Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 16 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 16 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


4 plaatsers

    ruitje proper maken

    Anonymous
    Gast
    Gast


    ruitje proper maken Empty ruitje proper maken

    Bericht van Gast wo aug 31, 2011 8:22 am

    hallo, ik vraag me af hoe jullie de ruitjes van jullie kachel proper maken, mijn installateur vertelde me dat ik dat best met fijn staalwol zou doen, maar dat vind toch een beetje gevaarlijk in verband met krassen !!

    ik ben dus benieuwd naar de manier waarop jullie dit doen !!!!

    grt bart !
    Annejanne
    Annejanne
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Vrouw Aantal berichten : 1387
    Registration date : 05-07-09

    ruitje proper maken Empty Re: ruitje proper maken

    Bericht van Annejanne wo aug 31, 2011 8:37 am

    Het beste en goedkoopste middel: neem een stukje keukenrol, maak het een beetje vochtig, dep het vervolgens in de asse en wrijf hiermee je venster schoon! Verrassend en goedkoop middel dat heel goed werkt!


    _________________
    Edilkamin Iris Plus speksteen
    Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
    francky
    francky
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 633
    Registration date : 29-10-10

    ruitje proper maken Empty Re: ruitje proper maken

    Bericht van francky wo aug 31, 2011 8:44 am

    vannesbart( schreef:hallo, ik vraag me af hoe jullie de ruitjes van jullie kachel proper maken, mijn installateur vertelde me dat ik dat best met fijn staalwol zou doen, maar dat vind toch een beetje gevaarlijk in verband met krassen !!

    ik ben dus benieuwd naar de manier waarop jullie dit doen !!!!

    grt bart !

    Er staan hier veel tips op het forum ,zoek maar eens cheers
    ik kuis men kachel met een spuitbus van HG kachelruitjes reiniger kost 7 euro overal te krijgen.
    Staalwol zou ik niet gebruiken niet goed


    _________________
    Edelkamin funny 11kw
    zibro carmen 11 kw
    lava
    Phono solar 30x195 5850 wp omvormer SMA 4600A
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31459
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    ruitje proper maken Empty Re: ruitje proper maken

    Bericht van erwin wo aug 31, 2011 10:38 am

    ik doe het met vochtig keukenpapier en om de 14dagen zoals annejanne even in de asse duwen, de asse schuurt uw ruit kraakproper zonder krassen


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ruitje proper maken Empty Re: ruitje proper maken

    Bericht van Gast wo aug 31, 2011 11:46 am

    Ik heb al van alles geprobeerd, gewoon vochtig keukenrol, soort staalwol sponsje (zonder krassen) en keukenrol met azijn, allemaal evengoed resultaat.

    Groetjes
    Kristel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ruitje proper maken Empty Re: ruitje proper maken

    Bericht van Gast wo aug 31, 2011 11:51 am

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    Daar staan nog wel meer tips in, maar ook ik zweer ij de keukenrol/wc papier nat maken en in de asse dopen. Dit werkt altijd ook bij sterk vervuilde ruiten. Daar willen de commerciele middelen nogal eens afhaken. Zowieso gaan spuitsels en smeersels in hoeken zitten waar het nooit meer uitkomt en smerige "artefacten" kan nalaten. bij een vochtig stuk keuken rol (paar keer dubbelvouwen) met as heb je dat weer niet. Dit is echt de gouden tip naar mijn idee.
    francky
    francky
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 633
    Registration date : 29-10-10

    ruitje proper maken Empty Re: ruitje proper maken

    Bericht van francky wo aug 31, 2011 1:51 pm

    erwin123 schreef:ik doe het met vochtig keukenpapier en om de 14dagen zoals annejanne even in de asse duwen, de asse schuurt uw ruit kraakproper zonder krassen

    Elke 14 Dagen ???? amaai dat moet nogal een kachel zijn , Erwin dat je hebt !!!!
    Het kan wel zijn zoals ss zegt met keuken papier ? heb het nog nooit geprobeert, Maar denk al aan het stof als ge dat papier in de aslade doet ??? als ge het raam al open doet komt er al wat uit.
    Alee elk zin ding.

    Anonymous
    Gast
    Gast


    ruitje proper maken Empty Re: ruitje proper maken

    Bericht van Gast wo aug 31, 2011 3:12 pm

    Je moet ook niet met een aambeeld het keukenpapiertje in uw aslade donderen he rollen

    Voorzichtigheid kom je een heel eind mee, en uw ramen sluiten misschien Smile

    Ikzelf heb de "schoonmaakmiddelen" die ervoor gemaakt zijn als slecht beschouwd, vaak zitten ze in triggersprayers, en dan komt die rommel overal! Kost ook een vermogen aan "speciale" doekjes steeds. Ik heb zowieso een hekel aan schoonmaakmiddelen in triggersprayers, je spuit het op t oppervlak wat schoonmoet en ondertsussen komt die nevel echt overal waar je het niet hebben wilt...ook in de electronica met een beetje pech. en goed voor de longen is het ook niet. Een uurtje of twee met bv Muscle sprayen in de keuken is goed voor een dikke keel ontsteking heb ik ooit aan den lijve mogen ondervinden.

    Toch ieder zijn ding natuurlijk, maar deel graag wat ik ermee ervaren heb. Ik zou ook zeker geen Muscle op je kachel spuiten....kan geen enkele lak goed tegen, Dasti is ook een dikke no-no. Ooit eens velgen van een motor mee afgedaan en ze waren meteen dof!
    francky
    francky
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 633
    Registration date : 29-10-10

    ruitje proper maken Empty Re: ruitje proper maken

    Bericht van francky wo aug 31, 2011 5:45 pm

    pallette schreef:Je moet ook niet met een aambeeld het keukenpapiertje in uw aslade donderen he rollen

    Voorzichtigheid kom je een heel eind mee, en uw ramen sluiten misschien Smile

    Ikzelf heb de "schoonmaakmiddelen" die ervoor gemaakt zijn als slecht beschouwd, vaak zitten ze in triggersprayers, en dan komt die rommel overal! Kost ook een vermogen aan "speciale" doekjes steeds. Ik heb zowieso een hekel aan schoonmaakmiddelen in triggersprayers, je spuit het op t oppervlak wat schoonmoet en ondertsussen komt die nevel echt overal waar je het niet hebben wilt...ook in de electronica met een beetje pech. en goed voor de longen is het ook niet. Een uurtje of twee met bv Muscle sprayen in de keuken is goed voor een dikke keel ontsteking heb ik ooit aan den lijve mogen ondervinden.

    Toch ieder zijn ding natuurlijk, maar deel graag wat ik ermee ervaren heb. Ik zou ook zeker geen Muscle op je kachel spuiten....kan geen enkele lak goed tegen, Dasti is ook een dikke no-no. Ooit eens velgen van een motor mee afgedaan en ze waren meteen dof!

    Ge moet ook niet spuiten zoals een waterlans HE rollen
    Alee we zijn weer vertroken blijven lachen rollen
    En die velgen van een cbr 900 van jaren 90 ??? de verf was niet zoals ... rollen
    grt
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ruitje proper maken Empty Re: ruitje proper maken

    Bericht van Gast do sep 01, 2011 6:54 am

    Een dot staalwol 0.00 of 0.01 mag geen probleem vormen. Werkt zeer efficient,snel en proper! Het geharde glas ve ruitje is zovele malen harder dan die staalwol. Heb dit jarenlang toegepast bij mijn houtkachel. Nooit een krasje.

    De staalwol heb ik; de pelletkachel nog niet.... Crying or Very sad
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ruitje proper maken Empty Re: ruitje proper maken

    Bericht van Gast do sep 01, 2011 8:34 am

    En die velgen van een cbr 900 van jaren 90 ??? de verf was niet zoals ...

    Nee, van mn XJ was dat.....die van mn CBR echter is idd ook niet de beste lak.....echter zijn die meestal dof van de remstof Wink En mn lakse poetsgedrag helpt daar ook niet echt aan mee hehe.

    ontopic:
    Een dot staalwol 0.00 of 0.01 mag geen probleem vormen. Werkt zeer efficient,snel en proper! Het geharde glas ve ruitje is zovele malen harder dan die staalwol. Heb dit jarenlang toegepast bij mijn houtkachel. Nooit een krasje.

    Staalwol is wel okay denk ik, maar keukenpapier of wc papier heb je meestal wel in huis, en een kachel bezitter heeft ook wel vaak wat as in huis. Ook weet ik niet of er onderling verschil is in de hardheid van de ruit. Ik zou me kunnen voorstellen dat er ruitjes zijn die niet goed schoon te maken zijn met schuurmiddelen zoals staalwol of een schuursponsje.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ruitje proper maken Empty Re: ruitje proper maken

    Bericht van Gast do sep 01, 2011 9:45 am

    heb deze morgen het ruitje gekuist met as.... werkt perfect !!!

    bedankt voor de reacties allemaal !!!!

    grt bart
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ruitje proper maken Empty Re: ruitje proper maken

    Bericht van Gast do sep 01, 2011 11:05 am

    heb deze morgen het ruitje gekuist met as.... werkt perfect !!!

    grootmoeders truucjes werken altijd Smile
    Annejanne
    Annejanne
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Vrouw Aantal berichten : 1387
    Registration date : 05-07-09

    ruitje proper maken Empty Re: ruitje proper maken

    Bericht van Annejanne do sep 01, 2011 12:36 pm

    pallette schreef:
    heb deze morgen het ruitje gekuist met as.... werkt perfect !!!

    grootmoeders truucjes werken altijd Smile

    Gouden raad van 'Tante Kaat' lachen


    _________________
    Edilkamin Iris Plus speksteen
    Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
    superior
    superior
    Starter
    Starter


    Man Aantal berichten : 17
    Registration date : 26-08-11

    ruitje proper maken Empty Re: ruitje proper maken

    Bericht van superior do sep 01, 2011 8:02 pm

    ik ben gaan horen bij een kachelhandelaar toen nog voor mijn gaskachel en wist mij te vertellen dat je het best met koperpoets je ruiten proper krijgt voor een allesbrander en het maar eens moest proberen op mijn gaskachel en het werkte perfect nu zaterdag komen ze mijn pelletkachel instaleren dus ik weet het niet of het je het daar kan op toepassen .

    Gesponsorde inhoud


    ruitje proper maken Empty Re: ruitje proper maken

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 19, 2024 5:45 pm