Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 15 gebruikers online :: 2 Geregistreerd, 0 verborgen en 13 gasten

eddy1, hermanos

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers

piazzetta 958 kanalisatie

Deel

Gast
Gast

piazzetta 958 kanalisatie

Bericht van Gast op zo jan 16, 2011 8:31 pm

voilla , gisteren zijn ze mijn kachel komen instaleren en zit dus mee op de pelletboot .
de istalatie is vlekkeloos gegaan behalve één ding , nl bij het aansluiten van het Y stuk voor de kanalisatie bleek er niet veel plaats voorzien om de flex alu op aan te sluiten , de buis moets zeer kort om , om langst achter terug door de gril te gaan en is dus redelijk plat genepen . de installateur dacht dat dit niet erg was maar na het opstarten en opwarmen als de ventilator begon te werken vondt ik toch dat er veel te weinig debiet was in vergelijking met vooraan . ik weet dat een nieuwe alu flex niets zal veranderen want zal ook gewoon dichtgaan , is er iemand al met het zelfde probleem op oplossing

erwin
Admin

Man Aantal berichten : 12216
Leeftijd : 54
Registration date : 15-02-10

Re: piazzetta 958 kanalisatie

Bericht van erwin op zo jan 16, 2011 8:35 pm

promig600 schreef:voilla , gisteren zijn ze mijn kachel komen instaleren en zit dus mee op de pelletboot .
de istalatie is vlekkeloos gegaan behalve één ding , nl bij het aansluiten van het Y stuk voor de kanalisatie bleek er niet veel plaats voorzien om de flex alu op aan te sluiten , de buis moets zeer kort om , om langst achter terug door de gril te gaan en is dus redelijk plat genepen . de installateur dacht dat dit niet erg was maar na het opstarten en opwarmen als de ventilator begon te werken vondt ik toch dat er veel te weinig debiet was in vergelijking met vooraan . ik weet dat een nieuwe alu flex niets zal veranderen want zal ook gewoon dichtgaan , is er iemand al met het zelfde probleem op oplossing

als hij plat genepen zit
de installateur laten terugkomen

wacht nog even met betalen tot dat opgelost is cheers

Gast
Gast

Bericht van Gast op zo jan 16, 2011 8:47 pm

ik was bij de instalatie ( was installateur eertse p958 denk ik ) en er was inderdaad geen plaats genoeg om de standaar Y ( is meer geschikt voor grotere modellen ) met 2 flex aan te sluiten , ik vermoed dat het met andere hulpstukken zal moeten

Gast
Gast

Bericht van Gast op ma jan 17, 2011 5:35 pm

verder nog iemand nuttige tips of ervaring met deze kachel ?

steven
Moderator

Man Aantal berichten : 6167
Leeftijd : 40
Registration date : 29-10-08

Bericht van steven op ma jan 17, 2011 5:39 pm

ze moeten jouw kachel perfect aansluiten, anders leveren ze geen degelijk werk af.

niet betalen! De installateur moet zich maar informeren bij de invoerder hoe het kan opgelost worden.

Mvg,

Steven

Gast
Gast

Bericht van Gast op ma jan 17, 2011 6:42 pm

over welke leverancier van piazetta gaat het hier?

Gast
Gast

Bericht van Gast op ma jan 17, 2011 9:46 pm

de vroe van wespelaar , maar het grote probleem denk ik is het plaatsgebrek in de kachel voor de standaard Y , istalatie is verder goed verlopen

erwin
Admin

Bericht van erwin op ma jan 17, 2011 10:07 pm

promig600 schreef:de vroe van wespelaar , maar het grote probleem denk ik is het plaatsgebrek in de kachel voor de standaard Y , istalatie is verder goed verlopen

dan moet de installateur aan de invoerder om een oplossing verzoeken, niet jij

Gast
Gast

Bericht van Gast op wo jan 19, 2011 5:14 pm

Je kan beter je Y stuk verderop gebruiken ipv vlakbij de kachel, dus eerst het kanaal enkel plaatsen en daar waar je op het punt zit dat de gesplitste kanalen vanaf de ruimtes die verwarmd moeten worden beide ongeveer even lang zijn naar het Y-stuk toe.

Dus een enkel kanaal zover mogelijk naar de ruimte's toe en pas splitsen op het moment dat de kanalen vanaf de ruimte's ongeveer even lang zijn. En maximaal 5 meter ipv 8 meter geisoleerd kanaal gebruiken indien mogelijk. Dus door eerst enkel te beginnen spaar je meters uit die je beter na de splitsing kunt gebruiken. uw installateur zou dit MOETEN weten.

Als u het niet snapt zal ik eens een plaatje "tekenen" en posten

Gast
Gast

Bericht van Gast op wo jan 19, 2011 5:39 pm

bedankt , dit lijkt mij ook de beste oplossing , zal hem daarover aanspreken , de man zou dit moeten weten maar hij instaleert nog niet zo lang , dus geef ik hem het nodig krediet , begrijp je . alvast nog eens bedankt

Gast
Gast

Bericht van Gast op wo jan 19, 2011 5:49 pm

No problemo, laat ffkes weten of alles goed gelukt is Smile

Gast
Gast

Bericht van Gast op wo jan 19, 2011 6:36 pm

pallette schreef:Je kan beter je Y stuk verderop gebruiken ipv vlakbij de kachel, dus eerst het kanaal enkel plaatsen en daar waar je op het punt zit dat de gesplitste kanalen vanaf de ruimtes die verwarmd moeten worden beide ongeveer even lang zijn naar het Y-stuk toe.

Dus een enkel kanaal zover mogelijk naar de ruimte's toe en pas splitsen op het moment dat de kanalen vanaf de ruimte's ongeveer even lang zijn. En maximaal 5 meter ipv 8 meter geisoleerd kanaal gebruiken indien mogelijk. Dus door eerst enkel te beginnen spaar je meters uit die je beter na de splitsing kunt gebruiken. uw installateur zou dit MOETEN weten.

Als u het niet snapt zal ik eens een plaatje "tekenen" en posten

Sorry maar klopt niet helemaal volgens mij zit de Y bij een piazzetta in de kachel anders
Blaast hij niks meer naar voor en dat is ook de bedoeling niet een 958 heeft maar
1 ventilator

Gast
Gast

Bericht van Gast op wo jan 19, 2011 7:27 pm

ja klopt , 1 ventilator en Y zit er rechtstreeks op . langs rechts gaat hij naar voor , links moet hij naar achter . hier is zeer weinig plaats om zelfs de flexibel op te schuiven en moet dan een bocht van 90° maken en daar zit het probleem met dichtgenepen kanaal .

Gast
Gast

Bericht van Gast op wo jan 19, 2011 7:28 pm

okay...das wat anders natuurlijk, ik was er vanuit gegaan dat deze kachel 2 fans had, 1 voor en 1 achter.

Dan wordt het een ander verhaal.....

Ik dacht dat hier van een extern Y-stuk gesproken werd.

erwin
Admin

Bericht van erwin op wo jan 19, 2011 7:58 pm

kan er dan geen pvc bocht gezet worden op die Y en daar de flexibel recht in,
dit moet toch fatsoenlijk op te lossen zijn zonder een gat in de muur te kappen

waarschijnlijk heeft piazetta 1 of ander hulpstuk dat je verkoper niet kent

Gast
Gast

Bericht van Gast op wo jan 19, 2011 8:18 pm

erwin123 schreef:kan er dan geen pvc bocht gezet worden op die Y en daar de flexibel recht in,

Pvc gaat wel een vieze vorm krijgen daar het toch heel hete lucht is ,maar als de buis een beetje
plat is verbreed ze toch en blijft de inhoud toch even groot.
Het Y stuk is toch rechtstreeks op de kachel gezet?

erwin
Admin

Bericht van erwin op wo jan 19, 2011 8:26 pm

swupsie schreef:
Pvc gaat wel een vieze vorm krijgen daar het toch heel hete lucht is ,maar als de buis een beetje

er was sprake van platgenepen ipv een beetje plat

promig kan je soms een foto plaatsen
dit zou duidelijker zijn

Gast
Gast

Bericht van Gast op wo jan 19, 2011 9:00 pm

instalateur heefd de hoofdverdeler gecontakteert en er zouden nog problemen zijn met deze aansluiting , maar hij heefd beloofd dat het opgelost wordt dus ben ik gerust .
fotos zal ik posten als kachel gedemonteert is voor de aanpassing te doen , is nu in gebruik hé .
maar heeft er dan niemand deze kachel al laten plaatsen met kanalisatie zonder dit probleem ?

erwin
Admin

Bericht van erwin op wo jan 19, 2011 9:11 pm

promig600 schreef:instalateur heefd de hoofdverdeler gecontakteert en er zouden nog problemen zijn met deze aansluiting , maar hij heefd beloofd dat het opgelost wordt dus ben ik gerust .
fotos zal ik posten als kachel gedemonteert is voor de aanpassing te doen , is nu in gebruik hé .
maar heeft er dan niemand deze kachel al laten plaatsen met kanalisatie zonder dit probleem ?

ok hou ons op de hoogte

meeki001
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje

Man Aantal berichten : 203
Leeftijd : 45
Registration date : 04-01-11

Bericht van meeki001 op wo jan 19, 2011 11:02 pm

swupsie schreef:
erwin123 schreef:kan er dan geen pvc bocht gezet worden op die Y en daar de flexibel recht in,

Pvc kan zoals erwin reeds zei maar dan moet je wel beregenings pvc gebruiken. Die is donkergrijs van kleur en heel dikwandig.
Mvg Meeki

Gast
Gast

Bericht van Gast op wo jan 19, 2011 11:14 pm

meeki001 schreef:
swupsie schreef:

Pvc kan zoals erwin reeds zei maar dan moet je wel beregenings pvc gebruiken. Die is donkergrijs van kleur en heel dikwandig.
Mvg Meeki

het veiligste en goedkoop zijn de metalen zinken buizen (standaard maat 80mm)

meeki001
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje

Man Aantal berichten : 203
Leeftijd : 45
Registration date : 04-01-11

Bericht van meeki001 op wo jan 19, 2011 11:19 pm

fleur schreef:
meeki001 schreef:

Mvg Meeki

het veiligste en goedkoop zijn de metalen zinken buizen (standaard maat 80mm)

Is volgens mij ook wel zo.

Gast
Gast

Bericht van Gast op vr jan 21, 2011 8:33 pm

als ik iets in mijne kop heb , heb ik het niet ergens anders en dus ben ik er zelf aan begonnen .
vandaag vroeg thuis , kachel uit de schouw , gril er af en ben er op mijne buik eens gaan bijliggen . in inoxbuis een bocht van 45° gemaakt met korte uiteinde en alles is perfect . installateur verwitigt , hij blij , ik blij iedereen blij .
zal fotos zetten voor en na
voor :
http://img51.imageshack.us/i/bild0103n.jpg/
http://img842.imageshack.us/i/bild0104.jpg/
na :
http://img130.imageshack.us/i/bild0105y.jpg/
http://img834.imageshack.us/i/bild0106.jpg/

kristel
Pelletkachel
Pelletkachel

Vrouw Aantal berichten : 723
Leeftijd : 44