Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 22 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 1 verborgen en 20 gasten

boke


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 am.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+4
steven
Jellemina
ss
erwin
8 plaatsers

    Ervaring met de Rika Revo


    Gast
    Gast


    Ervaring met de Rika Revo - Pagina 2 Empty Re: Ervaring met de Rika Revo

    Bericht van Gast zo feb 06, 2011 11:12 am

    Hallookes,

    Mijne Revo is vrijdag 4 februari 2011 geplaatst, reuze-ervaring om zulk een verwarming in huis te hebben en ik vind het al spijtig dat het buiten niet wat kouder is want vermogen heeft hij zeker genoeg om mijn living en open keuken op temperatuur te houden, zelfs vermogen op overschot !!!!! Mijn ervaring qua pellets is natuurlijk nihil, ik ben nu Badgers aan het stoken maar vanaf volgende lading (ja mijn voorraadbakje van de Revo is nog niet leeg) ga ik er eens Mandi's inkieperen om te zien of er enig verschil is. 'k heb nu een hele pallet Badger's in voorraad en ook 12 zakken Mandi van den Brico (3.49 euro/zak van 15 kg)
    avatar
    wavado
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 54
    Leeftijd : 66
    Registration date : 03-11-10

    Ervaring met de Rika Revo - Pagina 2 Empty Re: Ervaring met de Rika Revo

    Bericht van wavado zo feb 06, 2011 1:08 pm

    Ik heb juist dezelfde ervaring als Terr, vermogen op overschot!
    Vanaf October heb ik 3 soorten pellets geprobeerd tot hiertoe, ben héél content van de
    Makro pellets,ook 10 zakken cleanfire geprobeerd van de Gamma, en al zouden dat dezelfde moeten
    zijn als die van de Makro, toch had ik hier meer en vlugger een korst mee en een vuiler ruitje.
    Dan heb ik ook 250 kg hardhout pellets gebrand van Green Energy,
    die bestaan uit 75% uit hardhout en 25% uit naaldhout; goede warmte, iets meer stof
    maar makkelijker te kuisen.
    Prijs kwaliteit waren tot hiertoe die van de makro het beste van diegene die ik gehad heb.
    De Revo lijkt me een kachel die veel kan slikken, enkel bij lang stoken op 30% ondervind
    ik meer koekvorming en zwart roet i.p.v grijs stoffig roet, daarom is stoken met room of
    auto wanneer je de roomsensor hebt beter omdat je dan even met een maximum vlam je
    kachel zuiver brand waarna ze dan gaat moduleren.
    Eén ding stoord mij met de roomsensor, tussen de uitschakel- en inschakeltemperatuur
    is er een verschil van 2 graden, wat een afbreuk is aan het comfort, daarom laat ik ze zolang
    mogelijk op heat 30% staan in periode's dat het buiten zo'n 10 graden is.
    Ik weet niet of er hier zo nog Rika stokers met roomsensor zijn die dit ondervinden!
    Ik vermoed dat dit niet aan te passen is in de roomsensor, men noemt dit dacht
    ik de hysteresis wat bij sommige kamerthermostaten wel kan ingesteld worden.

    mvg,wavado


    _________________
    Rika Revo October 2010
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaring met de Rika Revo - Pagina 2 Empty Re: Ervaring met de Rika Revo

    Bericht van Gast do jun 02, 2011 10:42 am

    Heb mijn revo in speksteen uitvoering ook bij walter goovaerts besteld en deze komen ze half van de maand plaatsen en dus leuk om te horen dat er nog mensen van tevreden zijn.

    Zal ook eens wat foto's plaatsen tegen dan.

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaring met de Rika Revo - Pagina 2 Empty Re: Ervaring met de Rika Revo

    Bericht van Gast do okt 06, 2011 8:49 pm

    Hallo,

    in onze zoektocht naar een pelletkachel is ons oog op de Rika Revo gevallen. Niet in de laatste plaats wegens stil(wij hebben geen TV en als we 's avonds een boekske lezen kan het ECHT stil zijn; dus liefst geen ventilator...) en voor het uitzicht (speksteen, zandsteen).
    Nu hadden wij graag eens bij mensen thuis die de REVO al een tijdje hebben de kachel in werking eens komen bekijken.
    Wij zijn uit de buurt van Wortegem-Petegem; Waregem; Oudenaarde....

    Merci om hierop te reageren !

    Joeriboeri
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaring met de Rika Revo - Pagina 2 Empty Re: Ervaring met de Rika Revo

    Bericht van Gast za okt 08, 2011 12:33 am

    Niemand uit mijn streek die een Revo heeft staan ?

    'k zou 'm graag es zien en horen...

    Groeten,

    Joeriboeri
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Ervaring met de Rika Revo - Pagina 2 Empty Re: Ervaring met de Rika Revo

    Bericht van ss za okt 08, 2011 12:46 am

    joeriboeri schreef:Niemand uit mijn streek die een Revo heeft staan ?

    'k zou 'm graag es zien en horen...

    Groeten,

    Joeriboeri

    Informeer misschien eens bij Kachels Mario in Ronse, hij verkoopt Rika, misschien kan hij je wel een adres in de buurt geven waar je een REVO in werking kunt zien en horen...
    Groeten,
    ss
    ben-revo
    ben-revo
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 257
    Leeftijd : 61
    Registration date : 08-12-11

    Ervaring met de Rika Revo - Pagina 2 Empty Re: Ervaring met de Rika Revo

    Bericht van ben-revo za dec 10, 2011 1:24 am

    Hoi
    ik ben nu ongeveer 2maanden in het bezit van een Revo
    zeer fijne kachel met een heerlijke warmte , alleen heeft de worm af en toe een takkend geluid , in de laagste stand (heat 30%) naar mijn mening veel pellets de achterwand brand dan een beetje zwart aan .
    Mvg Ben Rolling Eyes
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaring met de Rika Revo - Pagina 2 Empty Re: Ervaring met de Rika Revo

    Bericht van Gast zo dec 18, 2011 11:38 am

    Hallo,
    Sinds twee weken heb ik een revo. Op dit moment zijn we nog wat aan het uit testen, want we hebben wat problemen met de ruimtevoeler. De worm maakt inderdaad soms een takkend geluid en geluid stil is hij nu ook weer niet. Want op regelmatige basis cleaned hij zich zelf en dat geeft toch een behoorlijk geluid
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaring met de Rika Revo - Pagina 2 Empty Rika Revo gekocht

    Bericht van Gast vr dec 13, 2013 10:35 am

    Joepi, volgende week donderdag komen ze onze aankoop plaatsen :  een  RIKA  REVO !

    We kijken er naar uit , zo kunnen we op Kerstavond genieten aan de haard !
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaring met de Rika Revo - Pagina 2 Empty rika revo

    Bericht van Gast vr dec 13, 2013 11:16 am

    proficiat met uw aankoop, goede kachel.
    We zijn er hier al 2 jaar zeer tevreden over.
    groeten Dirk
    XTZ99.25MKII
    XTZ99.25MKII
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 122
    Leeftijd : 55
    Registration date : 18-11-13

    Ervaring met de Rika Revo - Pagina 2 Empty Re: Ervaring met de Rika Revo

    Bericht van XTZ99.25MKII di feb 19, 2019 10:04 am

    Ik merk dat de Revo al heel lang in het programma zit van Rika. Ik vraag me af, of de huidige Revo geëvolueerd is op gebied van onderdelen en sturing tegenover het vroegere model.
    Ik heb nu een 10 jaar oude (prima werkende) Piazzetta, maar sinds we de woning gerenoveerd hebben aan de buitenkant met een 12 cm extra isolatie, HR glas en nieuwe raamprofielen, is de 12 KW van de Piazzetta van het goede te veel.. de kachel moduleert nooit. Nu we de binnenkant gaan opknappen denk ik er aan om gelijk een nieuwe kachel te plaatsen. De Revo staat momenteel hoog op mijn lijstje. De Revo zou ongeveer een 165 kubieke meter moeten verwarmen, woonkamer met open keuken en dan via een deurgat, de hall en overloop. Hierbij komt, dat we nu ook nog het plafond in de woonkamer en keuken zullen verlagen (met isolatie?) door middel van een spanplafond. Dus in feite zal de ruimte verkleinen. Wat denken jullie?


    Laatst aangepast door XTZ99.25MKII op di feb 19, 2019 10:09 am; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : Typo)
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31458
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ervaring met de Rika Revo - Pagina 2 Empty Re: Ervaring met de Rika Revo

    Bericht van erwin di feb 19, 2019 10:19 am

    de m3 ruimte op zich zal geen probleem zijn voor de rika revo van 9 kw.
    maar ik denk zonder ruimteventilator dat er minder warmte door het deurgat naar de hall en overloop zal gaan.
    de ventilator is wel als optie verkrijgbaar aan ongeveer 230€ zonder btw...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    XTZ99.25MKII
    XTZ99.25MKII
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 122
    Leeftijd : 55
    Registration date : 18-11-13

    Ervaring met de Rika Revo - Pagina 2 Empty Re: Ervaring met de Rika Revo

    Bericht van XTZ99.25MKII di feb 19, 2019 10:30 am

    Misschien wel, maar nu draait de Piazzetta ook op de laagste stand en is het in de hal makkelijk 22 graden. De temperatuur zakt sowieso nooit veel lager dan 18,5 graden tijdens een koude nacht. Vanochtend was het bvb. Bijna 20 graden in de hall, zonder verwarming tijdens de nacht. Het hoeft ook niet even warm te zijn in de hall als in de woonkamer natuurlijk.

    De kachel is onze enige verwarmingsbron. Enkel nog een elektrische radiator in de badkamer/wc van 800 Watt
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31458
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ervaring met de Rika Revo - Pagina 2 Empty Re: Ervaring met de Rika Revo

    Bericht van erwin di feb 19, 2019 10:59 am

    je kunt het eens navragen bij een rika dealer of stroomop.
    maar ik denk dat er buiten de sturing en het touch display niet veel verandert is aan de rika revo in de loop van de jaren.
    anders hadden ze een II achter de naam gezet...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

    Gesponsorde inhoud


    Ervaring met de Rika Revo - Pagina 2 Empty Re: Ervaring met de Rika Revo

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 19, 2024 3:27 am