Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 17 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 16 gasten

povi1


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+46
Geert
mantas
bartdn
jelle
Luc B
Fleur
jorist
Annejanne
karentje
vinnus1
pellbox
marc
knoepken
louiza
peterman
nele
pedro
Denisdaf
Luc Melis
wvema
grossard.rob
krusty
porteman
av8647
antonio1980
Jellemina
st1300a9
jeanhup
colleken
eendracht
jpdp
Greenhorn
makhila
Auvin
patricvds
pol 2
trabbart
marnic
curleo
dxnature
stef123
Uthrex
Philip
steven
flair
turkoois
50 plaatsers

    Ervaringen met Elite pellets


    louiza
    Pelletje
    Pelletje


    Aantal berichten : 40
    Registration date : 15-06-13

    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 6 Empty Re: Ervaringen met Elite pellets

    Bericht van louiza za nov 15, 2014 9:08 am

    hier ook al aan de stock begonnen, eerst de overschot van elite van vorig jaar,
    maar uit nieuwsgierigheid toch al een zakje nieuwe elite geprobeerd, prima stock, lekker warm;
    Denisdaf
    Denisdaf
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 30
    Leeftijd : 66
    Registration date : 27-10-13

    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 6 Empty Hopelijk lees de leverancier hier mee

    Bericht van Denisdaf za nov 15, 2014 11:21 am

    Net zoals ik zeg in de sub line, hoop ik dat de leverancier van de Elite ( een naam die zeker niets anders zegt dan wat het product is ) mee leest wat er hier over zijn product word geschreven.
    Moge hij, en zijn bedrijf nog vele jaren bestaan, en natuurlijk maken en leveren wat we hier hebben staan.
    Er zijn volgens mijn madam ( de stoker in huis ) te weinig superlatieven om alles te zeggen wat deze pellets zijn.

    Rest-as????????????????????????????
    Het is bijna zoeken naar rest-as.
    In de gas-afvoer heb ik nog niet gekeken, ( da's voor na het stookseizoen ) maar ik verwacht ook daar geen negatieve ervaringen op te doen.
    Ik heb gezocht, gezocht, en nog gezocht omdat ik toch een puntje zou vinden, maar neen.

    Wat we hier ook zien is dat de weinige as die we toch hebben, echt gitzwart is.
    De pellets die we tot nu hadden gaf een askleur die zo een beetje was als as van verbrand hout. Zeer licht grijs, met witte stippen er in.
    Voor de ervaren rotten in het pelletstoken, wat mag ik besluiten uit een echt gitzwarte rest-as kleur?
    En wat uit de askleur zoals die is van hout?

    de askleur hangt af van de mix van de gebruikte houtsoorten: zie [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.] topic.


    _________________
    Extraflame Hydro.
    Een bewuste keuze, waar ik zeer tevreden over ben.
    Makkelijk te plaatsen in ons geval, bestaande radiator van CV weggenomen in de living, daar de kachel gezet, en de aansluitingen voor de Hydro gemaakt.
    Werkt perfect.

    Eerste jaar Elite Pellets (groepsaankoop forum) Zeeeeeeeeeeeeeeeer goed.
    Tweede jaar Elite Pellets (groepsaankoop forum) Geleverd 1/9/2015.
    Vorig jaar andere pellets besteld. Ook via de groepsaankoop hier.
    Beter dan Elite op het vlak van verbranding denk ik. Geeft veel minder rook en roetafzetting.
    Maar ze branden sneller op zegt mijn echtgenote.
    avatar
    knoepken
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 206
    Leeftijd : 73
    Registration date : 14-12-08

    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 6 Empty Re: Ervaringen met Elite pellets

    Bericht van knoepken za nov 15, 2014 2:03 pm

    Hier de n' 2é zak opgestookt ,zijn er zeer tevreden over.M a w de beste die ik al gehad heb.Ben sinds 2008 Pelletstoker.
    Bijna geen asse en meer warmte.Aan Pedro  en de leverancier n' dikke proficiat en ...hopelijk volgen jaar weer z'o Laughing n actie?
    marc
    marc
    Pellet
    Pellet


    Aantal berichten : 110
    Registration date : 21-05-10

    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 6 Empty Re: Ervaringen met Elite pellets

    Bericht van marc zo nov 16, 2014 5:06 pm

    Ik brand ze ook . Vind ze beste prijs kwaliteit tot nu toe .
    Groepsaankoop doen we niet aan mee omdat we zelf een volledige camion van 8 paletten bestellen voor 3 adressen 2 bij mij en 3 op de andere 2.
    Elite komt uit zuidschote. Wel voor de duidelijkheid elite wordt daar niet gemaakt ze komt daar binnen in grote containers .
    Ben daar ne keer geweest, die baas heeft het zeker niet hoog op en is net zoals ik een gewone mens en zen zoon levert ze.
    Het is wel eens de moeite om te zien hoe ze dat verpakken en wat voor stof ze eruit halen voor ze verpakt worden door die installatie .
    En hoe boos hij is ( de baas ) als ze de machine te vlug laten lopen want dan is al het stof er niet uit  Laughing .
    Zal er trouwens binnenkort terug heen moeten want zou even willen informeren of ze die ook in bulk leveren want ga een ketel plaatsen .
    pellbox
    pellbox
    Admin


    Man Aantal berichten : 785
    Leeftijd : 48
    Registration date : 28-10-08

    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 6 Empty Re: Ervaringen met Elite pellets

    Bericht van pellbox ma dec 01, 2014 8:32 pm

    Ik heb net mijn eerste zak elite pellets in de kachel gedaan. De temp van de rookgassen is iets minder hoog dan met dennehoutpellets. Ben benieuwd
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 6 Empty Re: Ervaringen met Elite pellets

    Bericht van Gast vr dec 05, 2014 7:19 am

    Gisteren men allereerste Elite-pellets, aangekocht met de groepsaankoop 2014, gebrand in onze kachel.
    Nogmaals de prachtige en perfecte organisatie van deze groepsaankoop hier benadrukken, met dank aan de initiatiefnemers!
    In onze kachel branden deze perfect, zonder instellingen te wijzigen.
    Heel goede warmte, goede verbranding, weinig as, ruitje van de kachel blijft mooi proper, geen koek in het branderpotje!
    De beste pellets die we al ooit gehad hebben (prijs-kwaliteit) en nog eens inclusief thuisbezorgd! Top!
    jorist
    jorist
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 94
    Leeftijd : 82
    Registration date : 12-02-13

    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 6 Empty Re: Ervaringen met Elite pellets

    Bericht van jorist do dec 18, 2014 4:03 pm

    Een week geleden ben ik beginnen branden met de elite pellets die dit jaar,2014, geleverd werden.
    Over een paar weken zal ik iets meer weten te vertellen. De pellets van 2013 waren in elk geval een schot in de roos.
    pelletforum
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3077
    Registration date : 06-12-11

    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 6 Empty Re: Ervaringen met Elite pellets

    Bericht van Fleur zo dec 21, 2014 7:42 am

    elite is voor mij formule 1 brandstof

    mijn pitspoes geniet er volop van........... santa


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    vinnus1
    vinnus1
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 410
    Leeftijd : 69
    Registration date : 10-11-10

    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 6 Empty Re: Ervaringen met Elite pellets

    Bericht van vinnus1 zo dec 21, 2014 4:51 pm

    Wij hebben nu al een hele poos van deze Elitjes gestookt enkele palletten pellets
    De warmte,verbranding en verbruik een 10 op 10 voor mij.
    Tot hier nog geen kapot branderpotje of kromgetrokken kachel, waar sommige mensen dit verzinsel vandaan halen,ik weet dit niet hoor.
    Ik kan alleen maar zeggen heel goede pellets prijs/kwaliteit een 10 op 10
    Nu maar hopen dat we ze kunnen blijven kopen aan deze voorwaarden zoals voorheen.
    karentje
    karentje
    Pellet
    Pellet


    Vrouw Aantal berichten : 58
    Registration date : 05-05-12

    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 6 Empty elite pellets

    Bericht van karentje wo jan 28, 2015 7:48 pm

    het is nu al een tijdje geleden dat ik het forum bezocht heb ik was wel eens benieuwd wat er zoal te lezen was over de pellets
    we zijn nog altijd tevreden van de elite pellets alhoewel er wat meer stof achter blijft in de kachel
    wat denken de andere groepsaankopers ervan  santa  santa  santa
    pellbox
    pellbox
    Admin


    Man Aantal berichten : 785
    Leeftijd : 48
    Registration date : 28-10-08

    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 6 Empty ervaringen elite pellets

    Bericht van pellbox do jan 29, 2015 8:11 am

    ik ben er persoonlijk heel tevreden van, maar volgend jaar geen hardhout pellets meer.
    Annejanne
    Annejanne
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Vrouw Aantal berichten : 1387
    Registration date : 05-07-09

    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 6 Empty Re: Ervaringen met Elite pellets

    Bericht van Annejanne do jan 29, 2015 8:55 am

    Wat is er mis met de hardhout pellets?


    _________________
    Edilkamin Iris Plus speksteen
    Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
    jorist
    jorist
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 94
    Leeftijd : 82
    Registration date : 12-02-13

    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 6 Empty Re: Ervaringen met Elite pellets

    Bericht van jorist do feb 05, 2015 12:32 pm

    Wat ik in het verleden schreef betreffende de elite pellets, was meer bepaald over de pellets van de groepsaankoop van 2013.
    Die van 2014 zijn niet dezelfde. Ze zijn veel donkerder van kleur en er blijft meer as over.
    Het branderpotje koekt aan en moet dagelijks leeg gemaakt worden (anders elke 2 dagen). De aanslag op de ruit is hetzelfde.
    Ik heb dan ook een vermoeden dat de verpakker van elite bij verschillende producenten pellets aankoopt.

    probeer eens de pellettoevoer lichtjes te verlagen van het active systeem, zie [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    pellbox
    pellbox
    Admin


    Man Aantal berichten : 785
    Leeftijd : 48
    Registration date : 28-10-08

    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 6 Empty Re: Ervaringen met Elite pellets

    Bericht van pellbox do feb 05, 2015 11:56 pm

    ik merk een verschil tussen hardhout en zachthout pellets qua warmte. Vorige jaren bijna altijd gebrand met zachthout pellets en die geven iets meer warmte af.
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3077
    Registration date : 06-12-11

    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 6 Empty elite pellets

    Bericht van Fleur za feb 07, 2015 2:18 pm

    hier is het juist andersom,hardhout pellets (elite)geven de meeste warmte.
    het is wel zo dat bij het veranderen van het soort pellets (hardhout/zachthout)steeds de verhouding pellets/lucht wat moet aangepast worden om het hoogste rendement te bereiken.


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    av8647
    av8647
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 113
    Leeftijd : 62
    Registration date : 27-12-12

    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 6 Empty elite pellets

    Bericht van av8647 za feb 14, 2015 7:58 pm

    elite pellets  kosten  minder en branden  goed.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 6 Empty Elite Green pellets

    Bericht van Gast zo feb 15, 2015 6:47 am

    Nu worden er al enige tijd Elite Green pellets aangeboden, zie link.
    Verkopen dus de normale elite (zeg maar de bekende) en elite green (lichte pellets in zakken met groene opdruk)
    Zijn er mensen die deze pellets gebruiken?
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31399
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 6 Empty Re: Ervaringen met Elite pellets

    Bericht van erwin zo feb 15, 2015 2:10 pm

    volgens die aanbieding zijn de "elite green pellets" (groene opdruk) 100% naaldhoutpellets.
    ze zijn ietske duurder dan de normale elite (mix loofhout/naaldhout) met blauwe opdruk.

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 6 Empty Re: Ervaringen met Elite pellets

    Bericht van Gast zo feb 15, 2015 6:43 pm

    hier dit jaar last van koek in de branderpot met elite
    av8647
    av8647
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 113
    Leeftijd : 62
    Registration date : 27-12-12

    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 6 Empty Re: Ervaringen met Elite pellets

    Bericht van av8647 zo feb 15, 2015 7:15 pm

    ik  heb  met elite nooit  een  koek  in  branderpotje.
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3077
    Registration date : 06-12-11

    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 6 Empty Re: Ervaringen met Elite pellets

    Bericht van Fleur zo feb 22, 2015 4:41 pm

    2 dagen heb ik de elite-green pellets getest (100% naaldhout)
    6 zakken opgehaald bij GBS aan de prijs van 3.75 euro/15kg
    ik kan ze vergelijken met de badger-pellets die ik vroeger jaren heb gebruikt
    maar deze hebben het voordeel dat ze een stuk goedkoper zijn want badger-pellets vind je hier niet meer onder de 4 euro/15kg
    ruitje word evenvlug vuil en misschien ietsje meer donkere assen ,maar mij interresseerd alleen nog de warmte en asvrij branderpot

    mijn voorkeur gaat echter nog steeds naar de gewone elite(hardhout/mengeling)
    deze geven 15% MEER warmte af en zijn 0,25 cent goedkoper in aankoop, of 3,50 euro/15kg wanneer je die zelf ga ophalen bij GBS.


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    Luc B
    Luc B
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 172
    Leeftijd : 64
    Registration date : 12-11-13

    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 6 Empty Re: Ervaringen met Elite pellets

    Bericht van Luc B di maa 03, 2015 12:12 pm

    Heb ook al contact gehad met GBS, doch kan je daar zonder afspraak ook eens terecht om enkele proefzakken af te halen... bvb 10 zakken per soort dat ze hebben. Hun prijzen zijn toch héél laag...
    Iedereen heeft mogelijks zijn merk... ik had dit ook en kocht vrij veel total xylets... doch bij de verschillende afhalingen zat er meer en meer stof/meel/gruis in... en dat is ook niet leuk om te zien.


    _________________
    Pasian Coccinela (10 kW) , Edilkamin Moon (11kW), Ecoforest air (13.5 kW), Pasian Supernova (24 kW) 2stuks
    (Pellets: Erda-pellets, Igel pellets)
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31399
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 6 Empty Re: Ervaringen met Elite pellets

    Bericht van erwin di maa 03, 2015 1:36 pm

    als ik het goed voor heb verkoopt buyse brandstoffen in lauwe (lauwbergstraat 13) de gewone elite (mix loofhout).
    aan GBS vragen om daar 10 testzakken elite green te leveren gaat goedkoper uitkomen dan een retour rit naar zuidschote voor 20 zakken pellets...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    jelle
    jelle
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 43
    Registration date : 29-12-13

    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 6 Empty Re: Ervaringen met Elite pellets

    Bericht van jelle di maa 31, 2015 11:42 am

    Wij hebben een paar zakken elites met blauwe en groene opdruk getest.
    De blauwe gaven veel warmte, weinig as, maar we hadden last van keiharde koekvorming. Ook vrij veel stof, gruis in de zakken.
    De groene geven naar ons gevoel meer warmte dan de olimps die we al gebrand hebben, maar iets minder dan de blauwe elites.
    Ze geven heel weinig as, kachel brandt al 30 uur nonstop en branderpotje is zo goed als leeg, geen aanslag in de kachel, ruitje blijft ook mooi proper.
    Tot nu toe zijn de elite green naaldhoutpellets de beste pellets die we al gebrand hebben.
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3077
    Registration date : 06-12-11

    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 6 Empty Re: Ervaringen met Elite pellets

    Bericht van Fleur di maa 31, 2015 12:41 pm

    jelle
    waar heb je die blauwe zakken vandaan ?
    bij gbs worden de pellets goed gezeeft voor het inzakken ,het verwonderd mij dan ook dat er bij u VRIJ VEEL stof zou inzitten.


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    jelle
    jelle
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 43
    Registration date : 29-12-13

    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 6 Empty Re: Ervaringen met Elite pellets

    Bericht van jelle di maa 31, 2015 11:51 pm

    Ik ben die proefzakken gaan halen in poperinge bij gpp.
    Bij de blauwe elites van de groepsaankoop vorig jaar zat er inderdaad niks van stof in de zakken.
    Daar hadden wij wat problemen mee om ze te branden aangezien onze kachel nog niet goed functioneerde.
    Nu de kachel beter werkt wou ik wel eens weten hoe de blauwe elites nu branden.

    Gesponsorde inhoud


    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 6 Empty Re: Ervaringen met Elite pellets

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do maa 28, 2024 9:27 am