Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 22 gebruikers online :: 2 Geregistreerd, 0 verborgen en 20 gasten

povi1, Relax


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+46
Geert
mantas
bartdn
jelle
Luc B
Fleur
jorist
Annejanne
karentje
vinnus1
pellbox
marc
knoepken
louiza
peterman
nele
pedro
Denisdaf
Luc Melis
wvema
grossard.rob
krusty
porteman
av8647
antonio1980
Jellemina
st1300a9
jeanhup
colleken
eendracht
jpdp
Greenhorn
makhila
Auvin
patricvds
pol 2
trabbart
marnic
curleo
dxnature
stef123
Uthrex
Philip
steven
flair
turkoois
50 plaatsers

    Ervaringen met Elite pellets


    trabbart
    Pellet
    Pellet


    Aantal berichten : 102
    Registration date : 17-09-12

    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen met Elite pellets

    Bericht van trabbart zo okt 13, 2013 10:40 pm

    ja,,ze zijn keihard,,kheb er eens eentje proberen doormidden te bijten ,,, dat lukt dus niet,,kei keihard.

    intussen,,,,kzit al heel de avond de parameters aan te passen,,,,, is men rookgastemperatuur op p1 al van 130 naar 99° gezakt en men vlam al iets kleiner,, kzal de toevoer nog moeten minderen want elke keer er pellets invallen gaat de vlam veel te hoog op.

    waar het vooral merk is dat de ene kachel die afgesteld staat op de macropellet heel veel meer verbruikt dan de andere,,echt zichtbaar meer , dit terwijl de laag verbruikende zelfs kanalisatie heeft naar de badkamer,. voor mij dus zeker geen macropellets meer want die vliegen erdoor om je huis warm te krijgen. ik ben nu overtuigd dat een kwaliteitspellet noodzakelijk is en gelukkig nog betaalbaar. ik denk zelfs dat wanneer je het omrekent het zelfs voordeliger is,,,tenminste als je je kachel erop instelt om zuiniger te branden.

    curleo
    curleo
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 130
    Registration date : 09-03-12

    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen met Elite pellets

    Bericht van curleo ma okt 14, 2013 10:06 am

    Ik heb  de pellettoevoer ook op het minimum teruggeschroefd.

    groetjes,
    curleo


    _________________
    Edilkamin 'Brio'8kW
    Elite pellets ...tevreden & geen stof!
    pol 2
    pol 2
    Pelletje
    Pelletje


    Aantal berichten : 35
    Registration date : 11-11-10

    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 3 Empty elite

    Bericht van pol 2 do nov 14, 2013 5:54 pm

    Hallo,

    Mijn bevindingen over de aangekochte pellets elite zijn uitermate positief.
    Gewoon deze pellets bijgevuld op de eerdere olimp pellets , waarop ik geen enkele zwarte aanslag meer zag tijdens de verbranding ,( slecht een lichte witte zweem op de ruit) en ook heb ik niets veranderd aan de parameter instellingen van de kachel.
    Wat ook de samenstelling van deze pellets mag zijn , ze geven een heel goede verbranding t.o.z van andere merken , en ik heb er reeds menige verbrand die verre van zo goed zijn.
    Gr Pol2
    patricvds
    patricvds
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 34
    Leeftijd : 63
    Registration date : 26-08-09

    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 3 Empty ellite pellets

    Bericht van patricvds do nov 14, 2013 9:17 pm

    en we zijn weer vertrokken voor een paar maanden
    de ervaring met deze pellets is positief goede verbranding
    wat de as betreft is dit aanvaardbaar
    nu de echte koude temperatuur nog afwachten en dan zien wel verder
    eindconclusie deze zijn evenwaardig met ollimp
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen met Elite pellets

    Bericht van Gast vr nov 15, 2013 6:45 pm

    hallo heb eerst enkele rest zakken van verschillende merken opgebrand, soms koek vorming en altijd een behoorlijk tot zeer zwarte ruit,
    nu ik begonnen ben met de elite pellets enkel grijs witte laagje op de ruit dat zeer makkelijk afgaat en behoorlijk veel warmte
    en met pellet toevoer op minimum gaat de deur naar boven ook open word anders te warm.
    nu nog even afwachten wat deze doen wanneer de winter hard toeslaat....
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen met Elite pellets

    Bericht van Gast ma nov 18, 2013 5:53 pm

    iemand ervaring met elitepellets in mcz boxtherm 70 mijn mcz wordt maar geplaatst op 12 februari maar ik overweeg nu al een pallet elite te kopen denk dat prijs alleen maar kan stijgen goed of slecht idee.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen met Elite pellets

    Bericht van Gast ma nov 18, 2013 5:55 pm

    Elite zijn goede pellets en je boxtherm lust alles dus geen probleem.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen met Elite pellets

    Bericht van Gast ma nov 18, 2013 7:23 pm

    thks for the info bestel een pallet
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen met Elite pellets

    Bericht van Gast ma nov 25, 2013 9:56 pm

    Hier geen problemen mee. stevige plastieke zakken en nog geen stof tegen gekomen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen met Elite pellets

    Bericht van Gast do dec 12, 2013 8:17 pm

    Supertevreden over deze pellets, gebruik ze nu twee weken (had nog wat overschot dat ik eerst wou opstoken). Zal er volgende keer zeker opnieuw bestellen !
    Claudia10
    jorist
    jorist
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 94
    Leeftijd : 82
    Registration date : 12-02-13

    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen met Elite pellets

    Bericht van jorist do jan 09, 2014 9:05 am

    Ik voel mij niet geroepen om andere forumleden tegen te spreken, maar wie beweert dat de pellets verpakt zijn in flauwe zakken en daar bovenop nog veel stof bevatten, geven bewijs dat ze de zakken van links naar rechts, van boven naar onder, enz. gesleurd hebben.
    Elite pellets zijn prima pellets. Ik stook deze in een BOXTHERM70, en dan is het wel gemakkelijk klappen. Dus, twee maal bingo.
    Auvin
    Auvin
    Starter
    Starter


    Man Aantal berichten : 16
    Registration date : 29-01-12

    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen met Elite pellets

    Bericht van Auvin do jan 09, 2014 9:56 am

    Ik heb er reeds een pallet of 6 doorgedraaid in mijn Hargassner pelletketel, zonder enige problemen. Stevige verpakking, zéér weinig stof in de zakken en weinig asresten. Wat natuurlijk voor mij goed is, is niet voor iedereen goed. Sommige mensen zullen zich bijvoorbeeld storen aan het lettertype van de opdruk op de zakken. De kern van de zaak is dat ze volledig voldoen aan de eisen waarvoor ze gemaakt zijn, nl. warmte geven aan een goede prijs, al de rest is bullshit.

     kampvuur kampvuur kampvuur kampvuur kampvuur kampvuur kampvuur kampvuur kampvuur kampvuur kampvuur kampvuur
    makhila
    makhila
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 56
    Leeftijd : 56
    Registration date : 07-11-12

    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen met Elite pellets

    Bericht van makhila do jan 09, 2014 11:01 am

    Ik sluit me aan bij @ auvin zijn mening, warmte tov asse en kuiswerk , en dit voor een goede prijs , dat is wat belangrijk is.
    Reeds 1/2 pallet erdoor en absoluut probleemloos.
    mvg
    makhila
    Greenhorn
    Greenhorn
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 133
    Leeftijd : 70
    Registration date : 07-08-12

    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen met Elite pellets

    Bericht van Greenhorn vr jan 10, 2014 4:59 pm

    Vanmorgen na 700 kg Elite pellets onderhoud gedaan van mijn Rika Como. Zéér geringe vervuiling van warmtewisselaar en rookgasverzamelkamer.Voorraadbak gestofzuigd en dit was eigenlijk bijna overbodig, zo weinig stof was er aanwezig!  
    Ik denk dat je voor deze prijs -in mijn regio -nergens een betere pellet kan krijgen. pelletje

    Grtz,Patrick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 3 Empty elite pellets

    Bericht van Gast zo jan 26, 2014 10:59 am

    Woensdag men 3 paletten gekregen van GBS service, en zeer tevreden over .
    En scherpe prijs thuis geleverd.
    En de kwaliteit van de pellets uitmuntend vrijdag heb ik met 14 kilo 19 uur gebrand, beetje aanslag op het raamke en de as die ik ervan heb neem je er gewoon bij, uitkuisen moet je toch doen.bij deze de beste pellets in mijn 2jaar als pelletstoker.

    KennyB
    jpdp
    jpdp
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 30
    Registration date : 12-02-13

    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 3 Empty elite

    Bericht van jpdp wo feb 05, 2014 10:14 am

    Ik heb vorig jaar voor de eerste maal meegedaan aan de groepsaankoop pellets. We zijn nu 5 maand en een 130 tal zakken verder.
    De verwachtingen lagen hoog en zijn volledig ingelost. De geleverde pellets(hardhout) zijn van uitstekende kwaliteit,
    het zijn de beste die ik tot nu toe "opgestookt" heb(en ik heb er al veel soorten doorgejaagd (haha)).

    groetjes aan allen
    jpdp
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen met Elite pellets

    Bericht van Gast wo feb 05, 2014 12:25 pm

    Wij zijn ook zeer tevreden over de Elite pellets, weinig as, geen stof in de zakken. Het enige minpunt bij ons met die Elite pellets is dat wij dagelijks een dikke korst hebben in het brandkorfje maar dat is heel gemakkelijk te verwijderen.

    Volgens onze kachelleverancier moeten de instellingen van de Rika Revo niet aangepast worden bij gebruik van een ander type pellets; 'de Revo regelt zelf de luchttoevoer en de pellettoevoer in functie van de vlamtemperatuur'. Ik vraag me wel af of dat klopt want ik vind het soms te warm met die Elite pellets, zelfs als de kachel op het laagste vermogen brandt. Misschien heeft het gewoon te maken met de zachte winter.


    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31402
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen met Elite pellets

    Bericht van erwin wo feb 05, 2014 12:42 pm

    joveerle,

    dat het bij een buitentemperatuur van bijna 10 graden te warm word op laag vermogen is normaal, deur open of de kachel uit is dan een oplossing.
    ik weet niet welke softwareversie je hebt op de rika revo, bij de recente versie 1.40 kun je zelf de pellettoevoer verminderen in de gebruikersmenu,
    bij eerdere versies ging dit niet. lees [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.] maar eens.

    dit off-topic gezegd zijnde.....


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen met Elite pellets

    Bericht van Gast wo feb 05, 2014 6:37 pm

    in mijn iris geven deze pellets ook heel veel warmte op laagste stand, mijn deur naar boven heeft nog niet dichtgeweest met det zachte winter en zo is het boven ook vrij goed van temp wat er graag bijgenomen word, cv heeft nog geen werk gehad
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen met Elite pellets

    Bericht van Gast di feb 18, 2014 9:46 pm

    Tevreden van de pellets tot nog toe. Goede warmte-opbrengst, stevige zakken en zeer weinig stof. Ruit slaat aan met asse maar het voordeel is dat het er heel gemakkelijk afgaat, dit in tegenstelling tot sommige andere pellets die een harde laag achterlaten die je er bijna af moet schrapen.
    nog 16 zakjes over, benieuwd of ik de winter door geraak Smile
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 3 Empty elite

    Bericht van Gast di feb 18, 2014 10:46 pm

    De elite pellets, die ik via de groepsaankoop, hier heb kunnen kopen zijn zeeeeeer goed.
    Echt kwaliteit en weinig as.
    Met dank.  Chris
    eendracht
    eendracht
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 118
    Registration date : 14-03-12

    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen met Elite pellets

    Bericht van eendracht zo maa 02, 2014 10:44 pm

    @joveerle, ik had in het begin ook dagelijks een dikke korst in branderpotje, gewoon uwe pellettoevoer op het minimum zetten en dan is er van een korst geen sprake meer.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 3 Empty elite

    Bericht van Gast do maa 06, 2014 6:41 pm

    Weet iemand de kaloriewaarde KWh/KG van de elite pellets?

    >5,1kwh/kg, alle verdere info over elite staat [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.] ruim te lezen.
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3077
    Registration date : 06-12-11

    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen met Elite pellets

    Bericht van Fleur do maa 06, 2014 8:43 pm

    @willems
    kijk nooit naar de kaloriewaarde want uit ondervinding weet ik ZEKER dat het nooit klopt,
    zoals hier al meermaals aangegeven altijd je pellets zelf *TESTEN* en vergelijken met andere merken.
    ik ben momenteel 10 zakken Elite aan het uittesten ,binnen 14 dagen de uitslag


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    colleken
    colleken
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Vrouw Aantal berichten : 233
    Leeftijd : 56
    Registration date : 25-11-12

    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen met Elite pellets

    Bericht van colleken di maa 11, 2014 1:14 pm

    Ik heb 5 zakken getest en ik ben er heel tevreden van . Geen koek in branderspotje en ze geven enorm veel warmte .
    Staat kachel is op p1 138 graden terwijl ik met de meeste andere merken maar rond de 125 graden heb .
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen met Elite pellets

    Bericht van Gast wo maa 12, 2014 8:16 pm

    stook nu ongeveer 1 maand elite nooit koek in branderpot zijn inderdaad geen lange pellets doch dit past met de parameters
    voor mij super pellets

    Gesponsorde inhoud


    Ervaringen met Elite pellets  - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen met Elite pellets

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do maa 28, 2024 1:46 pm