Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 21 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 20 gasten

Luc


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+26
Maggy
nick1
john-159
gertdc
Fleur
jeanhup
francky
wavado
ann
ZaurusUser
cuypersmarc
vinnus1
Uthrex
player
ss
boxke
erwin
pedro
Philip
stoffel
steven
biezoe
Geert
plejo
Jef
pellbox
30 plaatsers

    aanzuigen verbrandingslucht


    vinnus1
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 410
    Registration date : 10-11-10

    aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 9 Empty Re: aanzuigen verbrandingslucht

    Bericht van vinnus1 wo dec 01, 2010 3:44 pm

    Nog één keer proberen.....secundaire (of extrene lucht),heeft niks te zien met co vergiftiging,de verbrandingskamer is voledig appart en gesloten, ten opzichte van de ventilatie binnen.De ventilatie binnen (primaire lucht)
    in de woonkamer wel te verstaan,moet je wel echter verluchten met of zonder een kachel die brand.Met een goed afgestelde kachel en goed sluitende deur aan de kachel,die verse zuurstof krijgt,kun je nooit co vergiftigig krijgen!!!!!!!
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 9 Empty Re: aanzuigen verbrandingslucht

    Bericht van ss wo dec 01, 2010 3:53 pm

    Dat heeft Fleur nu ook niet gezegd he, maar het is wel zo, dat, als er een fout is, bijvoorbeeld lek aan deur of verbinding(en) en de voelers in de pelletkachel doen hun werk niet naar behoren (kan gebeuren, het is tenslotte electronica door mensen gemaakt), dan is er evident CO-gevaaren. Wat de fabrikanten ook maar durven beweren, verbranding=Co gevaar. Als alles zijn werk goed doet dan is het gevaar=0 bij een gesloten systeem, maar wees realistisch, alles is feilbaar, ook de veiligheidsinstallatie, de dichtingen, enz... van de kachel.
    Maar ik wijk af van het topic vrees ik. Hoedanook externe lucht is ook positief tegen CO. En daar blijf ik bij! duivel
    Groeten,
    ss
    Uthrex
    Uthrex
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 904
    Leeftijd : 55
    Registration date : 29-10-08

    aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 9 Empty Re: aanzuigen verbrandingslucht

    Bericht van Uthrex wo dec 01, 2010 5:07 pm

    fleur schreef:
    Uthrex schreef:Dream on Fleur. Als er een gebrekkig toestel co vergiftiging veroorzaakt is er wel meer nodig dan de toevoerlucht van uw kachel om de kamer te verversen.
    Een normale woning (dus geen lew) moet niet op een manier verlucht worden zoals gij het hier beschrijft. Het openen van een deur (koop jezelf nen hond ipv van een vogel), buiten wat afval gaan wegdoen, dampkap, kelderdeur en noem maar op, zorgen voor genoeg ventilatie binnenshuis.
    Tenzij ge in uw slaapkamer leeft (5x6m), met deur en raam goed gesloten en ne pispot naast uw bed, moet ge niet ventileren door kieren en spleten op te laten.
    Kieren, spleten en gaten (van uw huis hé) zou je beter dichtmaken en op een verstandige manier ventileren (als het al nodig zou zijn). Het enige wat die doen is energie verspillen. Als jij een koude tocht ventilatie gaat noemen, tja... dan zijn we hier echt wel uitgeklapt.
    Ik weet ook dat gelijk krijgen véél plezanter is dan gelijk hebben. Deze keer zit je mis (weeral eigenlijk Wink)
    Uthrex (die eigenlijk wel een gat kent dat af en toe gesloten zou moeten worden)
    ja uthrex,elk zijn mening ,maar jullie verdraaien altijd mijn woorden of lezen het anders of begrijpen het soms verkeerd.ik heb hier nog nergens beweerdt dat interne-luchtaanzuigen een ventilatie -systeem is .(ik denk dat de reden dat kachelbouwers die uitvoering kiezen het daar mee te maken heeft,er moet ergens een reden voor zijn,makkelijk van te zeggen zoals ss dat het allemaal slechte ingenieurs zouden zijn)
    en ja ik ken enkele oudjes,die s winters bij hun kachel zitten,de pispot in de kamer ,waar ze zelfs in slapen en waar de deuren zelden open gaan,juist voor de ocmw courier met het middagmaal.als het huis dan nog voorzien is van kunstof ramen en deuren (die met rubbers luchtdicht afgesloten zijn)kan daar toch moeilijk wat verse lucht binnenstromen.
    ik weet niet of een praktisch gesloten ruimte met een brandende pelletkachel die 24 draait/ met externe luchtaanvoer zo gezond is (ik kan dit allezins niet geloven
    ja ,we zullen het nooit eens worden zeker............en ja waarom zou ik gelijk moeten krijgen....hier is toch niets te verdienen......... Embarassed
    gr fleur
    Ik ga heel even selectief antwoorden, temeer op de rest al meer dan genoeg gezond verstand neergeschreven is Smile
    Als die oudjes een pelletkachel zouden hebben, weet ik héél zeker dat ze beter externe lucht aanzuigen. Op die manier wordt de lucht binnenskamers al zeker niet gebruikt voor de verbranding die de kachel nodig heeft. Iedereen weet dat het onverstandig is om lucht uit de kamer te trekken ten voordele van een verbranding.

    Uthrex (cmon Fleur, gij kunt beter)

    ps: Nee, ik kan het toch niet laten. Vergeet het selectief reageren. In bericht 128 schrijf je dat het ventileren is. Je gebruikt niet het woord 'ventileren' maar zo bedoel je het toch. Zal je voor alle gemakkelijkheid nog even quoten
    fleur schreef:jullie zullen mij nooit kunnen overtuigen want uit jullie reacties hoor ik hier nooit het woord VERLUCHTEN
    ik heb altijd geleerd (weet niet meer in welke les dit was)dat een ruimte waar in GELEEFD wordt elke dag minstens 5 minuten moet verlucht worden.
    verluchten betekend dan ook dat twee buitendeuren of ramen dienen opengezet om de totale hoeveelheid lucht van de kamer te verversen.
    omdat jullie huis dan ook redelijk goed geisoleerd is,schuiframen waar geen lucht meer door kan en van die lange stoffen doghonden tussen iedere binnendeur, zou er wel eens een zuurstoftekort kunnen optreden in de hersenen ,zeer schadelijk.
    in mijn situatie met het ontrekken van de verbrandingslucht in de leefruimte wordt er konstant verse zuurstof binnengezogen


    Uthrex
    --
    Iedereen kan springen, maar daarom dansen we nog niet allemaal
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 9 Empty Re: aanzuigen verbrandingslucht

    Bericht van Gast wo dec 01, 2010 5:32 pm

    uthrex

    gaan we dan aansporen om de mensen die met een pelletkachel verwarmen en waar achteraan juist een rooster zit en geen rechtstreekse aansluiting voor externe verbrandingslucht om dit zo vlug mogelijk aan te passen ,eigenaardig dat verdelers van dergelijke kachels daar niet van op de hoogte zijn en er enorme hoeveelheden m3 verwarmde lucht onnodig de hemel worden ingestuurd.
    ik heb dan ook de verkeerde keuze van kachel gemaakt ?
    ofwel zal het een eeuwige discutie blijven .slot erop zeker



    gr fleur
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 9 Empty Re: aanzuigen verbrandingslucht

    Bericht van ss wo dec 01, 2010 5:38 pm

    SLOT EROP HET IS HOPELOOS!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Please!!!!!! heel kwaad
    Als er nog twijfelaars zijn, leer het van buiten:
    EXTERNE LUCHT AANVOEREN IS TEN ZEERSTE AAN TE RADEN!
    duivel
    Uthrex
    Uthrex
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 904
    Leeftijd : 55
    Registration date : 29-10-08

    aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 9 Empty Re: aanzuigen verbrandingslucht

    Bericht van Uthrex wo dec 01, 2010 6:20 pm

    fleur schreef:uthrex
    gaan we dan aansporen om de mensen die met een pelletkachel verwarmen en waar achteraan juist een rooster zit en geen rechtstreekse aansluiting voor externe verbrandingslucht om dit zo vlug mogelijk aan te passen ,eigenaardig dat verdelers van dergelijke kachels daar niet van op de hoogte zijn en er enorme hoeveelheden m3 verwarmde lucht onnodig de hemel worden ingestuurd.
    ik heb dan ook de verkeerde keuze van kachel gemaakt ?
    ofwel zal het een eeuwige discutie blijven .slot erop zeker
    gr fleur
    Nee fleur, ik ga dat niet aansporen, maar kan het tenstelligste aanraden om het wel te doen. En antwoorden met een vraag is 'not done'. Dat leren we in de eerste les psyschologie Smile
    Bovendien gaf je het extreme voorbeeld over oude mensen, klein afgesloten ruimte, nooit verse lucht... en dan kan je toch maar beter externe lucht aanzuigen hé. Terwijl je nu gaat veralgemenen naar 'mensen met een pelletkachel waar een rooster achter zit'.
    Cmon beste, een kaars onder een stolp gaat ook uitgaan hé.
    Eigenlijk, had ik hier graag een antwoord gezien van een installateur. Maar die houden zich bewust op de achtergrond blijkbaar (schrik om minder 'roosterkachels' te verkopen?).

    Uthrex
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 9 Empty Re: aanzuigen verbrandingslucht

    Bericht van Gast wo dec 01, 2010 8:11 pm

    Man, man, man, wat een discussie hier.
    Het WAS heel interessant, maar nu is het lezen van de laatste commentaren volstrekt nutteloos. (Waste of time)
    Ik ga enkel reageren op bericht 145 (SS), dat iedereen die deze topic leest momenteel een gat aan het boren is voor buitenlucht.
    Wel, ja. Ik ben er ook 1 van! Razz
    Mij moet je niet meer overtuigen. Het is de logica zelve !!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 9 Empty Re: aanzuigen verbrandingslucht

    Bericht van Gast wo dec 01, 2010 8:31 pm

    hanstandt schreef:Man, man, man, wat een discussie hier.
    Het WAS heel interessant, maar nu is het lezen van de laatste commentaren volstrekt nutteloos. (Waste of time)
    Ik ga enkel reageren op bericht 145 (SS), dat iedereen die deze topic leest momenteel een gat aan het boren is voor buitenlucht.
    Wel, ja. Ik ben er ook 1 van! Razz
    Mij moet je niet meer overtuigen. Het is de logica zelve !!

    inderdaad
    denk dat we beter hier afsluiten
    nooit gedacht dat mijn topic zo,n discussie zou teweegbrengen
    mvg jl
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 9 Empty Re: aanzuigen verbrandingslucht

    Bericht van ss do dec 02, 2010 12:12 pm

    Dank U JL, dankzij jouw mooie realisatie en de opstart van dit topic hebben we allen weer veel bijgeleerd en ook de twijfelaars zullen nu wel het nut van de externe lucht inzien. Een succes dus, spijtig dat Fleur bij zijn "idee" blijft, hopelijk zijn er geen mensen die zijn "gedacht" volgen!
    Prachtig forum toch, ons pelletforum
    Groeten aan iedereen en...boren maar... tof

    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 9 Empty Re: aanzuigen verbrandingslucht

    Bericht van Gast vr dec 03, 2010 9:17 am

    Ik maak me juist de bedenking dat mijn kachel altijd vrij lage uitlaatgastemperatuur heeft, op vol vermogen haal ik tot hiertoe max 118°, wat volgens mij wijst op hoog rendement want er gaan geen hoge temperaturen door de schouw. Kan dat dan de reden zijn dat de fabrikant bewust kiest voor aanvoer van interne lucht, of klopt die bedenking langs geen kanten. Mijn installateur zegt dat het in principe geen kwaad kan dat ik externe lucht neem maar indien je gebruik maakt van de koude lucht die er nu is buiten ga je dus meer energie nodig hebben om een bepaalde temperatuur te kunnen genereren in je verbrandingskamer ofwel zal de schouw temperatuur lager zijn dan voordien.

    Groetjes
    Kristel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 9 Empty Re: aanzuigen verbrandingslucht

    Bericht van Gast vr dec 03, 2010 11:29 pm

    Ofwel heb ik hier een ontzettend dwaze opmerking/redenering gemaakt, ofwel durft er niemand zich meer uitspreken over dit onderwerp Smile
    Wat ik wel heel spijtig vind is dat hier geen enkele installateur/verkoper op reageert, het zijn zij die ons hier toch een vakkundige uitleg over kunnen geven.

    Groetjes
    Kristel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 9 Empty Re: aanzuigen verbrandingslucht

    Bericht van Gast vr dec 03, 2010 11:42 pm

    ik wel kristel
    ik heb er een met externe en een met interne en om het helemaal moeilijk te maken ....bij de eerste zuig ik dan nog externe lucht aan die door de warmtewisselaar gaat.


    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 9 Empty Re: aanzuigen verbrandingslucht

    Bericht van Gast wo dec 08, 2010 10:31 pm

    Hallo iedereen,

    Met veel interesse heb ik deze discussie gelezen.

    Iedereen (uitgezonderd Fleur), raadt hier aan om op externe lucht te gaan,
    maar hebben jullie ook al eens gedacht aan het gevaar van CO-vergiftiging?

    Ik schets even:

    Een rechtstreekse verbinding van het inwendige van de kachel met buiten, kan/zal er voor zorgen dat het inwendige van de kachel af en toe (of zelfs vaak) in overdruk komt te staan ten opzichte van de ruimte waarin de kachel staat. Oorzaken daarvan kunnen zijn, bijvoorbeeld: weersomstandigheden, andere ventilatiesystemen of een geopend raam in de woning. Omdat gassen altijd van hogere drukzones naar lagere drukzones stromen, kan dit voor erg onprettige omstandigheden (de kachel brandt slecht, rook in de kamer) of ronduit levensbedreigende situaties (wanneer onzichtbare en reukloze koolmonoxide binnenstroomt) zorgen.

    Om te vermijden dat dit kan gebeuren moet een kachel die rechtstreeks met buiten verbonden wordt specifiek voor een dergelijke installatie ontworpen en gebouwd zijn en méér dan normaal hermetisch afgesloten zijn van de woning!! Voor zover ik weet zijn de meeste, zoniet alle kachels (dus ook die met een aansluitmogelijkheid naar buiten) die op dit moment verkocht worden zeker niet dicht genoeg. Dus een kachel zomaar even met buiten gaan verbinden is ronduit onverstandig.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 9 Empty Re: aanzuigen verbrandingslucht

    Bericht van Gast wo dec 08, 2010 10:44 pm

    Ja ik heb daar al bij stilgestaan want heb dit ook al vorige week gelezen op forum van ecobouwers. Ik had die link doorgestuurd gekregen. Je zal maar met een slechte dichting zitten.

    Groetjes
    Kristel
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31403
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 9 Empty Re: aanzuigen verbrandingslucht

    Bericht van erwin wo dec 08, 2010 11:12 pm

    de waarheid of wie gelijk heeft zullen we waarschijnlijk nooit weten affraid
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 9 Empty Re: aanzuigen verbrandingslucht

    Bericht van ss do dec 09, 2010 11:55 am

    Floris_ schreef:Hallo iedereen,

    Met veel interesse heb ik deze discussie gelezen.

    Iedereen (uitgezonderd Fleur), raadt hier aan om op externe lucht te gaan,
    maar hebben jullie ook al eens gedacht aan het gevaar van CO-vergiftiging?

    Ik schets even:

    Een rechtstreekse verbinding van het inwendige van de kachel met buiten, kan/zal er voor zorgen dat het inwendige van de kachel af en toe (of zelfs vaak) in overdruk komt te staan ten opzichte van de ruimte waarin de kachel staat. Oorzaken daarvan kunnen zijn, bijvoorbeeld: weersomstandigheden, andere ventilatiesystemen of een geopend raam in de woning. Omdat gassen altijd van hogere drukzones naar lagere drukzones stromen, kan dit voor erg onprettige omstandigheden (de kachel brandt slecht, rook in de kamer) of ronduit levensbedreigende situaties (wanneer onzichtbare en reukloze koolmonoxide binnenstroomt) zorgen.

    Om te vermijden dat dit kan gebeuren moet een kachel die rechtstreeks met buiten verbonden wordt specifiek voor een dergelijke installatie ontworpen en gebouwd zijn en méér dan normaal hermetisch afgesloten zijn van de woning!! Voor zover ik weet zijn de meeste, zoniet alle kachels (dus ook die met een aansluitmogelijkheid naar buiten) die op dit moment verkocht worden zeker niet dicht genoeg. Dus een kachel zomaar even met buiten gaan verbinden is ronduit onverstandig.

    Uw theorie raakt volgens mij kant nog wal, de ventilator die de gassen via de rookafvoer afvoert zorgt tevens voor de aantrek van de lucht, als je hem nu van binnen of buiten gaat halen. Een pelletkachel gaat in beveiliging als de luchtstroom onderbroken zou worden, rookgasventilator uit = lucht van buiten uit! Uw theorie zou enkel kunnen als er een aparte ventilator zou zitten onafhankelijk van de rookgasventilator.
    Groeten,
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 9 Empty Re: aanzuigen verbrandingslucht

    Bericht van Gast do dec 09, 2010 12:01 pm

    ss schreef:
    Floris_ schreef:Hallo iedereen,

    Met veel interesse heb ik deze discussie gelezen.

    Iedereen (uitgezonderd Fleur), raadt hier aan om op externe lucht te gaan,
    maar hebben jullie ook al eens gedacht aan het gevaar van CO-vergiftiging?

    Ik schets even:

    Een rechtstreekse verbinding van het inwendige van de kachel met buiten, kan/zal er voor zorgen dat het inwendige van de kachel af en toe (of zelfs vaak) in overdruk komt te staan ten opzichte van de ruimte waarin de kachel staat. Oorzaken daarvan kunnen zijn, bijvoorbeeld: weersomstandigheden, andere ventilatiesystemen of een geopend raam in de woning. Omdat gassen altijd van hogere drukzones naar lagere drukzones stromen, kan dit voor erg onprettige omstandigheden (de kachel brandt slecht, rook in de kamer) of ronduit levensbedreigende situaties (wanneer onzichtbare en reukloze koolmonoxide binnenstroomt) zorgen.

    Om te vermijden dat dit kan gebeuren moet een kachel die rechtstreeks met buiten verbonden wordt specifiek voor een dergelijke installatie ontworpen en gebouwd zijn en méér dan normaal hermetisch afgesloten zijn van de woning!! Voor zover ik weet zijn de meeste, zoniet alle kachels (dus ook die met een aansluitmogelijkheid naar buiten) die op dit moment verkocht worden zeker niet dicht genoeg. Dus een kachel zomaar even met buiten gaan verbinden is ronduit onverstandig.

    Uw theorie raakt volgens mij kant nog wal, de ventilator die de gassen via de rookafvoer afvoert zorgt tevens voor de aantrek van de lucht, als je hem nu van binnen of buiten gaat halen. Een pelletkachel gaat in beveiliging als de luchtstroom onderbroken zou worden, rookgasventilator uit = lucht van buiten uit! Uw theorie zou enkel kunnen als er een aparte ventilator zou zitten onafhankelijk van de rookgasventilator.
    Groeten,
    ss

    ale SS ge blijft er nog kalm bij geen boze manneke,s ;-)
    iedereen en ik die externe lucht nemen weten wel beter
    ik zou het iedereen aanraden
    mvg jl
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 9 Empty Re: aanzuigen verbrandingslucht

    Bericht van ss do dec 09, 2010 12:06 pm

    JL, zo is 't leven, er zullen altijd mensen zijn en blijven die het tegendeel beweren en meelopers en twijfelaars zullen er ook altijd zijn, aan de verstandige mens om zelf een oordeel te vormen... Ik ben de man van La Mancha niet he! klop
    Heb al wat geleerd van Uthrex, kalm blijven zot
    Groeten,
    ss
    Uthrex
    Uthrex
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 904
    Leeftijd : 55
    Registration date : 29-10-08

    aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 9 Empty Re: aanzuigen verbrandingslucht

    Bericht van Uthrex do dec 09, 2010 1:00 pm

    Volgens mij heeft hij gelijk. Euh, voor kachels die niet beschikken over een geforceerde afvoer (en aanvoer dus). Ik zie niet direct in hoe hier een overdruk kan zijn in de verbrandingskamer. Tenzij ge uw schouw maar is om de 5j kuist ofzo Wink

    Uthrex

    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 9 Empty Re: aanzuigen verbrandingslucht

    Bericht van ss do dec 09, 2010 1:06 pm

    Uthrex schreef:Volgens mij heeft hij gelijk. Euh, voor kachels die niet beschikken over een geforceerde afvoer (en aanvoer dus). Ik zie niet direct in hoe hier een overdruk kan zijn in de verbrandingskamer. Tenzij ge uw schouw maar is om de 5j kuist ofzo Wink

    Uthrex


    Zelfs dan niet, er zit ook nog een pressostaat in je kachel!!!!
    Groeten,

    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 9 Empty Re: aanzuigen verbrandingslucht

    Bericht van Gast do dec 09, 2010 1:14 pm

    Uthrex schreef:Volgens mij heeft hij gelijk. Euh, voor kachels die niet beschikken over een geforceerde afvoer (en aanvoer dus). Ik zie niet direct in hoe hier een overdruk kan zijn in de verbrandingskamer. Tenzij ge uw schouw maar is om de 5j kuist ofzo Wink

    Uthrex



    uthrex

    en iemand met een schoorsteen niet conform aan de pelletkachel die hij bezit ,bij vriesweer een gevaar voor tegendruk.
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 9 Empty Re: aanzuigen verbrandingslucht

    Bericht van ss do dec 09, 2010 1:27 pm

    FLEUR: Tegendruk? LEES: PRESSOSTAAT. Als electronicus probeer ik soms dingen uit te leggen aan mensen die geen kaas van electronica gegeten hebben, maar ik verschiet soms van sommige mensen, in een ander topic gaf Kristel, vrij nieuw op het forum en bij mijn weten niet technisch geschoold, een perfecte beschrijving wat dit toestel is en hoe het werkt. Kijk het eens na, volgens mij zit het in je pelletkachel, niet in een houtkachel... Allez, ik ben het zeker bedoel ik, want als dat niet het geval is, dan is je pelletkachel niet veiliger dan de eerste de beste hout/kolen,allesbrander...
    Gooi hem dan zo vlug mogelijk op straat! Dat is mijn persoonlijk vrienden-advies!
    Groeten,
    ss duivel pfff...waarom leven wij....
    Uthrex
    Uthrex
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 904
    Leeftijd : 55
    Registration date : 29-10-08

    aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 9 Empty Re: aanzuigen verbrandingslucht

    Bericht van Uthrex do dec 09, 2010 1:30 pm

    fleur schreef:
    Uthrex schreef:Volgens mij heeft hij gelijk. Euh, voor kachels die niet beschikken over een geforceerde afvoer (en aanvoer dus). Ik zie niet direct in hoe hier een overdruk kan zijn in de verbrandingskamer. Tenzij ge uw schouw maar is om de 5j kuist ofzo Wink

    Uthrex
    uthrex
    en iemand met een schoorsteen niet conform aan de pelletkachel die hij bezit ,bij vriesweer een gevaar voor tegendruk.
    Zolang die geforceerde afvoer blijft werken moet ge daar gene schrik voor hebben. Tenzij ge op de 7de verdieping woont en uwe afvoer naar beneden gaat tot aan de voordeur. En als die uitvalt, valt de aanvoer ook weg. Bovendien zitten er (zoals ss als zei), genoeg beveiligingen op.
    Neen, ben niet overtuigd dat dit geldt voor een pelletkachel.

    Uthrex
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 9 Empty Re: aanzuigen verbrandingslucht

    Bericht van Gast do dec 09, 2010 1:34 pm

    ss schreef:FLEUR: Tegendruk? LEES: PRESSOSTAAT. Als electronicus probeer ik soms dingen uit te leggen aan mensen die geen kaas van electronica gegeten hebben, maar ik verschiet soms van sommige mensen, in een ander topic gaf Kristel, vrij nieuw op het forum en bij mijn weten niet technisch geschoold, een perfecte beschrijving wat dit toestel is en hoe het werkt. Kijk het eens na, volgens mij zit het in je pelletkachel, niet in een houtkachel... Allez, ik ben het zeker bedoel ik, want als dat niet het geval is, dan is je pelletkachel niet veiliger dan de eerste de beste hout/kolen,allesbrander...
    Gooi hem dan zo vlug mogelijk op straat! Dat is mijn persoonlijk vrienden-advies!
    Groeten,
    ss duivel pfff...waarom leven wij....



    was dat bij vakske niet dat er een overbrugging (door installateur )gebeurd was
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 9 Empty Re: aanzuigen verbrandingslucht

    Bericht van Gast do dec 09, 2010 1:35 pm

    Inderdaad ss ik ben niet technisch geschoold Smile Om het zeker te weten dat mijn externe luchtaanzuiging voordeel heeft zou ik ze weer even moeten afkoppelen en opnieuw intern proberen maar men kachel is te zwaar om alleen even vooruit te schuiven en de buis er af te halen. Hier was de grote boosdoener mijn dampkap en dat heb ik ondertussen opgelost. Het zal inderdaad een eeuwige discussie blijven en het zal zeker niet negatief zijn als je lucht van buiten neemt daar ben ik van overtuigd.

    Groetjes
    Kristel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 9 Empty Re: aanzuigen verbrandingslucht

    Bericht van Gast do dec 09, 2010 3:27 pm

    zelfs de nieuwste houtkachels bv van saey ,en ook wel andere merken hebben al een aansluiting voor externe lucht
    en dit voor een gewone houtkachel
    om een gesloten systeem te hebben ,denk dat ze dit ook niet voor hun plezier opsteken

    mvg jl

    Gesponsorde inhoud


    aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 9 Empty Re: aanzuigen verbrandingslucht

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do maa 28, 2024 10:29 pm