Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 16 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 15 gasten

korando


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 am.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+2
ZaurusUser
vinnus1
6 plaatsers

    Rika Topo

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rika Topo Empty Rika Topo

    Bericht van Gast za dec 04, 2010 11:46 pm

    Hallokes

    Na het lezen van de vele post's over de Rika Topo wou ik even mijn verhaal kwijt omtrent onze ervaringen hiermee.
    Na lang denken en overwegen beslisten we om de Topo aan te kopen, samen met een ruimtevoeler en de gsm modem blijkt het een geweldige aankoop te zijn!
    Ons huisje wordt nu helemaal verwarmd ook in deze extreem koude dagen.
    Toch een opmerking, wij bestelden onze kachel in Ronse bij KM, een ronduit SCHANDALIG slechte na service, zoals velen hier moest onze kachel redelijk wat afgesteld worden om een degelijke werking te garanderen, na twee keer langs te komen zonder resultaat besliste KM om geen gehoor meer te geven aan onze oproepen, nog via GSM of vaste lijn, nog via mail ongehoord !!
    Dankzij de zeer vriendelijke en snelle reactie van stroomop zijn we na één bezoekje van hun volledig tevreden over onze kachel!
    Ik kan iedreen de Topo aanraden, wij maken om de twee weken de aslade leeg en op een minuutje of vijf is het ruitje en het kleine beetje as dat zich in de kachel bevind ook gekuist, de gsm modem werkt perfect.
    Wij zullen ongeveer aan een 150 zakken komen voor een gans jaar, aan 4,5€ per zak denk ik dat er niet veel goedkoper is, we hebben ook maar een klein huisje natuurlijk (120 m²)[img][/img]


    Laatst aangepast door Jodimare op zo dec 05, 2010 3:06 am; in totaal 1 keer bewerkt
    vinnus1
    vinnus1
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 410
    Leeftijd : 69
    Registration date : 10-11-10

    Rika Topo Empty Re: Rika Topo

    Bericht van vinnus1 zo dec 05, 2010 2:09 am

    Ik ben het helemaal eens met jullie ervaring,en wil hier toch ook eens mijn mening kwijt.
    Wij hebben er meer dan een jaar over gedaan om een beslissng te nemen wel of niet een pelletkachel.We hebben zowel de voor als na-
    delen overwogen,en dat we zover waren ging het bij ons over wel merk en de de KW..We gingen om informatie bij iedereen die ook maar
    de naam pellets of pelletkachel vernoemde.(Ik zelf heb altijd vroeger centralverwarming geinstalleerd en sanitair).Wat wij allemaaal gehoord en voorgesteldt kregen,hou je niet voor mogelijk.Ik hield me steeds als leek dat ik er niets vanaf wist en wat voor dommigheden me sommige probeerde aan te smeren.Er was er zelfs een bij in Belsele die het ons tenstelligste afrade en moesten we toch kopen kregen we ze aan 50%,we zouden niets hebben dan problemen.Haar man had nog nooit een kachel kunnen 100% afstellen en bijna alle mensen doen hun kachel weg na enkele maanden.(Wat een reklame voor hun merk?). Wat ik niet begrijp is,waarom sommige merken niet strenger zijn met hun verdelers en of verkopers te selecteren.Er is zelf een importeur in een gemeente naast Sint Niklaas die slaat alle verbeelding.
    Die geeft een prijs en als je beslist te kopen,krijg je 15% korting er bovenop maar rekent er eerst terug 21% bij.Maar ja hij is dan ook gewoon van tegels te verkopen,en techniche uitleg,hij wist niet waar hij het had dat ik iets vroeg.Ik heb ongeveer bij een 11 verkopers geweest,slecht 1 persoon kon eigelijk een fatsoelijk uitleg geven,maar daar vertrouwde ik het merk niet zo goed.Uitendelijk kwamen wij op dit forum terecht en begon ik de merken te verglijken,zo kwamen we bij het merk Edilkamin en uiteindelijk onze keuze.Ik heb een verdeler gevonden via het forum in Lokeren LINEA TROVATA en ja de klik was er en het vertrouwen van in de begin,Er werd veel tijd uitgetrokken voor vragen en uitleg aan ons te geven en er werd niets opgedrongen of gelogen.Na de plaatsing is alles afgesteld en heeft Bram (de verkoper) meermaals nadien nog contact op genomen of alles naar wens was.
    Nu kan ik mij heel goed inbeelden dat sommige mensen panikeren die niets van de techniche kant afweten.Nu is mijn vraag,wie lost dit op met kachels van zo een knoeiers of grootketens,als de daarmee problemen hebt op wie moeten de goedgelovige mensen dan beroep doen?

    Grts Vinnus1


    _________________
    Harman Accentra
    Nestor Martin
    COMBULUX
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rika Topo Empty service

    Bericht van Gast zo dec 05, 2010 3:15 am

    hallo,

    U heeft absoluut gelijk, klantvriendelijkheid en service zijn de witte raven geworden van de maatschappij !
    Wij geven nog altijd liever een paar euro's meer voor een goed contact en een degelijke service, maar het is een hele opdracht dat nog te vinden.

    groeten,

    Jodi
    ZaurusUser
    ZaurusUser
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 141
    Leeftijd : 56
    Registration date : 28-12-09

    Rika Topo Empty Re: Rika Topo

    Bericht van ZaurusUser ma dec 06, 2010 8:59 am

    Welke pellets branden jullie in de Topo ?
    Ik moet toch iets meer de ruit kuisen (witte waas) en de kachel stofzuigen.

    Goede keuze trouwens ! (ik had wel betere service Smile )

    Have fun,
    Werner.


    _________________
    Rika Topo
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rika Topo Empty Pellets

    Bericht van Gast ma dec 06, 2010 9:15 am

    Wij gebruiken momenteel power+, maar we komen wel van domo pellets, het is omdat onze leverancier is overgeschakeld.
    Het zijn ook DIN plus.
    Ik moet wel zeggen dat ook met de domo pellets maar pas na een dag of drie een beetje een witte waas aan de onderkant komt, na twee weken is die waas zo een derde van het glas hoog, mischien heeft de sterkte van de luchtverplaatsing in de kachel daar iets mee te maken ?

    Groeten

    Jodi
    ZaurusUser
    ZaurusUser
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 141
    Leeftijd : 56
    Registration date : 28-12-09

    Rika Topo Empty Re: Rika Topo

    Bericht van ZaurusUser ma dec 06, 2010 9:21 am

    Jodimare schreef:Wij gebruiken momenteel power+, maar we komen wel van domo pellets, het is omdat onze leverancier is overgeschakeld.
    Het zijn ook DIN plus.
    Ik moet wel zeggen dat ook met de domo pellets maar pas na een dag of drie een beetje een witte waas aan de onderkant komt, na twee weken is die waas zo een derde van het glas hoog, mischien heeft de sterkte van de luchtverplaatsing in de kachel daar iets mee te maken ?

    Groeten

    Jodi
    En hoeveel brandt de kachel ?
    Die van ons ongeveer 16u per dag.
    BTW, Domo is van naam veranderd, ze heten nu power+ ...


    _________________
    Rika Topo
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rika Topo Empty Re: Rika Topo

    Bericht van Gast ma dec 06, 2010 9:26 am

    Nu met de koude brand hij minimum 18 uur per dag, het is onze enige verwarming.
    Tussenseizoen ongeveer een uurtje of 8.
    ZaurusUser
    ZaurusUser
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 141
    Leeftijd : 56
    Registration date : 28-12-09

    Rika Topo Empty Re: Rika Topo

    Bericht van ZaurusUser ma dec 06, 2010 9:48 am

    Dan ga ik nog eens een paar zakken van een andere levering testen en zien wat de ruit dan doet.


    _________________
    Rika Topo
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rika Topo Empty info beneden peil

    Bericht van Gast ma dec 20, 2010 7:21 am

    Hallo,ik ben zowat 2j bezig met het lezen op het internet en ongeveer 1 jaar op het forum over pellets en pelletkachels ieder zyn mening daarover ,ieder heeft ook niet de centen om het duurste aan te schaffen .zelf heb ik nog een houtkachel en nog voor 1j brandhout,nu heb ik al talryke winkels en verkopers van pelletkachels bezocht om by aankoop een beetje op de hoogte te zyn !
    zaterdag bezocht ik nog een gekende verkoper ,ik stelde de vraag ,myn schouw deze staat opgesteld tegen een binnenmuur,deze heeft gediend als haard ,kolen en hout heb ik er in gestookt ,of myn schouw geen probleem zou opleveren indien ik er een pelletkachel zou op aansluiten ? by die verkoper was er aan myn schouw niks goed aan, toe ik hem vroeg komen jullie dan eerst kyken of ik moet aanpassingen doen ,zei hy me dat zien wel by levering ! .....ik zei hem dat myn schouw dan wel zou voldoen zeker? ,hy liet ons staan ,wy zyn doorgereden.....
    Zulke mensen die hun zeg willen opdringen ,laat deze links liggen ze trachten alleen hun waar aan de man te brengen,de nazorg is byzaak
    ga naar een zaak die betrouwbaar is en die naar je luisterd ,ze doen het niet gratis hoor !!!!!!!!!!!!!!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rika Topo Empty Re: Rika Topo

    Bericht van Gast ma dec 20, 2010 7:37 am

    deneddy schreef:Hallo,ik ben zowat 2j bezig met het lezen op het internet en ongeveer 1 jaar op het forum over pellets en pelletkachels ieder zyn mening daarover ,ieder heeft ook niet de centen om het duurste aan te schaffen .zelf heb ik nog een houtkachel en nog voor 1j brandhout,nu heb ik al talryke winkels en verkopers van pelletkachels bezocht om by aankoop een beetje op de hoogte te zyn !
    zaterdag bezocht ik nog een gekende verkoper ,ik stelde de vraag ,myn schouw deze staat opgesteld tegen een binnenmuur,deze heeft gediend als haard ,kolen en hout heb ik er in gestookt ,of myn schouw geen probleem zou opleveren indien ik er een pelletkachel zou op aansluiten ? by die verkoper was er aan myn schouw niks goed aan, toe ik hem vroeg komen jullie dan eerst kyken of ik moet aanpassingen doen ,zei hy me dat zien wel by levering ! .....ik zei hem dat myn schouw dan wel zou voldoen zeker? ,hy liet ons staan ,wy zyn doorgereden.....
    Zulke mensen die hun zeg willen opdringen ,laat deze links liggen ze trachten alleen hun waar aan de man te brengen,de nazorg is byzaak
    ga naar een zaak die betrouwbaar is en die naar je luisterd ,ze doen het niet gratis hoor !!!!!!!!!!!!!!
    hoi eddy
    indien je overschakeld naar pellet je schouw goed kuisen
    mijn schouw staat ook tegen een binnenmuur
    geen problemen hier
    bij problemen kan je nog flex steken
    is het nog een gemetste schouw ??
    of zijn het potten en hoe hoog ?

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rika Topo Empty Re: Rika Topo

    Bericht van Gast ma dec 20, 2010 8:13 am

    jl schreef:
    deneddy schreef:Hallo,ik ben zowat 2j bezig met het lezen op het internet en ongeveer 1 jaar op het forum over pellets en pelletkachels ieder zyn mening daarover ,ieder heeft ook niet de centen om het duurste aan te schaffen .zelf heb ik nog een houtkachel en nog voor 1j brandhout,nu heb ik al talryke winkels en verkopers van pelletkachels bezocht om by aankoop een beetje op de hoogte te zyn !
    zaterdag bezocht ik nog een gekende verkoper ,ik stelde de vraag ,myn schouw deze staat opgesteld tegen een binnenmuur,deze heeft gediend als haard ,kolen en hout heb ik er in gestookt ,of myn schouw geen probleem zou opleveren indien ik er een pelletkachel zou op aansluiten ? by die verkoper was er aan myn schouw niks goed aan, toe ik hem vroeg komen jullie dan eerst kyken of ik moet aanpassingen doen ,zei hy me dat zien wel by levering ! .....ik zei hem dat myn schouw dan wel zou voldoen zeker? ,hy liet ons staan ,wy zyn doorgereden.....
    Zulke mensen die hun zeg willen opdringen ,laat deze links liggen ze trachten alleen hun waar aan de man te brengen,de nazorg is byzaak
    ga naar een zaak die betrouwbaar is en die naar je luisterd ,ze doen het niet gratis hoor !!!!!!!!!!!!!!
    hoi eddy
    indien je overschakeld naar pellet je schouw goed kuisen
    mijn schouw staat ook tegen een binnenmuur
    geen problemen hier
    bij problemen kan je nog flex steken
    is het nog een gemetste schouw ??
    of zijn het potten en hoe hoog ?

    hallo, bedankt voor je reacktie
    ik zit met laagbouw ,de schouw is deels potten,deels gemetst
    ik heb een uitstekende afvoer
    rookvorming in huis heb ik nog nooit gehad

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rika Topo Empty Re: Rika Topo

    Bericht van Gast ma dec 20, 2010 8:52 am

    hoi
    en welke kachel (merk)heb je in gedachten ?


    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rika Topo Empty aankoop pelletkachel

    Bericht van Gast ma dec 20, 2010 10:25 pm

    hallo,ik had myn oog laten vallen op budreus blueline 1 (geen verkoper in de buurt .....belgië???????)
    rika revo en topo lykt me ook wat (erg duur )
    mcz (nog keuze in maken )
    cuypersmarc
    cuypersmarc
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 274
    Leeftijd : 60
    Registration date : 29-11-10

    Rika Topo Empty Re: Rika Topo

    Bericht van cuypersmarc ma dec 20, 2010 10:30 pm

    ik ga ook voor de rika - topo en zoals gezegd erg duur maar dit is de enige merk zonder ventilator,( buiten saey ) ik dacht vroeger dat men de ventilator apart kon besturen maar dit blijkt niet mogelijk.
    dus rika blijft alleen over
    cuypersmarc
    cuypersmarc
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 274
    Leeftijd : 60
    Registration date : 29-11-10

    Rika Topo Empty Re: Rika Topo

    Bericht van cuypersmarc ma maa 21, 2011 8:16 pm

    het is bijna zover, volgende week maandag komt de cuyper uit beerzel mijn TOPO leveren. en nu maar hopen dat het volgende week terug wat kouder wordt.

    ( hopelijk zitten de nieuwe upgrade"s er al bij )
    cuypersmarc
    cuypersmarc
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 274
    Leeftijd : 60
    Registration date : 29-11-10

    Rika Topo Empty Re: Rika Topo

    Bericht van cuypersmarc ma maa 28, 2011 7:28 am

    ze staat er,
    vandaag geleverd en geinstaleerd gewoon geweldig service was supper, hopelijk blijft het zo Wink
    installatie en uitleg heeft ongeveer 3h geduurd,eerst kwamen de 2 installateurs langs; en iets later de technieker om alles op te starten en eventuele vragen te beantwoorden. mijn vrouw is zeer te vrede nu hoeft ze s'nachts geen hout meer binnen te halen;
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31459
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Rika Topo Empty Re: Rika Topo

    Bericht van erwin ma maa 28, 2011 7:43 am

    cuypersmarc schreef:ze staat er,
    vandaag geleverd en geinstaleerd gewoon geweldig service was supper, hopelijk blijft het zo Wink
    installatie en uitleg heeft ongeveer 3h geduurd,eerst kwamen de 2 installateurs langs; en iets later de technieker om alles op te starten en eventuele vragen te beantwoorden. mijn vrouw is zeer te vrede nu hoeft ze s'nachts geen hout meer binnen te halen;

    succes met je kachel marc, hij heeft waarschijnlijk de laatste aanpassingen gehad van rika,
    nu mag jij savonds een zakje pellets klaarzetten Smile


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    cuypersmarc
    cuypersmarc
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 274
    Leeftijd : 60
    Registration date : 29-11-10

    Rika Topo Empty Re: Rika Topo

    Bericht van cuypersmarc ma maa 28, 2011 8:04 pm



    succes met je kachel marc, hij heeft waarschijnlijk de laatste aanpassingen gehad van rika,
    nu mag jij savonds een zakje pellets klaarzetten Smile [/quote]

    is in februari in een gestoken dus ik vermoed van wel,
    dit was de eerste nacht dat het huis s'morgens nog aangenaam warm was. lucht word van buiten aangezogen en werkt prima.
    dus de discusie van aanzuig lucht binnen / buiten kan terug starten lol!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rika Topo Empty Re: Rika Topo

    Bericht van Gast ma maa 28, 2011 8:53 pm

    cuypersmarc schreef:

    . lucht word van buiten aangezogen en werkt prima.
    dus de discusie van aanzuig lucht binnen / buiten kan terug starten lol!

    we weten dat dit prima werkt ,denk dat er daar geen discusie over nodig is amai
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31459
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Rika Topo Empty Re: Rika Topo

    Bericht van erwin ma maa 28, 2011 10:38 pm

    nee die discussie gaan we niet opnieuw openen amai
    beiden werken prima het hangt alleen af van de situatie


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Uthrex
    Uthrex
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 904
    Leeftijd : 55
    Registration date : 28-10-08

    Rika Topo Empty Re: Rika Topo

    Bericht van Uthrex ma maa 28, 2011 10:42 pm

    @erwin. Das niet waar. Ze werken alletwee... Maar prima? Smile

    Uthrex (heet, vuur, kolen, gooien,...)


    _________________
    Remember time, when moto's were dangerous en sex was safe.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31459
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Rika Topo Empty Re: Rika Topo

    Bericht van erwin ma maa 28, 2011 10:50 pm

    Uthrex schreef:@erwin. Das niet waar. Ze werken alletwee... Maar prima? Smile

    Uthrex (heet, vuur, kolen, gooien,...)

    nee die discussie gaan we niet opnieuw openen Smile
    misschien interessant om een topic te openen waar iedereen kort vermeld waar de kachel lucht trekt Rolling Eyes


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Uthrex
    Uthrex
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 904
    Leeftijd : 55
    Registration date : 28-10-08

    Rika Topo Empty Re: Rika Topo

    Bericht van Uthrex ma maa 28, 2011 10:56 pm

    Nah, stillekes laten voor wat het is. De grootste vraagsteller is er toch niet meer bij Smile.
    Marc, succes met de kachel. Enneuh....

    Rika Topo Pics

    Uthrex


    _________________
    Remember time, when moto's were dangerous en sex was safe.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31459
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Rika Topo Empty Re: Rika Topo

    Bericht van erwin ma maa 28, 2011 11:16 pm

    @marc
    uthrex wil pics zien feest


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    cuypersmarc
    cuypersmarc
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 274
    Leeftijd : 60
    Registration date : 29-11-10

    Rika Topo Empty Re: Rika Topo

    Bericht van cuypersmarc di maa 29, 2011 5:44 am

    ik krijg die er niet op ? kopieren en plakken werkt niet ?

    Gesponsorde inhoud


    Rika Topo Empty Re: Rika Topo

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 19, 2024 6:47 am