Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

GROEPSAANKOPEN 2013: klik hier

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Gebodenâ€

Het pelletforum gebruiken:

Wie zijn er online?

Er zijn in totaal 8 gebruikers online :: 1 Geregisteerd, 2 verborgen en 5 gasten

ericgtc

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21 2011, 20:52.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers

iemand problemen met pellets van de groene kachel levering 2011?

Deel

Gast
    Gast

iemand problemen met pellets van de groene kachel levering 2011?

Bericht van Gast op ma nov 21 2011, 19:06

Hallo lezers van dit bericht,

Dit is het tweede jaar dat we pellets kopen bij de groene kachel te Heusden Zolder en had verleden jaar geen enkele opmerking, dit jaar echter valt onze kachel op geregeld tijdstip uit en volgens de verkoper groothandel van de kachel zou het eventueel aan de pellets liggen? ze zijn te bruin en dit wil zeggen dat er teveel schors in verwerkt is en eventueel ook samengeperst met lijm. Zijn er mensen die ook dit probleem kennen met pellets van onze leverancier levering 2011 en zo ja wat was jullie oplossing?

Greetz,
    guy.

erwin
    Admin

Man Aantal berichten: 6344
    Leeftijd: 50
    Registration date: 15-02-10

Re: iemand problemen met pellets van de groene kachel levering 2011?

Bericht van erwin op ma nov 21 2011, 21:18

guy buekers schreef:Hallo lezers van dit bericht,

Dit is het tweede jaar dat we pellets kopen bij de groene kachel te Heusden Zolder en had verleden jaar geen enkele opmerking, dit jaar echter valt onze kachel op geregeld tijdstip uit en volgens de verkoper groothandel van de kachel zou het eventueel aan de pellets liggen? ze zijn te bruin en dit wil zeggen dat er teveel schors in verwerkt is en eventueel ook samengeperst met lijm. Zijn er mensen die ook dit probleem kennen met pellets van onze leverancier levering 2011 en zo ja wat was jullie oplossing?

Greetz,
    guy.

das wel een verkoper die snel de verantwoordelijkheid van zich afschuift...
    de kleur hangt van de houtsoort af en heeft niets te maken met schors of lijm,
    schors geeft gewoon veel koekvorming.
    trouwens de green energy pellets hebben nu een dinplus attest

Gast
    Gast

Bericht van Gast op ma nov 21 2011, 21:34

lijm zal wel niet de oorzaak zijn. Kan me niet voorstellen dat iemand dit nu nog per opzet doet.

Maar het kan wel de samenstelling van de pellets zijn. Die zijn namelijk nooit dezelfde in eerder kleiner producerende productie-eenheden.

Indertijd kocht ik vaak aan Vepa die hun grondstof aankochten bij Bardoel. Echter was dat afval van zagerijen (zoals dat moet om pellets groen te houden) maar nooit dezelfde kwaliteit. Daardoor heb je vaak wisselende kwaliteit. En DAN kan er misschien inderdaad wel wat lijm of verf nog inzitten van bewerkt hout (geschilderd, gelijmd)

flair
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje

Man Aantal berichten: 252
    Registration date: 12-03-11

Bericht van flair op di nov 22 2011, 10:29

Greetz,
    guy.

Je kachel kan ook uitvallen omdat er ergens een verstopping zit, slecht onderhoud,........

Namor
    Pellet
    Pellet

Man Aantal berichten: 72
    Registration date: 19-11-11

Bericht van Namor op di nov 22 2011, 10:30

kan je niet eens wat zakken van een ander merk proberen
    kijken hoe de kachel dan reageert???

Ikzelf
    Pellet
    Pellet

Man Aantal berichten: 185
    Leeftijd: 29
    Registration date: 11-09-11

Bericht van Ikzelf op di nov 22 2011, 10:42

ik stook dit jaar het eerst met een pelletkachel en heb direct een hele voorraad in gedaan van de groene kachel.

ook ik heb problemen, allez problemen...

Mijn kachel valt niet uit, maar heb wel ferm koekvorming..

Elke avond kachel uitzetten en koek verwijderen, anders gaat de kachel wel uitvallen op den duur...

Ik kan de extractie hoger zetten etc, maar toch...

Het is dus niet zo dat je de enige bent Guy... Ook ik ben er mee aant sukkelen..

Volgend jaar toch nog maar eens nadenken voor ik direct een voorraad insla...

aetd
    Pellet
    Pellet

Man Aantal berichten: 121
    Registration date: 13-02-11

Bericht van aetd op di nov 22 2011, 18:50

Ikzelf schreef:ik stook dit jaar het eerst met een pelletkachel en heb direct een hele voorraad in gedaan van de groene kachel.

Elke avond kachel uitzetten en koek verwijderen, anders gaat de kachel wel uitvallen op den duur...

Het is dus niet zo dat je de enige bent Guy... Ook ik ben er mee aant sukkelen..

@ikzelf
    En met andere pellets heb je geen koekvorming?

Brandstof: GBS Elite

Voor de Sint: Ecoworxx PM

Ikzelf
    Pellet
    Pellet

Man Aantal berichten: 185
    Registration date: 11-09-11

Bericht van Ikzelf op di nov 22 2011, 19:07

ga ik binnenkort testen...

erwin
    Admin

Man Aantal berichten: 6344
    Leeftijd: 50
    Registration date: 15-02-10

Bericht van erwin op di nov 22 2011, 21:15

ikzelf, de extractie iets hoger zetten, die pellets zijn hardhout en hard geperst

Gast
    Gast

Bericht van Gast op wo nov 23 2011, 09:05

erwin123 schreef:

Greetz,
    guy.

das wel een verkoper die snel de verantwoordelijkheid van zich afschuift...
    de kleur hangt van de houtsoort af en heeft niets te maken met schors of lijm,
    schors geeft gewoon veel koekvorming.
    trouwens de green energy pellets hebben nu een dinplus attest

Ik belde hem en idd er zijn geen problemen met zijn pellets....daar sta je dan!
    Is het waar of niet dat het aan de pellets ligt, ik weet het niet. in elk geval heb ik mijn wintervoorraad hier liggen en kan hem toch niet gaan gebruiken als bodembedekker...
    guy.

Gast
    Gast

Bericht van Gast op wo nov 23 2011, 09:07

flair schreef:

Greetz,
    guy.

Je kachel kan ook uitvallen omdat er ergens een verstopping zit, slecht onderhoud,........

wel als dat het geval was dan is elke persoon die er mee bezig is geweest slecht bezig... de technieker van saey bv is een technieker om u tegen te zeggen, en de mensen van het schoorsteenveegbedrijf deden ook hun uiterste best.
    guy.

Gast
    Gast

Bericht van Gast op wo nov 23 2011, 09:08

Ikzelf schreef:ga ik binnenkort testen...

Hoop dat je meer geluk hebt dan wij.
    guy.

Philip
    Moderator

Man Aantal berichten: 1565
    Leeftijd: 41
    Registration date: 15-03-09

Bericht van Philip op wo nov 23 2011, 09:09

als ze uitvalt is dan het brandkorfje vol of leeg ?
    is het leeg aanvoer pellets vermeerderen
    is het vol aanvoer pellets verlagen of extractie verhogen
    bruine of donkere pellets hebben meer hardhout of zijn van hardhout geperst welke anders branden dan de bleke pellets

je instalateur maakt er zich mijn inziens iets te makkelijk vanaf

badger pellets seizoen 2009/10 3.80/zak geleverd naar eigen ervaring geen super pellets tegenover mandi verschil in verbranding en vuil ruitje nihil
    Premium pellets (Macro) aan 2.96/zak geleverd seizoen 2010/11 voorgaande testen waren voor die prijs heel erg goed (althans voor mijn kachel)

Gast
    Gast

Bericht van Gast op wo nov 23 2011, 09:09

erwin123 schreef:ikzelf, de extractie iets hoger zetten, die pellets zijn hardhout en hard geperst

alles is al uitgetest, en met hetzelfde resultaat.
    guy.

Philip
    Moderator

Man Aantal berichten: 1565
    Leeftijd: 41
    Registration date: 15-03-09

Bericht van Philip op wo nov 23 2011, 09:12

of anders hier ook al gemeld
    koop ff paar zakken van andere merken en koop dan din+ dat houd je installateur tevreden
    als je kachel dit euvel dan nog heeft ben ik eens benieuwd wat hij dan gaan zeggen

let op ik zeg niet dat de pellets de oorzaak niet zouden kunnen zijn he

badger pellets seizoen 2009/10 3.80/zak geleverd naar eigen ervaring geen super pellets tegenover mandi verschil in verbranding en vuil ruitje nihil
    Premium pellets (Macro) aan 2.96/zak geleverd seizoen 2010/11 voorgaande testen waren voor die prijs heel erg goed (althans voor mijn kachel)

Gast
    Gast

Bericht van Gast op wo nov 23 2011, 09:16

Philip schreef:of anders hier ook al gemeld
    koop ff paar zakken van andere merken en koop dan din+ dat houd je installateur tevreden
    als je kachel dit euvel dan nog heeft ben ik eens benieuwd wat hij dan gaan zeggen

let op ik zeg niet dat de pellets de oorzaak niet zouden kunnen zijn he

ga ik eens doen,
    thanks,
    guy.

player
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje

Man Aantal berichten: 396
    Leeftijd: 31
    Registration date: 04-02-09

Bericht van player op wo nov 23 2011, 10:43

Mijn schoonvader heeft ook de green energy pellets (zakken van 25kg) en geen problemen bij hem (Edilkamin Marea)

niki
    Starter
    Starter

Man Aantal berichten: 9
    Registration date: 21-10-11

Bericht van niki op wo nov 23 2011, 11:06

Ik heb in augustus een pallet van green energy gehaald hier geen problemen mee.
    Mijn schoonvader heeft pas een pelletkachel gekocht en heeft hier een aantal zakken van green energy gekregen hier met opdruk din+, hij heeft met deze pellets ook koekvorming.
    Ik heb hiervan ook 1 zak getest en heb bij deze pellets ook koekvorming, dus ik denk dat er toch iets veranderd is aan de samenstelling ten opzichte van een paar maand geleden.

David27
    Pellet
    Pellet

Man Aantal berichten: 70
    Registration date: 10-09-11

Bericht van David27 op wo nov 23 2011, 12:17

Zelf heb ik in september (dit jaar) een pallet laten leveren maar deze branden goed in m'n pelletkachel.
    Mix ze zelfs met Corpellets maar afzonderlijk branden ze even goed.

Grtz
    David

Corpellets Premium+ en Green Energie

Gast
    Gast

Bericht van Gast op do nov 24 2011, 11:42

Ikzelf schreef:ik stook dit jaar het eerst met een pelletkachel en heb direct een hele voorraad in gedaan van de groene kachel.

Ik ga ook volgend seizoen of tenminste volgende bestelling ergens anders plaatsen.

Het is nu do jun 20 2013, 01:06