Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

KLIK hier voor de groepsaankoop Badgerpellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie zijn er online?

Er zijn in totaal 14 gebruikers online :: 3 Geregistreerd, 0 verborgen en 11 gasten

degustibus, kvkkvkkvk, pellbox

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers

Edilkamin Iris Plus temperatuursensor callibratie

Deel

Gast
    Gast

Edilkamin Iris Plus temperatuursensor callibratie

Bericht van Gast op do dec 22, 2011 8:43 pm

Hallo,

Ik ben ondertussen een 2-tal jaar een Edilkamin Iris plus kachel staan. Over het algemeen ben ik vrij tevreden over deze kachel maar ik heb toch nog een probleem.
    De voorbije dagen heb ik wat zoekwerk verricht op het forum maar heb de oplossing niet gevonden of erover gekeken.

Mijn probleem is dat de temperatuursensor van de Iris Plus kachel volgens mij niet correct gecallibreerd is. Stel dat het bijvoorbeeld 18°C in de woonplaats is, dan moet ik de temperatuur van de Kachel al op 24° C instellen om het vermogen te laten verhogen naar P2. Om het hoogste vermogen te halen (P3) moet ik de temperatuur al naar 27 of 28° C draaien.
    Het komt er dus op neer dat als het terug afkoelt dat de kachel dan niet automatisch overschakelt naar een hoger vermogen (zoals in de handleiding staat) tenzij ik de temperatuur instel op 27° C of zo.

Ik heb hier op het forum al een uitleg gevonden waarbij je de omgevingssonde kan instellen via de adj ta setting, maar die vind ik nergens terug in het menu van mijn kachel. Ook het overzicht van de parameters dat ik op dit forum gevonden heb brengt geen oplossing. Daar zie ik dat het de "J" instelling zou zijn maar die ontbreekt eveneens bij mijn kachel. De settings gaan van AJ naar AP.

Heeft er iemand ervaring met het callibreren van de omgevingssensor?
    Ik vermoed dat alle andere parameters goed staan want die zijn ingesteld geweest door de installateur. Hij kon me wel niet vertellen of je die sensor al dan niet kon callibreren.

Bedankt,

Wesley

White Magician
    Pelletje
    Pelletje

Man Aantal berichten: 20
    Leeftijd: 47
    Registration date: 08-12-08

Re: Edilkamin Iris Plus temperatuursensor callibratie

Bericht van White Magician op do dec 22, 2011 10:11 pm

.... ik gebruik die kachel ook op 27°C, ik werk gewoon met die offset...

Erwin

Gast
    Gast

Bericht van Gast op za jan 19, 2013 10:42 am

staat er tussen aj en ap geen stap j?

VDB
    verkoper

Man Aantal berichten: 716
    Leeftijd: 31
    Registration date: 14-06-09

Bericht van VDB op za jan 19, 2013 11:57 am

Beste,

Dat moet U gewoon in de parameters setup gaan om dat aan te passen, dat hoort wel degelijk in Uw toestel te staan. Bent U al in de setup geweest? Dikwijls kan er al een probleem zijn door een koude luchtstroom over de vloer door het feit dat de sensor redelijk kort bij de vloer zit waardoor de kachel juist te hard gaat branden. In Uw geval denk ik dat de kachel te kort bij de muur staat of de schoorsteen te kort bij de temperatuur sensor komt waardoor hij een verkeerde waarde leest.

Het is nu wo okt 01, 2014 2:12 pm