Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 12 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 12 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+2
jeanhup
erwin
6 plaatsers

    Pellet kachel voor bedrijfsruimte ?


    Gast
    Gast


    Pellet kachel voor bedrijfsruimte ? - Pagina 2 Empty Re: Pellet kachel voor bedrijfsruimte ?

    Bericht van Gast ma okt 18, 2010 11:43 am

    Zoveel mogelijk informatie zoeken hier en op diverse website, ervaringen lezen van anderen, paar zaken gaan bezoeken en kopen daar waar je een goed gevoel over hebt. Er is vrij veel keuze aan pelletkachels, van echte designmodellen, tot gewone simpele kachels, het is maar je zelf wenst, moet het een uiterste stille kachel zijn of speelt dat zo geen rol. Het aangegeven vermogen zullen ze volgens mij allemaal wel halen. Wat ik ook opgemerkt heb in mijn zoektocht is dat er soms vrij grote prijsverschillen zitten tussen de kachels. Ik heb gekozen voor een budgetvriendelijke maar moet nog even wachten tot ze geleverd is en ik echt resultaat kan zien Smile

    Veel succes en volg hier wat de raad en als laatste volg je eigen gevoel.

    Groetjes
    Kristel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pellet kachel voor bedrijfsruimte ? - Pagina 2 Empty Re: Pellet kachel voor bedrijfsruimte ?

    Bericht van Gast ma okt 18, 2010 9:14 pm

    Op Ebay Duitsland wordt een splinternieuwe pellet kachel aangeboden van het merk MBS type PZ-85n met 8,5 Kw. Rendement 88%, volautomatische bediening, timer, integreerde thermostaat, afstandbediening, enz, De adviesprijs is 3799 Euro, wordt nu aangeboden (meerdere exemplaren) voor 1399 Euro.
    Dit lijkt me wel wat, ook prijstechnisch. Kent iemand deze kachel ?
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31403
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Pellet kachel voor bedrijfsruimte ? - Pagina 2 Empty Re: Pellet kachel voor bedrijfsruimte ?

    Bericht van erwin ma okt 18, 2010 9:31 pm

    en wat als er stukken aankomen,

    koop alleszins een kachel en merk waar je zeker bent van service achteraf
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    Pellet kachel voor bedrijfsruimte ? - Pagina 2 Empty Re: Pellet kachel voor bedrijfsruimte ?

    Bericht van jeanhup ma okt 18, 2010 9:32 pm

    perdido schreef:Op Ebay Duitsland wordt een splinternieuwe pellet kachel aangeboden van het merk MBS type PZ-85n met 8,5 Kw. Rendement 88%, volautomatische bediening, timer, integreerde thermostaat, afstandbediening, enz, De adviesprijs is 3799 Euro, wordt nu aangeboden (meerdere exemplaren) voor 1399 Euro.
    Dit lijkt me wel wat, ook prijstechnisch. Kent iemand deze kachel ?
    Ik ken dit merk niet maar uit de advertentie kun je toch wel al op maken dat niet de meest verstandige keuze is:
    Allereerst is dit niet echt goedkoop (nennwärmeleistung 8,5kW, daar 80% van en je hebt een totaal verwarmingsvermogen van 6,5kW en dat is nog geeneens effectief gemeten). Voor dat geld koop je in België of Nederland ook al prima pelletkachels met een totaal verwarmingsvermogen van 7kW.
    En dat van die 'adviesprijs €3799', daar trap je toch niet in?
    Als je dan naar de pijpen kijkt die ze erbij verkopen: rood gelakte ouderwetse kachelpijp zonder pakkingen. Dat kan echt niet. Iemand met verstand van pelletkachels zou dit nooit verkopen.
    Niet doen dus!

    groet,

    Jean
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    Pellet kachel voor bedrijfsruimte ? - Pagina 2 Empty Re: Pellet kachel voor bedrijfsruimte ?

    Bericht van jeanhup ma okt 18, 2010 10:10 pm

    perdido schreef:Op Ebay Duitsland wordt een splinternieuwe pellet kachel aangeboden van het merk MBS type PZ-85n met 8,5 Kw. Rendement 88%, volautomatische bediening, timer, integreerde thermostaat, afstandbediening, enz, De adviesprijs is 3799 Euro, wordt nu aangeboden (meerdere exemplaren) voor 1399 Euro.
    Dit lijkt me wel wat, ook prijstechnisch. Kent iemand deze kachel ?
    Effe zoeken op Google en je wordt weer wat wijzer: het is een Servische fabrikant. Website: [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    Op zich ziet de kachel er niet echt verkeerd uit. De regelunit is van het standaard Italiaanse type.

    groet,

    Jean
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31403
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Pellet kachel voor bedrijfsruimte ? - Pagina 2 Empty Re: Pellet kachel voor bedrijfsruimte ?

    Bericht van erwin ma okt 18, 2010 10:19 pm

    mbs heeft blijbaar nog maar 1 type pelletkachel de rest is houtkachel.

    dit lijkt me maar een lichte kachel met zijn 105 kg
    en 500W stroom verbruik lijkt me ook veel

    maar de rode gelakte buis is wel mooi


    Laatst aangepast door erwin123 op ma okt 18, 2010 10:30 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31403
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Pellet kachel voor bedrijfsruimte ? - Pagina 2 Empty Re: Pellet kachel voor bedrijfsruimte ?

    Bericht van erwin ma okt 18, 2010 10:24 pm

    samengevat zoeken we hier dus het volgende:

    de kachel hoeft niet mooi te zijn
    hoeft niet heel stil te zijn

    belangrijker veel warmte en rendement
    en een redelijke pellettank

    en aan een aanvaardbare prijs natuurlijk...

    zoiets in de genre van een houtkachel zonder venster,
    bestaat zoiets in de pelletwereld ?

    iemand ideen of tips
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    Pellet kachel voor bedrijfsruimte ? - Pagina 2 Empty Re: Pellet kachel voor bedrijfsruimte ?

    Bericht van jeanhup ma okt 18, 2010 10:41 pm

    erwin123 schreef:samengevat zoeken we hier dus het volgende:

    de kachel hoeft niet mooi te zijn
    hoeft niet heel stil te zijn

    belangrijker veel warmte en rendement
    en een redelijke pellettank

    en aan een aanvaardbare prijs natuurlijk...

    zoiets in de genre van een houtkachel zonder venster,
    bestaat zoiets in de pelletwereld ?

    iemand ideen of tips
    Als je goedkoop uit wil zijn: koop een demo/overjarig model. Modellen zonder ramen heb ik in de lagere prijsklasse nog niet gezien (wel in pelletketels, maar die zijn een stuk duurder).

    In Duitsland heeft de Bauhaus nog een hele partij Güdes/Prince Italy staan waarvan de Bafa-erkenning is ingetrokken (rendement bij verre niet gehaald). Misschien kun je daar een leuk dealtje mee sluiten. Maar zelfs dat zou ik je niet aanraden (Chinese buttkachels). Gewoon even doorsparen voor een goede pelletkachel. Met €1500,- kom je toch al een heel eind.

    groet,

    Jean
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pellet kachel voor bedrijfsruimte ? - Pagina 2 Empty Re: Pellet kachel voor bedrijfsruimte ?

    Bericht van Gast ma okt 18, 2010 10:48 pm

    Er zijn toch nog wel heel wat betaalbare kachels, Artel, Flumenfire, Karmek, Phebo Stufe en misschien zijn er nog wel, allemaal merken die je hier kan kopen en met service.

    Groetjes
    Kristel
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    Pellet kachel voor bedrijfsruimte ? - Pagina 2 Empty Re: Pellet kachel voor bedrijfsruimte ?

    Bericht van jeanhup ma okt 18, 2010 10:59 pm

    kristel schreef:Er zijn toch nog wel heel wat betaalbare kachels, Artel, Flumenfire, Karmek, Phebo Stufe en misschien zijn er nog wel, allemaal merken die je hier kan kopen en met service.

    Groetjes
    Kristel
    Shocked Kristel! Wat maak je me nou: je vergeet de meest betaalbare van allemaal. Wink (ik mag de naam niet noemen want dan krijg ik weer op mijn flikker van de mods wegens reclame voor eigen merk).

    Ik kan me trouwens wel vinden in jouw strijd voor erkenning van de kleinere en meestal gunstiger geprijsde merken dan de bekende namen die je hier altijd hoort vallen.

    groet,

    Adler-Jean
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pellet kachel voor bedrijfsruimte ? - Pagina 2 Empty Re: Pellet kachel voor bedrijfsruimte ?

    Bericht van Gast ma okt 18, 2010 11:07 pm

    Oeps, ik dacht dat het Artel was maar heb me vergist, het is natuurlijk Adler Smile Ik weet niet het de meest betaalbare is van allemaal want ik zit met de mijne nog goedkoper. Maar ze komen zeker en vast in aanmerking de Adler pelletkachels.
    En inderdaad ik geef mijn strijd nog niet op voor betaalbare kachels ook een kans te geven, ik loop dan ook niet zo makkelijk mee met de stroom, dat zal veel verklaren Smile en nu maar hopen dat ik men kachel vlug heb en al mijn (hopelijk) positieve ervaringen mee te delen.


    Groetjes
    Kristel

    Gesponsorde inhoud


    Pellet kachel voor bedrijfsruimte ? - Pagina 2 Empty Re: Pellet kachel voor bedrijfsruimte ?

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr maa 29, 2024 12:37 am