van Nikske op ma nov 15, 2010 5:12 pm
Bij het snel omslaan van het weer ( van koud naar warm) krijg ik soms klamme muren in de kelder. Er is ventilatie genoeg maar dan werkt dit condensatie in de hand. Als de temperatuur in de kelder oploopt verdwijnt het vocht automatisch.
Ik had al gedacht om een Luchtdichte BOX te maken in betonplex, los van de grond.
Deze platen zijn te verkrijgen tot 3 m.
Als ik de deur dan ook min of meer luchtdicht kan afsluiten kan in een ontvochter plaatsen om de lucht "droger" te trekken.
Ik heb zo'n toestel aangekocht toen ik ons huis liet uitdrogen na pleisterwerken en het staat daar nu toch te niksen.
Ik heb ook een Hygroschakelaar van een vroegere luchtbevochtiger. Deze kan ik ook omgekeerd laten werken, dit is altijd beter dan de regelknoppen op zo'n drogertje daar ze de voeding volledig uitschakelen. Een relaitje en een schakelkastje en klaar is kees. Eens die lucht droog is en alles is luchtdicht hoeft dit toestel niet meer aan te slaan.
Doch...nu kan ik mijn palletten pellets op het werk stockeren in een droog magazijn. Mijn werk is halverwege pelletleverancier en thuis en ik ga ze zelf halen met de aanhanger.
De palletten neem ik op zijn geheel mee ( ik kan tot 1900 kg slepen met mijn wagen) en ik los ze met een heftruck.
Dan elke week enkele zakjes in de koffer, hier een voorraadje van een 15 tal zakken en je merkt dat je vlug te lui komt om van de kelderberging werk te maken.
Maar het komt er ooit wel van...
Groetjes...
» Schouw vegen bij Edilkamin Pellinsert 54
» winter 2013!!!!
» pollet jean - pellbox
» PURE POWER pellets
» FUTURE houtpellets
» Pellets "premium quality"
» rook langs Tstuk
» Brandhout Demeyer Davy, Avelgem (8580)
» Europellets - huismerk zonder opdruk