Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 31 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 30 gasten

SICCO


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


4 plaatsers

    ingestelde temp wordt niet gehaald

    Anonymous
    Gast
    Gast


    ingestelde temp wordt niet gehaald Empty ingestelde temp wordt niet gehaald

    Bericht van Gast ma dec 27, 2010 4:25 pm

    Ik stel iets vreemds vast bij mijn kachel. Wanneer het pelletreservoir bijna leeg is, haalt de kachel de ingestelde temperatuur niet. Het is alsof de kachel minder hard gaat branden om zo lang mogelijk te teren op het laatste restje pellets. Zijn er mensen die dit ook bij hun kachel vaststellen?

    Pesno
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    ingestelde temp wordt niet gehaald Empty Re: ingestelde temp wordt niet gehaald

    Bericht van steven ma dec 27, 2010 4:39 pm

    Pesno,

    Dat is omdat de worm niet helemaal vol ligt met pellets, daarom wordt de gevraagde temp niet gehaald.


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    ingestelde temp wordt niet gehaald Empty Re: ingestelde temp wordt niet gehaald

    Bericht van Philip ma dec 27, 2010 8:13 pm

    of er zit een sensor in de voorraad tank ?
    die de aanvoer vermindert als de lading pellets onder een bepaald niveau zakt
    maar dat zou te lezen moeten zijn in je handleiding


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ingestelde temp wordt niet gehaald Empty Re: ingestelde temp wordt niet gehaald

    Bericht van Gast ma dec 27, 2010 8:45 pm

    Dit is bij onze kachel ook zo. Dit komt volgens mij omdat het wormwiel er niet meer in slaagt om voldoende pellets mee te voeren.
    Bij ons gebeurt dit vanaf het moment dat je een kuil (trechtervorm) begint te zien onderaan in het reservoir.
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    ingestelde temp wordt niet gehaald Empty Re: ingestelde temp wordt niet gehaald

    Bericht van Philip ma dec 27, 2010 8:49 pm

    zal bij iedereen zo wel zijn
    maar wat bedoelet hij dus met bijna leeg 1/4,1/2,1/3 wat heet bijna leeg zijn dus


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    boxke
    boxke
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 223
    Registration date : 18-10-10

    ingestelde temp wordt niet gehaald Empty Re: ingestelde temp wordt niet gehaald

    Bericht van boxke ma dec 27, 2010 8:57 pm

    Heb hetzelfde vandaag ook gemerkt; Door het minder gewicht van overige pellets, wordt de put die ontstaat in de pellets doordat het wormwiel er enkele heeft weggenomen, niet of onvolledig aangevuld (andere pellets schuiven minder aan). Als je op dat moment even 'keutert' met een staafje in de pellettank, dan heb je dit niet voor;
    Dus niets met een sensor te maken, maar gewoon de wrijvingskracht tussen de pellets die wat voor minder aanvoer zorgt.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ingestelde temp wordt niet gehaald Empty Re: ingestelde temp wordt niet gehaald

    Bericht van Gast di dec 28, 2010 8:31 pm

    Bedankt iedereen, dit stelt mij gerust! Er staat trouwens niks in mijn handleiding over dit fenomeen. En ja, keuteren met een stok kan wat helpen, maar een nieuwe zak pellets in de kachel doen is toch nog altijd het beste;-).
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ingestelde temp wordt niet gehaald Empty superior sabrina

    Bericht van Gast vr feb 22, 2013 10:37 pm

    Hey,
    Heb een vraagje ivm onze sabriena.
    Ik heb de indruk dat de vlam soms heel klein word in het potje...
    Is dit bij jullie ook zo?

    Groetjes
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ingestelde temp wordt niet gehaald Empty Re: ingestelde temp wordt niet gehaald

    Bericht van Gast vr feb 22, 2013 10:42 pm

    Goedeavond allemaal.
    Ik denk dat deze topic het antwoord op mijn vraag was.
    Waarom de vlam van de kachel soms zo klein blijft.
    Er zitten niet zo veel pellets meer in de tank.
    Straks eens uittesten!
    zoom
    zoom
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 109
    Registration date : 21-10-12

    ingestelde temp wordt niet gehaald Empty Re: ingestelde temp wordt niet gehaald

    Bericht van zoom vr feb 22, 2013 11:51 pm

    als de kachel de ingestelde temperaruur bereikt heeft gaat ze terug naar het minimum branden.misschien is dat de oorzaak van de kleine vlam marnick.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ingestelde temp wordt niet gehaald Empty Re: ingestelde temp wordt niet gehaald

    Bericht van Gast za feb 23, 2013 1:37 am

    haha eens iets anders dan te grote vlam; vul gewoon uw pelletbak ! prob solved kleine vlam wees blij uw kachel werkt 100% !!
    sommige pellets kleven door slecht aangemaakt te zijn dat gebeurd soms ,als je andere pellets uit test zal je dat wel merken
    grts eric
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ingestelde temp wordt niet gehaald Empty Re: ingestelde temp wordt niet gehaald

    Bericht van Gast zo feb 24, 2013 3:58 pm

    Ja, het was inderdaad zo.
    Te weinig pellets in de bak!
    Geeft verder veel warmte Surprised

    Gesponsorde inhoud


    ingestelde temp wordt niet gehaald Empty Re: ingestelde temp wordt niet gehaald

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do maa 28, 2024 8:14 pm