbruik van een heel jaar in (voordat je de pelletkachel had.) Dan wordt er berekend hoeveel het streefverbruik van de afgelopen week was. Als je iedere week op bijvoorbeeld zondagmorgen de meterstand van je gasmeter gaat noteren dan zie je het verschil wat je normaal gebruikt zou mogen hebben en wat je nu gebruikt. Als je dit iedere week doet, da
n heb je een goed inzicht wat je bespaart aan gas. Op woensdagavond (soms al eerder) kun je het streefverbruik daar aflezen. Gaat van maandag tot en met zondag.
Ik heb in excel een mooi overzicht gemaakt, waarin ik mijn verbruik sinds 3 november exact bijhoud Ik heb in 25 dagen (3 tot 28 november)96 m3 bespaard. Ik heb in die tijd 6,5 zak pellets verbruikt. Zo kun je je "winst" uit rekenen. (Vergeet de afschrijving van je kachel niet. (Ik tel die maar niet mee...........)
Als je nog vragen hebt dan hoor ik dat graag.

Groetjes,

chris (turkoois)

_________________
AMG Artel Norma met kanalisatie 10 kw.
Elite pellets
12 poly Zonnepanelen axitec 260 Wp.
12 Solaredge embedded optimizers
Solaredge 3000 omvormer.
Totaal 3.12 kWp.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



phebo stufe - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: phebo stufe   phebo stufe - Pagina 2 Emptywo dec 01, 2010 7:36 pm

Dankje, ik ga dit straks eens goed bekijken.

Groetjes
Kristel
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



phebo stufe - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: phebo stufe   phebo stufe - Pagina 2 Emptydi dec 21, 2010 7:21 pm

ik heb sinds 10 dagen een Hera, die constant gedraaid heeft en ben tot nu trevreden.
De kachel is aangsloten op een bestaande gemetste schouw, en geeft voldoende warmte om
onze living, keuken en inkom te verwarmen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



phebo stufe - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: phebo stufe   phebo stufe - Pagina 2 Emptydi dec 21, 2010 7:36 pm

Dit weekend zijn we thuis en kunnen we ook volop genieten van onze kachel.
Echt tof om bij zo'n weer een kachel in huis te hebben en de vlam te zien flikkeren.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



phebo stufe - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: phebo stufe   phebo stufe - Pagina 2 Emptydi dec 21, 2010 7:46 pm

dligt, marc_pede,

Heb jullie ook zo vlug een zwarte ruit en kachel?
Verder ben ik ook nog steeds heel tevreden over mijn kachel, voldoende warmte, laag verbruik, ...

Groetjes
Kriste
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



phebo stufe - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: phebo stufe   phebo stufe - Pagina 2 Emptydi dec 21, 2010 9:13 pm

Om de drie dagen kuis de ruit , even spuiten op de ruit met het product dat we gekocht hebben bij de kachel en met een keukenpapiertje afvrijven , en het is weer helder.
Heel gemakkelijk toch.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



phebo stufe - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: phebo stufe   phebo stufe - Pagina 2 Emptydi dec 21, 2010 9:38 pm

Ik kuis men kachel om de 2 dagen en dan is dat echt wel nodig, ze brandt wel 24 op 24.

Groetjes
Kristel
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



phebo stufe - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: phebo stufe   phebo stufe - Pagina 2 Emptydi dec 21, 2010 11:12 pm

ik kuis de kachel ook om de 2 dagen Kristel, de ruit is er tegen dan inderdaad aan toe.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



phebo stufe - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: phebo stufe   phebo stufe - Pagina 2 Emptyvr jun 03, 2011 8:18 pm

Even ter info. Ik heb hier het verhaal van aankoop en gebruik eens gelezen en intussen zijn we een half jaar verder. Zijn de Phebo gebruikers nog steeds tevreden over hun kachel?

De kachel lijkt me wel interessant want de prijs is idd scherp maar ik vraag me bij zo'n onbekend merk wel af hoe het zit met de service na verkoop en de betrouwbaarheid van het toestel.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



phebo stufe - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: phebo stufe   phebo stufe - Pagina 2 Emptyvr jun 03, 2011 8:29 pm

Ik ben tot op vandaag nog steeds meer dan tevreden en heb nog geen enkel probleem gehad. Ik zou binnenkort eens onderhoud moeten laten doen zodat alles klaar staat tegen volgende winter. Wat ik een groot voordeel vind is dat de prijs laag is en dat mijn kachel weinig verbruikt want dat is de kost na de aankoop. Kortom nog geen minuut spijt van mijn aankoop, in tegendeel, heb 800€ kunnen besparen op mijn gas.

Groetjes
Kristel
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





phebo stufe - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: phebo stufe   phebo stufe - Pagina 2 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
phebo stufe
Terug naar boven 
Pagina 2 van 3Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» handleiding phebo stufe
» kenmerken Phebo Stuffe pelletkachels

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Info merken pelletkachels :: Phebo Stufe-
Ga naar: