Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 5 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 5 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+11
remi8
mantas
marc1955
erwin
jeanhup
Uthrex
player
steven
Jef
pedro
Annejanne
15 plaatsers

    Pelletkachel kopen in buitenland

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pelletkachel kopen in buitenland Empty Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van Gast wo jan 20, 2010 10:03 pm

    hallo nicky

    U hebt mijn vraag niet beantwoord ik ben opzoek naar een pelletkachel en heb gezien en hier ook gelezen dat iemand ze in Italie gekocht heeft en hier werd geholpen .
    Ik heb een site waar de edilkamins
    35% beterkoop zijn dan hier zonder transportkosten maar die zouden maar 150 euro zijn dit is toch ferme korting.



    Groetjes
    Annejanne
    Annejanne
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Vrouw Aantal berichten : 1387
    Registration date : 05-07-09

    Pelletkachel kopen in buitenland Empty pellet kachel in buitenland......

    Bericht van Annejanne wo jan 20, 2010 10:10 pm

    jullie schreef:hallo nicky

    U hebt mijn vraag niet beantwoord ik ben opzoek naar een pelletkachel en heb gezien en hier ook gelezen dat iemand ze in Italie gekocht heeft en hier werd geholpen .
    Ik heb een site waar de edilkamins
    35% beterkoop zijn dan hier zonder transportkosten maar die zouden maar 150 euro zijn dit is toch ferme korting.



    Groetjes






    Versta ik dit wel goed? Je wil een kachel "goedkoop" in Italië kopen en Nicky zou dan de afstelling moeten doen. Je bakt toch ook niet zelf je brood om het dan naar de bakker te brengen om het te laten snijden??? Begrijpe wie kan. amai zot niet goed klop


    _________________
    Edilkamin Iris Plus speksteen
    Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pelletkachel kopen in buitenland Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van Gast wo jan 20, 2010 10:23 pm

    ja goedkoop als ik hier lees gaat toch ook iedereen (bijna toch) pellets in de makro halen.


    35 % is wel veel hé, afstelling! Is toch van in de fabriek afgesteld die van de makro
    gaan toch ook en anders vinden we wel iemand mischien de invoerder zelf.Als je een auto bv (bmw ) in duitsland koopt loopt de garantie hier toch ook door .
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pelletkachel kopen in buitenland Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van Gast wo jan 20, 2010 10:28 pm

    Tja, dat is nu natuurlijk weer zo een discussie. Wat moet ik hier nu op zeggen??? Eigenlijk is dit niet eerlijk tov de importeurs en verdelers die hier zitten uiteraard. Het klopt wel dat ik zulke klanten ook al geholpen heb, maar dan eerder omdat ze gevangen werden met in Belgïe aan te kopen en geen handleiding en service naderhand te krijgen. Jij weet eigenlijk op voorhand waar je aan begint uiteindelijk, dat zou dus betekenen dat zulk een afstelling dan natuurlijk door iedere technieker hier aangerekend gaat worden als eerste punt, en als tweede punt: wat als er stukken zijn? Je garantie zit dan ook in Italïe. Als technieker zijnde zeg ik ja als iemand in de problemen zit maar dit is uiteraard niet de gebruikelijke wijze.
    Dat wil niet zeggen dat ik het niet begrijp voor alle duidelijkheid.

    Groeten.
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4739
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Pelletkachel kopen in buitenland Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van pedro wo jan 20, 2010 10:28 pm

    Idd Annejanne,ik kan u volgen in uw mening....

    Er zijn zoveel dingen die goedkoper zijn wanneer men ze in het buitenland aanschaft,maar het addertje zit em natuurlijk aan de service erna of de afstelling,of wat als er iets scheelt.....,
    Om dan een beroep te moeten doen op een installateur ,kan je natuurlijk begrijpen dat niet iedereen even happig zal zijn om u te helpen,of dat er flink doorgerekend zal worden! Gooedkoper kan het ms wel zijn,tot het moment dat er iets scheelt,dan kan goedkoop wel es duurkoop worden.....

    Mijn motto is nog altijd:kopen doe je bij de man die het maken kan!


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pelletkachel kopen in buitenland Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van Gast wo jan 20, 2010 10:42 pm

    pedro schreef:Idd Annejanne,ik kan u volgen in uw mening....

    Er zijn zoveel dingen die goedkoper zijn wanneer men ze in het buitenland aanschaft,maar het addertje zit em natuurlijk aan de service erna of de afstelling,of wat als er iets scheelt.....,
    Om dan een beroep te moeten doen op een installateur ,kan je natuurlijk begrijpen dat niet iedereen even happig zal zijn om u te helpen,of dat er flink doorgerekend zal worden! Gooedkoper kan het ms wel zijn,tot het moment dat er iets scheelt,dan kan goedkoop wel es duurkoop worden.....

    Mijn motto is nog altijd:kopen doe je bij de man die het maken kan!


    pedro

    mijn motto is ....kopen doe je bij de vrouw waar je het meeste van hou.





    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pelletkachel kopen in buitenland Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van Gast wo jan 20, 2010 10:46 pm

    IK bergrijp julie ook en idd dat is niet eerlijk dat het daar zo goedkoop is maar
    bv 35% op 3500 is wel 1225 euro en dan wil ik wel betalen voor een afstelling van 100 euro

    als je er een paar koopt kan je ze zelf gaan halen dan maak je er maar een vakantie van
    en verkoopt ze terug in belgie ( ga ik niet doen hoor)
    Maar eerlijk dat is toch veel verschil of verdienen ze hier dan zoveel want daar gaan ze ze ook ni voor niks weg geven,die moeten toch ook nog iets verdienen

    mijn motto is normaal koop ni te ver van u deur maar 35 tja
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pelletkachel kopen in buitenland Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van Gast wo jan 20, 2010 10:56 pm

    jullie schreef:IK bergrijp julie ook en idd dat is niet eerlijk dat het daar zo goedkoop is maar
    bv 35% op 3500 is wel 1225 euro en dan wil ik wel betalen voor een afstelling van 100 euro

    als je er een paar koopt kan je ze zelf gaan halen dan maak je er maar een vakantie van
    en verkoopt ze terug in belgie ( ga ik niet doen hoor)
    Maar eerlijk dat is toch veel verschil of verdienen ze hier dan zoveel want daar gaan ze ze ook ni voor niks weg geven,die moeten toch ook nog iets verdienen

    mijn motto is normaal koop ni te ver van u deur maar 35 tja

    Daar gaan inderdaad veel mensen van uit dat dit het geval is maar spijtig genoeg is het niet zo, ik zou het wel willen. En op zulk een dure kachel scheelt dat inderdaad behoorlijk veel. Maar de serienummers van de toestellen worden bijgehouden dus wanneer ik dit zou doen zelf krijg ik gewoon problemen met de importeurs die moeten zorgen voor de technische opleidingen, de nederlandse handleidingen, het transport, bezoeken ter plaatse in Italïe. De kostprijs daar is lager als de aankoopprijs hier. Spijtig maar dat is logisch als je de bijkomende kosten gaat bekijken. Service gebeurd van hieruit, daar zit je rechtstreeks aan de bron in geval van problemen. En als ik me niet vergis zijn daar zelfs nog extra premies ook.

    Groeten.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pelletkachel kopen in buitenland Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van Gast wo jan 20, 2010 10:57 pm

    jullie schreef:IK bergrijp julie ook en idd dat is niet eerlijk dat het daar zo goedkoop is maar
    bv 35% op 3500 is wel 1225 euro en dan wil ik wel betalen voor een afstelling van 100 euro

    als je er een paar koopt kan je ze zelf gaan halen dan maak je er maar een vakantie van
    en verkoopt ze terug in belgie ( ga ik niet doen hoor)
    Maar eerlijk dat is toch veel verschil of verdienen ze hier dan zoveel want daar gaan ze ze ook ni voor niks weg geven,die moeten toch ook nog iets verdienen

    mijn motto is normaal koop ni te ver van u deur maar 35 tja


    jullie

    in amerika zijn ze nog goedkoper met die zwakke dollar .............misschien enkele containers laten overkomen...aan zeer lage verzendingsprijsje




    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pelletkachel kopen in buitenland Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van Gast wo jan 20, 2010 11:15 pm

    fleur schreef:
    jullie schreef:IK bergrijp julie ook en idd dat is niet eerlijk dat het daar zo goedkoop is maar
    bv 35% op 3500 is wel 1225 euro en dan wil ik wel betalen voor een afstelling van 100 euro

    als je er een paar koopt kan je ze zelf gaan halen dan maak je er maar een vakantie van
    en verkoopt ze terug in belgie ( ga ik niet doen hoor)
    Maar eerlijk dat is toch veel verschil of verdienen ze hier dan zoveel want daar gaan ze ze ook ni voor niks weg geven,die moeten toch ook nog iets verdienen

    mijn motto is normaal koop ni te ver van u deur maar 35 tja


    jullie

    in amerika zijn ze nog goedkoper met die zwakke dollar .............misschien enkele containers laten overkomen...aan zeer lage verzendingsprijsje




    gr fleur

    bounce rabbit Wink tongue
    Jef
    Jef
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 618
    Leeftijd : 66
    Registration date : 31-10-08

    Pelletkachel kopen in buitenland Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van Jef wo jan 20, 2010 11:54 pm

    Ik weet nog een betere oplossing Smile we gaan met zen alle in Bella Italia wonen, scheelt niet alleen in de aankoopprijs van de kachel ook in het verbruik van pellets.
    En het mooie weer krijgen we er gratis bij heel happy


    _________________
    Iris plus Speksteen


    26 zonnepanelen Suntech 205Wp = 5330Wp
    1 Omvormer SMA 5000TL-20
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Pelletkachel kopen in buitenland Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van steven do jan 21, 2010 12:13 am

    ik raad het niet aan, een pelletkachel kopen in het buitenland. Als er nadien iets mee is, dan hebt je veel miserie om iemand te vinden die wil helpen.

    Koop de kachel hier, je kan hier ook onderhandelen over de prijs. Vraag anders pellets er bij of een volledig gratis installatie.


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    player
    player
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 359
    Leeftijd : 42
    Registration date : 04-02-09

    Pelletkachel kopen in buitenland Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van player do jan 21, 2010 8:05 am

    Ik zou er in ieder geval ook niet aan beginnen! Hoe kan een zelfstandige die werkvolk (met kennis!) moet betalen hier overleven door enkel te leven van een configuratie?
    Die zal ook snel terug z'ne BTW-nummer inleveren!

    De huidige Westerse bevolking wil zich vanalles permitteren en liefst tegen een zo laag mogelijke prijs.
    Als we een TV moeten kopen van een Europees merk dat 300€ meer kost dan een Chinees merk, dan wordt er voor het Chinese gekozen...
    (Gelieve niet terug te reageren op dit voorbeeld - beeldspraak)

    Als we daar eens even over nadenken...

    Zo jagen we onze eigen arbeidsplaatsen natuurlijk zelf weg!

    Ik begin er moeite mee te hebben dat wij onze eigen ruiten ingooien...
    Zelf heb ik zo bijvoorbeeld voor Europese PV panelen gekozen ipv Chinese.


    _________________
    Edilkamin pellbox | Piveteau pellets
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pelletkachel kopen in buitenland Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van Gast do jan 21, 2010 9:00 am

    player schreef:Ik zou er in ieder geval ook niet aan beginnen! Hoe kan een zelfstandige die werkvolk (met kennis!) moet betalen hier overleven door enkel te leven van een configuratie?
    Die zal ook snel terug z'ne BTW-nummer inleveren!

    De huidige Westerse bevolking wil zich vanalles permitteren en liefst tegen een zo laag mogelijke prijs.
    Als we een TV moeten kopen van een Europees merk dat 300€ meer kost dan een Chinees merk, dan wordt er voor het Chinese gekozen...
    (Gelieve niet terug te reageren op dit voorbeeld - beeldspraak)

    Als we daar eens even over nadenken...

    Zo jagen we onze eigen arbeidsplaatsen natuurlijk zelf weg!

    Ik begin er moeite mee te hebben dat wij onze eigen ruiten ingooien...
    Zelf heb ik zo bijvoorbeeld voor Europese PV panelen gekozen ipv Chinese.

    En hoe zou dat komen Player; Simpel, omdat de winstmarges te hoog zijn!!
    Er is hier geen enkele zelfstandige die hier zijn winstmarge durft neerpennen!!
    Ook zijn de belastingen te hoog omdat deze ook weten dat dat er veel in het zwart gefoefelt wordt!!
    player
    player
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 359
    Leeftijd : 42
    Registration date : 04-02-09

    Pelletkachel kopen in buitenland Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van player do jan 21, 2010 9:24 am

    krusty schreef:
    En hoe zou dat komen Player; Simpel, omdat de winstmarges te hoog zijn!!
    Er is hier geen enkele zelfstandige die hier zijn winstmarge durft neerpennen!!
    Ook zijn de belastingen te hoog omdat deze ook weten dat dat er veel in het zwart gefoefelt wordt!!

    De belastingen zijn te hoog omdat ze weten dat er in het zwart gefoefeld wordt?!
    Lees nog even na wat je schrijft aub want dit is een pure tegenstelling.
    Trouwens wie z'n schuld is het dan dat de winstmarges zo hoog moeten liggen als men zo veel belastingen moet betalen.
    Vertel me trouwens eens waarbij een kachelman 'creatief' zou kunnen zijn?
    Een kachel verkopen? Nee, want die wordt aangekocht en staat in de boekhouding
    Pellets? Ja, onder het mom van een paar palletten die slecht zouden zijn, maar denk je dat je hiermee het grote verdient?
    Onderhoud? Ja, kan goed zijn. Maar stel dat je een brand krijgt in je huis en de verzekering ziet je kachel en zou de oorzaak naar de kachel kunnen brengen (ook al heeft het er niks mee te maken) en je hebt geen factuur van onderhoud. Ik ben eens benieuwd of je dan nog zult lachen met de tientallen euro's die je uitgespaard hebt.

    Wil je trouwens dat de leverancier z'n winstmarge hier gaat schrijven? Lekker hoor als ie zegt dat hij 40% meer vraagt dan z'n aankoopprijs. Wat zou jij dan zeggen: 'Geef me maar 20% korting, met 20% kom je ook al toe...'
    Vergeet niet dat de overheid ook van een zelfstandige verwacht dat hij zaken met zulk percentage verdient en hem zo ook zal behandelen (qua kosten)
    Trouwens, zou jij naar een aannemer gaan en zeggen dat je 10.000€ ter beschikking hebt voor zijn werkzaamheden en je met hem in zee wilt gaan?

    I rest my case...

    Mijn standpunt was dat we allemaal een rijke levensstandaard willen hebben tegen een zo goedkope prijs en dat we ons hiermee op lange termijn pijn doen.


    _________________
    Edilkamin pellbox | Piveteau pellets
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pelletkachel kopen in buitenland Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van Gast do jan 21, 2010 9:46 am

    Krusty,

    Op kachels zit uiteraard een marge voor de installateur (het zou er nog moeten aan mankeren). Die ligt een stuk lager dan jullie fantaseren... maar bon. Waarom zou een installateur zijn marge moeten neerpennen. Pennen jullie hier ook jullie inkomen neer ?
    Ik word als groothandel zelf dagelijks geconfronteerd met aanvragen vanuit het buitenland om aan particulieren te verkopen. Dat is aanlokkelijk want je geeft groothandelskorting en je weet dat je nooit moet instaan voor service wegens te ver... Ik ga hier echter bewust niet op in omdat ik vind dat je consequent moet zijn. Je kan een plaatselijke importeur/installateur niet opzadelen met service, leveren van onderdelen in garantie (die je tenslotte toch op stock houdt en circa 1 jaar voorfinanciert) voor iets waar niemand ginder iets op verdiend heeft. Ook het probleem van we vinden niemand want er is niemand die wil komen als de kachel niet van daar komt, vind ik persoonlijk niet zo onlogisch. Dat is niet anders voor iemand die in loondienst werkt, bij de keuze van zijn werk zal die toch ook rekening houden met waar hij het best zijn boterham kan verdienen ?
    En zwart ? Als je kachels importeert, heb je dikwijls dat er toestellen niet of beschadigd toekomen. Alleen al in verband met deze problematiek zou ik geen kachels zonder factuur willen importeren. Dus mijn klanten kunnen ze ook niet zo aankopen want anders zou ik met een gat in mijn boekhouding komen. Daarnaast is er voor mij dan nog het feit dat ik zelf geloof in sociale zekerheid, en dat is iets wat maar kan als iedereen zijn steentje bijdraagt. Maar dat is een persoonlijke mening. Scheer dus niet alle zelfstandigen steeds maar over dezelfde kam.
    ann
    Uthrex
    Uthrex
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 904
    Leeftijd : 55
    Registration date : 29-10-08

    Pelletkachel kopen in buitenland Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van Uthrex do jan 21, 2010 10:30 am

    Maar als jullie iemand sturen om een 'buitenlandse' kachel te gaan configureren, wordt er toch wel een vergoeding gevraagd veronderstel ik.
    Ik zie er geen graten in waarom het geweigerd zou worden. Dat jullie niet (willen/kunnen) instaan voor de garantie kan ik begrijpen. Maar iemand gaan depaneren tegen vergoeding is toch geen misdaad?
    Of wordt er alleen service gegeven aan kachels die jullie zelf verkopen? Dat is zoals die computershops die weigeren om iets aan 'nen Aldi' computer te doen.

    Mvg,
    Uthrex


    Laatst aangepast door Uthrex op do jan 21, 2010 10:56 am; in totaal 1 keer bewerkt
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pelletkachel kopen in buitenland Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van Gast do jan 21, 2010 10:35 am

    Even vergelijken An,

    Van een arbeider/bediende is elke binnengekomen € gekend en daar staat meestal geen Mercedes /bmw/ SUV 4x4 op de oprit , laat staan 2 , tenzij een tweedehandse die het enkel jaren moet volhouden en niet om de 2 jaar een nieuwe die elk jaar in de belastingen mag gestoken worden !!!

    Voor het latere pensioen , idem dito !
    En arbeider / bediende draagt gedurende zijn hele loopbaan het dubbele af aan de pensioenkas dan een zelfstandige.

    Als zelfstandige mag je alles aftrekken , wat mag een arbeider /bediende aftrekken .....niks.....of toch, zichzelf !!

    Ik weet het wel ,jullie horen dat allemaal niet graag !!
    In het zwart kan niet zeg je , met een goeie boekhouder kan alles !! Twisted Evil
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pelletkachel kopen in buitenland Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van Gast do jan 21, 2010 11:31 am

    Wat is dit nou voor zielig gedoe...
    We zitten allemaal op het Internet op dit forum, maar een kachel mogen we niet in een ander land bestellen. Hallo? Dit is 2010 alweer. Zogenaamd om de Belgische economie te beschermen. Het merendeel van die kachels worden hier toch ook niet gemaakt?
    Als je economisch niet kan mee komen in verkoop en afterservice moet je een ander hobby kiezen.
    En sinds waneer is het wijzigen van parameters onderhoud? Iemand die me een TV levert komt toch ook mij afstandbedieneing niet afstellen?
    Voor mij is de conclusie, de ene is blij met een kachel uit Italie (en ja ze spreken Engels in de fabriek, en heb je een vraag dan antwoorden ze gewoon),de ander is blij met een kachel om de hoek. Voor ieder is er ruimte, maar kom niet af alsog het bestellen van een kachel in het buitenland levensgevaarlijk zou zijn. Marktbescherming misschien?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pelletkachel kopen in buitenland Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van Gast do jan 21, 2010 12:41 pm

    player schreef:
    Zelf heb ik zo bijvoorbeeld voor Europese PV panelen gekozen ipv Chinese.

    off topic misschien, maar ik heb vernomen dat ALLE pv panelen in China worden gemaakt (en dan vervolgens een europees label opgeplakt krijgen...)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pelletkachel kopen in buitenland Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van Gast do jan 21, 2010 1:47 pm

    Wat pelletkachels betreft heb ik de ervaring niet maar als ik hier naar de service bel voor mijn wasmachine dan komt een servicetechnieker via de fabrieksgarantie (of te betalen via factuur). Koop ik een machine via het internet in Nederland dan is die 35% goedkoper en bij problemen komt diezelfde service.
    Perfect toch ? Of MOET ik hoge winstmarges betalen omdat ik Vlaming ben ?
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4739
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Pelletkachel kopen in buitenland Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van pedro do jan 21, 2010 2:32 pm

    Tinkerbell2008 schreef:
    player schreef:
    Zelf heb ik zo bijvoorbeeld voor Europese PV panelen gekozen ipv Chinese.

    off topic misschien, maar ik heb vernomen dat ALLE pv panelen in China worden gemaakt (en dan vervolgens een europees label opgeplakt krijgen...)
    om nog es ff offtopic te blijven Laughing ,moet Tinkerbell wel gelijk geven,praktisch alle pv panelen worden in azie gemaakt en sommige dan ev. nog es getest of zo in europa,en zo worden het europese.......
    Zijn ze daarom beter?De tijd zal het uitwijzen...
    Ik heb gekozen voor Suntech panelen,marktleider in China

    EN dan nu weer ontopic Laughing


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    player
    player
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 359
    Leeftijd : 42
    Registration date : 04-02-09

    Pelletkachel kopen in buitenland Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van player do jan 21, 2010 3:44 pm

    Dat een kachel in het buitenland beterkoop wordt aangeboden kan er ook mee te maken hebben dat de verkoper geen extra kosten of werk zal hebben bij deze verkoop hé.

    Hij verkoopt de kachel, neemt zijn percentje en regelt transport.
    Geen installatie- of werkmanskost en geen risico.

    Met een camera zou ik zo nog iets proberen.
    Met een kachel vond ik dit persoonlijk riskanter, maar dat is ieder z'n eigen mening.

    Met m'n beeldspraak over China wou ik een bepaalde tendens aantonen die eigenlijk ook off-topic is. Wij westerlingen kopen meer zaken uit China terwijl een Chinees eerder iets uit China zelf zal kopen en pas in Europa zal aankopen wanneer het product in China niet te vinden is (en het daarna kopieert Evil or Very Mad )


    _________________
    Edilkamin pellbox | Piveteau pellets
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pelletkachel kopen in buitenland Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van Gast do jan 21, 2010 5:21 pm

    Off-topic: Nee, een Chinees koopt Chinees spul omdat het goedkoper is. Zodra hij geld heeft, koopt hij Europese goederrn omdat dit STATUS geeft; ze willen allemaal een Audi rijden! En kopieren doen wij ook...wat dacht je van het buskruit...
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    Pelletkachel kopen in buitenland Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van jeanhup do jan 21, 2010 7:23 pm

    Als privépersoon zou ik niet zo snel een wat duurder model kachel in Italië kopen: van zoiets wil je ook dat het perfect loopt. Mocht er een foutje in het branderhuis zitten dan kun je de hele kachel terug sturen + je hebt weken geen kachel.
    Je vindt altijd wel een installateur die je Italiaanse kachel hier wil onderhouden met alle uren en onderdelen betaald. De marges op onderdelen zijn namelijk veel interessanter dan op kachels zelf.

    Gesponsorde inhoud


    Pelletkachel kopen in buitenland Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu di maa 19, 2024 3:09 am