Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 26 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 25 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+46
Geert
mantas
bartdn
jelle
Luc B
Fleur
jorist
Annejanne
karentje
vinnus1
pellbox
marc
knoepken
louiza
peterman
nele
pedro
Denisdaf
Luc Melis
wvema
grossard.rob
krusty
porteman
av8647
antonio1980
Jellemina
st1300a9
jeanhup
colleken
eendracht
jpdp
Greenhorn
makhila
Auvin
patricvds
pol 2
trabbart
marnic
curleo
dxnature
stef123
Uthrex
Philip
steven
flair
turkoois
50 plaatsers

    Ervaringen met Elite pellets


    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Aantal berichten : 3080
    Registration date : 06-12-11

    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 5 Empty Re: Ervaringen met Elite pellets

    Bericht van Fleur vr apr 04, 2014 12:34 pm

    cage
    en welke pellets heeft die installateur jou aanbevolen dan ??
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 5 Empty Re: Ervaringen met Elite pellets

    Bericht van jeanhup vr apr 04, 2014 3:48 pm

    Algemeen zijn alle hardhout bevattende pellets iets minder goed voor je kachel dan dennenhout pellets.
    Volgens de leveranciersopgave zit er 70% niet-dennenhout in, waaronder regelmatig ook eikenhout. Dit betekent ook dat er looizuur in zit.
    Bij verbranding tast dit het staal van je kachel iets aan (dit hoeft niet erg te zijn: de rest van je kachel is allang versleten als het staal doorgebrand is).
    Daarnaast zitten er ook wel iets meer zouten en metalen in waardoor je soms glas- en koekvorming kunt krijgen.

    Al met al geen ramp, ik ben zelf heel tevreden over Elite pellets en het zijn nog steeds de pellets met de beste prijs-kwaliteitverhouding.
    Dus zeker geen slechte pellets zoals de installateur van Cage beweert.


    _________________
    met vriendelijke groet,

    Jean - importeur/installateur/gebruiker van pelletkachels en pelletketels

    In eigen gebruik:
    Pasian Bijou pelletkachel
    Adler Firecube pelletkachel
    Ariterm Biomatic pelletketel
    Gebruikte pellets: momenteel zeer content met Piron belgische pellets
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4746
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 5 Empty Re: Ervaringen met Elite pellets

    Bericht van pedro vr apr 04, 2014 5:24 pm

    De installateur heeft u dan wss ook zijn eigen pellets aanbevolen die een heel stuk duurder zijn??

    Ik brand al jaren met deze pellets en geen probs,zoals velen hier.

    Ik zou me es afvragen of uw installateur wel/niet goed is.............


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    marc
    marc
    Pellet
    Pellet


    Aantal berichten : 110
    Registration date : 21-05-10

    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 5 Empty Re: Ervaringen met Elite pellets

    Bericht van marc zo apr 06, 2014 9:00 pm

    Ik brand deze ook en ik mag mij installateur (in loondienst) noemen ook nog  Smile .
    Elite moet zeker niet onderdoen en is stuk goedkoper.
    Het enige wat ik ondervonden heb bij mij en anderen die elite branden :
    iets hogere rookgas temperatuur en doordat het kleine pellets zijn is het aangewezen de pellet toevoer te minderen.

    @cage: Wat betreft die zwarte verbranding als die er al was zou ik eerder andere oorzaken zoeken .
    Wij branden meestal 3 dagen 24u/dag en dan kun je nog door de ruit zien.
    av8647
    av8647
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 113
    Leeftijd : 62
    Registration date : 27-12-12

    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 5 Empty Re: Ervaringen met Elite pellets

    Bericht van av8647 di apr 08, 2014 12:18 pm

    ik brand al de 2 de winter elite pellets en ik ben er zeer tevreden van .
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 5 Empty elite pellets

    Bericht van Gast do apr 17, 2014 11:38 pm

    vorige winter voor het eerst gebruikgemaakt van de elite pellets, amai zeg.
    Goe verschoten, prijs kwaliteit 100%
    elite heeft zeker mijn stem, zeeeeer weinig afval en goede verbranding.
    Wij zijn bezig met de aankoopr van een extra tuinhuisje om de pellets op te bergen
    porteman
    porteman
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 64
    Leeftijd : 41
    Registration date : 27-11-13

    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 5 Empty zachthout pellets beter dan elite ?

    Bericht van porteman wo aug 27, 2014 5:14 pm

    Vandaag onderhoud gehad van mijn Piazzetta P938.
    De technicus zei me dat ik beter geen elite-pellets zou branden.
    Hij vertelde mij dat de temperatuur van die pellets veel te hoog is, hij had al een kachel vervormd gezien erdoor.
    Volgens hem was het beter om 100% zachthout pellets te kopen.
    Nu heb ik toch wel wat schrik gekregen ivm de garantie

    Uw verkoper is niet de enige die dergelijke uitspraken doet over Elite, zie hogere berichten.
    Best daar allemaal niet teveel waarde aan hechten, als je van Elite tevreden bent gebruik ze dan rustig verder.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 5 Empty elite

    Bericht van Gast wo sep 03, 2014 3:37 pm

    Bij mij net hetzelfde, de technicus heeft vandaag een onderhoud aan de kachel gedaan en vertelde als we nog een jaar met elite branden de kachel kapot zal zijn.
    De brandpot heeft ook al een barst wegens de te grote hitte van de elite pallets...
    Hij zei dat we alles mochten gebruiken behalve elite, hij zei hoe donkerder de pallets zijn, hoe slechter.
    Wij vinden echter wel dat hij de ganse winter goed gedraaid heeft op de elite pallets, maar als hij kapot zou gaan is dit misschien niet echt een optie om ze te blijven gebruiken
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4408
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 5 Empty zijn elite pellets minder goed voor de kachel

    Bericht van krusty wo sep 03, 2014 4:04 pm

    Ben het eens met porteman ""Die mannen zeveren zoveel dat ze op den duur, hun eigen leugens nog geloven ook "".

    Ander mogelijkheden zijn:
    -Kachel te licht gekocht en daardoor teveel op vollen bak moeten branden.
    -Slecht afgesteld ttz. de hete verbrandingslucht wordt te traag afgevoerd en hoopt zich op. Daardoor gaat de pot en achterstuk kromtrekken of barsten in geval van slechte kwaliteit .

    Ik staaf mijn bewering door deze te vergelijken met mijn pot en achterstuk na 6 (zes) winters ,die zien eruit alsof ze nog maar één keer gebrand heeft.
    Zwart en vuil dat wel, maar nog geen millimeter kromgetrokken of gebarsten.
    Zelfs de koord rond de deur is nog steeds dezelfde.
    Ik durf zeggen dat mijn kachel verleden winter voor zo goed als 100% in ecostand gedraaid heeft.

    Lees hoger het bericht van marc eens goed door, ook eens tussen de lijnen lezen aub.
    grossard.rob
    grossard.rob
    Admin


    Man Aantal berichten : 898
    Leeftijd : 40
    Registration date : 18-04-12

    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 5 Empty Re: Ervaringen met Elite pellets

    Bericht van grossard.rob wo sep 03, 2014 8:50 pm

    Elite pellets of niet,

    naar mijn weten kan een verkoper/installateur de garantie niet weigeren owv een bepaald merk pellets.
    Zeker als je de aankoopbewijzen met vermelding van merk hebt. Wanneer deze een a1 of din label hebben.
    In mijn kachel (EK Moon) hebben tot nu toe enkel hardhoutpellets gebrand, maar de afstellingen tussen merken verschillen.
    Pellettoevoer/grootte, ventilatie/rookgastemperatuur

    Met vriendelijke groeten,
    Grossard Rob
    pellbox
    pellbox
    Admin


    Man Aantal berichten : 785
    Leeftijd : 48
    Registration date : 28-10-08

    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 5 Empty Re: Ervaringen met Elite pellets

    Bericht van pellbox do sep 04, 2014 1:25 pm

    Dat is zever als ze komen vertellen dat het door uw pellets komt. Verminder de toevoer een beetje als je met hardhout pellets stookt.

    As heeft een andere kleur dan bij zachthout pellets, branden iets langer maar minder fel.
    porteman
    porteman
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 64
    Leeftijd : 41
    Registration date : 27-11-13

    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 5 Empty elite

    Bericht van porteman zo sep 07, 2014 12:43 pm

    Heb idd vorig jaar de toevoer geminderd.
    Rookgastemp. is dankzij de verminderde waarden gelijk gebleven, dus denk ik niet dat er zich problemen gaan voordoen.
    As is idd zwarter dan bij zachthout, maar dat neem ik er graag bij
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 5 Empty elite

    Bericht van Gast wo sep 24, 2014 1:23 pm

    Sinds gisteren de eerste zak elite van de groepsaankoop aan het testen , en ziet er heel goed uit ,
    we gaan een warme winter tegemoet Smile
    wvema
    wvema
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 33
    Registration date : 10-12-13

    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 5 Empty Re: Ervaringen met Elite pellets

    Bericht van wvema ma sep 29, 2014 1:57 pm

    Alhoewel ik nog maar weinig ervaring heb, zie ik toch dat de Elite-pellets (via de groepsaankoop) zeer goed branden (veel warmte)
    en dat ze de ruit veel minder vuil maken dan de Olimp. Dit onder dezelfde brandomstandigheden.
    Tot op heden brandt mijn kachel nog altijd op het minimum vermogen.


    _________________
    MCZ Boxtherm 60 (maart 2014)
    Olimp pellets
    Elite-pellets via de groepsaankoop.
    Luc Melis
    Luc Melis
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 118
    Leeftijd : 67
    Registration date : 09-10-11

    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 5 Empty Re: Ervaringen met Elite pellets

    Bericht van Luc Melis wo okt 29, 2014 9:28 pm

    Ik ben nog aan de overschot bezig van vorige winter ,ik veronderstel dat de nieuwe even goed zullen zijn !!
    Ik heb dit seizoen nog maar 8 of 9 zakjes verstookt !


    _________________
    edilkamin funny 11kw
    Extra flame dorina 6,2 kw

    De pan european is ondertussen vervangen door een BMW R1200 GS LC !! [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.] [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.] [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 5 Empty Re: Ervaringen met Elite pellets

    Bericht van Gast do okt 30, 2014 2:21 pm

    Hier nog  8 zakjes overschot "non-elite pellets" te gaan, dan beginnen we aan de "Elite-groepsaankooppellets".
    Nog geen ervaringen met Elite, we zijn alvast benieuwd!
    Denisdaf
    Denisdaf
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 30
    Leeftijd : 67
    Registration date : 27-10-13

    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 5 Empty elite pellets

    Bericht van Denisdaf za nov 08, 2014 10:09 am

    We hebben 3 palleten pellets laten brengen via de groepsaankoop Oost en West Vlaanderen op dit forum.
    We zullen het geweten hebben.
    1: Mooi zoals afgesproken geleverd.
    2: Makkelijke betalingswijze (BC)
    3: Zeer vriendelijke en gedienstige man die het zover mogelijk, tot op de mm plaatste waar wij het graag hadden.

    Amaai. Deze pellets geven wat warmte betreft gewoon het beste van al wat we al hebben geprobeerd.
    En daar zijn zeker geen kleine spelers bij: Colruyt stond op 1, Makro op 2, Fera (lokale DHZ) op 3.
    Deze zijn nu op 2, 3, en 4 komen te staan. Deze van de groepsaankoop komen simpelweg op 1.
    De warmte die deze pellets leveren is gewoon fenomenaal. Althans bij onze kachel.
    Wij gaan zeker voor volgend jaar terug bij deze mensen pellets bestellen.
    Tevens bedankt aan de organisator van de groepsaankoop voor wat ons berteft, de juiste leverancier.


    _________________
    Extraflame Hydro.
    Een bewuste keuze, waar ik zeer tevreden over ben.
    Makkelijk te plaatsen in ons geval, bestaande radiator van CV weggenomen in de living, daar de kachel gezet, en de aansluitingen voor de Hydro gemaakt.
    Werkt perfect.

    Eerste jaar Elite Pellets (groepsaankoop forum) Zeeeeeeeeeeeeeeeer goed.
    Tweede jaar Elite Pellets (groepsaankoop forum) Geleverd 1/9/2015.
    Vorig jaar andere pellets besteld. Ook via de groepsaankoop hier.
    Beter dan Elite op het vlak van verbranding denk ik. Geeft veel minder rook en roetafzetting.
    Maar ze branden sneller op zegt mijn echtgenote.
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4746
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 5 Empty Re: Ervaringen met Elite pellets

    Bericht van pedro za nov 08, 2014 1:18 pm

    Leuk om te lezen dat het de beste zijn dat u getest hebt en dat u tevreden bent! Smile


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    avatar
    nele
    Pellet
    Pellet


    Vrouw Aantal berichten : 53
    Registration date : 15-03-09

    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 5 Empty Re: Ervaringen met Elite pellets

    Bericht van nele di nov 11, 2014 9:39 pm

    Zeer tevreden van de Elite pellets.
    mijn kachel haalt zonder problemen en met dezelfde instellingen veel meer warmte dan met de Flammi's die ik vorige winter verbruikt heb !
    peterman
    peterman
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 43
    Registration date : 21-11-13

    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 5 Empty Re: Ervaringen met Elite pellets

    Bericht van peterman vr nov 14, 2014 8:06 pm

    Ook  wij zijn heel tevreden over de nieuw geleverde elite pellets in de rika induo.
    Vorig jaar veel problemen gehad met wonterspan pellets,er zat heel veel stof in,wormwiel koekte altijd aan.
    nu niets van stof te bespeuren en inderdaad veel warmte!!Zeer tevreden!!
    louiza
    louiza
    Pelletje
    Pelletje


    Vrouw Aantal berichten : 40
    Registration date : 15-06-13

    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 5 Empty Re: Ervaringen met Elite pellets

    Bericht van louiza za nov 15, 2014 9:08 am

    hier ook al aan de stock begonnen, eerst de overschot van elite van vorig jaar,
    maar uit nieuwsgierigheid toch al een zakje nieuwe elite geprobeerd, prima stock, lekker warm;
    Denisdaf
    Denisdaf
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 30
    Leeftijd : 67
    Registration date : 27-10-13

    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 5 Empty Hopelijk lees de leverancier hier mee

    Bericht van Denisdaf za nov 15, 2014 11:21 am

    Net zoals ik zeg in de sub line, hoop ik dat de leverancier van de Elite ( een naam die zeker niets anders zegt dan wat het product is ) mee leest wat er hier over zijn product word geschreven.
    Moge hij, en zijn bedrijf nog vele jaren bestaan, en natuurlijk maken en leveren wat we hier hebben staan.
    Er zijn volgens mijn madam ( de stoker in huis ) te weinig superlatieven om alles te zeggen wat deze pellets zijn.

    Rest-as????????????????????????????
    Het is bijna zoeken naar rest-as.
    In de gas-afvoer heb ik nog niet gekeken, ( da's voor na het stookseizoen ) maar ik verwacht ook daar geen negatieve ervaringen op te doen.
    Ik heb gezocht, gezocht, en nog gezocht omdat ik toch een puntje zou vinden, maar neen.

    Wat we hier ook zien is dat de weinige as die we toch hebben, echt gitzwart is.
    De pellets die we tot nu hadden gaf een askleur die zo een beetje was als as van verbrand hout. Zeer licht grijs, met witte stippen er in.
    Voor de ervaren rotten in het pelletstoken, wat mag ik besluiten uit een echt gitzwarte rest-as kleur?
    En wat uit de askleur zoals die is van hout?

    de askleur hangt af van de mix van de gebruikte houtsoorten: zie [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.] topic.


    _________________
    Extraflame Hydro.
    Een bewuste keuze, waar ik zeer tevreden over ben.
    Makkelijk te plaatsen in ons geval, bestaande radiator van CV weggenomen in de living, daar de kachel gezet, en de aansluitingen voor de Hydro gemaakt.
    Werkt perfect.

    Eerste jaar Elite Pellets (groepsaankoop forum) Zeeeeeeeeeeeeeeeer goed.
    Tweede jaar Elite Pellets (groepsaankoop forum) Geleverd 1/9/2015.
    Vorig jaar andere pellets besteld. Ook via de groepsaankoop hier.
    Beter dan Elite op het vlak van verbranding denk ik. Geeft veel minder rook en roetafzetting.
    Maar ze branden sneller op zegt mijn echtgenote.
    avatar
    knoepken
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 206
    Leeftijd : 73
    Registration date : 14-12-08

    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 5 Empty Re: Ervaringen met Elite pellets

    Bericht van knoepken za nov 15, 2014 2:03 pm

    Hier de n' 2é zak opgestookt ,zijn er zeer tevreden over.M a w de beste die ik al gehad heb.Ben sinds 2008 Pelletstoker.
    Bijna geen asse en meer warmte.Aan Pedro  en de leverancier n' dikke proficiat en ...hopelijk volgen jaar weer z'o Laughing n actie?
    marc
    marc
    Pellet
    Pellet


    Aantal berichten : 110
    Registration date : 21-05-10

    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 5 Empty Re: Ervaringen met Elite pellets

    Bericht van marc zo nov 16, 2014 5:06 pm

    Ik brand ze ook . Vind ze beste prijs kwaliteit tot nu toe .
    Groepsaankoop doen we niet aan mee omdat we zelf een volledige camion van 8 paletten bestellen voor 3 adressen 2 bij mij en 3 op de andere 2.
    Elite komt uit zuidschote. Wel voor de duidelijkheid elite wordt daar niet gemaakt ze komt daar binnen in grote containers .
    Ben daar ne keer geweest, die baas heeft het zeker niet hoog op en is net zoals ik een gewone mens en zen zoon levert ze.
    Het is wel eens de moeite om te zien hoe ze dat verpakken en wat voor stof ze eruit halen voor ze verpakt worden door die installatie .
    En hoe boos hij is ( de baas ) als ze de machine te vlug laten lopen want dan is al het stof er niet uit  Laughing .
    Zal er trouwens binnenkort terug heen moeten want zou even willen informeren of ze die ook in bulk leveren want ga een ketel plaatsen .
    pellbox
    pellbox
    Admin


    Man Aantal berichten : 785
    Leeftijd : 48
    Registration date : 28-10-08

    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 5 Empty Re: Ervaringen met Elite pellets

    Bericht van pellbox ma dec 01, 2014 8:32 pm

    Ik heb net mijn eerste zak elite pellets in de kachel gedaan. De temp van de rookgassen is iets minder hoog dan met dennehoutpellets. Ben benieuwd
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 5 Empty Re: Ervaringen met Elite pellets

    Bericht van Gast vr dec 05, 2014 7:19 am

    Gisteren men allereerste Elite-pellets, aangekocht met de groepsaankoop 2014, gebrand in onze kachel.
    Nogmaals de prachtige en perfecte organisatie van deze groepsaankoop hier benadrukken, met dank aan de initiatiefnemers!
    In onze kachel branden deze perfect, zonder instellingen te wijzigen.
    Heel goede warmte, goede verbranding, weinig as, ruitje van de kachel blijft mooi proper, geen koek in het branderpotje!
    De beste pellets die we al ooit gehad hebben (prijs-kwaliteit) en nog eens inclusief thuisbezorgd! Top!

    Gesponsorde inhoud


    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 5 Empty Re: Ervaringen met Elite pellets

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 19, 2024 8:47 am