Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 24 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 23 gasten

Omerta


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma 21 nov - 20:52.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    Pelletkachel 13 kw jaaroverzicht verbruik+plaatsing.

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pelletkachel 13 kw jaaroverzicht verbruik+plaatsing. Empty Pelletkachel 13 kw jaaroverzicht verbruik+plaatsing.

    Bericht van Gast za 4 jun - 9:55

    Hallo,ziehier enkele cijfers over mijn pelletkachel.
    Merk:Prisma uit italie.2880 euro en 1400 euro installatiekosten,waaronder inox afvoerpijp van ongeveer 5m lengte in mijn schouw.

    Onderhoud:120 euro elke winter. Daarbij wordt de schouw gereinigd en de kachel volledig gedemonteerd. Ong 1 a 1,25 uur werk. De onderhoudsman werkt zeer netjes.

    Inhoud pelletreservoir van de kachel:50 liter.

    Temperatuur in huis:rond de 21 graden,zelden eronder. Wordt 's nachts afgelegd,maar bij extreme koude,wordt de kachel niet uitgezet,maar werkt op het minimum. Kan hier zeer koud zijn,regelmatig -8° tot-12°.

    Alleenstaand nieuwbouwhuis met dubbel glas en zeer goed geisoleerd. Oppervlakte woonruimte:150m². Hoogte in woonkamer:2,40m,dus totaal ong 350m³.

    Kachel eerste maal ontstoken op 29 sept gedurende 2 uren.Gewerkt tot eind april.
    1300kg pellets gestookt. Prijs:3,75 euro per 15 kg.

    Is enige en hoofdverwarming in ons huis. Kachel staat centraal beneden in de living. Moet de deuren boven van de kamers soms dichthouden,omdat het te warm is op de kamers,wat ik niet leuk vind,om te slapen. Kachel is iets te krachtig,volgens de berekeningen,maar heeft als volgende voordeel:hij weegt 200kg:dus dik staal en houdt de warmte goed vast en ventilator draait bijna altijd op laagste toeren tal:dus geen geluid.Heb zelf een zonneboiler (300l)geplaatst:een aanrader!6-10h zon/dag.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31403
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Pelletkachel 13 kw jaaroverzicht verbruik+plaatsing. Empty Re: Pelletkachel 13 kw jaaroverzicht verbruik+plaatsing.

    Bericht van erwin za 4 jun - 20:43

    marc dat is heel zuinig gestookt, +- 200 dagen met 1300 kg dat is nog geen halve zak per dag tof


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pelletkachel 13 kw jaaroverzicht verbruik+plaatsing. Empty Re: Pelletkachel 13 kw jaaroverzicht verbruik+plaatsing.

    Bericht van Gast wo 8 jun - 17:14

    Dat is inderdaad zeer zuinig, maar ik kan me toch niet voorstellen dat met zo'n laag verbruik de kachel een ganse dag is ingeschakeld.



    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Pelletkachel 13 kw jaaroverzicht verbruik+plaatsing. Empty Re: Pelletkachel 13 kw jaaroverzicht verbruik+plaatsing.

    Bericht van steven wo 8 jun - 18:09

    als je overdag gaat werken, laat thuis komt en weer vroeg op moet, dan is dit niet abnormaal.

    een werkende mens hé!


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pelletkachel 13 kw jaaroverzicht verbruik+plaatsing. Empty Re: Pelletkachel 13 kw jaaroverzicht verbruik+plaatsing.

    Bericht van Gast wo 8 jun - 21:00

    Steven schreef:als je overdag gaat werken, laat thuis komt en weer vroeg op moet, dan is dit niet abnormaal.

    een werkende mens hé!

    dank u
    avatar
    atlasgust
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 100
    Leeftijd : 80
    Registration date : 01-01-09

    Pelletkachel 13 kw jaaroverzicht verbruik+plaatsing. Empty Re: Pelletkachel 13 kw jaaroverzicht verbruik+plaatsing.

    Bericht van atlasgust wo 8 jun - 21:09

    Gelukkig dat er nog mensen zijn die gaan werken voor...........ons pensioen , vielen dank.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pelletkachel 13 kw jaaroverzicht verbruik+plaatsing. Empty Re: Pelletkachel 13 kw jaaroverzicht verbruik+plaatsing.

    Bericht van Gast do 9 jun - 20:44

    cantodea schreef:
    Steven schreef:als je overdag gaat werken, laat thuis komt en weer vroeg op moet, dan is dit niet abnormaal.

    een werkende mens hé!

    dank u

    Ben ook een werkende mens hoor, maar ik werk 's nachts en ben aldus overdag thuis, vandaar..

    Gesponsorde inhoud


    Pelletkachel 13 kw jaaroverzicht verbruik+plaatsing. Empty Re: Pelletkachel 13 kw jaaroverzicht verbruik+plaatsing.

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do 28 maa - 20:26