Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 22 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 22 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+49
HansH
Dan12
fdoncke
Bompa
gaspar1000
nick1
Soul
pedro
bart b
eddy1
evert.clonen
Antonius
francky
Geert
kenzo229
vinnus1
Johnny Derveaux
krusty
Fleur
Groene Ridder
Kris 42
Brahman
hermanV
grossard.rob
stef123
wvema
costerke
Toon
erwin
Keteltje
ponneke
weske32v
Pcorsa
binck
niepoort
dxnature
Annejanne
player
speedy
Uthrex
Péétje Brik
jeanhup
ss
steven
Jef
flair
cuypersmarc
Block
Philip
53 plaatsers

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze


    erwin
    Admin


    Aantal berichten : 31458
    Registration date : 15-02-10

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 19 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van erwin vr feb 05, 2016 3:07 pm

    dan is het opgelost, een omvormer van 2,5 ipv. 5kw.
    ik voelde dat er iets niet klopte. Wink

    iedere verkoper klapt natuurlijk voor zijn eigen winkel, maar neem voorlopig aan dat de netvergoeding blijft.
    zolang er geen definitieve uitspraak is in die rechtszaak is nog alles mogelijk...
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4408
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 19 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van krusty vr feb 05, 2016 3:15 pm

    Ge ziet dat een comma vergeten een groot probleem kan geven!! Opgelost dus !

    Volgend probleen.............(joke) lacher
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31458
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 19 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van erwin vr feb 05, 2016 3:24 pm

    een komma kan u flink wat geld kosten, tegenwoordig moet je voor alles opletten.
    het was niet voor niets dat de telefoon bij Johnny roodgloeiend stond van de verkopers na zich te registreren op die site.
    als de netvergoeding ooit van tafel geveegd wordt door de rechtbank verandert dat wel...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4408
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 19 Empty zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van krusty vr feb 05, 2016 3:36 pm

    Ik heb eigenlijk nog iets in petto, maar dat hangt af van de wel of niet netvergoeding .Ik zou er eigen lijk nog 12 kunnen bijleggen op de garage redelijk plat maar oost/west gericht als ik ze ergens zeer goedkoop kan kopen, maar wel aangegeven alhoewel weinig opbrengst.


    Laatst aangepast door krusty op vr feb 05, 2016 3:42 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : skreivvout)
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31458
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 19 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van erwin vr feb 05, 2016 7:03 pm

    en je hebt nu al meer panelen liggen dan je verbruikt ?
    misschien gaan ze wel ooit de opbrengst van de panelen vergelijken met het verbruik.
    en enkel een netvergoeding in rekening brengen op de overproduktie...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4408
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 19 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van krusty vr feb 05, 2016 7:54 pm

    Ik heb nog altijd goesting op een electrische auto springend
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31458
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 19 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van erwin vr feb 05, 2016 8:24 pm

    kies er maar ene uit.
    maar liefst niet teveel in de kolom van de prijs kijken...

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31458
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 19 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van erwin vr feb 05, 2016 8:40 pm

    @krusty:
    is dit niks voor u: [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    of deze: [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    misschien gaat de prijs de komende jaren nog wel zakken.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4408
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 19 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van krusty vr feb 05, 2016 8:46 pm

    Erwin uw aanbiedingen zijn een beetje buiten categorie, ik bedoel nen electriek aan de prijs van een benzine en momenteel ligt de nissan leaf 17/18000 € met de subsidie er het kortst bij momenteel , maar ik zal nog effe de kat uit de boom kijken of blijven voort dromen.

    Ik heb verdomme er nog spijt van, ik kon 2 jaar geleden een toyota prius op de kop tikken met zonnepanelen in het dak ingewerkt , wit lederen zetels enz ,enz  alles er op en aan , nog geen jaar oud 18000€  koste toen nieuw dubbel.
    Die was van iemand die daarvoor een suv had en had die weggedaan in een zotte bui om dus die toyota te kopen  maar bleek achteraf niet te voldoen aan zijn verwachtingen. Dus die toyota moest rap weg om terug een suv te kopen, want hij ging regelmatig naar de Ardennen.
    De toyota was juist binnengebracht in de garage toen ik daar was voor onderhoud van de mijnen ,maar was nog niet ingeschreven als occasie , ik zou hem dus kopen van de eigenaar. De garagist had niet veel zin om hem over te nemen ,zijn reden "Aan nen electriek verdien ik niks"  ik had dus eerste keus.Op 3 dagen was hij weg !
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31458
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 19 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van erwin vr feb 05, 2016 8:57 pm

    die toyota prius was wel iets speciaal:
    een hybride auto met benzinemotor die zijn accu's oplaad, die hoeft dus nooit aan een laadpaal.
    de zonnepanelen in het dak zorgen voor de stroom van de airco.

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4408
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 19 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van krusty vr feb 05, 2016 9:03 pm

    Dat was zo eene

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]

    En het is de fout van mijn tijgervelleken dat ik hem niet heb, te lang gewacht met haar zegen te geven duivel
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31458
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 19 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van erwin vr feb 05, 2016 9:21 pm

    ford c-max heeft ook een elektrische versie met zonnepanelen in het dak.
    de cellen van de zonnepanelen draaien mee met de zon.
    op een amerikaanse site stond een prijs vanaf 34.000$ ...

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31458
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 19 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van erwin vr feb 05, 2016 9:48 pm

    of laat uw huidige auto aanpassen door deze, dan ben je goedkoop gesteld. tof
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]


    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31458
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 19 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van erwin vr feb 05, 2016 10:53 pm

    @krusty: ongelukken zoals het uwe in 1968 (bericht 421) gebeuren jammer genoeg nog steeds !!

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4408
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 19 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van krusty vr feb 05, 2016 11:17 pm

    Er liggen zodanig veel kabels in de voetpaden en zelfs in de straat dat ze het op den duur zelf niet meer weten. En als de plannen dan nog juist waren !!!!!

    Maar we wijken af zeker....  
    Johnny Derveaux
    Johnny Derveaux
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 194
    Leeftijd : 57
    Registration date : 03-03-12

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 19 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van Johnny Derveaux di feb 09, 2016 4:47 pm

    hier ben ik nog eens met een andere offerte,

    Zonnepaneelinstallatie Ecomundi, volledig met plaatsing en Omvormer,
    totaal panelen 12 stuks panelen Eurener Full Black Type MonoCri Black aan 270Wp
    totaal vermogen, 3,24 Kwp omvormer maar er staat geen merk op, netto jaaropbrengst 3.016 Kwh
    dit is een offerte voor volledig op dag tarief te verbruiken, dus moeten we nog een andere meter laten zetten, voor enkel dagtarief.
    en komt op 4642€ nergens zie ik keuring of zo staan en geen merk omvormer, van garantie zie ik ook niets !

    2de offerte + plaatsing en gaat hier over dag en nacht tarief!
    panelen zijn hetzelfde als hierboven maar dan 8 stuks
    totaal vermogen 2,16 Kwp, netto jaaropbrengst 2.011 Kwh
    komt op 3522€ ook hier geen merk omvormer!

    dan nog een brief erbij over wat hij hier zo een beetje gesproken heeft,

    er zijn dus twee keuzes:

    1) Er wordt gekeken om enkel zoveel mogelijk het piekverbruik op te vangen. Deze hoeveelheid elektriciteit dient geproduceerd te worden in 5 dagen of anders gezegd we moeten in totaal 1955,8 kWh opwekken om de 1397kWh in piek te kunnen opvangen (dit betekent dat er ook 558,8kWh in dal zal geproduceerd worden). Deze 1955,8kWh:931kWh/kWp levert ons een vermogen van 2,1kWp op dat er nodig zou zijn. Dit komt overeen met 8 panelen van 270Wp (2,16kWp).
    2) Ofwel wordt er gekeken om alle elektriciteit te vervangen. Dan dient er wel rekening gehouden te worden dat er dient overgegaan te worden naar een enkelvoudig tarief. Dan is er een vermogen nodig van 3,23kWp (3007kWh:931). Dit komt overeen met 12 panelen van 270Wp (3,24kWp).
    Alles van vermogen dat tussen deze beide opties ligt zal minder gunstig zijn, gezien er dan dure elektriciteit gratis op het net zal geplaatst worden.

    Zoals vermeld denk ik persoonlijk dat de tweede keuze de beste is, zeker gezien jullie in de toekomst verwachten nog meer gebruik te maken van de jacuzzi. Deze schaalgrootte is tevens wat er op een esthetische manier correct op het dak kan geplaatst worden.


    piek hier is 1397Kwh, Dal hier is 1610Kwh, ja ik ben een echte ochtend mens hé, dus mijn verbruik ligt zeker hoger in de dal uren, ik kan niet langer slapen hoor! nu ja hij begon dan ook te meten en te reken om mijn panelen te leggen, om die 12 panelen te leggen ging hij de onderste rij over de dakgoot laten komen, toen ik zei je hebt toch plaats genoeg op het dak, en ik verwees naar mijn overbuur die heeft er 18 liggen ! ik zei als ik de goten eens wil uit kuisen of zo, dan keek hij eens naar de andere kant, kwam zeker niet vertrouwd over, bij mij toch, hebben de derde afgebeld en gaan bij de eerste blijven, nu je we zijn nog jong en ons verbruik ligt toch hoger in de dal uren, dus zal ik die nacht teller laten staan, en we kunnen de was dan in de week doen hé, dat komt goed, maar ik wilde het toch even melden.
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4408
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 19 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van krusty di feb 09, 2016 6:04 pm

    Nu maak je het echt moeilijk, ik kan niet meer volgen lol!

    T'is toch niet moeilijk, neem je factuur van je jaarverbruik.Hoeveel heb je verbruikt dag en nacht samen?
    Doe daar +-500 kw bij om de capaciteit van de omvormer te bepalen en om het werkelijk verbruik te evenaren en stem daar op de omvormer +10 % meer voor het verlies op te vangen en stem daarop de panelen af, het aantal panelen maakt niet eigenlijk niet zoveel uit.

    Een omvormer zonder merk ? .....wie neemt hier de garantie op zich?.....Ik zou het niet doen ! Trouwens ge moet uw installatie aangeven bij de netbeheerder met het merk, wattpiek, nummer op het identificatieplaatje.


    Goede raad......smijt uw nachttarief buiten, vraag eens aan uw netbeheerder wat het kost om de meter te vervangen rond de jaarlijkse meteropname .....ik heb de mijne hier laten veranderen 4 jaar geleden kostte rond de 320 € , anders gaat ge uw verbruik tussen 22 en 7 u op uw nachttarief draaien dat er nooit meer afgaat!!! En het is toch de bedoeling van gans uw jaarverbruik te laten opbrengen ????
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31458
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 19 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van erwin di feb 09, 2016 7:26 pm

    ik denk dat het ook beter is om over te gaan naar een enkel tarief meter.
    de huidige meter van het daltarief gaat enkel terugdraaien in het weekend en op feestdagen.
    vermoedelijk heeft degelek daar ook wel over gesproken.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    francky
    francky
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 633
    Registration date : 29-10-10

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 19 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van francky di feb 09, 2016 8:19 pm

    Zonder merk ???? is zoals een auto zonder wielen pff.
    Daar zou ik toch niet aan beginnen hoor.
    Dat nacht tarief moet buiten, anders kun je niet ten volle genieten van u installatie.
    wat gaat ge er mee doen in het weekend ? en in de dal uren .
    ik zou er toch nog een keer over nadenken.


    _________________
    Edelkamin funny 11kw
    zibro carmen 11 kw
    lava
    Phono solar 30x195 5850 wp omvormer SMA 4600A
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31458
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 19 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van erwin di feb 09, 2016 8:28 pm

    zonnepanelen over de dakgoot ?
    tot als de dakgoot eens verstopt is, of de oprit/koer onder staat bij hevige regen...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4746
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 19 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van pedro di feb 09, 2016 9:41 pm

    Hier in onze nieuwbouw ook direct ne meter gevraagd met enkelvoudig tarief. Mijn vader heeft eind vorig jaar ook zn dubbele meter laten vervangen door een enkele. Anders was het altijd een hele bedoening om die meterstanden bij te houden en te kijken wnr ie wat ging doen....

    @Johnny:niet alleen de installatie is belangerijk,even belangerijk is uwe installateur. Onze installatie is geplaatst door een installateur uit de westhoek,iemand die zn vak kent en betrouwbaar is . Doet PV installatie,zonneboilers,warmtepompen,windturbines... Heeft installatie geplaatst bij mezelf,mijn vader,mn schoonbroer,paar collegas,..... Werkt meestal met SMA en europese panalen,in mijn geval omvormer.... Moest je zn gegevens willen,dan PM je me maar. Ik wil er mn hand voor int vuur steken


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    grossard.rob
    grossard.rob
    Admin


    Man Aantal berichten : 898
    Leeftijd : 40
    Registration date : 18-04-12

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 19 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van grossard.rob di feb 09, 2016 11:01 pm

    Gewoon al overslaan die kerel, panelen over de dakgoot leggen;
    dan kan je ze ook wegnemen; heeft toch nauwelijks functie dan.
    Ga er dan maar vanuit dat al je regen die over de panelen loopt bij een storm rechtstreeks van de verdiepingen naar beneden dondert.
    Onlangs nog voorgehad met de dikke laag sneeuw, 's avonds donderde de opgehoopte sneeuw 2 verdiepingen naar beneden. Was verschieten!

    Wel een heel andere prijs tov degelek, als je dezelfde vermogens omrekent. Parallel en met micro-inverters wordt je installatie veel duurder.
    De grote hamvraag is of die (voor mij) enorme meerkost het sop de kolen waard is.
    (Ik kijk al 2 jaar de opbrengst van de zonneboiler en panelen dagelijks na)

    Als je dalverbruik veel hoger is dan piekverbruik ga je weinig voordeel uithalen.

    Probeer dit eens :
    Je neemt je kost van de stroom aan piekverbruik, reken die dan om aan de kost van het dalverbruik en tel dan de netvergoeding erbij.
    Klopt niet helemaal uiteraard want de netvergoeding valt ook onder je dalverbruik. (echter heb je wss een jaarlijkse meerkost voor je dubbele meter tov enkel)

    Als de centen er zijn, zou ik voor een enkele meter gaan en je verbruik zo geheel mogelijk te dekken.
    Ook met de netvergoeding brengt dit meer op dan je spaarboekje, waarde en epc van het huis....

    Waarom je de derde hebt afgebeld, snap ik niet zo goed. Er zit veel verschil tussen de prijzen in de offertes.
    Bij mij zelfs over dezelfde producten (zie onderschrift), probeer dat na te streven anders zie je het bos door de bomen niet meer

    (Zonneboiler en condensatieketel, 3 firma's verschil tss goedkoopste en duurste 1500€(duurste genomen, Heating Leuven)
    (Zonnepanelen >1500€; goedkoopste genomen (dgs solar baal) andere is intussen failliet (wt solar heverlee).
    Bij niet dezelfde producten
    Ramen en deuren, verschil van 4000€!! (Schuco, Profel, Kommerling, Schuco gekozen (Fabrieksgarantie!) Firma ondertussen wel failliet wegens wanbeheer)
    Garagepoort, verschil van 600€ (Goedkoopste genomen, degaragepoortexpert.be, dan Finicasa +300€ failliet, Feryn +400€, Harol +600€)



    _________________
    Mcz Aki Hydromatic 18m2
    Edilkamin Moon 11KW Te Koop
    Pellets: Verschillend onder 4€

    12 Sunpower X20 355WP Panelen & 9 Longi 375WP Panelen
    Goodwe 6.5KW Hybride + BYD HVS Thuisbatterij 10.8KW + 3Fase
    Vaillant Aurostep 300L Zonneboiler + Hr++ VCW 206 Condensatieketel.
    Duco C+ Tronic Ventilatiesysteem

    Dj-Sets (House)
    Johnny Derveaux
    Johnny Derveaux
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 194
    Leeftijd : 57
    Registration date : 03-03-12

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 19 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van Johnny Derveaux wo feb 10, 2016 6:58 am

    ja heb gisteren avond nog een mail gekregen toe ik vroeg achter de garantie,

    Beste,
    OK, schoonheidsfoutje. Standaard garantie op de omvormer is 5jr. Indien gewenst kan dit uitgebreid worden, maar dit worden minder en minder gedaan. Reden is dat de kostprijs van uitbreiding dikwijls quasi in dezelfde orde grootte ligt van nieuwe omvormers. Als je dit wenst kan ik opvragen wat de uitbreiding zou kosten. Dit staat zelfs niet meer vermeld op de standaard prijslijsten.
    Op de panelen is er 12 jaar productgarantie en 25jr vermogensgarantie.
    Ik heb van beide de datasheets in bijlage toegevoegd.
    Met vriendelijke groeten,


    we gaan zeker voor de eerste, en die heeft ook gesproken van de 2 tellers, nu ja wij zijn toch altijd thuis hé, en verbruiken wel veel op nachttarief, en gaan die meter houden, bedankt Rob, Erwin, Pedro, Krusty, en sorry als ik iemand vergeet, voor de goede raad, vrijdag Degelek om af te spreken wanneer  ze de panelen kunnen leggen, bedankt Johnny & Anja,
    PS: gewoon eens een jaar proberen, we kunnen dan nog altijd indien nodig de teller laten veranderen op volledig dagtarief, nogmaals iedereen bedankt voor de info en raad en ervaringen Enz...
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31458
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 19 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van erwin wo feb 10, 2016 12:28 pm

    voortaan isolatieverplichting voor alle woningen, vakantiehuisje of niet.
    weeral een aantal slokoppen minder...

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Johnny Derveaux
    Johnny Derveaux
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 194
    Leeftijd : 57
    Registration date : 03-03-12

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 19 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van Johnny Derveaux wo feb 10, 2016 2:42 pm

    ja ook juist gelezen, maar omdat ze niet permanent bewoond zijn hoefde dit niet,
    hier is het al lang geleden gedaan, brave burgers zeker, zelfs toen ik nog stookolie had, moesten we een groene dop hebben op de tank, en om de vijf jaar opnieuw keuren enz ....; ik heb nooit iemand gezien we waren wel 125€ armer, mijn buur deed dit niet en toch werd zijn tank gevuld, ja wetten hé.
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4746
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 19 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van pedro wo feb 10, 2016 10:30 pm

    Die mannen van Degelek zijn hier nog geweest om offerte te maken voor alarminstallatie scratch


    Laatst aangepast door pedro op do feb 11, 2016 9:51 am; in totaal 1 keer bewerkt


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena

    Gesponsorde inhoud


    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 19 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 19, 2024 7:27 am