Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 58 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 58 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+2
ss
erwin
6 plaatsers

    OPGELET met de M-card van Makro !!

    Anonymous
    Gast
    Gast


    OPGELET met de M-card van Makro !! Empty OPGELET met de M-card van Makro !!

    Bericht van Gast di maa 01, 2011 11:39 am

    Vandaag in de nieuwe editie van testaankoop staat een artikel over de M-card van makro waarover zij hun beklag doen dat makro het niet te nauw neemt met de overeenkomst tegenover de klant.

    Testaankoop wijst er oms op dat het nemen van een M-card sterk af te raden is .

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31403
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    OPGELET met de M-card van Makro !! Empty Re: OPGELET met de M-card van Makro !!

    Bericht van erwin di maa 01, 2011 11:46 am

    krusty schreef:Vandaag in de nieuwe editie van testaankoop staat een artikel over de M-card van makro waarover zij hun beklag doen dat makro het niet te nauw neemt met de overeenkomst tegenover de klant.

    Testaankoop wijst er oms op dat het nemen van een M-card sterk af te raden is .

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]

    als je een M-card neemt voor de extra korting en op tijd de factuur betaald zonder afbetaling kan het geen kwaad denk ik


    Laatst aangepast door erwin123 op di maa 01, 2011 12:01 pm; in totaal 1 keer bewerkt


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    OPGELET met de M-card van Makro !! Empty Re: OPGELET met de M-card van Makro !!

    Bericht van Gast di maa 01, 2011 11:53 am

    Deze waarschuwing slaat op ALLE credietkaarten waarmee je direct zelf kiest of je gaat afbetalen of direkt het volle bedrag overschrijft als de maandelijkse factuur aankomt.
    Makro laat deze kaart trouwens beheren door BNP Paribas (ze zijn weer juist van naam aan het veranderen). Mochten er problemen met deze kaart zijn dan moet BNP aan de schandpaal, niet Makro.
    Sommige mensen kunnen ook niet goed autorijden ... schaffen we de auto toch niet voor af ?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    OPGELET met de M-card van Makro !! Empty Re: OPGELET met de M-card van Makro !!

    Bericht van Gast di maa 01, 2011 12:09 pm

    Als je het verslag leest , merk je duidelijk dat makro in de fout gaat !!
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31403
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    OPGELET met de M-card van Makro !! Empty Re: OPGELET met de M-card van Makro !!

    Bericht van erwin di maa 01, 2011 12:21 pm

    hier het verslag van krusty



    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    OPGELET met de M-card van Makro !! Empty Re: OPGELET met de M-card van Makro !!

    Bericht van Gast di maa 01, 2011 12:48 pm

    Weer zo'n typisch "testaankoop" artikeltje waaruit enkel kan blijken hoe dom sommige consumenten kunnen zijn en hoe die "testaankoop" steeds achter de feiten aanholt zonder oplossing te bieden.
    Je hebt als M-card houder middelen om je betaalstatus te wijzigen van "vaste opdracht" naar "maandfactuur". Indien je deze factuur niet tijdig betaalt (7 dagen) ga je automatisch over op kredietvorm.
    Maar wat ik echt bedoelde met mijn eerste reactie was : ALLE kredietverlening onder het mom van betaalkaart zijn GEVAARLIJK voor de centen van de consument die geen centen heeft !
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31403
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    OPGELET met de M-card van Makro !! Empty Re: OPGELET met de M-card van Makro !!

    Bericht van erwin di maa 01, 2011 12:58 pm

    hobbymachine schreef:Weer zo'n typisch "testaankoop" artikeltje waaruit enkel kan blijken hoe dom sommige consumenten kunnen zijn en hoe die "testaankoop" steeds achter de feiten aanholt zonder oplossing te bieden.
    Je hebt als M-card houder middelen om je betaalstatus te wijzigen van "vaste opdracht" naar "maandfactuur". Indien je deze factuur niet tijdig betaalt (7 dagen) ga je automatisch over op kredietvorm.
    Maar wat ik echt bedoelde met mijn eerste reactie was : ALLE kredietverlening onder het mom van betaalkaart zijn GEVAARLIJK voor de centen van de consument die geen centen heeft !

    als iedereen met m-card zijn status omzet naar "maandfactuur" en op tijd betaald zal er geen korting 15proc meer gegeven worden, zeker weten.





    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    OPGELET met de M-card van Makro !! Empty Re: OPGELET met de M-card van Makro !!

    Bericht van ss di maa 01, 2011 12:59 pm

    hobbymachine schreef:Weer zo'n typisch "testaankoop" artikeltje waaruit enkel kan blijken hoe dom sommige consumenten kunnen zijn en hoe die "testaankoop" steeds achter de feiten aanholt zonder oplossing te bieden.
    Je hebt als M-card houder middelen om je betaalstatus te wijzigen van "vaste opdracht" naar "maandfactuur". Indien je deze factuur niet tijdig betaalt (7 dagen) ga je automatisch over op kredietvorm.
    Maar wat ik echt bedoelde met mijn eerste reactie was : ALLE kredietverlening onder het mom van betaalkaart zijn GEVAARLIJK voor de centen van de consument die geen centen heeft !

    Ik kan me daar enkel bij aansluiten, als je niet capabel bent om je uitgaven te beheren en beheersen, schaf je dan in geen geval zo'n kaart aan. Zo'n betaalkaart is uiterst handig, maar je moet ze met rede gebruiken en dat is inderdaad voor ALLE kredietkaarten geldig!
    Flauwe zever van Test-Aankoop, volgens die organisatie zijn al de consumenten idioten!
    Groeten,
    ss
    Jef
    Jef
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 618
    Leeftijd : 66
    Registration date : 31-10-08

    OPGELET met de M-card van Makro !! Empty Re: OPGELET met de M-card van Makro !!

    Bericht van Jef wo maa 02, 2011 1:23 am

    Ik heb al jaren deze kaart en nog nooit problemen mee gehad.
    Als je op tijd betaald kost het je geen cent.
    Indien ze mij dit zouden lappen,ik zou nog niet eens bellen de schaar erin en kees zou dan klaar zijn.


    _________________
    Iris plus Speksteen


    26 zonnepanelen Suntech 205Wp = 5330Wp
    1 Omvormer SMA 5000TL-20
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    OPGELET met de M-card van Makro !! Empty Re: OPGELET met de M-card van Makro !!

    Bericht van steven wo maa 02, 2011 6:58 am

    elke kredietkaart is gevaarlijk als je ze verkeerd gebruikt en lees eerst alles voor je iets tekent


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    rloncke
    rloncke
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 171
    Registration date : 22-01-12

    OPGELET met de M-card van Makro !! Empty Re: OPGELET met de M-card van Makro !!

    Bericht van rloncke vr feb 10, 2012 4:35 pm

    ik heb deze morgen de M Kaart bekomen en daarmee pellets gekocht omwille van de 15 percent korting.
    ik heb 15 zakken van 15 kg ingeladen en daarvoor 43,81 betaald.
    de verkoopster heeft mij de optie 2 aangeraden van de verzekering dit betekent dat er per 100 euro een bedrag van 59 cent bijkomt voor een soort verzekering waardoor de kaart en het eventueel frauduleus gebruik gedekt zijn alsook een soort dekking ,als je bvb een tv zou gekocht hebben met deze kaart en bvb laten vallen hebben is dit als voorbeeld dan ook gedekt.
    heeft er hier iemand ervaring met deze optie?
    bedankt
    Jef
    Jef
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 618
    Leeftijd : 66
    Registration date : 31-10-08

    OPGELET met de M-card van Makro !! Empty Re: OPGELET met de M-card van Makro !!

    Bericht van Jef za feb 11, 2012 12:49 am

    Nooit van gehoord zal een bijkomende verzekering zijn die nog maar pas in het leven is geroepen.Ik zou nooit voor zo'n optie kiezen als ik mijn TV laat vallen is dat voor mij dan maar brute pech.En frauduleus gebruik?wat omhelst dat als ze je bankaarten jatten en ze zijn slim genoeg om je code te kraken dan zijn je centen ook ribedebie.Pfff allemaal geldafzetterij zo'n verzekeringen.En wat betaalkaarten betreft of die nu van visa of mastercard of macro komen,de meeste mensen leven altijd boven hun stand en dan zijn dat soort kaarten heeeel gevaarlijk.Kijk maar wat er in amerika is gebeurd.


    _________________
    Iris plus Speksteen


    26 zonnepanelen Suntech 205Wp = 5330Wp
    1 Omvormer SMA 5000TL-20
    rloncke
    rloncke
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 171
    Registration date : 22-01-12

    OPGELET met de M-card van Makro !! Empty Re: OPGELET met de M-card van Makro !!

    Bericht van rloncke za feb 18, 2012 8:14 pm

    Kan er mij iemand zeggen hoe je de status van de betalingen kunt aanpassen,ik heb de kaart nog niet lang en nog geen factuur ontvangen.Ik heb wel heel duidelijk gezegd van altijd direct over te schrijven en geen krediet te nemen.
    Jef
    Jef
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 618
    Leeftijd : 66
    Registration date : 31-10-08

    OPGELET met de M-card van Makro !! Empty Re: OPGELET met de M-card van Makro !!

    Bericht van Jef zo feb 19, 2012 1:11 am

    Als je de factuur direkt bij ontvangst betaald kunnen er nooit intresten bij komen.
    Dus niet te lang laten liggen is de boodschap.


    _________________
    Iris plus Speksteen


    26 zonnepanelen Suntech 205Wp = 5330Wp
    1 Omvormer SMA 5000TL-20
    Anonymous
    Gast
    Gast


    OPGELET met de M-card van Makro !! Empty Re: OPGELET met de M-card van Makro !!

    Bericht van Gast zo feb 19, 2012 9:29 am

    @rloncke, wanneer deed je die aankoop?
    Ik werk al jaren met M-card. Hou alles goed bij, betaal op tijd en dan is het ok. Die 15% is mooi meegenomen.
    rloncke
    rloncke
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 171
    Registration date : 22-01-12

    OPGELET met de M-card van Makro !! Empty Re: OPGELET met de M-card van Makro !!

    Bericht van rloncke zo feb 19, 2012 10:16 am

    Ik hen die aankoop 14 dagen geleden gedaan
    Anonymous
    Gast
    Gast


    OPGELET met de M-card van Makro !! Empty Re: OPGELET met de M-card van Makro !!

    Bericht van Gast zo feb 19, 2012 10:31 am

    Dat kan.

    Uw aankopen worden per maand afgerekend. Je rekening van je aankopen wordt rond de 25ste afgesloten. En dan krijg je uw overzicht van je rekening in het begin van de volgende maand. Als je dus winkelt op 30/12 dan krijg je uw rekening begin feb. Als je onmiddelijk betaalt zijn er geen intresten. Zorg wel dat het tijdig is over geschreven anders zijn er intresten vanaf de dag van de aankoop.

    Als je dus begin feb aankocht krijg je de rekening begin maart.


    Hans52
    Hans52
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 191
    Leeftijd : 71
    Registration date : 21-11-11

    OPGELET met de M-card van Makro !! Empty Re: OPGELET met de M-card van Makro !!

    Bericht van Hans52 zo feb 19, 2012 11:12 am

    Ook ik moet zeggen dat ik al jaren die M-card van Makro gebruik en tot nu toe nog geen problemen heb gehad. Ik kies zo goed als nooit voor domiciliering tenzij het niet anders kan, zo heb ik toch altijd controle voor dat ik ga betalen. Klopt de rekening dan betaal ik ook onmiddelijk het volledige bedrag, dus geen intresten. Ik heb nog nooit één eurocent meer moeten betalen dan wat mijn aankoop was, en heb al redelijk wat kortingen kunnen bekomen via deze kaart alsook afbetalingen zonder intrest. Het is inderdaad wel zo dat je dergelijke kaarten met verstand moet gebruiken en de verleiding is groot om maar aan te kopen zonder na te denken wat je tot hiertoe al hebt aangekocht en dan is de volgende rekening wel eventjes verschieten. Dit is evengoed zo met een VISA kaart.

    Vriendelijke groeten

    Hans


    _________________
    MCZ Mercury 8Kw

    PREMIUM WOODPELLETS (Makro) 2,92 €/zak van 15 Kg
    GRANILUX pellets (Makro) ook aan 2.92 €/zak van 15Kg
    ELITE pellets (Groepsaankoop West Vlaanderen GBS) 3.60 €/zak van 15Kg (Thuis geleverd)
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31403
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    OPGELET met de M-card van Makro !! Empty Re: OPGELET met de M-card van Makro !!

    Bericht van erwin zo feb 19, 2012 11:15 am

    en als geheugensteuntje ergens opschrijven wat je gekocht hebt op de nog te ontvangen factuur


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    OPGELET met de M-card van Makro !! Empty Re: OPGELET met de M-card van Makro !!

    Bericht van Gast zo feb 19, 2012 11:22 am

    Ik heb ook geen domociliering, hou ook graag zelf de controle, bij alles. Ik heb er alleen al veel korting mee gehad.
    Zoals bij alles he, gebruik uw verstand. En koop niet wat je niet kan betalen.

    Veerle
    rloncke
    rloncke
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 171
    Registration date : 22-01-12

    OPGELET met de M-card van Makro !! Empty Re: OPGELET met de M-card van Makro !!

    Bericht van rloncke zo feb 19, 2012 11:28 am

    En heeft er ook iemand van jullie die verzekering bijgenomen,zoals ik gedaan heb.
    Die kost 59 cent per 100 euro en daarvoor ben je verzekerd tegen verlies en misbruik van de kaart door diefstal en ook tegen eventuele defecten?Bijvoorbeeld,je koopt een tv en je laat die vallen op de parking,of thuis,dan wordt hij terugbetaald.Bij overlijden wordt het openstaande bedrag kwijtgescholden?
    Bedankt voor de reacties.
    rloncke
    rloncke
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 171
    Registration date : 22-01-12

    OPGELET met de M-card van Makro !! Empty Re: OPGELET met de M-card van Makro !!

    Bericht van rloncke zo feb 19, 2012 11:33 am

    Bedankt voor die reacties.
    Heeft er ook iemand ervaring met die bijkomende verzekering die ze mij ook aangeraden hebben,die kost 59 cent per 100 euro en daarvoor ben je verzekerd tegen verlies en misbruik door diefstal van de kaart, ook als je bvb een tv zou kopen en laten vallen ,op de parking of thuis ,dan wordt hij terugbetaald???

    Gesponsorde inhoud


    OPGELET met de M-card van Makro !! Empty Re: OPGELET met de M-card van Makro !!

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do maa 28, 2024 10:04 pm