Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 16 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 15 gasten

dumo


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


    Afstand rookafvoer kachel en muur

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Afstand rookafvoer kachel en muur Empty Afstand rookafvoer kachel en muur

    Bericht van Gast do aug 11, 2011 11:58 am

    Welke afstand moet ik handhaven tussen de enkelwandige stalen rookafvoer van m'n kachel en de muur (die behangen zal worden) om zeker te zijn dat ik geen brandgevaar / vuile muur / etc zal hebben?

    alvast bedankt
    David
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    Afstand rookafvoer kachel en muur Empty Re: Afstand rookafvoer kachel en muur

    Bericht van jeanhup do aug 11, 2011 1:18 pm

    2 cm is al genoeg. Die pijp zal nooit warmer worden dan ca. 220 graden (ervan uitgaande dat je een pelletkachel hebt die zichzelf uitschakelt als deze te warm wordt - zover ik weet hebben alle moderne pelletkachels dat en deze maximale temperatuur is meestal 220-240 graden). Brandgevaar zal er dus ook niet zijn al plaats je de pijp tegen het behang. Die paar cm afstand zijn om te voorkomen dat je behang eventueel verkleurt door extreme uitdroging als deze er te kort op zit.

    groet,

    Jean
    Importeur van Pasian en Adler pelletkachels
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Afstand rookafvoer kachel en muur Empty Re: Afstand rookafvoer kachel en muur

    Bericht van Gast do aug 11, 2011 1:24 pm

    Jean,

    dankjewel voor deze snelle reactie.

    mvg
    David.

    Gesponsorde inhoud


    Afstand rookafvoer kachel en muur Empty Re: Afstand rookafvoer kachel en muur

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 19, 2024 3:19 pm