Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 22 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 21 gasten

polle90


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+35
krusty
Toon-Viviana
alainvanackere
makhila
MCZ SUITE AIR
Ikzelf
boxke
arjan.moes
mantas
nick1
pollydor
Fleur
john-159
Hans52
turkoois
Philip
Block
theelion
flair
peter van den Branden
atlasgust
Hendrik
spydi
erwin
ss
niel
kvkkvkkvk
Annejanne
plejo
Uthrex
Jef
Relax
stoffel
pedro
steven
39 plaatsers

    Zelf jaarlijks onderhoud doen


    Martine
    Gast


    Zelf jaarlijks onderhoud doen - Pagina 3 Empty jaarlijks onderhoud

    Bericht van Martine ma nov 30, 2009 12:00 pm

    Beste,

    Ik heb mijn pelletkachel gekocht bij de tegelkraker in Sint Pauwels. De instellingen zijn vorig jaar veranderd met begeleiding via telefoon door de verkoper. Wij hebben steeds plospan gebruikt en zijn nu overgeschakeld naar granilux. Volgens de pelletverkoper de beste.Het probleem blijft zich voordoen. Ik heb ondertussen zelf een nederlandstalige handleiding met de parameters, maar durf deze niet veranderen omdat ik ten eerste niet weet de welke of wat er fout is. Ik heb vorige week nog eens naar de verkoper van de kachel gebeld en deze zou deze week langskomen als hij Mechelen passeerde!!!! Dat heeft hij vorig jaar wel 4 keer gezegd. Mad
    Artel is ook een merk dat je in deze omgeving niet vind, daardoor weten we ook niet wie we hier over kunnen contacteren.

    Groetjes,

    Martine.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Zelf jaarlijks onderhoud doen - Pagina 3 Empty Re: Zelf jaarlijks onderhoud doen

    Bericht van Gast ma nov 30, 2009 1:11 pm

    Verkoper per aangetekend schrijven in gebreke stellen. Mocht dat toch niet helpen dan rechtsbijstand zoeken !
    Je wint altijd als er nog waarborg loopt !
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Zelf jaarlijks onderhoud doen - Pagina 3 Empty Re: Zelf jaarlijks onderhoud doen

    Bericht van Gast ma nov 30, 2009 1:37 pm

    GEEN RECLAME OP HET FORUM

    aangepast door admin


    email: xxxxxxxxxxxxx
    fax: xxxxxxxxxxxxxxx

    (aangepast door mod.)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Zelf jaarlijks onderhoud doen - Pagina 3 Empty Re: Zelf jaarlijks onderhoud doen

    Bericht van Gast ma nov 30, 2009 4:33 pm

    GEEN RECLAME OP HET FORUM

    aangepast door admin


    xxxxxxxxxxxxxx

    (aangepast door mod.)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Zelf jaarlijks onderhoud doen - Pagina 3 Empty Re: Zelf jaarlijks onderhoud doen

    Bericht van Gast ma nov 30, 2009 5:48 pm

    Hallo Martine,
    Heb ook een kachel Karmek van dezelfde verkoper,en ervaar ook wat jouw probleem is.Heb van in Mei gevraagd voor mijn pelletkachel te komen afstellen,maar is pas over enkele weken geweest,en dikwijls gebeld.Zit ook een beetje met het probleem.De kachel geeft wel warmte maar maakt naar mijn idee nog teveel lawaai van de moter vooral als je tv kijkt.Ben ook niet direct de man om aan alles te draaien zonder dat ik er meer van weet.Pas hier ook mee op.Heb nu pellets van colryt en zijn voor mij zeer goed,er zullen nog wel andere goed merken zijn.

    Vriendelijke groeten,
    Michel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Zelf jaarlijks onderhoud doen - Pagina 3 Empty Re: Zelf jaarlijks onderhoud doen

    Bericht van Gast ma nov 30, 2009 7:37 pm

    Martine schreef:Beste,

    Ik heb mijn pelletkachel gekocht bij de tegelkraker in Sint Pauwels. De instellingen zijn vorig jaar veranderd met begeleiding via telefoon door de verkoper. Wij hebben steeds plospan gebruikt en zijn nu overgeschakeld naar granilux. Volgens de pelletverkoper de beste.Het probleem blijft zich voordoen. Ik heb ondertussen zelf een nederlandstalige handleiding met de parameters, maar durf deze niet veranderen omdat ik ten eerste niet weet de welke of wat er fout is. Ik heb vorige week nog eens naar de verkoper van de kachel gebeld en deze zou deze week langskomen als hij Mechelen passeerde!!!! Dat heeft hij vorig jaar wel 4 keer gezegd. Mad
    Artel is ook een merk dat je in deze omgeving niet vind, daardoor weten we ook niet wie we hier over kunnen contacteren.

    Groetjes,

    Martine.
    beste Martine
    heb zelf ook een artel 8 kw van de tegelkraker en heb hetzelfde voorgehad als U vuurkorf liep over en slechte verbranding enz.heb totaal geen problemen met de firma tegelkraker heb het volgende gedaan, buitenste panelen,2metalen plaatjes en de rookgas afvoermotor gedemonteerd en alles uit geblazen met compressor dan alles nog eens heeeel goed gestofzuigd terug gemonteerd met hoge temperatuur silicone tube te vinden in doehetzelf zaak zodat er zeker en vast geen uitlaatgassen in de woonkamer kunnen komen voor derest zeer tevreden over de kachel,gebruik badger en biodela pellets door elkaar geeft een zeer mooie vlam en verbranding op stand 1 kan men de rookafvoermotor met een 10/20tr tal verhogen dit ter verkomen van roet afzetting op ruitje
    gr Rudy xxxxxxxxxxxx

    (aangepast door mod.)
    Anonymous
    Martine
    Gast


    Zelf jaarlijks onderhoud doen - Pagina 3 Empty jaarlijks onderhoud

    Bericht van Martine di dec 01, 2009 1:01 pm

    Beste Frank,

    Zou u mij kunnen contacteren via mijn e-mail adres?
    Dank op voorhand.

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    Anonymous
    gene bel
    Gast


    Zelf jaarlijks onderhoud doen - Pagina 3 Empty Re: Zelf jaarlijks onderhoud doen

    Bericht van gene bel di dec 01, 2009 8:19 pm

    hier hebbe we op dit forum gene behoefte aan

    gasten die zich niet kenbaar maken en het forum komen afbreken kunnen beter simpelweg wegblijven


    dus bij deze zet ik dit topic op slot


    Da ge dat op slot zet is daar en toe, maar ABN kunt ge niet spreken of vertalen!!!

    Ik zal voor u in ABN vertalen,
    hier hebbe we , vertaald naar ABN ... hier hebben we?
    gene behoefte aan? wordt dus in ABN .. Geen behoefte aan!

    Belgen taal? amaai logisch dat ge of gij niet kan babbelen of verstaanbaar kan maken met hollanders, slotje is een kapotje!!
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Zelf jaarlijks onderhoud doen - Pagina 3 Empty Re: Zelf jaarlijks onderhoud doen

    Bericht van steven di dec 01, 2009 8:21 pm

    en dit voegt iets toe aan het pelletforum?

    Het is hier een forum en op elk forum wordt er een specifiek taaltje gehanteerd.

    en dat is in Nederland hetzelfde!

    ABN bestaat niet het is AN. Nederlands is altijd beschaafd.


    Laatst aangepast door Steven op di dec 01, 2009 9:12 pm; in totaal 1 keer bewerkt


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Zelf jaarlijks onderhoud doen - Pagina 3 Empty Re: Zelf jaarlijks onderhoud doen

    Bericht van Gast di dec 01, 2009 8:43 pm

    is de koude op komst of zoiets ????????????? affraid
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Zelf jaarlijks onderhoud doen - Pagina 3 Empty Re: Zelf jaarlijks onderhoud doen

    Bericht van Gast di dec 01, 2009 9:10 pm

    fleur schreef:is de koude op komst of zoiets ????????????? affraid


    T is van de regen Fleur , 't zijn niet alleen kelders die ondergelopen zijn blijkbaar, sommigen hun bovenkamer ook lacher
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Zelf jaarlijks onderhoud doen - Pagina 3 Empty Re: Zelf jaarlijks onderhoud doen

    Bericht van Gast ma aug 16, 2010 5:22 am

    Hallo,

    Wie heeft er ervaring met het demonteren van een rookgas ventilator ?
    Moet ik de blauwe of de groene vijzen verwijderen ?
    Het gaat om een Arianna van ecoteck

    Alvast bedankt

    Groeten,

    nici

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Zelf jaarlijks onderhoud doen - Pagina 3 Empty Re: Zelf jaarlijks onderhoud doen

    Bericht van Gast za sep 11, 2010 9:55 pm

    nici schreef:Hallo,

    Wie heeft er ervaring met het demonteren van een rookgas ventilator ?
    Moet ik de blauwe of de groene vijzen verwijderen ?
    Het gaat om een Arianna van ecoteck

    Alvast bedankt

    Groeten,

    nici

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    verwijder eerst de tempsensor (dat dunne kabeltje) en neem de blauwe maar dan heb je de totale motor eruit,(deze lijkt exact op de motor van mijn kalor), maar let op dat je de rubberen dichting niet stuk trekt, en als je alles terug vastschroeft, niet overdrijven he, sorry voor deze late reaktie maar ben nu pas een beetje aan het rondsnuffelen op de onderhouds-topic...
    kvkkvkkvk
    kvkkvkkvk
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 338
    Registration date : 26-11-09

    Zelf jaarlijks onderhoud doen - Pagina 3 Empty Re: Zelf jaarlijks onderhoud doen

    Bericht van kvkkvkkvk vr dec 03, 2010 3:49 pm

    vandaag heeft mijn kachel eerste keer groot onderhoud gehad.Was in 1u10 klaar.prijs 129 euro.Kachel is een mcz ego air.
    niel
    niel
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 59
    Leeftijd : 45
    Registration date : 14-10-09

    Zelf jaarlijks onderhoud doen - Pagina 3 Empty Re: Zelf jaarlijks onderhoud doen

    Bericht van niel vr dec 03, 2010 4:42 pm

    Volgend jaar doe ik het onderhoud zelf!het factuur van het onderhoud is me iets te duur (145,75E)! En nu ik het gezien heb is er eigenlijk niks moeilijk aan om het zelf te doen.
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Zelf jaarlijks onderhoud doen - Pagina 3 Empty Re: Zelf jaarlijks onderhoud doen

    Bericht van ss vr dec 03, 2010 4:48 pm

    Als dat de prijs is schouw kuisen inbegrepen, lijkt me dat nochtans een normale prijs, zonder schouw is dat duur.
    Maar je hebt gelijk, zelf uitvoeren is interressant en eigenlijk niet onplezierig, al ben je er wel een uurtje of twee-drie zoet mee als je het goed wilt doen. Wat zegt Roger alweer? "Wat je zelf doet, doe je altijd beter"...Al is dat niet altijd de waarheid vrees ik... amai
    Groeten,
    ss
    kampvuur
    stoffel
    stoffel
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 97
    Leeftijd : 57
    Registration date : 04-01-09

    Zelf jaarlijks onderhoud doen - Pagina 3 Empty Re: Zelf jaarlijks onderhoud doen

    Bericht van stoffel vr dec 03, 2010 4:49 pm

    mijn onderhoud ook laten doen, vorige maand, duurde 1u15min, mijn factuur: 65 euro! Zelfs veel uitleg gekregen hoe ik het zelf kan doen....
    prima service!
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Zelf jaarlijks onderhoud doen - Pagina 3 Empty Re: Zelf jaarlijks onderhoud doen

    Bericht van ss vr dec 03, 2010 5:02 pm

    Groot Onderhoud in 1h15? Da's verdorie wel heel snel, ik doe daar voor mijn Saey Neema minstens 2 volle uren over (ik verving dan ook de koorden)! En voor 65 Euro zou ik er nog niet over denken om eraan te beginnen!!! Persoonlijk vind ik dat ongelooflijk snel en buitengewoon goedkoop! wat? Voor die prijs kuisten ze je schouw toch niet?
    Groeten,
    ss kampvuur
    kvkkvkkvk
    kvkkvkkvk
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 338
    Registration date : 26-11-09

    Zelf jaarlijks onderhoud doen - Pagina 3 Empty Re: Zelf jaarlijks onderhoud doen

    Bericht van kvkkvkkvk vr dec 03, 2010 5:07 pm

    ss schreef:Groot Onderhoud in 1h15? Da's verdorie wel heel snel, ik doe daar voor mijn Saey Neema minstens 2 volle uren over (ik verving dan ook de koorden)! En voor 65 Euro zou ik er nog niet over denken om eraan te beginnen!!! Persoonlijk vind ik dat ongelooflijk snel en buitengewoon goedkoop! wat? Voor die prijs kuisten ze je schouw toch niet?
    Groeten,
    ss kampvuur
    neen schouw was er niet bij.
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Zelf jaarlijks onderhoud doen - Pagina 3 Empty Re: Zelf jaarlijks onderhoud doen

    Bericht van ss vr dec 03, 2010 5:09 pm

    Blijft spotgoedkoop! Vergeet echter je schouw niet, ook belangrijk, zeker voor je brandverzekering!
    Groeten,
    ss
    kvkkvkkvk
    kvkkvkkvk
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 338
    Registration date : 26-11-09

    Zelf jaarlijks onderhoud doen - Pagina 3 Empty Re: Zelf jaarlijks onderhoud doen

    Bericht van kvkkvkkvk vr dec 03, 2010 5:16 pm

    hij zei me ivm schouw hoeft slechts iedere 3 jaar gekuist te worden.Omdat brandgevaar miniem is.Sprak zelfs van 4 jaar
    niel
    niel
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 59
    Leeftijd : 45
    Registration date : 14-10-09

    Zelf jaarlijks onderhoud doen - Pagina 3 Empty Re: Zelf jaarlijks onderhoud doen

    Bericht van niel vr dec 03, 2010 5:43 pm

    idd wat je zelf doet doe je beter,technieker had een steekje laten vallen dat ik achteraf zelf heb rechtgezet(pelletmotor vergeten terug aan te sluiten)maar ok... missen en vergeten is menselijk.Vlak na het onderhoud is de zekering van de kachel doorgebrand als gevolg van een defecte ontstekingskaars die de technieker een uurtje daarna al is komen vervangen(gelukkig onder garantie).De technieker heeft wel duidelijk laten zien hoe ik de kachel zelf een onderhoudsbeurt kan geven.En dat ga ik vanaf nu ook zelf doen.Schouw kuisen zat er bij maar dat is ook een maar een werkje van 10min. Uit het onderhoud bleek ook dat de schouw niet goed trekt,deze ga ik wat verhogen tot net boven de nok van het dak.Weeral kosten pale
    stoffel
    stoffel
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 97
    Leeftijd : 57
    Registration date : 04-01-09

    Zelf jaarlijks onderhoud doen - Pagina 3 Empty Re: Zelf jaarlijks onderhoud doen

    Bericht van stoffel vr dec 03, 2010 6:53 pm

    ss schreef:Groot Onderhoud in 1h15? Da's verdorie wel heel snel, ik doe daar voor mijn Saey Neema minstens 2 volle uren over (ik verving dan ook de koorden)! En voor 65 Euro zou ik er nog niet over denken om eraan te beginnen!!! Persoonlijk vind ik dat ongelooflijk snel en buitengewoon goedkoop! wat? Voor die prijs kuisten ze je schouw toch niet?
    Groeten,
    ss kampvuur

    idd geen koorden vervangen, mijn kachel is nog maar 1 jaar oud, en schouw wordt jaarlijks door mijn vaste schoorsteenveger gedaan...
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Zelf jaarlijks onderhoud doen - Pagina 3 Empty Re: Zelf jaarlijks onderhoud doen

    Bericht van ss vr dec 03, 2010 6:54 pm

    niel schreef:idd wat je zelf doet doe je beter,technieker had een steekje laten vallen dat ik achteraf zelf heb rechtgezet(pelletmotor vergeten terug aan te sluiten)maar ok... missen en vergeten is menselijk.Vlak na het onderhoud is de zekering van de kachel doorgebrand als gevolg van een defecte ontstekingskaars die de technieker een uurtje daarna al is komen vervangen(gelukkig onder garantie).De technieker heeft wel duidelijk laten zien hoe ik de kachel zelf een onderhoudsbeurt kan geven.En dat ga ik vanaf nu ook zelf doen.Schouw kuisen zat er bij maar dat is ook een maar een werkje van 10min. Uit het onderhoud bleek ook dat de schouw niet goed trekt,deze ga ik wat verhogen tot net boven de nok van het dak.Weeral kosten pale

    Verhogen van de schouw is een UITSTEKEND idee.
    Om de 4jaar de schouw kuisen is GEEN GOED idee en wettelijk niet in orde, lees de kleine letters in je brandverzekeringspolis!!! KUIS TOCH JAARLIJKS DIE SCHOUW, je vermijdt miserie met je verzekeing!Jongens toch, ik blijf dat hier maar herhalen! heel kwaad
    Groeten,
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Zelf jaarlijks onderhoud doen - Pagina 3 Empty Re: Zelf jaarlijks onderhoud doen

    Bericht van Gast vr dec 03, 2010 7:24 pm

    ss schreef:
    niel schreef:idd wat je zelf doet doe je beter,technieker had een steekje laten vallen dat ik achteraf zelf heb rechtgezet(pelletmotor vergeten terug aan te sluiten)maar ok... missen en vergeten is menselijk.Vlak na het onderhoud is de zekering van de kachel doorgebrand als gevolg van een defecte ontstekingskaars die de technieker een uurtje daarna al is komen vervangen(gelukkig onder garantie).De technieker heeft wel duidelijk laten zien hoe ik de kachel zelf een onderhoudsbeurt kan geven.En dat ga ik vanaf nu ook zelf doen.Schouw kuisen zat er bij maar dat is ook een maar een werkje van 10min. Uit het onderhoud bleek ook dat de schouw niet goed trekt,deze ga ik wat verhogen tot net boven de nok van het dak.Weeral kosten pale

    Verhogen van de schouw is een UITSTEKEND idee.
    Om de 4jaar de schouw kuisen is GEEN GOED idee en wettelijk niet in orde, lees de kleine letters in je brandverzekeringspolis!!! KUIS TOCH JAARLIJKS DIE SCHOUW, je vermijdt miserie met je verzekeing!Jongens toch, ik blijf dat hier maar herhalen! heel kwaad
    Groeten,
    ss



    als er niets in je potje zit na een winter branden ,en niets in de buis dan is het toch niet nodig je schoorsteen te vegen ss .
    ik ga misschien ook enkele jaren wachten tot ik sporen zie van wat vuil


    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Zelf jaarlijks onderhoud doen - Pagina 3 Empty Re: Zelf jaarlijks onderhoud doen

    Bericht van Gast za dec 04, 2010 11:20 am

    Allez en avant Fleur ... gij die altijd assertief zijt in handelen ... pak uwen stylo en schrijf naar uw verzekering met de vraag of de paragraaf betreffende het schouwvegen bij uw pelletkachel niet van toepassing is.
    Hou ons op de hoogte ! Maar verkoop voorlopig uw eigen mening niet voor waarheid op dit forum.
    Strikt genomen heeft ss GROOT gelijk en is die technieker die de schouw niet kuiste met een dergelijk argument een Fleurke in wording. pig
    Beter een propere schouw even vegen dan achteraf een hoop miserie.

    Gesponsorde inhoud


    Zelf jaarlijks onderhoud doen - Pagina 3 Empty Re: Zelf jaarlijks onderhoud doen

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do maa 28, 2024 8:52 pm