Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 17 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 16 gasten

korando


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 am.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    serieuze problemen om kali-kachel aan te kunnen houden....wie weet raad?

    Anonymous
    Gast
    Gast


    serieuze problemen om kali-kachel aan te kunnen houden....wie weet raad? Empty serieuze problemen om kali-kachel aan te kunnen houden....wie weet raad?

    Bericht van Gast ma nov 21, 2011 6:56 am

    Bericht nummer 3 Re: mijn saey kali krijg ik niet ingesteld op tijd om aan te springen en automatisch terug uit te gaan
    van guy buekers Vandaag om 18:47
    Hallo lezers van dit bericht,
    December 2007 kochten wij een kali-kachel 8kw en hadden er meteen problemen mee dat het brandpotje overvol kwam na cleanbeurt en de voorraadbak zat ook nog vol met pellets en toch kwam er op ons display NO PELLETS.
    De verkoper wist geen raad en liet de invoerder de firma saey in februari naar onze kachel kijken. De technieker verving de display en twee jaar werkte onze kachel supergoed dag en nacht zonder problemen. Elk jaar werd er na het stookseizoen een groot reinigingsritueel uitgevoerd volgens de beschrijving van de fabrikant en dit jaar dus ook, maar vanaf eind september valt onze kachel gemiddeld 3 tot 4 keer uit. Saey komt uiteraard en probeerd dit op te lossen, doch heb nog steeds geen resultaat. de parameters zijn al veranderd, ze zeggen dat de schouw te zeer trekt(?) (is dezelfde als 2 jaar geleden nochtans) pelets zouden niet goed zijn (?) stook nog dat wat over is van vorig seizoen en ook nieuwe geprobeerd... Kocht de afgelopen twee jaar pellets van de groene kachel.
    Wie maakte zoiets gelijkaardig mee? Wie kan me helpen? straks is het winter en dan zitten we in de kou! het kan toch niet zijn dat een kachel van december 2007 nu al kapot is.
    Een verdeler vertelde me wel dat er meerdere problemen zouden zijn met kalikachel is dat zo?
    AUB help me
    Met vriendelijke groeten,

    Guy.
    flair
    flair
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 225
    Registration date : 12-03-11

    serieuze problemen om kali-kachel aan te kunnen houden....wie weet raad? Empty Re: serieuze problemen om kali-kachel aan te kunnen houden....wie weet raad?

    Bericht van flair ma nov 21, 2011 10:35 pm

    guy buekers schreef:
    Bericht nummer 3 Re: mijn saey kali krijg ik niet ingesteld op tijd om aan te springen en automatisch terug uit te gaan
    van guy buekers Vandaag om 18:47
    Hallo lezers van dit bericht,
    December 2007 kochten wij een kali-kachel 8kw en hadden er meteen problemen mee dat het brandpotje overvol kwam na cleanbeurt en de voorraadbak zat ook nog vol met pellets en toch kwam er op ons display NO PELLETS.
    De verkoper wist geen raad en liet de invoerder de firma saey in februari naar onze kachel kijken. De technieker verving de display en twee jaar werkte onze kachel supergoed dag en nacht zonder problemen. Elk jaar werd er na het stookseizoen een groot reinigingsritueel uitgevoerd volgens de beschrijving van de fabrikant en dit jaar dus ook, maar vanaf eind september valt onze kachel gemiddeld 3 tot 4 keer uit. Saey komt uiteraard en probeerd dit op te lossen, doch heb nog steeds geen resultaat. de parameters zijn al veranderd, ze zeggen dat de schouw te zeer trekt(?) (is dezelfde als 2 jaar geleden nochtans) pelets zouden niet goed zijn (?) stook nog dat wat over is van vorig seizoen en ook nieuwe geprobeerd... Kocht de afgelopen twee jaar pellets van de groene kachel.
    Wie maakte zoiets gelijkaardig mee? Wie kan me helpen? straks is het winter en dan zitten we in de kou! het kan toch niet zijn dat een kachel van december 2007 nu al kapot is.
    Een verdeler vertelde me wel dat er meerdere problemen zouden zijn met kalikachel is dat zo?
    AUB help me
    Met vriendelijke groeten,

    Guy.


    bedoel je met cleanbeurt , de automatische ingestelde reiniging van de vuurkorf ?
    Als je kachel telkens na deze cleanbeurt uitvalt dan duurt deze te lang ofwel blaast deze te hard , in beie gevallen heb je dan geen vlam of vuur meer in de korf waardoor er pellets opgesmeten worden die niet meer in brand geraken . Gevolg korfje loopt vol en alarm no pellets of no fire.
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    serieuze problemen om kali-kachel aan te kunnen houden....wie weet raad? Empty Re: serieuze problemen om kali-kachel aan te kunnen houden....wie weet raad?

    Bericht van ss ma nov 21, 2011 11:07 pm

    Lijkt op uitvallen van de rookgassensor, ik had dit probleem een jaar geleden op mijn Neema!
    Groeten,
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    serieuze problemen om kali-kachel aan te kunnen houden....wie weet raad? Empty Re: serieuze problemen om kali-kachel aan te kunnen houden....wie weet raad?

    Bericht van Gast ma nov 21, 2011 11:23 pm

    reactie in bericht nr 2 is dus nagel op de kop.
    guy.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    serieuze problemen om kali-kachel aan te kunnen houden....wie weet raad? Empty Re: serieuze problemen om kali-kachel aan te kunnen houden....wie weet raad?

    Bericht van Gast ma nov 21, 2011 11:23 pm

    ss schreef:Lijkt op uitvallen van de rookgassensor, ik had dit probleem een jaar geleden op mijn Neema!
    Groeten,
    ss
    en wat hebben ze toe ondernomen?
    guy.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    serieuze problemen om kali-kachel aan te kunnen houden....wie weet raad? Empty Re: serieuze problemen om kali-kachel aan te kunnen houden....wie weet raad?

    Bericht van Gast ma nov 21, 2011 11:25 pm

    flair schreef:
    guy buekers schreef:
    Bericht nummer 3 Re: mijn saey kali krijg ik niet ingesteld op tijd om aan te springen en automatisch terug uit te gaan
    van guy buekers Vandaag om 18:47
    Hallo lezers van dit bericht,
    December 2007 kochten wij een kali-kachel 8kw en hadden er meteen problemen mee dat het brandpotje overvol kwam na cleanbeurt en de voorraadbak zat ook nog vol met pellets en toch kwam er op ons display NO PELLETS.
    De verkoper wist geen raad en liet de invoerder de firma saey in februari naar onze kachel kijken. De technieker verving de display en twee jaar werkte onze kachel supergoed dag en nacht zonder problemen. Elk jaar werd er na het stookseizoen een groot reinigingsritueel uitgevoerd volgens de beschrijving van de fabrikant en dit jaar dus ook, maar vanaf eind september valt onze kachel gemiddeld 3 tot 4 keer uit. Saey komt uiteraard en probeerd dit op te lossen, doch heb nog steeds geen resultaat. de parameters zijn al veranderd, ze zeggen dat de schouw te zeer trekt(?) (is dezelfde als 2 jaar geleden nochtans) pelets zouden niet goed zijn (?) stook nog dat wat over is van vorig seizoen en ook nieuwe geprobeerd... Kocht de afgelopen twee jaar pellets van de groene kachel.
    Wie maakte zoiets gelijkaardig mee? Wie kan me helpen? straks is het winter en dan zitten we in de kou! het kan toch niet zijn dat een kachel van december 2007 nu al kapot is.
    Een verdeler vertelde me wel dat er meerdere problemen zouden zijn met kalikachel is dat zo?
    AUB help me
    Met vriendelijke groeten,

    Guy.


    bedoel je met cleanbeurt , de automatische ingestelde reiniging van de vuurkorf ?
    Als je kachel telkens na deze cleanbeurt uitvalt dan duurt deze te lang ofwel blaast deze te hard , in beie gevallen heb je dan geen vlam of vuur meer in de korf waardoor er pellets opgesmeten worden die niet meer in brand geraken . Gevolg korfje loopt vol en alarm no pellets of no fire.

    Juist dat is het! en parameters instelle is ook al gebeurd, doch steeds zonder resultaat
    Guy.
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    serieuze problemen om kali-kachel aan te kunnen houden....wie weet raad? Empty Re: serieuze problemen om kali-kachel aan te kunnen houden....wie weet raad?

    Bericht van ss ma nov 21, 2011 11:26 pm

    Mijn installateur had de sensor op stock, ik had de kachel volledig nagezien en hem op de hoogte gebracht, hij is de sensor zelf (Gratis) komen vervangen.
    Groeten,
    ss
    flair
    flair
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 225
    Registration date : 12-03-11

    serieuze problemen om kali-kachel aan te kunnen houden....wie weet raad? Empty Re: serieuze problemen om kali-kachel aan te kunnen houden....wie weet raad?

    Bericht van flair di nov 22, 2011 5:32 am

    guy buekers schreef:
    flair schreef:


    bedoel je met cleanbeurt , de automatische ingestelde reiniging van de vuurkorf ?
    Als je kachel telkens na deze cleanbeurt uitvalt dan duurt deze te lang ofwel blaast deze te hard , in beie gevallen heb je dan geen vlam of vuur meer in de korf waardoor er pellets opgesmeten worden die niet meer in brand geraken . Gevolg korfje loopt vol en alarm no pellets of no fire.

    Juist dat is het! en parameters instelle is ook al gebeurd, doch steeds zonder resultaat
    Guy.


    kan je zelf zien op hoeveel die tijd staat ? en kan je die zelf wijzigen ?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    serieuze problemen om kali-kachel aan te kunnen houden....wie weet raad? Empty Re: serieuze problemen om kali-kachel aan te kunnen houden....wie weet raad?

    Bericht van Gast di nov 22, 2011 7:11 am

    Beste,

    Ik heb ook 2 kali's staan en mijn ervaring is dat je regelmatig moet zoeken naar de juiste parameters bij verandering van pellets (zelfs binnen hetzelfde merk!). De kali is een erg gevoelige kachel, té gevoelig. Er bestaat daar een oplossing voor : de gevoeligheid van de thermosensor sterk verlagen.
    Verder ga je moeten spelen met de snelheid van de rookgasventilator en de snelheid van de worm.
    Ik heb hetzelfde probleem als jij gehad toen ik begin dit seizoen overschakelde van makro naar agricon en heb dan ook mijn parameters weer aangepast. Vorig jaar had ik een tijdje hogramix (lijkt wel op de pellets die jij brandt en toen moest ik weer aanpassen).
    De neema heeft helemaal dat grillig gedrag niet.
    Als je mij je mailadres doorgeeft kan ik je gerust de parameters bezorgen en de instellingen van mijn kachel.

    groetjes !
    Anonymous
    Gast
    Gast


    serieuze problemen om kali-kachel aan te kunnen houden....wie weet raad? Empty Re: serieuze problemen om kali-kachel aan te kunnen houden....wie weet raad?

    Bericht van Gast di nov 22, 2011 9:00 pm

    windaddict schreef:Beste,

    Ik heb ook 2 kali's staan en mijn ervaring is dat je regelmatig moet zoeken naar de juiste parameters bij verandering van pellets (zelfs binnen hetzelfde merk!). De kali is een erg gevoelige kachel, té gevoelig. Er bestaat daar een oplossing voor : de gevoeligheid van de thermosensor sterk verlagen.
    Verder ga je moeten spelen met de snelheid van de rookgasventilator en de snelheid van de worm.
    Ik heb hetzelfde probleem als jij gehad toen ik begin dit seizoen overschakelde van makro naar agricon en heb dan ook mijn parameters weer aangepast. Vorig jaar had ik een tijdje hogramix (lijkt wel op de pellets die jij brandt en toen moest ik weer aanpassen).
    De neema heeft helemaal dat grillig gedrag niet.
    Als je mij je mailadres doorgeeft kan ik je gerust de parameters bezorgen en de instellingen van mijn kachel.

    groetjes !

    Stuur ze maar gewoon door via deze forum en probeer alles uit!
    in elk geval bedank.
    Guy.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    serieuze problemen om kali-kachel aan te kunnen houden....wie weet raad? Empty Re: serieuze problemen om kali-kachel aan te kunnen houden....wie weet raad?

    Bericht van Gast do nov 24, 2011 7:54 am

    Hallo,

    Hierbij de parameters van de Saey kali :

    Wat je op de display ziet tik ik in vette letters, daarnaast de verklaring en wat je stap voor stap moet doen

    HEAT OFF druk + en menu samen in gedurende 10 sec
    SERVICE druk I/0
    TEST druk menu
    PARAMETERS druk I/0
    AUGER (met de + en - toets kan u de snelheid van de worm verhogen of verlagen, fabrieksinstelling is 0) druk menu
    FLAME (met de + en - toets kan je de gevoeligheid van de temperatuursonde verhogen of verlagen, bij problemen serieuq verlagen !) druk menu
    FAN (met de + en - toets kan u de snelheid van de ventilator verhogen of verlagen, verhogen bij harde pellets !) druk menu
    RESET-1:0- druk I/0 toets als u terug wil keren naar de fabrieksinstellingen, druk de menu toets als u uw wijzigingen wenst te bevestigen

    Druk op de menu toets tot u opnieuw service op de display ziet verschijnen. druk gedurende ten minste 5 sec op de menu toets om terug te keren naar het gebruikersmenu.
    PS Het lukt ook om de serie af te lopen tot na fan en te bevestigen door even de stekker uit het stopkontakt te halen en kort daarna weer in te steken.

    Hierbij de parameters waar mijn kali nu op werkt met Agricon-pellets :

    Auger -9 (pellets vallen minder snel in de korf, minder problemen met ophoping)
    flame -20 (véél minder gevoelig aan temperatuurschommelingen in de brandkamer)
    fan 10 (blaast iets sneller, beter voor hardere pellets)

    Veel succes en als er iets is mag je mij altijd mailen.

    Wat ik je ook nog wil zeggen is dat je véél meer onderhoud aan je kachel moet geven. Ik doe dit wekelijks, volledig.
    Je zal veel miserie vermijden.

    Groetjes ! Wink
    Anonymous
    Gast
    Gast


    serieuze problemen om kali-kachel aan te kunnen houden....wie weet raad? Empty Re: serieuze problemen om kali-kachel aan te kunnen houden....wie weet raad?

    Bericht van Gast vr nov 25, 2011 12:21 am

    windaddict schreef:Hallo,

    Hierbij de parameters van de Saey kali :

    Wat je op de display ziet tik ik in vette letters, daarnaast de verklaring en wat je stap voor stap moet doen

    HEAT OFF druk + en menu samen in gedurende 10 sec
    SERVICE druk I/0
    TEST druk menu
    PARAMETERS druk I/0
    AUGER (met de + en - toets kan u de snelheid van de worm verhogen of verlagen, fabrieksinstelling is 0) druk menu
    FLAME (met de + en - toets kan je de gevoeligheid van de temperatuursonde verhogen of verlagen, bij problemen serieuq verlagen !) druk menu
    FAN (met de + en - toets kan u de snelheid van de ventilator verhogen of verlagen, verhogen bij harde pellets !) druk menu
    RESET-1:0- druk I/0 toets als u terug wil keren naar de fabrieksinstellingen, druk de menu toets als u uw wijzigingen wenst te bevestigen

    Druk op de menu toets tot u opnieuw service op de display ziet verschijnen. druk gedurende ten minste 5 sec op de menu toets om terug te keren naar het gebruikersmenu.
    PS Het lukt ook om de serie af te lopen tot na fan en te bevestigen door even de stekker uit het stopkontakt te halen en kort daarna weer in te steken.

    Hierbij de parameters waar mijn kali nu op werkt met Agricon-pellets :

    Auger -9 (pellets vallen minder snel in de korf, minder problemen met ophoping)
    flame -20 (véél minder gevoelig aan temperatuurschommelingen in de brandkamer)
    fan 10 (blaast iets sneller, beter voor hardere pellets)

    Veel succes en als er iets is mag je mij altijd mailen.

    Wat ik je ook nog wil zeggen is dat je véél meer onderhoud aan je kachel moet geven. Ik doe dit wekelijks, volledig.
    Je zal veel miserie vermijden.

    Groetjes ! Wink

    merci ik ga dit zeker uitproberen en laat u een reactie. Smile
    Guy.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    serieuze problemen om kali-kachel aan te kunnen houden....wie weet raad? Empty Re: serieuze problemen om kali-kachel aan te kunnen houden....wie weet raad?

    Bericht van Gast do dec 15, 2011 12:38 am

    Collega pelletstokers

    Ik brand met een rika visio. dit zou dezelfde zijn als een saey kali.

    Ik heb ook een dergelijk probleem.
    Wanneer ik mijn pelletkachel laat branden op 30 is er geen probleem. Zet ik hem hoger schakelt hij in veiligheid Sad . hoe Hoger hij staat, hoe sneller hij in veiligheid schakelt.
    Heb ook de indruk dat de ventilator sneller draait dan vroeger (maakt iets meer lawaai)
    Onderhoud gebeurt regelmatig. Kuis alles goed uit, rookkanalen, ventilator, ...


    heb ik ook te maken met een defecte sensor of zijn het parameters?

    Kachel is 2 jaar oud, 2 jaar zonder probleem gebrand. Pellets zijn badgers (zeeer tevreden van)

    groetjes

    Ewoud
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    serieuze problemen om kali-kachel aan te kunnen houden....wie weet raad? Empty Re: serieuze problemen om kali-kachel aan te kunnen houden....wie weet raad?

    Bericht van ss do dec 15, 2011 1:14 am

    Ewoud, jouw probleem lijkt op het mijne, lees miin topic eens na:
    https://pellets.forummotion.com/t3376-saey-neema-error
    De Saey Neema is identiek aan de Rika RIO.
    Trouwens, Welkom op pelletforum
    Groeten,
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    serieuze problemen om kali-kachel aan te kunnen houden....wie weet raad? Empty Re: serieuze problemen om kali-kachel aan te kunnen houden....wie weet raad?

    Bericht van Gast do dec 15, 2011 2:20 am

    Tja, nadat ze allerhande testen deden, mijn kachel meenamen in hun atelier, zijn ze er achter gekomen dat de software (die afgesteld stond op de eerste uitgave) aangepast moest worden zodanig dat hardere pellets toch brandbaar zijn in mijn kachel.
    Probleem opgelost, na twee en halve maand ellende.
    Saey, hoe dan ook deed hun best maar de laatse technieker "Sil" hadden ze beter eerst gestuurd, zo had het hun geld gespaard en mij een hoop ellende.
    greetz,
    guy.
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    serieuze problemen om kali-kachel aan te kunnen houden....wie weet raad? Empty Re: serieuze problemen om kali-kachel aan te kunnen houden....wie weet raad?

    Bericht van Philip do dec 15, 2011 3:00 am

    probleem opgelost dus


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  

    Gesponsorde inhoud


    serieuze problemen om kali-kachel aan te kunnen houden....wie weet raad? Empty Re: serieuze problemen om kali-kachel aan te kunnen houden....wie weet raad?

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 19, 2024 6:47 am