Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 15 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 14 gasten

Cerutti


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+49
HansH
Dan12
fdoncke
Bompa
gaspar1000
nick1
Soul
pedro
bart b
eddy1
evert.clonen
Antonius
francky
Geert
kenzo229
vinnus1
Johnny Derveaux
krusty
Fleur
Groene Ridder
Kris 42
Brahman
hermanV
grossard.rob
stef123
wvema
costerke
Toon
erwin
Keteltje
ponneke
weske32v
Pcorsa
binck
niepoort
dxnature
Annejanne
player
speedy
Uthrex
Péétje Brik
jeanhup
ss
steven
Jef
flair
cuypersmarc
Block
Philip
53 plaatsers

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze


    pedro
    Admin


    Aantal berichten : 4741
    Registration date : 18-12-08

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 5 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van pedro do apr 21, 2011 2:20 pm

    HermanM schreef:
    flair schreef:Hoeveel kosten zonnepanelen in Nederland ? Met de prijs die je hier betaalt zijn die zonder meer nooit rendabel zonder subsidies.het zou 30-35 jaar duren bij mij eer ik ze terugverdiend heb , tegen dan lig ik al lang onder de grond :-p en werken mijn zonnepanelen waarschijnlijk ook al nie meer deftig
    Ik heb een prijsopgave van ca. €7000,- incl. 19% BTW voor 12 230Wp panelen met omvormer en installatie (schuin pannendak, incl. nieuwe meter en extra groep). Mijn besparing bij de huidige electriciteitsprijzen bedraagt dan ca. €540,- per jaar. Bij een gemiddelde prijsstijging van 3% per jaar zal deze installatie na 11 jaar terugverdiend zijn.

    das 2,53€/Wp Btw in,blijkbaar zijn de prijzen in Nederland nog lager dan in belgie.Straffe prijs.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31403
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 5 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van erwin do apr 21, 2011 2:23 pm

    pedro schreef:

    das 2,53€/Wp Btw in,blijkbaar zijn de prijzen in Nederland nog lager dan in belgie.Straffe prijs.

    als er nu nog nederlandse aannemers in belgie geregistreerd zijn, kan iedereen beter ze laten plaatsen door nederlanders


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4741
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 5 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van pedro do apr 21, 2011 2:27 pm

    Erwin,tis juist nog een kwestie van geduld,binnen hier en een paar maanden gaan ze volgens mij ook tegen die prijs in Belgie geplaatst kunnen worden!


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31403
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 5 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van erwin do apr 21, 2011 2:29 pm

    pedro schreef:Erwin,tis juist nog een kwestie van geduld,binnen hier en een paar maanden gaan ze volgens mij ook tegen die prijs in Belgie geplaatst kunnen worden!

    ja maar zonder subsidies dan vrees ik, freya kennende Shocked
    nu kan het nog eventueel
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4741
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 5 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van pedro do apr 21, 2011 2:31 pm

    daarmee dat de prijs serieus zal dalen e!Hoe lager de premies hoe lager de prijs e:-)


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    flair
    flair
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 225
    Registration date : 12-03-11

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 5 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van flair do apr 21, 2011 2:46 pm

    HermanM schreef:
    flair schreef:Hoeveel kosten zonnepanelen in Nederland ? Met de prijs die je hier betaalt zijn die zonder meer nooit rendabel zonder subsidies.het zou 30-35 jaar duren bij mij eer ik ze terugverdiend heb , tegen dan lig ik al lang onder de grond :-p en werken mijn zonnepanelen waarschijnlijk ook al nie meer deftig
    Ik heb een prijsopgave van ca. €7000,- incl. 19% BTW voor 12 230Wp panelen met omvormer en installatie (schuin pannendak, incl. nieuwe meter en extra groep). Mijn besparing bij de huidige electriciteitsprijzen bedraagt dan ca. €540,- per jaar. Bij een gemiddelde prijsstijging van 3% per jaar zal deze installatie na 11 jaar terugverdiend zijn.

    Ik heb niet eens een verbruik van 540 euro per jaar, ik zou denk ik een besparing van 250 euro per jaar kunnen doen, dat brengt me dan nog op 25 jaar terugverdientijd.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 5 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van Gast do apr 21, 2011 3:16 pm

    das 2,53€/Wp Btw in,blijkbaar zijn de prijzen in Nederland nog lager dan in belgie.Straffe prijs.
    Dat komt door de subsidievoorwaarden: Belgen zijn verplicht om ze door een geregistreerd aannemer te laten leveren en plaatsen. Die voelen daardoor relatief weinig concurrentiedruk en houden de prijzen hoog, van nieuwe of buitenlandse concurrentie hebben ze toch weinig te vrezen.

    Anonymous
    Gast
    Gast


    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 5 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van Gast do apr 21, 2011 3:19 pm

    flair schreef:Ik heb niet eens een verbruik van 540 euro per jaar, ik zou denk ik een besparing van 250 euro per jaar kunnen doen, dat brengt me dan nog op 25 jaar terugverdientijd.
    Dan moet je ook een veel kleinere installatie nemen die dienovereenkomstig goedkoper is.
    flair
    flair
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 225
    Registration date : 12-03-11

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 5 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van flair do apr 21, 2011 4:49 pm

    HermanM schreef:
    flair schreef:Ik heb niet eens een verbruik van 540 euro per jaar, ik zou denk ik een besparing van 250 euro per jaar kunnen doen, dat brengt me dan nog op 25 jaar terugverdientijd.
    Dan moet je ook een veel kleinere installatie nemen die dienovereenkomstig goedkoper is.


    Nee, toch niet ik zie al waar mijn fout zit , de teller die terugdraait vergeten :-p

    Het verwondert me trouwens niet dat Nederland zoveel goedkoper is, is gewoonweg in bijna alles zo, ik koop
    bijna alles online in Nederland, niet alleen goedkoper ook een beter service doorgaans.Zelfs verzendingskosten zijn
    meestal goedkoper vanuit nederland dan wanneer je iets in belgie bestelt.

    We zijn gewoon zowat het duurste land in gans europa.
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 5 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van jeanhup do apr 21, 2011 4:58 pm

    Dat is inderdaad zo, en het is ook makkelijk te zien waarom:
    - hoogste BTW
    - hoogste arbeidslonen
    - hoge belastingen
    - gebrek aan concurrentie en een overheid die markten afschermd (zonnepanelen!)
    - relatief weinig ondernemers/starters
    - onbetrouwbare en inefficiente overheid / slecht belastingheffingssysteem

    Als ondernemer in zowel België als Nederland kan ik je vertellen dat het verschil in ondernemersklimaat gigantisch is.

    groet,

    Jean
    HK Pelletkachels
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31403
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 5 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van erwin do apr 21, 2011 8:54 pm

    jeanhup schreef:Dat is inderdaad zo, en het is ook makkelijk te zien waarom:
    - hoogste BTW
    - hoogste arbeidslonen
    - hoge belastingen
    - gebrek aan concurrentie en een overheid die markten afschermd (zonnepanelen!)
    - relatief weinig ondernemers/starters
    - onbetrouwbare en inefficiente overheid / slecht belastingheffingssysteem

    Als ondernemer in zowel België als Nederland kan ik je vertellen dat het verschil in ondernemersklimaat gigantisch is.

    groet,

    Jean
    HK Pelletkachels

    soms vraag ik me af waar al dat belastinggeld, BTW, accijnsen naartoe gaat,
    angry


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 5 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van jeanhup do apr 21, 2011 9:03 pm

    Laten we niet vergeten dat België ook enkele voordelige kanten heeft t.o.v. Nederland:
    - wonen is goedkoper in België (grondprijzen en huren zijn stuk lager)
    - auto kopen en auto rijden is goedkoper
    - geen belasting op vermogen of onderhandse schenkingen

    Moet je je voorstellen wat een fantastisch land België zou zijn als ze een efficiënt overheidsapparaat zouden hebben en de belastingheffing laag maar breed gedragen zou zijn (dus niks meer in het zwart doen).
    Anonymous
    Gast
    Gast


    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 5 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van Gast do apr 21, 2011 11:07 pm

    Ik word er toch niet goed van als je dit allemaal leest

    waar gaan we naar toe.

    Wij (die geen panelen) hebben moeten betalen voor iemand die er wel heeft.
    Het wordt tijd dat de houders van de panelen ook zelf iets gaan betalen.
    Begrijp me niet verkeerd ik ben helemaal niet tegen zonnepanelen.
    Ik vind wie de winst boekt moet ook de "extra" kosten dragen.

    En dan ook nog gelezen op de website van mijn stroomleverancier ecopower
    dat zij vanaf 1/8 van 0,18 naar 0,22 € gaan per Kw. Dus dat gaat me op jaarbasis extra zo maar eventjes 360 euro kosten.

    Aan Jeanhup ! zoals ze het zo mooi zeggen in nederland. Daar zakt mijn broek van af.

    gr, en allemaal een prettig weekend,

    spartherm,
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31403
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 5 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van erwin do apr 21, 2011 11:42 pm

    spartherm schreef:
    En dan ook nog gelezen op de website van mijn stroomleverancier ecopower
    dat zij vanaf 1/8 van 0,18 naar 0,22 € gaan per Kw. Dus dat gaat me op jaarbasis extra zo maar eventjes 360 euro kosten.

    wie veel verbruikt snachts en weekend betaalt dit wel heel duur dan bij ecopower aan 0.22

    komt erbij dat ecopower geen vast recht rekent en daarom de verhoging doorrekent in de kwhprijs, bij andere leveranciers kwam er vast 72 euro per jaar bij, buiten de kwhprijs om,

    wie bij ecopower 1800kwh verbruikt betaalt juist 72 euro meer met een opslag van 4 cent, wie meer verbruikt betaalt in verhouding meer.




    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    cuypersmarc
    cuypersmarc
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 274
    Leeftijd : 60
    Registration date : 29-11-10

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 5 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van cuypersmarc vr apr 22, 2011 9:31 am

    ik heb vroeger altijd gezegd, het enige waar we nog gratis kunnen van genieten is de " ZON " maar vanaf nu betalen we ook al voor de zonneschijn.
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 5 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van ss vr apr 22, 2011 1:33 pm

    Iemand vroeg zich af waar al het belastinggeld heengaat:
    1.De gemeente met zijn verkozenen en administratie (ambetantenaren)
    2.De provincie met zijn verkozenen, kabinetten en administratie (idem)
    3.De deelregeringen met zijn verkozenen, kabinetten en administratie (idem)
    4.De federale regering en zijn verkozenen, kabinetten en administratie (idem)
    5.De verscheidene parlementen van de gewesten en hun administratie
    enz...enz... Vergelijk dat eens eventjes met onze Nederlandse vrienden...Toch geen verbazing dat het daar beter gaat??? amai
    Maar soit, toch is het hier paradijslijk goed... zot
    Groeten,
    ss duivel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 5 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van Gast vr apr 22, 2011 1:59 pm

    SS ge vergeet nog veel andere dingen!!
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 5 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van ss vr apr 22, 2011 3:04 pm

    Krusty, je moet het zo zien; een beetje boerenwijsheid;
    -Het is overal iets! Je zit regelmatig in het Oosten, veel armoe daar en zeg niet dat ze daar stralen van geluk omdat ze arm zijn he.
    En, het gras is altijd groener aan de overkant.
    Probeer het wat positiever te zien, altijd kankeren, dat gaat leiden tot een verhoging van de zuurtegraad en dat is nergens goed voor. Wat de zonnepanelen betreft, ik geef iedereen gelijk dat ze voor de subsidie alleen al deze panelen op hun dak leggen, maar daar een groen verband in zoeken, neen, voor uitleg zie eerder in dit topic.
    En voor de groene Nederlander in dit topic, ik wil die winst (zonder de subsidie van de staat) na 11 jaar nogeens zien!
    Maar soit, optimisme moet er zijn zekers???
    Groeten,
    ss
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31403
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 5 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van erwin za apr 23, 2011 2:10 am

    krusty schreef:SS ge vergeet nog veel andere dingen!!

    deze vat het heel goed samen,

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    rollen


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Péétje Brik
    Péétje Brik
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 175
    Leeftijd : 62
    Registration date : 19-01-11

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 5 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van Péétje Brik za apr 23, 2011 4:51 pm

    erwin123 schreef:
    krusty schreef:SS ge vergeet nog veel andere dingen!!

    deze vat het heel goed samen,

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    rollen

    lol! en hij heeft gotver nog gelijk ook
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 5 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van ss za apr 23, 2011 5:05 pm

    Niet teveel verzuren he jongens, 't is hier nog zo slecht niet enne, wat een lekker weertje... 'k val weer in herhaling vrees ik Wink
    grtz,
    ss duivel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 5 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van Gast za apr 23, 2011 5:18 pm

    hoi
    wij hebben het niet slecht ja ss , mijn huisje is afbetaald, en kan goed leven nu , maar wat met onze kinderen? die kunnen hun leven lang blauw betalen aan zulke praktijken van die heren en dames van brussel, en denk maar is na wat er in egypte en libie nu gebeurt er hoeft maar éné gek rond te lopen om het boeltje aan gang te zetten, en wat daar gebeurd dat kan ook hier , en wat van rossem zegt zo is het ook ,een apenland!!!

    grtjes
    Anonymous
    Gast
    Gast


    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 5 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van Gast vr apr 29, 2011 5:59 pm

    ik probeer al een paar dagen op zonnestraal forum te geraken maar krijg constant foutmeldingen
    Anonymous
    Gast
    Gast


    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 5 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van Gast vr apr 29, 2011 6:17 pm

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    Ja die ziet er gehackt uit


    Hier kunt ge ook veel info vinden

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4741
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 5 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van pedro vr apr 29, 2011 8:14 pm

    Ja,khad al zo een vermoeden dat ze gehackt was,verdorie zeg.


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31403
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 5 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van erwin vr apr 29, 2011 8:24 pm

    pedro schreef:Ja,khad al zo een vermoeden dat ze gehackt was,verdorie zeg.

    die is gehackt door de raadgevers van freya vdb computer


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

    Gesponsorde inhoud


    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 5 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do maa 28, 2024 7:24 pm