Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 23 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 23 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    Heeft er iemand ervaring met Edelkamin Moon kachel?

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Heeft er iemand ervaring met Edelkamin Moon kachel? Empty Heeft er iemand ervaring met Edelkamin Moon kachel?

    Bericht van Gast do okt 28, 2010 2:09 pm

    Ik wil mijn accumulatoren uitschakelen en ter vervanging een Edelkamin Moon aanschaffen.
    De kachel is een 11 kw,is met kanalisatie en uitgerust met het Leonardo systeem.
    Dit systeem past zich automatisch aan de staat van het rookkanaal.
    Dwz de lengte,bochten,vorm en doorsnede.
    Werkt dit systeem perfect en regelt de kachel zichzelf af zodanig dat je hem zelf kan installeren?
    In een 11 kw niet te groot voor een living en keuken van tesamen 130 m³.(kub)
    Zijn er mensen die ervaring hebben met dit nieuwe model?
    Alvast bedankt voor de reacties.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31458
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Heeft er iemand ervaring met Edelkamin Moon kachel? Empty Re: Heeft er iemand ervaring met Edelkamin Moon kachel?

    Bericht van erwin do okt 28, 2010 2:28 pm

    11 kw is veel te zwaar voor 130 kubm (52m2)
    de kachel zal nooit op volle vermogen kunnen branden ofwel regelmatig uitgezet moeten worden ofwel deuren opengooien.

    ik denk dat een 7-8 kw meer geschikt is voor uw situatie
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Heeft er iemand ervaring met Edelkamin Moon kachel? Empty Re: Heeft er iemand ervaring met Edelkamin Moon kachel?

    Bericht van Gast do okt 28, 2010 2:59 pm

    erwin123 schreef:11 kw is veel te zwaar voor 130 kubm (52m2)
    de kachel zal nooit op volle vermogen kunnen branden ofwel regelmatig uitgezet moeten worden ofwel deuren opengooien.

    ik denk dat een 7-8 kw meer geschikt is voor uw situatie
    Misschien dan beter de Iris of Iris plus kopen,8kw.
    Deze heeft dan wel geen kanalisatie
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31458
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Heeft er iemand ervaring met Edelkamin Moon kachel? Empty Re: Heeft er iemand ervaring met Edelkamin Moon kachel?

    Bericht van erwin do okt 28, 2010 4:15 pm

    je moet voor jezelf uitmaken of je kanalisatie nodig hebt of niet,

    daarenboven heeft de moon ook nog speksteen, deze meerprijs brengt niet meer warmte maar is louter estetisch.

    of deze meerprijs het waard is moet je voor jezelf afwegen,

    maar volgens mij ben je beter af met de edilkamin seven of iris

    theco
    theco
    Pellet
    Pellet


    Vrouw Aantal berichten : 94
    Registration date : 31-07-10

    Heeft er iemand ervaring met Edelkamin Moon kachel? Empty Re: Heeft er iemand ervaring met Edelkamin Moon kachel?

    Bericht van theco do okt 28, 2010 4:18 pm

    klopt helemaal, wat mijn voorgangers zeggen.
    Ik heb de funny (hetzelfde als de moon) en een ruimte van 60m2 te verwarmen.
    De kachel brand nooit op vol vermogen en moet regelmatig uitgezet worden. natuurlijk weet ik niet hoe het wordt als het echt koud wordt, maar bovenstaande geld in iedere geval bij lichte vorst van -1.

    Ik heb echter toch voor deze kachel gekozen ivm de kanalisatie en omdat ik in de nabije toekomst wil aanbouwen.

    Voor de verdere rest ben ik op en top tevreden met mijn kachel. Ik hoop dat hij mij trouw blijft dienen

    groet,
    claudia
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Heeft er iemand ervaring met Edelkamin Moon kachel? Empty Re: Heeft er iemand ervaring met Edelkamin Moon kachel?

    Bericht van Gast do okt 28, 2010 4:33 pm

    Beste,
    mijn kachel is geplaatst in juli voor een leefruimte van 60m2 , zonder problemen gehad te hebben .Tot nu toe verschillende pellets
    gebruikt en geen enkele instelling moeten aanpassen .
    Laten we hopen dat dit zo blijft.

    mvg, krike
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Heeft er iemand ervaring met Edelkamin Moon kachel? Empty Re: Heeft er iemand ervaring met Edelkamin Moon kachel?

    Bericht van Gast do okt 28, 2010 4:59 pm

    Beste, Het minimum vermogen van de Symphaty line toestellen is ongeveer 2.2Kw aangezien het toestellen zijn met een 5 vermogensprincipe. Een iris plus mag dan maar 8.3Kw zwaar zijn maar werkt maar op een 3 vermogensprincipe waardoor het toestel minimaal 2.8Kw zal afgeven. Dus kan je beter kiezen voor het zwaardere model dat een betere verspreiding van de lucht zal doen en super stil blaast op de laagste stand.
    Uiteraard is dat persoonlijke keuze.

    Groeten,

    Vandebosch
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Heeft er iemand ervaring met Edelkamin Moon kachel? Empty Re: Heeft er iemand ervaring met Edelkamin Moon kachel?

    Bericht van Gast do okt 28, 2010 9:04 pm

    De kachel moet dan constant op min.vermogen branden.
    Waarschijnlijk zal zijn verbruik hoger zijn dan de Iris die dan halfweg ingesteld wordt.
    Dus misschien dan toch best de Iris kopen of heb ik het mis?
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Heeft er iemand ervaring met Edelkamin Moon kachel? Empty Re: Heeft er iemand ervaring met Edelkamin Moon kachel?

    Bericht van steven do okt 28, 2010 9:08 pm

    Gertie,

    Het leonardo systeem heeft ook zijn beperkingen. denk niet dat het systeem alle problemen kan oplossen. het stuurt hier en daar bij


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Heeft er iemand ervaring met Edelkamin Moon kachel? Empty Re: Heeft er iemand ervaring met Edelkamin Moon kachel?

    Bericht van Gast do okt 28, 2010 9:24 pm

    GERTIE schreef:Ik wil mijn accumulatoren uitschakelen en ter vervanging een Edelkamin Moon aanschaffen.
    De kachel is een 11 kw,is met kanalisatie en uitgerust met het Leonardo systeem.
    Is een 11 kw niet te groot voor een living en keuken van tesamen 130 m³.(kub)
    Zijn er mensen die ervaring hebben met dit nieuwe model?
    Alvast bedankt voor de reacties.

    Beste Gertie

    een Edilkamin MOON voor jouw te warmen oppervlakte lijkt me echt wel overkill
    mijn idee ( ervaring ) denk ik dat je veel beter kan gaan voor de Edilkamin Marea 9,3 kw
    een kachel waar er zelden of geen problemen mee zijn
    verschil in prijs ts een Iris Plus en Marea is slechts 350 € en geloof me dit is echt de meerprijs waard

    grts Frank

    Gesponsorde inhoud


    Heeft er iemand ervaring met Edelkamin Moon kachel? Empty Re: Heeft er iemand ervaring met Edelkamin Moon kachel?

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 19, 2024 10:57 am