Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 15 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 14 gasten

SICCO


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+5
cuypersmarc
ZaurusUser
peter van den Branden
steven
erwin
9 plaatsers

    pelletkachel met het minste lawaai

    Anonymous
    Gast
    Gast


    pelletkachel met het minste lawaai Empty pelletkachel met het minste lawaai

    Bericht van Gast di apr 05, 2011 11:21 pm

    hallo iedereen , weer een tijdje geleden dat ik op de forum was ,,, wat ik mij afvraag , bestaan en ook stille kachels , ben al naar verschillende winkels geweest en viel mij op dat de modelen met ventilator toch redelijk luid is , alleen de modelen zonder ventilator opmerkelijk stil is ( wel niet volledig ) maar geven die ook wel genoeg warmte ??? en welke merken zijn de stilste en zuinig , kortom de beste keuze alhoewel smaken verschillen he
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31402
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    pelletkachel met het minste lawaai Empty Re: pelletkachel met het minste lawaai

    Bericht van erwin di apr 05, 2011 11:25 pm

    alain28 schreef:hallo iedereen , weer een tijdje geleden dat ik op de forum was ,,, wat ik mij afvraag , bestaan en ook stille kachels , ben al naar verschillende winkels geweest en viel mij op dat de modelen met ventilator toch redelijk luid is , alleen de modelen zonder ventilator opmerkelijk stil is ( wel niet volledig ) maar geven die ook wel genoeg warmte ??? en welke merken zijn de stilste en zuinig , kortom de beste keuze alhoewel smaken verschillen he

    rika heeft kachels zonder ventilator, deze geven genoeg warmte zijn daarvoor geconstrueerd,

    best verschillende merken beluisteren ook op hoog vermogen, geluid is subjectief iedereen ervaart dat anders,


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    pelletkachel met het minste lawaai Empty Re: pelletkachel met het minste lawaai

    Bericht van steven wo apr 06, 2011 6:58 am

    Alain28,

    Rika is stil en geeft goed warmte af. Ga eens naar een Rika dealer en vraag om eens de kachel in werking te mogen zien.


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    peter van den Branden
    peter van den Branden
    verkoper


    Man Aantal berichten : 158
    Leeftijd : 65
    Registration date : 29-01-10

    pelletkachel met het minste lawaai Empty Re: pelletkachel met het minste lawaai

    Bericht van peter van den Branden wo apr 06, 2011 8:45 am

    Bij Harman kan je de ventilator snelheid regelen,

    los van het vermogen waarop de kachel brandt
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31402
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    pelletkachel met het minste lawaai Empty Re: pelletkachel met het minste lawaai

    Bericht van erwin wo apr 06, 2011 12:35 pm

    peter van den Branden schreef:Bij Harman kan je de ventilator snelheid regelen,

    los van het vermogen waarop de kachel brandt

    bij edilkamin ook, maar in hoog vermogen toch de ventilator niet te traag zetten wegens kans op oververhitting


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    ZaurusUser
    ZaurusUser
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 141
    Leeftijd : 56
    Registration date : 28-12-09

    pelletkachel met het minste lawaai Empty Re: pelletkachel met het minste lawaai

    Bericht van ZaurusUser wo apr 06, 2011 9:25 pm

    Steven schreef:Alain28,

    Rika is stil en geeft goed warmte af. Ga eens naar een Rika dealer en vraag om eens de kachel in werking te mogen zien.


    Mvg,


    Steven
    En dan liefst nog bij iemand thuis, dat klinkt anders dan in een showroom.


    _________________
    Rika Topo
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pelletkachel met het minste lawaai Empty Re: pelletkachel met het minste lawaai

    Bericht van Gast do apr 07, 2011 9:31 am

    Je bent welkom om bij mij thuis eens te komen luisteren ( en verwarmen ) aan een rika topo pelletkachel, dan weet je wat je kan verwachten en hoe stil een stille kachel kan zijn. niet alleen het missen van de ventilator maakt ze zo stil, maar ook de brander is ruimer en geeft dat de vlam relatief rustig brand en ook daar geen "" huilen "" hebt van de vlam.
    mvg
    cuypersmarc
    cuypersmarc
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 274
    Leeftijd : 60
    Registration date : 29-11-10

    pelletkachel met het minste lawaai Empty Re: pelletkachel met het minste lawaai

    Bericht van cuypersmarc do apr 07, 2011 9:49 am

    ik heb altijd gedacht en ( gehoord ) dat rika de enige zonder ruimte ventilator is ? en wat is dit dan.

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    ann
    ann
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Vrouw Aantal berichten : 285
    Leeftijd : 57
    Registration date : 25-01-10

    pelletkachel met het minste lawaai Empty Re: pelletkachel met het minste lawaai

    Bericht van ann do apr 07, 2011 1:34 pm

    Ik vermoed dat de vergelijking tussen de Rika zonder ventilator en een kachel zonder stroom niet echt opgaat. De twee kachels van La Nordica-Extraflame die je op die link vindt zijn kachels zonder stroom. Dus hier vind ik het toch een beetje appels met peren vergelijken.
    Geluid is inderdaad een relatief gegeven, wat de ene stil vindt, vindt de andere nog te luid.
    Bij mijn weten is voor kachels met ventilator Thermorossi de stilste op de markt. Maar zoals reeds vroeger gezegd, ga in toonzalen kijken waar er een in werking staat of bij mensen tussen, maar in ieder geval in een rustige omgeving luisteren.
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    pelletkachel met het minste lawaai Empty Re: pelletkachel met het minste lawaai

    Bericht van ss do apr 07, 2011 1:42 pm

    cuypersmarc schreef:ik heb altijd gedacht en ( gehoord ) dat rika de enige zonder ruimte ventilator is ? en wat is dit dan.

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    Marc, dit zijn kachels die werken op "natuurlijke trek" en waar geen electriciteit aan te pas komt, je kunt ze eigenlijk een beetje (simplistisch) voorstellen als een houkachel maar met pellets. Deze toestellen zijn absoluut niet vergelijkbaar met een "echte" electronisch geregelde pelletkachel en er komen dus ook geen technische hoogstandjes zoals een besturing of programmering aan te pas (de grote voordelen van de moderne pelletkachel). Ze zijn gemiddeld gezien ook minder efficiënt! Dus een moderne pelletkachel zonder "ruimteventilator", te vinden bij RIKA!!!!
    Groeten,
    SS
    cuypersmarc
    cuypersmarc
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 274
    Leeftijd : 60
    Registration date : 29-11-10

    pelletkachel met het minste lawaai Empty Re: pelletkachel met het minste lawaai

    Bericht van cuypersmarc do apr 07, 2011 3:06 pm

    oeps, gelijk hebben jullie had met deze hitte niet verder nagedacht sunny
    deze zijn dan eigenlijk veredelde houtkachels zonder enige programatie en sturing

    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    pelletkachel met het minste lawaai Empty Re: pelletkachel met het minste lawaai

    Bericht van ss do apr 07, 2011 3:46 pm

    cuypersmarc schreef:oeps, gelijk hebben jullie had met deze hitte niet verder nagedacht sunny
    deze zijn dan eigenlijk veredelde houtkachels zonder enige programatie en sturing


    Just, ik heb er al enkele in werking gezien en dan prefereer ik toch een gewonen goeie houtkachel. Maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening.
    Groeten,
    ss
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31402
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    pelletkachel met het minste lawaai Empty Re: pelletkachel met het minste lawaai

    Bericht van erwin do apr 07, 2011 7:38 pm

    cuypersmarc schreef:oeps, gelijk hebben jullie had met deze hitte niet verder nagedacht sunny
    deze zijn dan eigenlijk veredelde houtkachels zonder enige programatie en sturing


    en aansteken met een zip blokje marc Smile


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    francky
    francky
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 633
    Registration date : 29-10-10

    pelletkachel met het minste lawaai Empty Re: pelletkachel met het minste lawaai

    Bericht van francky do apr 07, 2011 8:31 pm

    erwin123 schreef:
    peter van den Branden schreef:Bij Harman kan je de ventilator snelheid regelen,

    los van het vermogen waarop de kachel brandt

    bij edilkamin ook, maar in hoog vermogen toch de ventilator niet te traag zetten wegens kans op oververhitting
    Erwin als onze funny op het leonardo systeem werkt kan je hem niet overhitten al zet je hem op min ventielatie (zit in het program min en is vast )anders moet je het programma uit schakelen en daavoor moet je in de parameters . Laughing
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31402
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    pelletkachel met het minste lawaai Empty Re: pelletkachel met het minste lawaai

    Bericht van erwin do apr 07, 2011 9:49 pm

    francky schreef:
    erwin123 schreef:

    bij edilkamin ook, maar in hoog vermogen toch de ventilator niet te traag zetten wegens kans op oververhitting

    Erwin als onze funny op het leonardo systeem werkt kan je hem niet overhitten al zet je hem op min ventielatie (zit in het program min en is vast )anders moet je het programma uit schakelen en daavoor moet je in de parameters . Laughing

    francky om echt los van vermogen de ventilator te regelen moet je idd de parameters wijzigen, dit is niet aan te raden,
    omdat dit minimum juist dient om oververhitting te voorkomen, hoe hoger vermogen hoe meer warmte de wisselaar moet opnemen en uitblazen anders gaat de rookgas of kacheltemp veel te hoog

    dus bij harman zal er ook wel een minimum snelheid zijn waarop de ventilator moet draaien per vermogen,
    hoogste vermogen en ventilator heel laag zal nooit gaan voor de veiligheid


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    francky
    francky
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 633
    Registration date : 29-10-10

    pelletkachel met het minste lawaai Empty Re: pelletkachel met het minste lawaai

    Bericht van francky do apr 07, 2011 10:01 pm

    erwin123 schreef:
    francky schreef:

    Erwin als onze funny op het leonardo systeem werkt kan je hem niet overhitten al zet je hem op min ventielatie (zit in het program min en is vast )anders moet je het programma uit schakelen en daavoor moet je in de parameters . Laughing

    francky om echt los van vermogen de ventilator te regelen moet je idd de parameters wijzigen, dit is niet aan te raden,
    omdat dit minimum juist dient om oververhitting te voorkomen, hoe hoger vermogen hoe meer warmte de wisselaar moet opnemen en uitblazen anders gaat de rookgas of kacheltemp veel te hoog

    dus bij harman zal er ook wel een minimum snelheid zijn waarop de ventilator moet draaien per vermogen,
    hoogste vermogen en ventilator heel laag zal nooit gaan voor de veiligheid

    Erwin heel juist gezegt van je cheers
    Heb ook nog wel een paar vraagjes voor u maar het zal voor een andere keer zijn.ik stuur wel een pm gr francky
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pelletkachel met het minste lawaai Empty Re: pelletkachel met het minste lawaai

    Bericht van Gast do apr 07, 2011 10:07 pm

    ja als ik zo lees zal ik zeker nog vele winkels moeten aflopen en zeker luisteren , eerste punt is een toestel die niet te groot is en liefst één met kanalisatie voor een extra ruimte bij te verwarmen , wel om een lang verhaal kort te maken , we zitten hier met elec accumulatie en met die stroom prijzen en zo te horen op tv worden ze duurder en duurder dus kijk ik naar alternatieven
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31402
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    pelletkachel met het minste lawaai Empty Re: pelletkachel met het minste lawaai

    Bericht van erwin do apr 07, 2011 10:27 pm

    alain28 schreef:ja als ik zo lees zal ik zeker nog vele winkels moeten aflopen en zeker luisteren , eerste punt is een toestel die niet te groot is en liefst één met kanalisatie voor een extra ruimte bij te verwarmen , wel om een lang verhaal kort te maken , we zitten hier met elec accumulatie en met die stroom prijzen en zo te horen op tv worden ze duurder en duurder dus kijk ik naar alternatieven

    kanalisatie zonder ventilator zal niet gaan vrees ik


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    pelletkachel met het minste lawaai Empty Re: pelletkachel met het minste lawaai

    Bericht van ss vr apr 08, 2011 11:33 am

    Alain, je eisen zijn te hoog en in contradictie, je wilt een kachel zonder ventilator en je wilt ook kanalisatie??? Denk eens na, hoe ga je die hete lucht door die kanalen sturen? Blazen gaat lastig worden, dus heb je alleen al daarvoor een ventilator nodig! In geval van een CV laat men het water in de buizen en radiatoren circuleren met een pomp, in het geval van hete lucht heb je sowieso een ventilator nodig. Vraag eens documentatie aan Ann (G-Systems) stuur haar een PM, zij bezorgt je wel de nodige info over Thermorossi, vrij stille kachels met kanalisatie en met de benodigde stille ventilatoren...
    Groeten,
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pelletkachel met het minste lawaai Empty Re: pelletkachel met het minste lawaai

    Bericht van Gast vr apr 08, 2011 9:37 pm

    ss schreef:Alain, je eisen zijn te hoog en in contradictie, je wilt een kachel zonder ventilator en je wilt ook kanalisatie??? Denk eens na, hoe ga je die hete lucht door die kanalen sturen? Blazen gaat lastig worden, dus heb je alleen al daarvoor een ventilator nodig! In geval van een CV laat men het water in de buizen en radiatoren circuleren met een pomp, in het geval van hete lucht heb je sowieso een ventilator nodig. Vraag eens documentatie aan Ann (G-Systems) stuur haar een PM, zij bezorgt je wel de nodige info over Thermorossi, vrij stille kachels met kanalisatie en met de benodigde stille ventilatoren...
    Groeten,
    ss


    Ja een mens wil veel hé , dat zou een droom senario zijn een kachel die brand in de living , en de warmte die het maakt via warme lucht verdelen voor de rest van de wonig ( gang , keuken ) en op de koop toe één die geen lawaai maakt , weet das waarschijndelijk teveel van het goeie , dus denk ik dat het één zal zijn zonder ventilator , kanalisatie , enzo , maaaar zolang ik kijk rond je weet maar nooit .
    francky
    francky
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 633
    Registration date : 29-10-10

    pelletkachel met het minste lawaai Empty Re: pelletkachel met het minste lawaai

    Bericht van francky vr apr 08, 2011 9:50 pm

    alain28 schreef:
    ss schreef:Alain, je eisen zijn te hoog en in contradictie, je wilt een kachel zonder ventilator en je wilt ook kanalisatie??? Denk eens na, hoe ga je die hete lucht door die kanalen sturen? Blazen gaat lastig worden, dus heb je alleen al daarvoor een ventilator nodig! In geval van een CV laat men het water in de buizen en radiatoren circuleren met een pomp, in het geval van hete lucht heb je sowieso een ventilator nodig. Vraag eens documentatie aan Ann (G-Systems) stuur haar een PM, zij bezorgt je wel de nodige info over Thermorossi, vrij stille kachels met kanalisatie en met de benodigde stille ventilatoren...
    Groeten,
    ss


    Ja een mens wil veel hé , dat zou een droom senario zijn een kachel die brand in de living , en de warmte die het maakt via warme lucht verdelen voor de rest van de wonig ( gang , keuken ) en op de koop toe één die geen lawaai maakt , weet das waarschijndelijk teveel van het goeie , dus denk ik dat het één zal zijn zonder ventilator , kanalisatie , enzo , maaaar zolang ik kijk rond je weet maar nooit .
    Alain 28 blijf maar dromen man [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.] alles is al gezegt geweest van de forum mensen,of wil je nog wat verder doen ????? stop er maar mee...
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    pelletkachel met het minste lawaai Empty Re: pelletkachel met het minste lawaai

    Bericht van jeanhup vr apr 08, 2011 10:59 pm

    Ik moet zeggen dat ik de pelletkachels van tegenwoordig niet meer zo erg lawaaiig vindt: het motorgeluid hoor je bijna niet meer, je hoort eigenlijk alleen nog de lucht door de kachel stromen. Ik zou inderdaad eens gaan luisteren. Het is ook een kwestie van wennen.

    Alain: als je eens vertelt hoe groot je ruimtes zijn, hoe ze geisoleerd zijn en hoe ze met elkaar verbonden zijn dan kunnen we je misschien een goed advies geven qua grootte en soort warmtedistributie. Nu blijft het maar bij dromen.
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    pelletkachel met het minste lawaai Empty Re: pelletkachel met het minste lawaai

    Bericht van ss za apr 09, 2011 12:46 pm

    jeanhup schreef:Ik moet zeggen dat ik de pelletkachels van tegenwoordig niet meer zo erg lawaaiig vindt: het motorgeluid hoor je bijna niet meer, je hoort eigenlijk alleen nog de lucht door de kachel stromen. Ik zou inderdaad eens gaan luisteren. Het is ook een kwestie van wennen.

    Alain: als je eens vertelt hoe groot je ruimtes zijn, hoe ze geisoleerd zijn en hoe ze met elkaar verbonden zijn dan kunnen we je misschien een goed advies geven qua grootte en soort warmtedistributie. Nu blijft het maar bij dromen.

    Jean, het zou natuurlijk ook kunnen dat de kachels niet stiller worden, maar dat je met de jaren minder goed begint te horen he!!!??? lacher lacher
    Groeten,
    ss
    Grapje hoor!
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    pelletkachel met het minste lawaai Empty Re: pelletkachel met het minste lawaai

    Bericht van jeanhup za apr 09, 2011 1:54 pm

    ss schreef:
    jeanhup schreef:Ik moet zeggen dat ik de pelletkachels van tegenwoordig niet meer zo erg lawaaiig vindt
    Jean, het zou natuurlijk ook kunnen dat de kachels niet stiller worden, maar dat je met de jaren minder goed begint te horen he!!!??? lacher lacher
    Groeten,
    ss
    Grapje hoor!
    Wat zeg je?? Question

    Gesponsorde inhoud


    pelletkachel met het minste lawaai Empty Re: pelletkachel met het minste lawaai

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do maa 28, 2024 2:44 pm