Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 22 gebruikers online :: 2 Geregistreerd, 1 verborgen en 19 gasten

boke, krusty


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma 21 nov 2011 - 20:52.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+2
erwin
dxnature
6 plaatsers

    rika topo of edilkamin funny

    Anonymous
    Gast
    Gast


    rika topo of edilkamin funny Empty rika topo of edilkamin funny

    Bericht van Gast za 29 okt 2011 - 19:20

    Hallo iedereen,

    wij zijn al enkele weken aan het rondsnuisteren hier op het forum en bij verkopers in de regio allerhande op zoek naar een pelletkachel.

    Na ekele afvallers zijn we nu aanbeland bij 2 merken, Rika & Edilkamin. Ook omdat we bij die 2 verkopers een beter gevoel hebben dan bij de anderen..
    Na wat rondgesnuister hier willen we iets zoeken rond de 10Kw.
    Volgens de berekeningen zouden we een 8Kw nodig hebben, en we hebben liever ietsje meer.

    Bij Rika zouden we de Pico overwegen, en bij Edilkamin de Funny.
    We zien echter het bos niet meer door de bomen, Rika zou stiller zijn ?
    omdat die zonder ventilators werken ?
    Vraag is dan wel of de warmte genoeg circuleert om de gehele ruimte te verwarmen.

    Heeft hier iemand ervaring met beide merken of zo?
    We weten het zelf niet goed meer Shocked
    of met handelaars in oostvlaanderen (heyninck - waasmunster & maratra - buggenhout)

    mvg,
    dxnature
    dxnature
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 305
    Registration date : 25-10-11

    rika topo of edilkamin funny Empty Re: rika topo of edilkamin funny

    Bericht van dxnature za 29 okt 2011 - 21:22

    jkisa schreef:
    Bij Rika zouden we de Pico overwegen, en bij Edilkamin de Funny.
    We zien echter het bos niet meer door de bomen, Rika zou stiller zijn ?
    omdat die zonder ventilators werken ?
    Vraag is dan wel of de warmte genoeg circuleert om de gehele ruimte te verwarmen.

    Zelfde hier, ook op zoek en ook dat verhaal van de bomen en het bos ondanks de vele info op dit forum.

    Rika werkt wel met ventilators! Geen enkele pelletkachel kan werken zonder ventilators. Er zijn er minstens twee nodig om te kunnen werken en dat zijn de aanjager voor de verbranding en de ventilator voor het verwijderen van de verbrande gassen. Rika heeft enkel geen bijkomende ventilator voor de warmte verspreiding. Deze laatste is wel degene die je het makkelijkst zal horen en daarom het verschil in geluidsproductie. Rika is wel een van de duurste merken en net daarom valt het mij moeilijk om voor dit merk te kiezen daar de kachel hier maar als bijverwarming moet dienen het heel lang zal duren om de investering in winst om te kunnen zetten. Goed rekenen is hier de boodschap en opletten voor gladde verkoopspraatjes.

    mvg, Ron
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31401
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    rika topo of edilkamin funny Empty Re: rika topo of edilkamin funny

    Bericht van erwin za 29 okt 2011 - 21:37

    dxnature schreef:
    Rika werkt wel met ventilators! Geen enkele pelletkachel kan werken zonder ventilators. Er zijn er minstens twee nodig om te kunnen werken en dat zijn de aanjager voor de verbranding en de ventilator voor het verwijderen van de verbrande gassen. Rika heeft enkel geen bijkomende ventilator voor de warmte verspreiding.

    Ron er is maar 1 ventilator die voor de verbranding zorgt, deze staat op de kacheluitgang en zorgt voor de aanvoer van de verbrandingslucht EN de afvoer van de rookgassen


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    avatar
    bart b
    verkoper


    Man Aantal berichten : 223
    Leeftijd : 45
    Registration date : 06-02-09

    rika topo of edilkamin funny Empty Re: rika topo of edilkamin funny

    Bericht van bart b zo 30 okt 2011 - 1:47

    Hey

    Zou gaan voor de edilkamin funny

    Goede warme kachel mits juiste afstelling.En deze kan men zeerstil krijgen.

    Rika topo mooie kachel. Ma warm tja das ieder zijn gedacht
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    rika topo of edilkamin funny Empty Re: rika topo of edilkamin funny

    Bericht van ss zo 30 okt 2011 - 13:28

    dxnature schreef:
    jkisa schreef:
    Bij Rika zouden we de Pico overwegen, en bij Edilkamin de Funny.
    We zien echter het bos niet meer door de bomen, Rika zou stiller zijn ?
    omdat die zonder ventilators werken ?
    Vraag is dan wel of de warmte genoeg circuleert om de gehele ruimte te verwarmen.

    Zelfde hier, ook op zoek en ook dat verhaal van de bomen en het bos ondanks de vele info op dit forum.

    Rika werkt wel met ventilators! Geen enkele pelletkachel kan werken zonder ventilators. Er zijn er minstens twee nodig om te kunnen werken en dat zijn de aanjager voor de verbranding en de ventilator voor het verwijderen van de verbrande gassen. Rika heeft enkel geen bijkomende ventilator voor de warmte verspreiding. Deze laatste is wel degene die je het makkelijkst zal horen en daarom het verschil in geluidsproductie. Rika is wel een van de duurste merken en net daarom valt het mij moeilijk om voor dit merk te kiezen daar de kachel hier maar als bijverwarming moet dienen het heel lang zal duren om de investering in winst om te kunnen zetten. Goed rekenen is hier de boodschap en opletten voor gladde verkoopspraatjes.

    mvg, Ron

    Ron, toch een beetje opletten voor je onwaarheden op het forum zet he!!!! Je ventilatorverhaal klopt niet. Rika, Saey Neema (uit productie) e.a. gaan voor 1 ventilator zonder ruimteventilator, zoals Erwin je al corrigeerde!. Ik begrijp je ook niet goed, in een ander topic laat je duidelijk weten dat je op de hoogte bent van het Rika- verhaal???
    Hierbij wil ik ook hkybmw tegenspreken, verkoopspraatjes horen op dit topic niet thuis, geef je aankoopadvies in de verkopersafdeling a.u.b.!
    Je kunt hier overal op het forum lezen dat Rika topkachels bouwt en de Topo is daar een uitstekend voorbeeld van... TEVREDEN gebruikers genoeg hier! Je schrijft alsof deze kachel geen warmte geeft!!! Het tegendeel is waar, Mooi, prachtige constructie, uitstekende warmteafgifte... Kortom een uitstekende en prachtige kachel, één nadeel misschien; niet goedkoop!
    Groeten,
    ss duivel


    Laatst aangepast door ss op zo 30 okt 2011 - 13:41; in totaal 1 keer bewerkt
    dxnature
    dxnature
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 305
    Registration date : 25-10-11

    rika topo of edilkamin funny Empty Re: rika topo of edilkamin funny

    Bericht van dxnature zo 30 okt 2011 - 13:40

    [/quote]

    Ron er is maar 1 ventilator die voor de verbranding zorgt, deze staat op de kacheluitgang en zorgt voor de aanvoer van de verbrandingslucht EN de afvoer van de rookgassen [/quote]

    Erwin, u hebt volkomen gelijk! Heb even de manual er bij gehaald en kan uw opmerking bevestigen. Mijn excuses voor de desinformatie.

    mvg, Ron
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    rika topo of edilkamin funny Empty Re: rika topo of edilkamin funny

    Bericht van ss zo 30 okt 2011 - 13:42

    Juist, dank voor de correctie Ron.
    Vriendelijke groeten,
    ss
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    rika topo of edilkamin funny Empty Re: rika topo of edilkamin funny

    Bericht van steven zo 30 okt 2011 - 14:07

    nu weer vriendjes ? Laughing


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    rika topo of edilkamin funny Empty Re: rika topo of edilkamin funny

    Bericht van ss zo 30 okt 2011 - 23:55

    Kreeg net op mijn donder van Steven, maar ik ben vriendelijker dan mijn taaltje soms doet vermoeden hoor... Maar als mijn tussenkomsten kwetsend, of te recht voor de raap zijn, dan wil ik me daarvoor bij deze verontschuldigen.
    VRIENDELIJKE groeten,
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    rika topo of edilkamin funny Empty Re: rika topo of edilkamin funny

    Bericht van Gast ma 31 okt 2011 - 15:46

    Beste,
    Nog niet veel ervaring, want een Rika Topo pas onlangs geplaatst. We kunnen die gebruiken als bijverwarming, want ook cv op pellets, maar momenteel werkt hij als hoofdverwarming. We verwarmen er twee heel grote ruimtes mee en hij brandt bijna altijd op de laagste stand. Toch aangenaam warm. De kachel maakt enkel wat 'lawaai' als hij opstart of als je hem uitzet, maar voor het overige is hij zeer 'stil'.
    Voor we beslisten hebben we trouwens veel andere merken in werking gezien en geen enkele kon tippen aan deze Rika als het over geruisloosheid gaat.
    Natuurlijk bepaalt ook de mate waarin je woning/ruimtes geïsoleerd zijn, van het vermogen van je kachel, of de deuren veel open en dicht gaan, budget, installateur ... welke kachel je kiest.
    Mvg
    ZaurusUser
    ZaurusUser
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 141
    Leeftijd : 56
    Registration date : 28-12-09

    rika topo of edilkamin funny Empty Re: rika topo of edilkamin funny

    Bericht van ZaurusUser ma 31 okt 2011 - 17:13

    hkybmw schreef:Hey

    Zou gaan voor de edilkamin funny

    Goede warme kachel mits juiste afstelling.En deze kan men zeerstil krijgen.

    Rika topo mooie kachel. Ma warm tja das ieder zijn gedacht

    Ik had eerst een andere pelletkachel, met ventilator om de warme lucht te verspreiden en nu een Topo zonder ventilator om de warme lucht te verspreiden. Allebei hetzelfde vermogen, met allebei een winter gestookt en ik kan hierbij bevestigen dat een topo zeker niet moet onderdoen voor een kachel met ventilator. Hij geeft zeker voldoende warmte en ik vind het persoonlijk aangenamer om warmte-straling te voelen in plaats van een warme-lucht-verplaatsing.

    Greetz,
    Werner.


    _________________
    Rika Topo
    Anonymous
    Gast
    Gast


    rika topo of edilkamin funny Empty Re: rika topo of edilkamin funny

    Bericht van Gast vr 4 nov 2011 - 21:01

    Het zal Rika worden, ofwel de pico ofwel de como.
    De pico vinden we iets mooier, dus tzal wss die worden Smile
    allen bedankt voor de reacties hier

    Gesponsorde inhoud


    rika topo of edilkamin funny Empty Re: rika topo of edilkamin funny

    Bericht van Gesponsorde inhoud

      Soortgelijke onderwerpen

      -

      Het is nu do 28 maa 2024 - 12:37