Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 23 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 22 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+2
pellbox
Jef
6 plaatsers

    Last Calor


    Gast
    Gast


    Last Calor - Pagina 2 Empty Re: Last Calor

    Bericht van Gast do dec 18, 2008 2:51 pm

    danny schreef:jef
    heb ze laten aansluiten in de bestaande schouw,op de zakken staat gene naam op maar zo ik al is op internet gezien heb bij dezelfde zakken zijn deze van mandi.ik kan mij herinneren dat de verkoper iets gezegd heeft van sat ze in fleurus gemaakt worden

    Ik heb gisteren dezelfde kachel laten plaatsen als Danny.
    Last Calor Zoë 12. Werkt goed. Ik heb wel een Inox pijpje door de muur laten boren en niet in bestaande schouw dus.

    Willy
    Jef
    Jef
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 618
    Leeftijd : 66
    Registration date : 31-10-08

    Last Calor - Pagina 2 Empty Re: Last Calor

    Bericht van Jef vr dec 19, 2008 12:41 am

    Ook zoiets zoals bij mij(zie foto) Willy of op een andere manier.Ik ben wel bij een verkoper geweest die zou gewoon een buisje naar buiten steken en dat zou het dan zijn maar dit vond ik nu net toch iets te ver gaan.

    Last Calor - Pagina 2 Buiten20schouwhl2.th


    Laatst aangepast door Jef op za dec 20, 2008 2:30 am; in totaal 1 keer bewerkt
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Last Calor - Pagina 2 Empty Re: Last Calor

    Bericht van steven vr dec 19, 2008 8:22 am

    Jef,

    Ik denk dat het bij u op de correcte manier gedaan is.


    Mvg,


    Steven
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Last Calor - Pagina 2 Empty Re: Last Calor

    Bericht van Gast vr dec 19, 2008 1:13 pm

    bij mij is het voor de bestaande schouw met het t-stuk met aspotje en dan iets omhoog en de bestaande schouw binnen.
    hoeveel verbruikt de kachel bij jullie bij mij is het ongeveer 1.5kg per uur
    Jef
    Jef
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 618
    Leeftijd : 66
    Registration date : 31-10-08

    Last Calor - Pagina 2 Empty Re: Last Calor

    Bericht van Jef za dec 20, 2008 2:33 am

    Ik doelde eigenlijk op Willy zijn schouw Danny want jij zit op een bestaande schouw natuurlijk ik heb me gewoon van naam vergist Embarassed
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Last Calor - Pagina 2 Empty Re: Last Calor

    Bericht van Gast do jan 29, 2009 4:59 pm

    Heb een ZOE 12 in bestelling.
    Kan die zonder meer aangesloten worden op een bestaande schouw met schouwpotten van 20 x 20 cm?
    Deze kachel komt op parket te staan. Zou de onderkant niet te warm worden zodat de parket gaat werken of beschadigen ( branden ). Glazen plaat leggen?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Last Calor - Pagina 2 Empty Re: Last Calor

    Bericht van Gast do jan 29, 2009 5:06 pm

    Op parket zou ik der wel iets onderleggen
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Last Calor - Pagina 2 Empty Re: Last Calor

    Bericht van steven do jan 29, 2009 6:42 pm

    Theo,

    als je een beetje zoekt op het forum kan je over de aansluiting op een bestaande schouw heel wat tips vinden.
    Kijk eens onder de topic algemeen.

    Mijn pelletkachel is aangesloten op een bestaande schouw, maar ik het er een inoxflexibel laten installeren en een kapje op de schouw.

    De afvoergassen van een pelletkachel zijn minder warm dan die van een klassieke houtkachel en koelen daarom ook gemakkelijker af. Die flexibel zorgt voor een beetje isolatie en verminderd de schouwtrek die anders te groot zou kunnen zijn.


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Last Calor - Pagina 2 Empty Re: Last Calor

    Bericht van Gast za feb 07, 2009 2:19 pm

    theo schreef:Heb een ZOE 12 in bestelling.
    Kan die zonder meer aangesloten worden op een bestaande schouw met schouwpotten van 20 x 20 cm?
    Deze kachel komt op parket te staan. Zou de onderkant niet te warm worden zodat de parket gaat werken of beschadigen ( branden ). Glazen plaat leggen?

    theo bij mij staat die ook op laminaat en het word niet warm van onder .ik heb wel eerst gevoeld in de winkel want was daar ook niet zeker van.
    groetjezs danny
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Last Calor - Pagina 2 Empty Re: Last Calor

    Bericht van Gast di feb 17, 2009 8:09 pm

    beste, Zoë-gebruikers (klinkt wel een beetje goor, sorry hiervoor...)

    Wat zijn na een poos nu jullie bevindingen en hoe valt het mee om met deze kachel warmte op te bouwen? Ik bedoel, stel dat ze even is geweest en je wil 24°C halen. Is dit goed en snel te bereiken of niet? Laat ons zeggen voor een gemiddelde oppervlakte van ergens tussen 50 en 80 m².
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Last Calor - Pagina 2 Empty Re: Last Calor

    Bericht van Gast di feb 17, 2009 9:11 pm

    's nachts staat de cv op nachttemp. 18 graden .
    Als 's morgens opstaan zetten we de kachel op 18 graden en cv uit .
    Als we terugkomen van het werk stellen we de kachel in op 22 graden .
    Van 18 graden tot 21 graden duurd een 20 minuten maar op die laatste graad
    moeten we toch nog een 20 minuutjes wachten . De oppervlakte is een 55 m2 .
    Dit verdeeld over 3 plaatsen . Het verbruik is ongeveer 1,2 kg per uur .
    In de kamer is het 22 graden en in de verste plaats 20 graden .

    Gr cajnes
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Last Calor - Pagina 2 Empty Re: Last Calor

    Bericht van Gast wo feb 18, 2009 8:14 am

    beste cajnes,

    en stel dat u naar 24° wil gaan, lukt dat?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Last Calor - Pagina 2 Empty Re: Last Calor

    Bericht van Gast wo feb 18, 2009 11:16 am

    Deze morgen pelletkachel aangezet bij een temp. van 18 graden binnen , toen de kachel ingesteld
    op 26 graden . Tot 23 graden gaat wel snel , echter 24 graden haalde ze niet , kachel heeft ongeveer
    1 1/2 uur op 26 graden ingesteld gestaan . In de verste plaats was het toen 22 graden . Het huis is
    wel niet zo goed geisoleerd . 22 graden is de ideale temperatuur voor hier binnen . Dus ik denk als het
    buiten - 10 graden is dat we moeten bijverwarmen met cv .

    Gr cajnes
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Last Calor - Pagina 2 Empty Re: Last Calor

    Bericht van Gast za maa 28, 2009 2:39 pm

    Mijn ouders hebben een pelletkachel van het merk Last Calor (Zoë) gekocht en zijn hier zeer tevreden over. Zowel over de kachel zelf, als over de dienstverlening. Zij hebben hun kachel gekocht bij 'de Groene Kachel' te Zolder.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Last Calor - Pagina 2 Empty Re: Last Calor

    Bericht van Gast vr apr 17, 2009 12:32 am

    Hoi allemaal,

    we hebben een DEA 16kw kanaliseerbaar en een JULIE 9kw van last calor gekocht, de DEA heeft het linker kanaal (stand 4) op de badkamer aangesloten en het rechtse kanaal (stand 9) met een flexibele aluminium buis richting salon en de DEA heeft een zuiver glas en mooie vlam,...
    Vooraleerst ze zien er mooi en strak uit en de DEA baast de hele zaak goed warm maar als de kachel uit staat lijkt het net alsof er een motortje heel zacht ronkt, als ik de aan-uit knop op uit zet is het geronk weg??? De instalateur is heden langsgekomen en wist ook niet wat dit zou kunnen zijn, daarop heeft hij de parameters nagekeken en er enkele bijgesteld, maar nu werken de kanalen niet meer, dus vermoed ik dat er ergens een klein probleemke is met mijn DEA, maar ik vertrouw nog steeds op mijn instalateur dat dit snel zal opgelost zijn, want hij belooft me de beste zorgen. De Julie 9kw werkt ook perfekt (staat 10u per dag aan) enkel nu het buiten warmer word wil hij (of is het zij??) niet lager dan 21° gaan, en daar dat hij zo laag staat geeft hij nogal veel roet op het glas en tamelijk veel as, dus laten we het hele boeltje maar uit gaan als buiten het zonnetje schijnt.

    Zijn er soms ook mensen die een DEA canal hebben?
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Last Calor - Pagina 2 Empty Re: Last Calor

    Bericht van steven vr apr 17, 2009 11:02 am

    Dat geluid dat je hoort is dat net nadat de kachel is uitgegaan?

    Als de kanalen nu niet meer werken is dit omdat de ventilatoren uit gezet zijn van de kanalisatie.

    Ik denk dat je 1 van de eerste hier op het pelleforum bent met een kanaliseerbare Last Calor kachel.

    Ik ben blij om te horen dat je voor de rest tevreden bent.

    Werk je met Groene Kachel, JPL, Aircowinkel of Hens?


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Last Calor - Pagina 2 Empty Re: Last Calor

    Bericht van Gast vr apr 17, 2009 11:04 pm

    Hoi Steven,

    Ik heb de DEA 16kw via Patrick van Groene Kachel aangeschaft, en die is vandaag weer komen kijken omdat de blazers dus niet werkten, hij heeft ze opengemaakt en van alles nagekeken en de blazers met een appart testkastje laten blazen en deze test was goed dus is waarschijnlijk (bijna zeker) dat de printplaat "hemelen" is. Dat kan ook gebeuren bij de beste he... In loop van volgende week komt hij terug met een nieuwe of andere printplaat.

    Het zoemende geluid hoor je als de kachel volledig uit staat, dus na het afkoelen. Je hoort het ook als je ze uitzet aan de achterkant en dan terug aanzet, dan klinkt na enkele seconden een geluid alsof men zacht op de wand klopt (toinggeluid) en dan begint het gezoem. Tijdens de kachel in werking hoor ik dat niet omwille van teveel bijgeluiden (blazers enz.).

    Maar verwarmen doet ze goed ondanks dat de kanalen niet bijblazen heb ik de kamer op de verste plaats 21° (buitentemp is 11°) terwijl ze op 18° staat.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Last Calor - Pagina 2 Empty Re: Last Calor

    Bericht van steven za apr 18, 2009 1:57 am

    Dat blijft goed klinken qua verwarming.

    Alles kan kapot gaan, zolang het opgelost wordt is het ok.


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Last Calor - Pagina 2 Empty Re: Last Calor

    Bericht van Gast za apr 18, 2009 9:06 pm

    Hoi,

    ik ben op zoek naar hoe en wat kan ingesteld worden via de parameters van de Last Calor,ik heb gezien dat de instalateur dezelfde parameters gebruikte zowel bij de Julie 9kw als bij de DEA 16kw kanalisatie? Kan dit korrekt zijn want het zijn toch twee verschillende kacheltjes??
    En ook gewoon omdat ik in het forum lees dat het beter is zelf alles bij te houden en te kunnen afregelen dan steeds beroep te moeten doen op de instalateur, niet omdat ik wantrouwig ben maar wil toch liever zelf graag weten waar wat voor dient.

    Dus iemand die me helpen kan mag vrij een mailtje sturen, waarvoor mijn dank....
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Last Calor - Pagina 2 Empty Re: Last Calor

    Bericht van steven za apr 18, 2009 9:43 pm

    Die handleiding of parameters hebben we niet op het forum.

    Het zou mij wel niet verwonderen mochten de parameters van een ander merk dezelfde zijn als die van Last Calor.

    Van Last Calor is niet zoveel te vinden op het internet.


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Last Calor - Pagina 2 Empty aanzuigbuis aansluiting

    Bericht van Gast za apr 18, 2009 10:01 pm

    Hoi allemaal,

    ik heb een vraag voor iemand die verstand van zaken heeft over de aansluiting van de pelletkachel in het algemeen:
    Moet de luchtaanzuigbuis lucht van de kamer of buitenlucht aanzuigen?
    De kachel hier bij mij zuigt de kamerlucht aan maar hierdoor zuigt ze verwarmde lucht uit de kamer denk ik of vergis ik me? Volgens de instalateur is dit zo korrekt maar volgens andere dient de aanzuigbuis tot minstens in de spouw moeten gaan voor de lucht? ik weet het niet daarom deze vraag aan jullie...

    groetjes Nico
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Last Calor - Pagina 2 Empty Re: Last Calor

    Bericht van steven za apr 18, 2009 10:13 pm

    Nico,

    Heel wat kachels halen hun lucht uit de kamer zelf.

    Als je de mogelijkheid hebt om lucht extern aan te voeren is dit nog beter. Op deze manier is het een quasi gesloten toestel en is de kans op CO vergifting quasi nul.

    Als dit niet met externe lucht gebeurt, dan moet er constant verse lucht in de te verwarmen ruimte aangevoerd worden waardoor die een beetje afkoelt.


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    player
    player
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 359
    Leeftijd : 42
    Registration date : 04-02-09

    Last Calor - Pagina 2 Empty Re: Last Calor

    Bericht van player di apr 21, 2009 11:08 am

    Goed om dit te weten! De geplande kachel zou tegen een buitenmuur geplaatst worden waardoor ik de mogelijkheid heb om lucht aan te zuigen van buiten. Terwijl de verkoper sprak om dit gewoon met de binnenlucht te doen.

    Ik mag dus stellen dat wanneer je lucht van buiten aanzuigt, dit beter is?
    Uw ruimte zal dan sneller warm worden? En er zal via de spleten aan de deuren geen extra lucht aangezogen worden vanuit onze hal bvb...


    _________________
    Edilkamin pellbox | Piveteau pellets
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4741
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Last Calor - Pagina 2 Empty Re: Last Calor

    Bericht van pedro di apr 21, 2009 5:36 pm

    Idd,buitenlucht aanzuigen is altijd beter é!Stel dat uw huis supergeisoleerd is en er nergens een kiertje of spleetje te vinden is en je zuigt uw lucht aan van binnen,dan ga je problemen krijgen é!Of de ruimte vlugger warm zal worden weet ik niet... Denk het niet


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Last Calor - Pagina 2 Empty Re: Last Calor

    Bericht van Gast di apr 21, 2009 7:54 pm

    Gast schreef:Goedkope kachel zonder gietijzer, minderwaardige materialen?

    Gast
    Sad

    Ola! Deze kachel komt van de, fabriek Anselmocola uit, Italië ook op deze locatie worden meerdere merken gefabriceerd en onder andere naam verkocht = louter verkooptechniek.
    En die troep uit het Oostblok zal nooit kunnen opboksen tegen de goede westerse producten, alleen in prijs maar nooit in kwaliteit daar heb ik toch al wat jaren ervaring in.

    Met vriendelijke pellet groetjes, Caddy


    http://www.anselmocola.com/at-team/prodotti/pellet/de
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Last Calor - Pagina 2 Empty Re: Last Calor

    Bericht van Gast di apr 21, 2009 8:36 pm

    Last Calor

    Caddy Nuth (NL)Limburg

    Last Calor is niet zonder gietijzer.
    Ze worden niet in het Oost-blok gemaakt.
    Bij Anselmocola of Last calor worden niet meerdere merken gefabriceerd.
    U bent nog niet genoeg geinformeert.

    Gesponsorde inhoud


    Last Calor - Pagina 2 Empty Re: Last Calor

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr maa 29, 2024 9:18 am