Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 15 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 15 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+49
HansH
Dan12
fdoncke
Bompa
gaspar1000
nick1
Soul
pedro
bart b
eddy1
evert.clonen
Antonius
francky
Geert
kenzo229
vinnus1
Johnny Derveaux
krusty
Fleur
Groene Ridder
Kris 42
Brahman
hermanV
grossard.rob
stef123
wvema
costerke
Toon
erwin
Keteltje
ponneke
weske32v
Pcorsa
binck
niepoort
dxnature
Annejanne
player
speedy
Uthrex
Péétje Brik
jeanhup
ss
steven
Jef
flair
cuypersmarc
Block
Philip
53 plaatsers

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze


    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Aantal berichten : 4396
    Registration date : 19-11-11

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 20 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van krusty do feb 11, 2016 3:36 pm

    In bericht 472 heb je de verkeerde link geplaatst, misschien beter deze van de index .
    Echt geinteresseerden scrollen dan door naar het gezochte onderwerp!
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31403
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 20 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van erwin do feb 11, 2016 3:43 pm

    heb ik bewust gedaan, met die link kom je dadelijk in het aktuele topic.
    dan bovenaan klikken op het logo of forumoverzicht is een kleine moeite...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    eddy1
    eddy1
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 79
    Registration date : 17-11-13

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 20 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van eddy1 vr feb 12, 2016 8:49 am

    Misschien is het moment om onze politiekers en zeker Turtelboom eens wakker te schudden. Als zij aan de elektriciteitscentrale in Genk geen 2 miljard moet geven,kan zij wel tussen komen bij het aankopen van eventueel zonnepanelen of het goedkoper maken van het plaatsen van en terug nemen van elektriciteit op het net. Zij heeft in het totaal 2 miljard euro,dat is 80 miljard oude belgische franken. Als zij hiervan ieder die een nieuwe installatie zou willen plaatsen 1000 euro voordeel zou doen,dan zijn er 2 miljoen woningen die goedkoper aan stroom zouden kunnen voorzien, en komt men aan de doelstellingen voor 2020. Zij zou ook een gedeelte van de kostprijs voor het plaatsen van de stroom op het net kunnen over nemen. Is veel goedkoper en beter voor de burgers dan de centrale in Genk om bouwen en is het voor ieder een win-winsituatie. Ik vind het erg dat 120 mensen hun werk verliezen,maar als je voor deze 120 mensen 2 miljard moet spenderen,is dat overdreven en dat wil men precies niet inzien. Hiervoor had men Ford Genk niet moeten overhevelen naar Spanje.Ze zal bij het meer plaatsen van zonnepanelen wel moeten voorzien dat bij overkapaciteit ervan heel het netwerk niet gaat ontploffen,want als ieder het teveel op het net gaat zetten,zijn er hier ook weer risicos bij,waar men opslag voor zal moeten voorzien. Misschien ergens een groep oprichten om onze politiekers warm te maken om in deze richting eens te gaan denken?????
    grossard.rob
    grossard.rob
    Admin


    Man Aantal berichten : 898
    Leeftijd : 40
    Registration date : 18-04-12

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 20 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van grossard.rob vr feb 12, 2016 11:25 am

    Eddy, daar bestaat al een oplossing voor.
    Een backup batterij, gezien de beweging qua installaties en de verplichting bij nieuwbouw zullen de regels nog wel veranderen.

    Wanneer de slimme meters uitgerold worden en we een systeem
    krijgen van hoe meer vraag hoe duurder de stroom zal bufferen voor de zonnepaneeleigenaars een must worden.

    @Pedro, ja die komen zo ver ;-)


    _________________
    Mcz Aki Hydromatic 18m2
    Edilkamin Moon 11KW Te Koop
    Pellets: Verschillend onder 4€

    12 Sunpower X20 355WP Panelen & 9 Longi 375WP Panelen
    Goodwe 6.5KW Hybride + BYD HVS Thuisbatterij 10.8KW + 3Fase
    Vaillant Aurostep 300L Zonneboiler + Hr++ VCW 206 Condensatieketel.
    Duco C+ Tronic Ventilatiesysteem

    Dj-Sets (House)
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4741
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 20 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van pedro vr feb 12, 2016 11:34 am

    @ Rob,hier was Francis geweest en ik vond hem net ietsje teveel verkoopspraat hebben :-)


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    eddy1
    eddy1
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 79
    Registration date : 17-11-13

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 20 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van eddy1 vr feb 12, 2016 11:36 am

    Ja,Rob,
    dat is zo.
    Ik had ook zonnepanelen willen leggen en heb verschillende firmas hier gehad. Zit met een verbruik rond de 3000 kw en dat zou me rond de 6000 euro ongeveer komen voor de volledige installatie,kan een 100 of 200 euro per firma schelen. Maar gezien ik jaarlijks een bijkomende heffing van 300 euro moet betalen,zie ik af om ze te leggen,want dan kosten het mij nog vele jaren meer eer ik mijn installatie heb terug verdiend.
    Als Turtelboom nu een beetje hart heeft, verlaagd zij deze bijkomende heffing en ben ik ervan overtuigd dat er meerdere zoals ik, dan zullen beslissen om zonnepanelen te leggen, wat het milieu ten goede komt. Zij moet wel ergens met haar 2 miljard euro naar toe en laat ons nu eens mee beslissen waar zij het voor gaat gebruiken. Zij hebben makkelijk ons geld weg te geven of uit te delen. Hebben zo al een Stevaert gehad met alle gevolgen van nu met de Turteltaks.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31403
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 20 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van erwin vr feb 12, 2016 12:03 pm

    turtelboom heeft die 2 miljard euro nog nodig.
    om de boete van europa te betalen als de kolencentrale in genk niet omgebouwd wordt. Wink


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    eddy1
    eddy1
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 79
    Registration date : 17-11-13

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 20 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van eddy1 vr feb 12, 2016 12:10 pm

    Maar dat is niet waar,als zij voor die centrale voor 2020 een alternatief vind, moet zij geen boete betalen. En dat alternatief zou zonnepanelen kunnen zijn en ik hoop dat ze dan aan de particulieren denk,maar zij is een liberaal en dat is gevaarlijk. Mogelijks gaan andere bedrijven dan lopen met al de subsidies. Zou een mooie geste zijn als zij mee zou tussen komen bij de zonnepanelenaanschaf, zou ook weer voor veel werkgelegenheid zorgen.
    grossard.rob
    grossard.rob
    Admin


    Man Aantal berichten : 898
    Leeftijd : 40
    Registration date : 18-04-12

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 20 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van grossard.rob vr feb 12, 2016 1:49 pm

    Eddy, als je dat geld gebruikt voor een auto te kopen kijk je toch ook niet naar de terugverdientijd.
    Het is altijd een lange termijninvestering, als ik nu zie dat voor mijn verbruik +/-4000khw er 250€ bijkomt,
    kort mijn terugverdientijd drastisch in, ook al betaal ik die netvergoeding.
    Hoelang moet je het nu op de bank laten staan voor dezelfde opbrengst (zelfs met netvergoeding ingerekent)

    Ik had echter begrepen dat de turteltaks niet volledig op ons terugvalt, of ben ik mis....
    Want die is gekoppeld aan het verbruik en dat was vorig jaar -5kwh.
    Dus ik val onder de 100€, iemand die >5000kwh verbruikt maar zonnepanelen heeft betaald normaal 130 maar na aftrek opwek maar 100€

    Kan me vinden in dit voorstel:
    (Zonder politieke voorkeur)
    De Tijd


    _________________
    Mcz Aki Hydromatic 18m2
    Edilkamin Moon 11KW Te Koop
    Pellets: Verschillend onder 4€

    12 Sunpower X20 355WP Panelen & 9 Longi 375WP Panelen
    Goodwe 6.5KW Hybride + BYD HVS Thuisbatterij 10.8KW + 3Fase
    Vaillant Aurostep 300L Zonneboiler + Hr++ VCW 206 Condensatieketel.
    Duco C+ Tronic Ventilatiesysteem

    Dj-Sets (House)
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31403
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 20 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van erwin vr feb 12, 2016 2:43 pm

    volgens mij leest groen mee op het forum.
    wat ze daar schrijven heb ik letterlijk hier ooit eens gepost. lol!

    Dat is iets helemaal anders dan Langerlo van German Pellets.
    Dat was gewoon een veredelde stoof, waar nog eens alle warmte langs de schouw naar buiten gaat.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    eddy1
    eddy1
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 79
    Registration date : 17-11-13

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 20 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van eddy1 vr feb 12, 2016 3:08 pm

    Rob,op een manier heb je gelijk,maar als ik zie,met de kortingen af dat ik vorig jaar met btw 520 euro heb betaald aan stroom en ik vanaf dit jaar zoals iedereen die 100 euro extra moet gaan betalen,maar als ik zonnepanelen heb nogmaals tussen de 300 en 400 euro voor de stroom op en af het net te zetten,dan moet ik er toch lang over gaan doen om mijn 6000 euro te gaan terug verdienen.Als ik die 300 euro extra niet moest betalen,twijfelde ik niet dan had ik alles binnen een redelijke termijn terug verdient,maar ik ben al 60 jaar en als ik pas na 10 of 15 jaar van het voordeel kan gaan genieten,moet het voor mij niet meer,dan zit ik misschien,hopend van niet al in een rusthuis of erger nog ergens anders, en gebruik ik mijn geld liever voor het kopen nieuwe auto.
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4396
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 20 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van krusty vr feb 12, 2016 5:43 pm

    Tja als je al een zekere ouderdom hebt loont het ook de moeite niet meer...Maar er is een MAAR in mijn geval ..!!
    Ik was toen 58 huis net afbetaald en weduwnaar van 1989 , in 92 hertrouwd met veel jongere prot die mag blijven wonen zolang ze leeft wegens het wettelijk vastgesteld "vruchtgebruik" , en er is een zoon die het huis zal overnemen ten laatste bij haar overlijden mits mijn dochter uit vorig huwelijk haar part uit te betalen van het huidige huis ,die wegens reeds eigen huis voor haarkapster op ander adres, niet geinteresseerd is in een hoop stenen volgens haar eigen zeggen. De vrouw van een tweede huwelijk heeft niks in het huis , ze mag alleen gratis blijven wonen.

    Zelfs al had ik reeds 65 geweest dan was het voor mij nog interressant, omdat mijn investering in het huishouden blijft.

    De zaak ligt geheel anders als ik zinnens was geweest om bij pensioenering te verhuizen naar de Filipijnen of gewoon ergens anders gaan wonen in Belgie. Nee , huis verkopen om terug te gaan huren dat is niks voor mij, ik heb er teveel moeten voor doen en heb het trouwens alleen afbetaald !

    Voor Eddy, reken eens uit hoeveel je aan electriciteit zal betalen ZONDER zonnepanelen , neem uw laatste factuur x20 jaar , en dan rekenen we nog niet de jaarlijkse prijsstijgingen allerhande , zelfs met de netvergoeding ook voor U.

    En dan eens berekenen met de plaatsing van zonnepanelen +-6000€ ......gedurende 20 jaar 0 euro aan electriciteitsverbruik , maar met een netvergoeding naargelang de sterkte van je omvormer........je doet er verdorie nog dikke winst aan op lange termijn.

    Met een groene lening mag je het nog in je belastingen inbrengen, zeer interessant !
    Vergeet ook niet dat je spaargeld op de bank niks meer opbrengt ......(en dat zal voor verscheidene jaren zijn.)

    .



    Johnny Derveaux
    Johnny Derveaux
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 193
    Leeftijd : 57
    Registration date : 03-03-12

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 20 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van Johnny Derveaux vr feb 12, 2016 6:23 pm

    hoi Krusty, je schrijft "Met een groene lening mag je het nog in je belastingen inbrengen", zeer interessant ! is dat zo, ik dacht dat het ook niet meer kon, maar als ik dit lees ben ik nu wel benieuwd.
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4396
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 20 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van krusty vr feb 12, 2016 6:29 pm

    Tijp in google "groene lening " en ge krijgt ze allemaal !
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31403
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 20 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van erwin vr feb 12, 2016 6:56 pm

    groene leningen afgesloten na 1/1/2012 kunnen niet meer ingebracht worden in de belastingen.
    het enige waar je momenteel nog iets van terugkrijgt is dakisolatie.
    alles waar jan modaal enig voordeel uit kan halen wordt na een tijdje afgeschaft, dat is belgië...

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Johnny Derveaux
    Johnny Derveaux
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 193
    Leeftijd : 57
    Registration date : 03-03-12

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 20 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van Johnny Derveaux za feb 13, 2016 2:09 pm

    bedankt Erwin
    Johnny Derveaux
    Johnny Derveaux
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 193
    Leeftijd : 57
    Registration date : 03-03-12

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 20 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van Johnny Derveaux ma feb 15, 2016 7:37 pm

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4396
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 20 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van krusty ma feb 15, 2016 8:14 pm

    Deze affaire staat hier al uitvoerig beschreven
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]


    En hier nog eene.... lol! [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31403
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 20 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van erwin ma feb 15, 2016 8:34 pm

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    dat ze iedere gedupeerde hem 1 stevige draai rond zijn oren laten geven.
    je zou voor minder als iemand duizenden euros uit uw zakken steelt.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4396
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 20 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van krusty ma feb 15, 2016 9:47 pm

    Amaai seg, er lopen nogal wat straffe kadees op die aardbol!!!!
    Efkes aandachtig lezen .

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31403
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 20 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van erwin ma feb 15, 2016 9:50 pm

    hetzelfde hier: [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    die verdient geen oorveeg maar een goed pak slaag!
    de meeste gedupeerden gaan volgens mij hun geld toch nooit terugzien.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4396
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 20 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van krusty ma feb 15, 2016 10:26 pm

    Die ging met dat geld gaan p***** in Thailand ! duivel
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31403
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 20 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van erwin ma feb 15, 2016 10:27 pm

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.] tof


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31403
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 20 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van erwin ma feb 15, 2016 10:35 pm

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    bij hem thuis geen zonnepanelen op het dak. wat?


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31403
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 20 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van erwin ma feb 15, 2016 11:08 pm

    en waar hij ze dan wel ging plaatsen trok het op geen orgel...

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4396
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 20 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van krusty di maa 15, 2016 11:43 pm

    Ja , als je geen rokje aan hebt of ze kunnen je kop niet zien op de gemeente dan heb je het vlaggen!

    De rijdende rechter van vandaag op NPO 1
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    Gesponsorde inhoud


    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 20 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr maa 29, 2024 5:48 am