Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 17 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 16 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+49
HansH
Dan12
fdoncke
Bompa
gaspar1000
nick1
Soul
pedro
bart b
eddy1
evert.clonen
Antonius
francky
Geert
kenzo229
vinnus1
Johnny Derveaux
krusty
Fleur
Groene Ridder
Kris 42
Brahman
hermanV
grossard.rob
stef123
wvema
costerke
Toon
erwin
Keteltje
ponneke
weske32v
Pcorsa
binck
niepoort
dxnature
Annejanne
player
speedy
Uthrex
Péétje Brik
jeanhup
ss
steven
Jef
flair
cuypersmarc
Block
Philip
53 plaatsers

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze


    Gast
    Gast


    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 3 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van Gast wo maa 16, 2011 5:23 pm

    Ja sorry hé Erwin maar ik zat geconcentreerd bezig op zonnepanelen, dat was de topic. Het gaat soms met sprongen vooruit en dus zaten jullie al aan de mazoutbrander te denken !!!
    cuypersmarc
    cuypersmarc
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 274
    Leeftijd : 60
    Registration date : 29-11-10

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 3 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van cuypersmarc do maa 17, 2011 9:11 am

    krusty schreef:Ja ...nu komt de aap uit de mouw....3 jaar geleden aangekocht !! Het zal niks worden !! TE LAAT!!
    aap ?? er is helemaal geen aap ze hebben haar gewoon verkeerde info gegeven, en ik ga proberen dat recht te trekken nu.
    ik heb van nog personen gehoord dat dit niet mogelijk was omdat haar inkomen te laag was. maar wat ik hier nu lees ga ik het proberen recht te trekken
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31403
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 3 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van erwin do maa 17, 2011 10:48 am

    cuypersmarc schreef:
    krusty schreef:Ja ...nu komt de aap uit de mouw....3 jaar geleden aangekocht !! Het zal niks worden !! TE LAAT!!
    aap ?? er is helemaal geen aap ze hebben haar gewoon verkeerde info gegeven, en ik ga proberen dat recht te trekken nu.
    ik heb van nog personen gehoord dat dit niet mogelijk was omdat haar inkomen te laag was. maar wat ik hier nu lees ga ik het proberen recht te trekken

    als ze toen bij belastingen die verkeerde info gaven zou ik daar nu eens op tafel gaan klop


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4741
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 3 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van pedro do maa 17, 2011 11:01 am

    Ik vrees da ge op uw kin ga mogen kloppen,hoe spijtig dat het ook is!


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 3 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van Gast do maa 17, 2011 11:33 am

    Het is altijd goed op meerdere plaatsen dezelfde vraag te stellen .

    Heeft de installateur of verkoper daarvan nooit iets gezegd , trouwens hij moet een attest geven waaruit blijkt dat de nieuwe ketel beantwoord aan de normen EN ter vervanging van een oude ketel is. Samen met de factuur van aankoop moet u deze 3 jaar ter beschikking houden van de belastingsdienst.Maar mag ook bijgevoegd worden.

    Best van al is een copie nemen en deze bij de belastingsaangifte (eventueel)voegen.
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4741
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 3 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van pedro do maa 17, 2011 11:49 am

    Ah,tis just,was ffkes vergeten dat onze krusty daar de man voor is,voor belastingszaken en zo....:-)


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    cuypersmarc
    cuypersmarc
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 274
    Leeftijd : 60
    Registration date : 29-11-10

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 3 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van cuypersmarc do maa 17, 2011 12:21 pm

    krusty schreef:Het is altijd goed op meerdere plaatsen dezelfde vraag te stellen .

    Heeft de installateur of verkoper daarvan nooit iets gezegd , trouwens hij moet een attest geven waaruit blijkt dat de nieuwe ketel beantwoord aan de normen EN ter vervanging van een oude ketel is. Samen met de factuur van aankoop moet u deze 3 jaar ter beschikking houden van de belastingsdienst.Maar mag ook bijgevoegd worden.

    Best van al is een copie nemen en deze bij de belastingsaangifte (eventueel)voegen.
    papieren van de installateur waren/zijn perfect ingevuld.
    enkel krijgt mijn moeder naar eigen zeggen geen belastingsformulier meer omdat zij naar het schijnt onder het minimum inkomen zit. ieder jaar krijgt zij een briefje van de belastingen met daarop 0 euro. dus ik 3jaar geleden contact opgenomen met de belastingen, en daar de uitleg gekregen als zij geen belastingsformulier meer krijgt, kan zij ook niets inbrengen ? en ik heb het daarbij gelaten
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31403
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 3 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van erwin do maa 17, 2011 12:47 pm

    installateur een nieuwe factuur laten maken op datum 2010 is misschien de makkelijkste oplossing
    Anonymous
    Gast
    Gast


    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 3 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van Gast do maa 17, 2011 12:52 pm

    Dat behoort eventueel tot de mogelijkheid !!Vragen is vrij en......staat erbij!!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 3 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van Gast do maa 17, 2011 1:39 pm

    Inderdaad,

    vroeger was dit geen belastingskrediet maar een belastingsvoordeel!
    Als je toen geen belasstingen betaalde kon je dus ook niks terugkrijgen..
    Ik denk dat dit vanaf vorig jaar voor een aantal werken is aangepast..

    grtz
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31403
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 3 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van erwin do maa 17, 2011 2:54 pm

    woetyke schreef:Inderdaad,

    vroeger was dit geen belastingskrediet maar een belastingsvoordeel!
    Als je toen geen belasstingen betaalde kon je dus ook niks terugkrijgen..
    Ik denk dat dit vanaf vorig jaar voor een aantal werken is aangepast..

    grtz

    dan staat de enigste oplossing in bericht 59 study


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31403
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 3 Empty zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van erwin di apr 19, 2011 12:19 am



    Politiek inzake zonnepanelen gaat op de schop

    "We hebben iedereen in de richting van zonnepanelen geduwd, maar dat is niet de juiste keuze", aldus Vlaams minister van Energie Freya Van den Bossche. Ze wil het hele beleid hertekenen, niet alleen de subsidies. De kostprijs voor de overheid en voor de gezinnen die de subsidies nu moeten ophoesten, is volgens Van den Bossche "niet verantwoord".

    Inzake hernieuwbare energie is zonne-energie momenteel het duurst van allemaal. De politiek van de voorbije jaren - en dus van Van den Bossches voorgangers - gaat als het van haar afhangt op de schop.
    "Je huis isoleren blijft nog altijd de belangrijkste investering. En als je dan toch zonnepanelen legt, gebruik je ze beter om water te verwarmen dan om stroom op te wekken. Maar de overheid heeft iedereen massaal naar de minder rendabele opties geduwd", aldus Van de Bossche in een krant van de Corelio-groep.

    Vooral de kostprijs van grote parken met zonnepanelen bij bedrijven is volgens de minister niet te verantwoorden. voor bedrijven zijn windmolens een veel beter alternatief.

    De doorrekening van de subsidiekosten door netbeheerder Eandis is volgens de minister niet aanvaardbaar. Eandis verhoogt de prijzen in de ene regio veel meer dan in de andere en verrekent het verschil pas over een jaar. "Wie de gegevens heeft om een prijsverhoging te berekenen, heeft ook de gegevens om die fair te verdelen", redeneert de minister.




    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Jef
    Jef
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 618
    Leeftijd : 66
    Registration date : 31-10-08

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 3 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van Jef di apr 19, 2011 12:54 am

    Hoe meer ik dat mens hoor bleieren hoe meer anti freya ik word.
    Dat mens draait voortdurend haar kazak mee met de wind.
    Eerst is het de oplossing en dat was ook zo tot de grote er van mee profiteerden en toen werd het ineens onbetaalbaar.
    Ik noem zoiets gewoon wanbeleid maar ja heb je hier in Belgie ook ooit iets anders gezien.
    Dat ze nog een paar ministers meer benoemen we hebben er toch al de meeste van Europa kwassie aantal inwoners.
    BTW ik stel me kandidaat.


    _________________
    Iris plus Speksteen


    26 zonnepanelen Suntech 205Wp = 5330Wp
    1 Omvormer SMA 5000TL-20
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31403
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 3 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van erwin di apr 19, 2011 1:29 am

    jef, freya heeft op haren duvel gekregen waarschijnlijk;
    die weet gewoon nie hoe ze da recht moet gaan trekken,

    binnenkort krijg je subsidie als je de zonnepanelen afkoppelt van het net en er warm water mee maakt,
    klop


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 3 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van Gast di apr 19, 2011 8:07 am

    In een ander topic over de zonnepanelen kun je mijn mening lezen over de familie vandenbossche ( vrijwillig zonder hoofdletter en aaneen geschreven uit minachting)
    Haar vader was reeds een nietsnut in de jaren '80.......dus het is erfbaar, het zit in de familie.
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4741
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 3 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van pedro di apr 19, 2011 9:12 am

    Typisch voor Belgie zekers!!!??Ze steken iets in gang , moedigen de mensen aan en geven premies en opeens beseffen ze dat ze iuets te geweldig geweest zijn en gaan ze de hele boel belazeren!!


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 3 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van steven di apr 19, 2011 10:21 am

    ze hadden er beter een quota ingestoken voor de subsidies. dan kon het niet onbetaalbaar worden


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 3 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van ss di apr 19, 2011 10:40 am

    krusty schreef:In een ander topic over de zonnepanelen kun je mijn mening lezen over de familie vandenbossche ( vrijwillig zonder hoofdletter en aaneen geschreven uit minachting)
    Haar vader was reeds een nietsnut in de jaren '80.......dus het is erfbaar, het zit in de familie.

    Ik heb op het ander topic al uitgelegd dat zonnepanelen inderdaad de verkeerde keuze zijn en waarom, Krusty ik begrijp niet waarom je altijd moet beginnen schelden!? slecht Vandenbossche is politica en weet geen barst van energie, ze gaat voort op raadgevers die bljkbaar de verkeerde raad geven. Incompetente politici zijn voor alle tijden, ze omschrijven als nietsnutten is een brug tever. Zoals ik reeds in het ander topic beweerde, zonnecellen zonder GSC's zijn NOOIT rendabel... Of ze moeten "spotgoeiekoop" worden...
    En het is maar logisch dat de mensen die stroom leveren aan het net en dus de bekabeling als transport gebruiken, daarvoor gaan betalen! Schandalig en /of dom dat de politici dit niet voorzien hebben. Maar ook een beetje naïef van de mensen die zonnepanelen plaatsten!?
    Groeten,
    ss duivel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 3 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van Gast di apr 19, 2011 11:17 am

    Logisch ...logische....wat is hier nog allemaal logisch ?????

    Remember ,onderandere de roetfilter voor diesels die achteraf niet blijkt te werken....en er is nog meer !!

    De EU , nog zo een lachertje, open grenzen = alle dagen opendeurdag, het lijkt hier wel een duivenkot!!
    Iedereen loopt hier binnen en buiten, komt hier van alles uitspoken,en van alles profiteren zonder dat ze ooit een bal hebben bijgedragen , en ooit een bal zullen bijdragen en dat zal meer kosten dan 72 € per jaar .
    En daar hoor ik hier nooit een woord over zagen!!!!!

    Maar ja , een bevolking verdient maar de politiekers ...waar ze voor gekozen heeft !!

    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 3 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van ss di apr 19, 2011 12:49 pm

    krusty schreef:Logisch ...logische....wat is hier nog allemaal logisch ?????

    Remember ,onderandere de roetfilter voor diesels die achteraf niet blijkt te werken....en er is nog meer !!


    Maar ja , een bevolking verdient maar de politiekers ...waar ze voor gekozen heeft !!


    Allemaal heel juist, maar we leven in een democratisch land, geen mens die je gaat tegenhouden als jij beslist om er iets aan te doen en toetreden tot de politieke kaste, kritiek op alles en dan spreek ik nog niet over de verzuring die eraf druipt, niets of niemand belet je om in de politiek te gaan he Krusty. Wees toch eens redelijk! Er is teveel regelgeving, daar ben ik mee akkoord en de politiek slaat de laatste jaren de bal nogal mis, daar zit ook voor een groot deel de media tussen en de politiekers willen alsmaar scoren, meestal zonder nadenken! Ze willen ook jongere politici d.w.z. 0,0 ervaring en dat wreekt zich.
    Dat o.a. de zonnepanelenpolitiek van de SPa en de groenen een rood staartje ging krijgen, dat vertelde ik jullie al bijna twee jaar geleden al, maar toen luisterde niemand...
    Groeten,

    ss duivel
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31403
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 3 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van erwin di apr 19, 2011 7:02 pm

    ss schreef: niets of niemand belet je om in de politiek te gaan he Krusty.
    ss duivel

    Krusty minister van energie cheers

    maak dan maar goed reclame voor pelletkachels, hoe milieuvriendelijk ze zijn, hopelijk dikke subsidies voor wie een kachel plaatst,

    plus invoering van GPC's, groene pellet certificaten,
    uitgereikt per verstookte kg pellets,
    inruilbaar bij aankoop pellets tof


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 3 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van Gast di apr 19, 2011 7:45 pm

    hallo
    heb nog nooit iets gratis gekregen van de staat , en wat die premies betreft voor de zonnepanelen die komen ze vroeg of laat toch terug halen, en ss wat de minister postjes betreft daar kom je niet binnen dan mag je nog de hoogste diplomas hebben wat er zijn ,het zijn toch allemaal de kinderen van de vorige ministers die het nu voor het zeggen hebben , allemaal in pot nat , en ze zijn allemaal nog groen achter de oren , en maar wind maken met onze centen , en ze mogen nog van alles uitspoken
    laurent----- zonder toestemming naar congo van onze centen
    vangeluwe---- kinderen misbruikt
    koekelberg--- snoepreisje van meer dan 100000 euro naar een aziatisch land
    bank direktie---- dikke bonussen
    en vul het lijstje maar zelf aan , want kan er nog een aantl op bij zetten , en allemaal worden ze een hand boven hun hoofd gehouden , jij of ik moet dat maar is proberen dan zullen de gevolgen niet mals zijn

    grtjes
    flair
    flair
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 225
    Registration date : 12-03-11

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 3 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van flair di apr 19, 2011 8:04 pm


    En het is maar logisch dat de mensen die stroom leveren aan het net en dus de bekabeling als transport gebruiken, daarvoor gaan betalen! Schandalig en /of dom dat de politici dit niet voorzien hebben. Maar ook een beetje naïef van de mensen die zonnepanelen plaatsten!?
    Groeten,
    ss duivel [/quote]


    Zéér juist ss iedereen moet betalen voor de bekabeling die ze gebruiken evenredig aan het gebruik , zowel ontvangen als terugsturen.
    flair
    flair
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 225
    Registration date : 12-03-11

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 3 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van flair di apr 19, 2011 8:05 pm

    pedro schreef:Typisch voor Belgie zekers!!!??Ze steken iets in gang , moedigen de mensen aan en geven premies en opeens beseffen ze dat ze iuets te geweldig geweest zijn en gaan ze de hele boel belazeren!!

    Hoe gaan ze de boel dan precies belazeren, ze trekken alleen maar recht wat scheef is.Door eigen onkunde weliswaar maar soit.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 3 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van Gast di apr 19, 2011 9:14 pm

    Sommige rijden hier met hoge snelheid de bocht uit, en al heb ik zonnepanelen en kon ik verwachten dat de snel gemaakte winst niet kon blijven duren, dan is het nu toch wat gortig !
    Er is geen enkele leverancier die moet betalen om stroom op het net te zetten, dat doet de eindgebruiker door betaling aan Eandis (of een andere netbeheerder) via de factuur van zijn leverancier. Waarom moet IK (particulier) dan gaan betalen daarvoor ? En waarom in de vorm van een heffing die NIET naar de netbeheerders zou gaan maar rechtstreeks in de zakken van de Vlaamse regering ?
    Wie komt er nu eigenlijk geld tekort, Netbeheerder of Chris Peeters ( Freya ???) ?
    Bovendien Erwin, het heeft helemaal niks te maken met GSC's ofte certificaten want die blijven hun volledige waarde behouden.
    Geen ramp hoor want op de 4 jaar dat die panelen er liggen zijn ze voor 50% afgeschreven MAAR het zou op een eerlijker manier kunnen gebeuren. Er zijn op de beurs ook van die gouden periodes maar af en toe zwarte ... centen investeren houdt risico's in ! Met een spaarboekje maak je die banken weer rijk, ze lenen jullie geld aan Portugal tegen 20% > moet er geen zand zijn ?
    flair
    flair
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 225
    Registration date : 12-03-11

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 3 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van flair di apr 19, 2011 9:19 pm

    hobbymachine schreef:Sommige rijden hier met hoge snelheid de bocht uit, en al heb ik zonnepanelen en kon ik verwachten dat de snel gemaakte winst niet kon blijven duren, dan is het nu toch wat gortig !
    Er is geen enkele leverancier die moet betalen om stroom op het net te zetten, dat doet de eindgebruiker door betaling aan Eandis (of een andere netbeheerder) via de factuur van zijn leverancier. Waarom moet IK (particulier) dan gaan betalen daarvoor ? En waarom in de vorm van een heffing die NIET naar de netbeheerders zou gaan maar rechtstreeks in de zakken van de Vlaamse regering ?
    Wie komt er nu eigenlijk geld tekort, Netbeheerder of Chris Peeters ( Freya ???) ?
    Bovendien Erwin, het heeft helemaal niks te maken met GSC's ofte certificaten want die blijven hun volledige waarde behouden.
    Geen ramp hoor want op de 4 jaar dat die panelen er liggen zijn ze voor 50% afgeschreven MAAR het zou op een eerlijker manier kunnen gebeuren. Er zijn op de beurs ook van die gouden periodes maar af en toe zwarte ... centen investeren houdt risico's in ! Met een spaarboekje maak je die banken weer rijk, ze lenen jullie geld aan Portugal tegen 20% > moet er geen zand zijn ?


    jij bent dan ook geen leverancier hobby, maar een particulier en die moeten dus wel betalen voor het gebruik van de bestaande infrastructuur.Dus als jij stroom terugstuurt zou jij moeten betalen voor de hoeveelheid die je terugstuurt net zoals wij betalen voor de hoeveelheid die bij ons geleverd wordt.

    Gesponsorde inhoud


    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 3 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr maa 29, 2024 1:13 am