Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 18 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 18 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+11
remi8
mantas
marc1955
erwin
jeanhup
Uthrex
player
steven
Jef
pedro
Annejanne
15 plaatsers

    Pelletkachel kopen in buitenland


    Gast
    Gast


    Pelletkachel kopen in buitenland - Pagina 4 Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van Gast vr okt 15, 2010 5:09 pm

    Ik vind het toch flauw om iemands rekening (proberen) te maken...
    In de prijzen houden de (goeie) verdelers ook rekening met "service" en daar heb je dan later bij eventuele problemen de voordelen van.
    Tevens vind ik het een goeie raad van Kristel! tof
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pelletkachel kopen in buitenland - Pagina 4 Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van Gast vr okt 15, 2010 8:03 pm

    Bon, toch een paar dingen verduidelijken.

    Deze topic was enkel gestart om mensen hun ervaringen rond eigen import te horen, niet om een discussie te voeren rond rekeningen maken, veel of weinig verdienen.

    Ik was er ook eerst van overtuigd dat ik voor een degelijke prijs geholpen zou zijn.
    3 offertes later een illusie armer en zeker geen kachel rijker.

    Voor zelfplaatsers zijn er nog geen voordelige tarieven zoals bij sanitair of elec.
    Als het daar kan waarom niet bij pelletkachels? Voordelig aankopen, zelf plaatsen, indienststelling door de vakman. Iedereen wint!

    De marges die ik opsom voor rookafvoer zijn gewoon realiteit. Heb de offerte hier liggen.

    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31402
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Pelletkachel kopen in buitenland - Pagina 4 Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van erwin vr okt 15, 2010 8:13 pm

    ik denk niet dat hier veel mensen op forum zijn die aan eigen import en plaatsing doen,

    maar misschien kan je je licht eens opsteken bij Tore:

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    Wink
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    Pelletkachel kopen in buitenland - Pagina 4 Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van jeanhup vr okt 15, 2010 9:02 pm

    Dirker schreef:Bon, toch een paar dingen verduidelijken.

    Deze topic was enkel gestart om mensen hun ervaringen rond eigen import te horen, niet om een discussie te voeren rond rekeningen maken, veel of weinig verdienen.

    Ik was er ook eerst van overtuigd dat ik voor een degelijke prijs geholpen zou zijn.
    3 offertes later een illusie armer en zeker geen kachel rijker.

    Voor zelfplaatsers zijn er nog geen voordelige tarieven zoals bij sanitair of elec.
    Als het daar kan waarom niet bij pelletkachels? Voordelig aankopen, zelf plaatsen, indienststelling door de vakman. Iedereen wint!

    De marges die ik opsom voor rookafvoer zijn gewoon realiteit. Heb de offerte hier liggen.
    Ik denk toch nog steeds dat je niet de (voor jou) juiste verkopers gevonden hebt - terwijl die er wel zijn. Ik mag hier voor mezelf geen reclame maken, maar je kunt ook eens kijken bij Arjan op [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    Binnen 1 a 2 jaar zal het in België en Nederland ook de kant op gaan die jij schetst: standaard kachels via de ketens/grote verdelers en uitzonderlijke modellen en installaties via de vakhandel.

    groet,

    Jean
    Adler Pelletkachels
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pelletkachel kopen in buitenland - Pagina 4 Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van Gast do jan 24, 2013 1:20 pm

    @ tongay0

    hoe heeft u een pelletkachel van Italië kunnen importeren?
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4741
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Pelletkachel kopen in buitenland - Pagina 4 Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van pedro do jan 24, 2013 1:25 pm

    Humanfly,

    via ebay kan je er wel ene kopen,wordt dan met koerierdienst tot bij u thuisgeleverd(als je héél veel geluk heb met een nederlandse?? handleiding) Anders,zoals jeanhup zeg,kijk es bij pellethandel.com al zal je bij jeanhup wss wel nog goedkoper gediend zijn(ff googlen op adler pelletkachels)

    Grtzzzzz


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pelletkachel kopen in buitenland - Pagina 4 Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van Gast do jan 24, 2013 1:26 pm

    pedro, bedankt voor de info, ik bekijk dit zo snel mogelijk Smile
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pelletkachel kopen in buitenland - Pagina 4 Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van Gast do jan 24, 2013 2:01 pm

    Om het makkelijk te maken, pellethandel.com heeft in Vlaanderen een dealer: [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pelletkachel kopen in buitenland - Pagina 4 Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van Gast do jan 24, 2013 2:42 pm

    @ Pedro, ik heb een half uur gelden een pm verstuurd maar dit blijft staan in mijn "Postvak Uit" ... Sad
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4741
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Pelletkachel kopen in buitenland - Pagina 4 Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van pedro do jan 24, 2013 3:20 pm

    Humanfly,

    dat is normaal,al uw verstuurde berichten zal je daar terugvinden.
    Pedro


    Laatst aangepast door pedro op do jan 24, 2013 9:27 pm; in totaal 1 keer bewerkt


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    marc1955
    marc1955
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 39
    Registration date : 23-01-13

    Pelletkachel kopen in buitenland - Pagina 4 Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van marc1955 do jan 24, 2013 7:52 pm

    Dag Dirker,

    Het is zeker mogelijk in Italië een goede kachel te kopen.
    Ik heb zelf een Ravelli RV100 gehaald.
    De prijs was 50% van wat er hier gevraagd wordt.
    Inderdaad de garantie wordt moeilijk, maar de Ravelli wordt al in de fabriek precies afgesteld.
    Mocht er toch een probleem komen is dat best een paar honderd euro waard. Als je het defecte deel opstuurt krijg je gewoon een nieuw gestuurd in de garantieperiode.
    Ik ben er in ieder geval heel tevreden over cheers
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31402
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Pelletkachel kopen in buitenland - Pagina 4 Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van erwin do jan 24, 2013 8:10 pm

    marc prima dat jij tevreden bent,

    bij een panne moet je dan wel zelf gaan uitzoeken eerst wat er defect is, en een nauwkeurige fabriekinstelling dat heeft geen waarde, elke schouw is anders.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pelletkachel kopen in buitenland - Pagina 4 Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van Gast do jan 24, 2013 9:26 pm

    ik heb gezien op inet dat mijn karmek alice +- 1100€ kost in italie ,ik heb 2300€betaald met 23 zakken pellets en as zuiger (waarde +- 100€) ik moet ze na instalatie zelf afregelen door laksheid van de verkoper! wel als ik mij een occasie camionette koop van 5000€ ik haal 10 karmek ones kachels aan 1100€ = 11000€ ik verkoop ze aan 2300€ met pellets en aszuiger (100€)=1100€winst per kachel ,ik zoek enkel nog een chaufeur om elk de helft te investeren en te rijden !!het placeren doen we ,maar daarna zien we niet meer om !!!alleen verkopen !! de rest zoeken ze hier maar uit zoals ik heb moeten doen en goed gelukt is !!waar voor dank
    grts eric
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pelletkachel kopen in buitenland - Pagina 4 Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van Gast do jan 24, 2013 10:43 pm

    M'n baas stuurt me regelmatig naar een opleidingsdag voor allerlei soorten kachels zowel gas/hout als pelletkachels. Als er een probleem is tijdens de garantieperiode zijn de werkuren voor zijn rekening. Ons gerief, camionette en wij dienen ook allemaal betaald te worden. Spijtig dat er sommige handelaars zijn die enkel de doos openmaken, maar anderzijds zijn er ook zelfplaatsers die we verwittigen dat de kachel moet afgesteld worden na plaatsing... velen "testen" het toestel al zelf en vinden het allemaal larie en apekool dat afstellen. Tot er problemen zijn dan... komen ze in de winkel met veel lawaai verkondigen dat er hun rommel verkocht geweest is. Ik ben blij dat ik bij m'n huidige werkgever opleidingen mag volgen, dit was niet zo bij m'n vorige. De klanten kunnen er alleen maar beter van worden en wij worden niet als prutsers afgeschilderd. Een win-win situatie dus. cheers
    mantas
    mantas
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 106
    Leeftijd : 57
    Registration date : 19-11-11

    Pelletkachel kopen in buitenland - Pagina 4 Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van mantas do jan 24, 2013 11:41 pm

    Mogen wij ook weten waar jij werkt phil76 ?


    _________________
    Edilkamin Funny-okt 2011
    -Green energy
    -Comfort pellets
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31402
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Pelletkachel kopen in buitenland - Pagina 4 Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van erwin vr jan 25, 2013 12:13 am

    mantas,

    als je in hoger bericht op zijn naam boven de avatar klikt, en op alle berichten bekijken, dan lees je het daar ergens...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    mantas
    mantas
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 106
    Leeftijd : 57
    Registration date : 19-11-11

    Pelletkachel kopen in buitenland - Pagina 4 Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van mantas vr jan 25, 2013 12:27 am

    Ok, gevonden. Merci.


    _________________
    Edilkamin Funny-okt 2011
    -Green energy
    -Comfort pellets
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pelletkachel kopen in buitenland - Pagina 4 Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van Gast za jan 26, 2013 4:34 pm

    @ Marc1955
    kan je eens uitleggen hoe jij een kachel uit Italië hebt gekocht?

    Edwin
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31402
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Pelletkachel kopen in buitenland - Pagina 4 Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van erwin za jan 26, 2013 4:37 pm

    als marc nog 1 bericht plaatst werkt zijn pm,
    maar we weten het natuurlijk graag allamaal..


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    remi8
    remi8
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 24
    Registration date : 09-01-13

    Pelletkachel kopen in buitenland - Pagina 4 Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van remi8 zo jan 27, 2013 12:07 am

    Lijkt mij toch wel heel groot verschil 50%, maar laat het ons ook maar weten! Ben zeer benieuwd.


    _________________
    Ecoforest Vigo 9.5kw
    marc1955
    marc1955
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 39
    Registration date : 23-01-13

    Pelletkachel kopen in buitenland - Pagina 4 Empty Kachel halen in Italië

    Bericht van marc1955 zo jan 27, 2013 8:15 am

    Zo heb ik het gedaan;

    Nadat ik vorig voorjaar besloten had een pelletkachel te kopen ben ik gaan kijken op internet, dealers bezocht en informatie ingewonnen. De keuze viel in eerste instantie op een KALOR Giorgia die hier een prijs had van € 2190. Korting tot max.190 euro of 50 zakken pellets.
    Op E-bay (verkoper Italië)werd deze kachel ook aangeboden en kontakt met de verkoper leerde me dat ik deze kachel kon halen voor € 1280 of laten opsturen voor € 160 extra. Daar ik dat toch allemaal link vond zo besloot ik deze kachel zelf op te halen en maakte een vrijblijvende afspraak. Ik had in de buurt (Verona)een mooi hotel gehuurd voor € 99 voor 4 dagen dus ik had de tijd.
    Aankomend in deze buurt bleek dat er veel bedrijven waren die pelletkachels verkopen. Uiteraard hebben we diverse bezocht. In een zaak viel ons de Ravelli RV 100 op. Een, voor ons, prachtige kachel. De adviesprijs in Italë was € 2600 maar er ging nog wel wat af. Terug in het hotel dirct naar Internet voor de recenties en prijzen e.d. Bleek dat in België de prijs € 3190 was. Niet zo veel verschil dus. Toch de dag erna terug en wat bleek, we konden na onderhandelen de kachel meenemen voor € 1550.Verder ging er niets meer af, ik kon wel nog 10 zakken pellets meekrijgen. Nou die keus was snel gemaakt en zijn naar het magazijn meegegaan en hebben deze meegenomen. Mijn hoop dat ik ook nog de BTW eraf zou krijgen ging niet op. Dat werd niet meer gedaan! Alle papieren werden direct klaargemaakt een douna doorvoer document (al weet ik bij god niet waarvoor) kreeg ik ook nog erbij.Na deze vier dagen zijn we gezellig met de kachel terug gekomen. Thuis de kachel geïnstalleerd en klaar. Smile


    stef123
    stef123
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 323
    Registration date : 22-09-12

    Pelletkachel kopen in buitenland - Pagina 4 Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van stef123 zo jan 27, 2013 8:55 am

    Mooi gedaan Marc, en nog een goede prijs gekregen!
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3077
    Registration date : 06-12-11

    Pelletkachel kopen in buitenland - Pagina 4 Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van Fleur zo jan 27, 2013 9:26 am

    marc1955

    en wie komt er aan je kachel sleutelen in de garantie-periode ?


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    marc1955
    marc1955
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 39
    Registration date : 23-01-13

    Pelletkachel kopen in buitenland - Pagina 4 Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van marc1955 zo jan 27, 2013 9:34 am

    Fleur, ik ben positief ingesteld en ga ervan uit dat er niets aan komt.
    Als er toch iets stuk is, komt een dealer uit de buurt dit repareren. Uiteraard moet ik dat wel betalen.Mocht er iets groot stuk gaan wordt het opgestuurd uit Italië.
    Maar door de goedkope prijs heb ik wel nog wat speling.
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4741
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Pelletkachel kopen in buitenland - Pagina 4 Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van pedro zo jan 27, 2013 8:01 pm

    Dank voor uw 'ervaring' marc1955,

    is idd een mooie prijs die je verkregen hebt.

    Om even op 'ebay' terug te komen,ik denk dat een transactie via Ebay ook wel correct verloopt... Maar als je zelf gaat kan je natuurlijk de buurt verkennen en uit een groter aanbod kiezen en ev. een mooiere prijs bekomen. Al kan ik me voorstellen dat je de kachel ook niet in het zuiden van Italie gaan halen bent?Want je bent toch al gauw enkele 100den euro's aan brandstof kwijt.

    En qua handleiding en zo?Italiaans?engels?1-2j garantie?

    Grtz,
    pedro


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    marc1955
    marc1955
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 39
    Registration date : 23-01-13

    Pelletkachel kopen in buitenland - Pagina 4 Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van marc1955 ma jan 28, 2013 9:43 am

    Hoi Pedro,

    Ja, ebay was ook wel goed gegaan maar zoals u opmerkt is het ook leuk te gaan verkennen. De prijs van opsturen is een enkele reis met de auto. De pelletkachels worden heel veel verkocht in het noorden van Italë en je 'struikelt' dan ook over de winkels. De handleiding die ik erbij heb gekregen is Italiaans, Engels, Duits en Frans. Altijd wel een taal bij die je kunt lezen Smile Garantie is 2 jaar.

    Groet,

    Marc..

    Gesponsorde inhoud


    Pelletkachel kopen in buitenland - Pagina 4 Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do maa 28, 2024 4:34 pm