Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 16 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 16 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+8
francky
jeanhup
Uthrex
ss
knoepken
povi1
erwin
pedro
12 plaatsers

    Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara)


    Gast
    Gast


    Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara) - Pagina 2 Empty Re: Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara)

    Bericht van Gast di feb 01, 2011 8:29 pm

    Precies!
    Succes morgen
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4746
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara) - Pagina 2 Empty Re: Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara)

    Bericht van pedro di feb 01, 2011 8:36 pm

    rmcsmt,

    wat kost zo een nieuw motortje trouwens?

    Grtz


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31458
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara) - Pagina 2 Empty Re: Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara)

    Bericht van erwin di feb 01, 2011 8:43 pm

    povi1 schreef:Pedro bij mij is het wel zo alleen geluid als vijzel draait maar heb daarstraks eens mijn hand tegen achterwand gedrukt tijdens het geluid en toen was het weg . misschien zit de plaat bevestiging niet goed vast of zoals eerder hier gemeld een paar druppeltjes kruipolie zullen waarschijnlijk het probleem oplossen .Heb gelezen dat het warmer gaat worden dus kan ik eens tijd maken om een eerste onderhoud zelf te doen .

    als die plaat blijft meetrillen ergens een stukje alutape ertussen plaatsen dat ze goed vast zit


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara) - Pagina 2 Empty Re: Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara)

    Bericht van Gast wo feb 02, 2011 8:45 am

    pedro schreef:rmcsmt,

    wat kost zo een nieuw motortje trouwens?

    Grtz

    Geen idee, was nog garantie.
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4746
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara) - Pagina 2 Empty Re: Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara)

    Bericht van pedro wo feb 02, 2011 11:35 am

    Installateur deze morgen langs geweest,eerst worm en motortje es volledig gedemonteerd en schoongemaakt om zeker te zijn wat het is.Na schoonmaak maakte de stappenmotor nog altijd lawaai.Alles terug op zn plaats gestoken,cassette teruggeplaatst en nieuw motorke bestellen.Normaal valt dit binnen de garantie,maar het was de knecht,dus die kan zich daarover ook nie uitspreken é.Hopelijk zijn de werkuren ook garantie!


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara) - Pagina 2 Empty Re: Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara)

    Bericht van Gast wo feb 02, 2011 11:51 am

    Nou ja, gelukkig maakte het motortje in ieder geval ook nog lawaai toen de monteur er was, zodat deze het zelf ook heeft kunnen horen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara) - Pagina 2 Empty Re: Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara)

    Bericht van Gast wo feb 02, 2011 12:05 pm

    pedro schreef:Installateur deze morgen langs geweest,eerst worm en motortje es volledig gedemonteerd en schoongemaakt om zeker te zijn wat het is.Na schoonmaak maakte de stappenmotor nog altijd lawaai.Alles terug op zn plaats gestoken,cassette teruggeplaatst en nieuw motorke bestellen.Normaal valt dit binnen de garantie,maar het was de knecht,dus die kan zich daarover ook nie uitspreken é.Hopelijk zijn de werkuren ook garantie!




    had die dan geen motortje bij zich ,2 x depaneren ,zal geld kosten voor zijn baas
    ontstekingskaarsen,ventilators,motor wormwiel zijn toch de onderdelen die het eerst stuk gaan en kleine onderdelen om te vervoeren ??
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara) - Pagina 2 Empty Re: Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara)

    Bericht van ss wo feb 02, 2011 12:19 pm

    fleur schreef:
    pedro schreef:Installateur deze morgen langs geweest,eerst worm en motortje es volledig gedemonteerd en schoongemaakt om zeker te zijn wat het is.Na schoonmaak maakte de stappenmotor nog altijd lawaai.Alles terug op zn plaats gestoken,cassette teruggeplaatst en nieuw motorke bestellen.Normaal valt dit binnen de garantie,maar het was de knecht,dus die kan zich daarover ook nie uitspreken é.Hopelijk zijn de werkuren ook garantie!




    had die dan geen motortje bij zich ,2 x depaneren ,zal geld kosten voor zijn baas
    ontstekingskaarsen,ventilators,motor wormwiel zijn toch de onderdelen die het eerst stuk gaan en kleine onderdelen om te vervoeren ??

    Mijn ervaring is ook dat ze weinig of geen onderdelen bijhebben... Bij garantie geen probleem, maar wat als het een herstelling buiten garantie is?
    Groeten,
    ss
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31458
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara) - Pagina 2 Empty Re: Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara)

    Bericht van erwin wo feb 02, 2011 1:14 pm

    dat kost natuurlijk allemaal veel geld om zulke reserve onderdelen in stock te hebben van diverse merken,
    maar de universele onderdelen zoals bougies, wormmotor, ventilator zou men toch mogen bijhebben,

    dit spaart verplaatsing en tijd uit, bij een panne midden van de winter zit je anders een paar dagen in de kou als dat nog moet besteld worden.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Uthrex
    Uthrex
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 904
    Leeftijd : 55
    Registration date : 29-10-08

    Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara) - Pagina 2 Empty Re: Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara)

    Bericht van Uthrex wo feb 02, 2011 1:29 pm

    Maar als ge 3 teams op de baan hebt (zowel installatie als onderhoud) heb je van al die dingen dus minstens 4 stuks nodig (ge wilt er toch wel eentje in uwe winkel hebben liggen ook). En dan wordt het een dure aangelegheid volgens mij.

    Uthrex


    _________________
    Remember time, when moto's were dangerous en sex was safe.
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara) - Pagina 2 Empty Re: Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara)

    Bericht van ss wo feb 02, 2011 1:56 pm

    Uthrex schreef:Maar als ge 3 teams op de baan hebt (zowel installatie als onderhoud) heb je van al die dingen dus minstens 4 stuks nodig (ge wilt er toch wel eentje in uwe winkel hebben liggen ook). En dan wordt het een dure aangelegheid volgens mij.

    Uthrex

    Ook juist... Het voordeel van een verdeler die met weinig verschillende merken werkt is dat hij veel minder onderdelen in stock moet hebben. Sommigen werken met alle merken en dat is uiteindelijk vervelend en voor de opleiding van de technici en voor de investering in onderdelen...
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara) - Pagina 2 Empty Re: Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara)

    Bericht van Gast wo feb 02, 2011 2:10 pm

    Uthrex schreef:Maar als ge 3 teams op de baan hebt (zowel installatie als onderhoud) heb je van al die dingen dus minstens 4 stuks nodig (ge wilt er toch wel eentje in uwe winkel hebben liggen ook). En dan wordt het een dure aangelegheid volgens mij.

    Uthrex




    hmmm,pedro had toch telefonisch gemeld wat er gaande was ,met een simpele notitie en adres waar de depannage moest worden uitgevoerd wist de technieker al wat meenemen.
    2 maal kachel uit de muur nemen......en bij vele inbouwkachels heb je al 2 man nodig.....kan een dure zaak worden buiten garantie


    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara) - Pagina 2 Empty Re: Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara)

    Bericht van Gast wo feb 02, 2011 2:17 pm

    erwin123 schreef:dat kost natuurlijk allemaal veel geld om zulke reserve onderdelen in stock te hebben van diverse merken,
    maar de universele onderdelen zoals bougies, wormmotor, ventilator zou men toch mogen bijhebben,

    dit spaart verplaatsing en tijd uit, bij een panne midden van de winter zit je anders een paar dagen in de kou als dat nog moet besteld worden.




    daarom is het nooit aan te raden iets te kopen bij een kleine verdeler die allerhande merken verdeeld,die moet altijd om wisselstukken.
    met een auto juist het zelfde probleem,ga je naar een hoofdverdeler is het iets kostelijker in werkuren maar uiteindelijk meestal goedkoper .

    anders doe je het zelf,da s het goedkoopste
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara) - Pagina 2 Empty Re: Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara)

    Bericht van Gast wo feb 02, 2011 2:18 pm

    wel toevallig, ik lees dus dat er 2 ecoteks beide last hebben van voortijdige slijtage op het motortje die de reductie en vijzel aandrijft. En op een van die 2 ecoteks worden zelfs de pellets gefilterd en de bak regelmatig schoon gehouden.

    Ik denk dat het wel een garantie geval wordt. Zou "minder netjes" zijn als ze je hier een poot voor gaan uitdraaien.
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4746
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara) - Pagina 2 Empty Re: Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara)

    Bericht van pedro wo feb 02, 2011 2:24 pm

    Ja,zal wel garantie zijn hoop ik,en van die stappenmotors zijn er zoveel verschillende modellen en types dat het niet mogelijk is om ze allemaal op stock te hebn.Is hier een uurtje bezig geweest


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31458
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara) - Pagina 2 Empty Re: Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara)

    Bericht van erwin wo feb 02, 2011 3:09 pm

    pedro schreef:Ja,zal wel garantie zijn hoop ik,en van die stappenmotors zijn er zoveel verschillende modellen en types dat het niet mogelijk is om ze allemaal op stock te hebn.Is hier een uurtje bezig geweest

    pedro was het de motor of reductie


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4746
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara) - Pagina 2 Empty Re: Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara)

    Bericht van pedro wo feb 02, 2011 3:24 pm

    Kerel vertelde me dat het de stappenmotor is,normaal staat die onder spanning en is het niet mogelijk om hem terug te draaien,terwijl het bij mij wel het geval was.
    Ik veronderstel dat ze het onderdel nu moeten bestellen bij de verdeler en dat is Avantis in Roeselare&Tiegem....


    Laatst aangepast door pedro op wo feb 02, 2011 5:16 pm; in totaal 1 keer bewerkt


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara) - Pagina 2 Empty Re: Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara)

    Bericht van Gast wo feb 02, 2011 4:30 pm

    pallette schreef:wel toevallig, ik lees dus dat er 2 ecoteks beide last hebben van voortijdige slijtage op het motortje die de reductie en vijzel aandrijft. En op een van die 2 ecoteks worden zelfs de pellets gefilterd en de bak regelmatig schoon gehouden.

    Ik denk dat het wel een garantie geval wordt. Zou "minder netjes" zijn als ze je hier een poot voor gaan uitdraaien.

    Er staat zelfs een derde geval Ecoteck hier op het forum, ook van een vijzelmotortje, van half december. Hoop niet dat het een zwak punt is van dit merk.
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4746
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara) - Pagina 2 Empty Re: Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara)

    Bericht van pedro wo feb 02, 2011 5:17 pm

    Idd,hoop het ook!


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31458
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara) - Pagina 2 Empty Re: Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara)

    Bericht van erwin wo feb 02, 2011 6:48 pm

    pedro schreef:Idd,hoop het ook!

    zeg dan maar aan je installateur om enkele motortjes op stock te steken Smile


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4746
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara) - Pagina 2 Empty Re: Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara)

    Bericht van pedro wo feb 02, 2011 7:04 pm

    Lol Erwin

    hopelijk heeft de elektronica het dan nog nie begeven over 2jaar lol!


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara) - Pagina 2 Empty Re: Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara)

    Bericht van Gast do feb 03, 2011 8:23 am

    na hoeveel draai-uren liep het motortje bij jouw kachel stuk Pedro?
    Bij mij was het na 2178 uren.
    De andere ecoteck hier op het forum was ook nog maar enige maanden in gebruik.

    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4746
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara) - Pagina 2 Empty Re: Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara)

    Bericht van pedro do feb 03, 2011 8:33 am

    na ongeveer een 1700uur branden


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara) - Pagina 2 Empty Re: Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara)

    Bericht van Gast do feb 03, 2011 8:38 am

    't is toch ook zo rond de 2000 uren he? Jij net eronder, ik net erboven.

    Voor mij nog zo'n 1000 uren, dan heeft het nieuwe motortje er ook 2000 opzitten, ben benieuwd.
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4746
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara) - Pagina 2 Empty Re: Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara)

    Bericht van pedro do feb 03, 2011 8:44 am

    technieker vertelde dat dit hoofdzakelijk komt doordat ie soms te veel kracht moet geven...Maar dan nog,het zou niet mogen zijn.....Ben trouwens es benieuwd wat zo een motortje kost buiten garantie.
    Da geluid begint mij hier trouwens meer en meer te ergeren


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara) - Pagina 2 Empty Re: Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara)

    Bericht van Gast do feb 03, 2011 8:57 am

    Dat zou inderdaad niet mogen, want dan is het ontwerp te licht.
    Naar blijkt, zal dit dan voor meerdere typen Ecoteck gelden.

    Ik zou het niet durven zeggen wat zoiets kost. Als je monteur komt, schrijf het merk en type eens op van het motortje. Prijs moet dan toch wel ergens te vinden zijn op internet. Ik heb het motortje net voor de Kerst wel zelf vervangen, maar ik kan me het merk niet meer herinneren, volgens mij was het een Engels ding.

    Gesponsorde inhoud


    Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara) - Pagina 2 Empty Re: Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara)

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 19, 2024 4:16 pm