Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 15 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 14 gasten

Luc


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 am.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+13
krusty
niel
nikkel
jo.deceuster
pedro
peter van den Branden
ss
erwin
knoepken
Block
kempenaar
Geert
steven
17 plaatsers

    Ervaringen granilux pellets


    Hans52
    Pellet
    Pellet


    Aantal berichten : 191
    Registration date : 21-11-11

    Ervaringen granilux pellets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen granilux pellets

    Bericht van Hans52 di feb 21, 2012 11:57 am

    Vandaag langs geweest in Makro Eke voor nog een lading Premium woodwpellets aan de 15% korting met M-Card, maar helaas geen enkel zakje meer voorradig. Uitleg was dat de fabriek zonder grondstoffen zat. Ze zitten te wachten op een levering van een andere leverancier en dat zouden volgens de man en het prijsetiket Granilux pellets zijn aan dezelfde prijs als de Premium Woodpellets dus 2.92€ per zak van 15 kg (dat zou toch erg goedkoop zijn voor Granilux pellets). Benieuwd of dit zal kloppen... afwachten tot ze er zijn.

    Vriendelijke groeten

    Hans

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen granilux pellets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen granilux pellets

    Bericht van Gast di feb 21, 2012 10:14 pm

    Laat je even weten of het werkelijk granilux is dat ze verkopen..dan ga ik er ook halen. Voor die prijs is dat een koopje, ze geven toch meer warmte.

    groetjes,
    Hans52
    Hans52
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 191
    Leeftijd : 71
    Registration date : 21-11-11

    Ervaringen granilux pellets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen granilux pellets

    Bericht van Hans52 di feb 21, 2012 10:19 pm

    Zal ik zeker doen Iluna... maar voorlopig nog geen voorraad want heb net gebeld !

    vriendelijke groeten

    Hans


    _________________
    MCZ Mercury 8Kw

    PREMIUM WOODPELLETS (Makro) 2,92 €/zak van 15 Kg
    GRANILUX pellets (Makro) ook aan 2.92 €/zak van 15Kg
    ELITE pellets (Groepsaankoop West Vlaanderen GBS) 3.60 €/zak van 15Kg (Thuis geleverd)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen granilux pellets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen granilux pellets

    Bericht van Gast di feb 21, 2012 10:31 pm

    Dankjewel.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen granilux pellets - Pagina 7 Empty granilux makro

    Bericht van Gast wo feb 22, 2012 10:55 am

    ze zijn aangekomen , ik ben er deze avond om geweest
    ik heb geen ervaring met granilux ,dus heb ik er maar 10 gekocht
    ik zie wel of ze zo goed zijn als er hier vermeld wordt

    ricardo
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen granilux pellets - Pagina 7 Empty nog granilux

    Bericht van Gast wo feb 22, 2012 10:57 am

    maar de prijs is niet 2.92€ maar 3.47€ als je er minstens 10 koopt anders 3.67€

    ricardo
    Hans52
    Hans52
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 191
    Leeftijd : 71
    Registration date : 21-11-11

    Ervaringen granilux pellets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen granilux pellets

    Bericht van Hans52 wo feb 22, 2012 11:18 am

    Hallo Ricardo,

    ik weet niet in welke vestiging je geweest bent maar in Makro Eke waren ze deze voormiddag rond 10u30 nog niet toegekomen. Wat de prijs betreft klopt het wat je zegt... 3,67€ per zak en 3,47€ vanaf 10 zakken maar als je met een M-card gaat betalen dan kan je nog eens 15% korting genieten op die prijzen. Dus komt het dan op 2,95€ vanaf 10 zakken met de M-card korting er af.

    Morgen ga ik bellen of ze in Eke ook al leverbaar zijn, zo ja dan ga ik erook halen.

    Vriendelijke groeten

    Hans


    _________________
    MCZ Mercury 8Kw

    PREMIUM WOODPELLETS (Makro) 2,92 €/zak van 15 Kg
    GRANILUX pellets (Makro) ook aan 2.92 €/zak van 15Kg
    ELITE pellets (Groepsaankoop West Vlaanderen GBS) 3.60 €/zak van 15Kg (Thuis geleverd)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen granilux pellets - Pagina 7 Empty nog granilux

    Bericht van Gast wo feb 22, 2012 11:24 am

    deze avond ben ik er om geweest in eke !!
    er zijn er echter niet te veel dacht ik
    ze zijn toegekomen in de late namiddag
    groetjes

    ricardo
    Hans52
    Hans52
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 191
    Leeftijd : 71
    Registration date : 21-11-11

    Ervaringen granilux pellets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen granilux pellets

    Bericht van Hans52 wo feb 22, 2012 11:29 am

    Bedankt voor de info ricardo !

    vr gr Hans


    _________________
    MCZ Mercury 8Kw

    PREMIUM WOODPELLETS (Makro) 2,92 €/zak van 15 Kg
    GRANILUX pellets (Makro) ook aan 2.92 €/zak van 15Kg
    ELITE pellets (Groepsaankoop West Vlaanderen GBS) 3.60 €/zak van 15Kg (Thuis geleverd)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen granilux pellets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen granilux pellets

    Bericht van Gast wo feb 22, 2012 9:34 pm

    Weet iemand toevallig hoeveel ze thuis geleverd kosten?

    groetjes,
    Hans52
    Hans52
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 191
    Leeftijd : 71
    Registration date : 21-11-11

    Ervaringen granilux pellets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen granilux pellets

    Bericht van Hans52 do feb 23, 2012 1:14 am

    Ziezo... ben nog een lading gaan halen en zoals ik beloofde Iluna het zijn wel degelijk originele Granilux pellets (langwerpige zakken met de originele bedrukking).
    Ik heb de prijs nochtans gezien voor levering thuis maar weet het niet meer. Ik heb er 50 zakjes gekocht voor een prijs van 146,02 € incl BTW dus inderdaad 2,92€ per zak van 15 kg met de hoeveelheidskorting vanaf 10 zakken + de 15% extra korting als je gaat betalen met de M-card. Voor zover ik al prijzen heb gezien van Granilux lijkt me dat een super goedkope prijs voor deze pellets... nu nog afwachten of ze nog beter zijn dan de Premium woodpellets van de Makro.

    PS: de levering die gisteren in de Makro Eke is toegekomen is al voor de helft verkocht... dus zo'n 500 zakken van de 1000.. het zal dus voor de rappe zijn ;-)

    Vriendelijke groeten

    Hans


    _________________
    MCZ Mercury 8Kw

    PREMIUM WOODPELLETS (Makro) 2,92 €/zak van 15 Kg
    GRANILUX pellets (Makro) ook aan 2.92 €/zak van 15Kg
    ELITE pellets (Groepsaankoop West Vlaanderen GBS) 3.60 €/zak van 15Kg (Thuis geleverd)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen granilux pellets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen granilux pellets

    Bericht van Gast do feb 23, 2012 2:06 am

    Hartelijk dank, wat een mooie prijs voor die pellets!
    Jellemina
    Jellemina
    Pellet
    Pellet


    Aantal berichten : 58
    Registration date : 11-11-10

    Ervaringen granilux pellets - Pagina 7 Empty granilux makro

    Bericht van Jellemina do feb 23, 2012 5:00 am

    De granilux pellets zijn te koop bij Makro Sint-Pieters-Leeuw.
    Hans52
    Hans52
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 191
    Leeftijd : 71
    Registration date : 21-11-11

    Ervaringen granilux pellets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen granilux pellets

    Bericht van Hans52 za feb 25, 2012 1:45 am

    Tweede zakje Granilux van de Makro in de kachel gedropt. Ten opzichte van de Premium Woodpellets merk ik toch een aantal verschillen. Om te beginnen heb ik de pellettoevoer toch redelijk wat moeten verminderen en het toerental van de extractiemotor moeten verhogen voor alle powerstanden anders kreeg ik toch wat koekvorming. Dit zou moeten resulteren in een minder verbruik voor dezelfde kamertemperatuur, en dat merk ik ook wel al na het eerste zakje. Nog eventjes afwachten natuurlijk want het zijn nu ook wel heel zachte temperaturen. Wat de asresten betreft is dat duidelijk meer dan de Premium Woodpellets in tegenstelling tot wat op de verpakking staat want dat zou minder moeten zijn, en die heeft ook eerder een grijsbruine kleur ipv donker bruine kleur. Na het bijstellen van de parameters merk ik ook nog minder aanslag op het ruitje. Conclusie... bij een juiste afstelling van de parameters voor beide pelletsoorten komen deze nagenoeg overeen waarbij de Granilux toch op de eerste plaats komt wegens het vermoedelijke minder verbruik, maar of ik er meer dan 4€ zou voor betalen per zak van 15kg dat denk ik niet, zoveel beter zijn ze nu ook weer niet. Ik heb ze nu wel aan dezelfde prijs 2.92€ per zak van 15Kg dus in dat geval is dat wel goed meegenomen. Zullen zien of onze conclusie klopt als we eens een 10 tal zakjes hebben opgestookt.

    Vriendelijke groeten

    Hans


    _________________
    MCZ Mercury 8Kw

    PREMIUM WOODPELLETS (Makro) 2,92 €/zak van 15 Kg
    GRANILUX pellets (Makro) ook aan 2.92 €/zak van 15Kg
    ELITE pellets (Groepsaankoop West Vlaanderen GBS) 3.60 €/zak van 15Kg (Thuis geleverd)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen granilux pellets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen granilux pellets

    Bericht van Gast do maa 29, 2012 7:16 pm

    Gisteren gekocht in macro voor €3.65 per zak.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31402
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ervaringen granilux pellets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen granilux pellets

    Bericht van erwin wo sep 12, 2012 9:54 am

    najaarsaktie bij DB Brandhout Zulte: gratis levering

    http://www.brandhouthandel.be/brandhout/index.php?page=27


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen granilux pellets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen granilux pellets

    Bericht van Gast do okt 11, 2012 7:01 am

    Zijn de granilux pellets beter in vergelijking met de domoflor power+ pellets? Een palet domoflor heb ik gevonden voor 224 euro en voor de granilux kom ik aan 240 euro. Ik kan blijkbaar nog geen code aanvragen voor een forumkorting wat het eigenlijk nog moeilijker maakt. Voor de domoflor moet ik 15 euro rekenen voor de transport. Enkel de kwaliteit kan mijn keuze dus nog beïnvloeden.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31402
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ervaringen granilux pellets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen granilux pellets

    Bericht van erwin do okt 11, 2012 7:49 am

    loetie54 is het mogelijk op de banner bovenaan voor nieuwe leden te klikken, daar alles eens door te lezen en u voor te stellen in de topic van nieuwe leden.

    wat de betere pellets zijn voor uw kachel dat kan je zo niet zeggen, test van elk merk eerst eens een paar zakjes


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 28-10-08

    Ervaringen granilux pellets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen granilux pellets

    Bericht van steven do okt 11, 2012 8:28 am

    forumkorting? dat is er niet meer


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen granilux pellets - Pagina 7 Empty overschakelen??

    Bericht van Gast ma okt 29, 2012 3:50 am

    http://www.brandhouthandel.be/brandhout/index.php?page=27

    Hoi Erwin.

    Jammer van die korting, maar ik zie dat jij ook een EdilKaminn heeft. Tot nu toe altijd met Plospan gewerkt, maar gezien die aktie van "zie thread hierboven" ben ik geneigd om twee paletten te bestellen...

    Overschakelen naar Granilux of beter bij Plospan blijven? Graag jouw deskundig advies...
    niel
    niel
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 59
    Leeftijd : 45
    Registration date : 14-10-09

    Ervaringen granilux pellets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen granilux pellets

    Bericht van niel ma okt 29, 2012 4:29 am

    Ik heb 3 paletten gekocht (september)via de link hierboven en ben er zeer tevreden van.Tot nu toe de beste die ik heb gehad, geven veel warmte, weinig assen en geen koek in het vuurkorfje wat ik met german pellets wel had,misschien wel iets minder warmte dan de germans, maar dat kan ik niet precies meten.Goeie prijs voor kwalitatieve pellets en gratis thuislevering (als de actie nog loopt).Als ik nog plaats over had zou ik nog enkele paletten bestellen.


    _________________
    Thermorossi 3001
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen granilux pellets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen granilux pellets

    Bericht van Gast di okt 30, 2012 4:46 am

    Zojuist 2 paletten besteld: ben eens benieuwd!! Neutral
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen granilux pellets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen granilux pellets

    Bericht van Gast di okt 30, 2012 4:49 am

    Misschien toch eerste eens voorstellen op het forum? Klikken op de bewegende banner met Nieuwe leden enz. midden boven deze pagina en lezen over voorstellen, forumregels....
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen granilux pellets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen granilux pellets

    Bericht van Gast vr jan 18, 2013 12:44 am

    gisteren 5 zakken granilux gekocht om te testen bij aveve alken aan 3,95euro per zak.minder assen,iets wittere assen dan de pirron pellets die ik normaal gebruik voor t ogenblik , iets hoger verbruik van de granilux heb ik de indruk.kw is 4,5
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen granilux pellets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen granilux pellets

    Bericht van Gast vr jan 25, 2013 10:10 am

    ik heb doorschijnende zakken met groene opdruk van bij aveve, staat op : calorische waarde 4,5kw
    colleken
    colleken
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Vrouw Aantal berichten : 233
    Leeftijd : 56
    Registration date : 24-11-12

    Ervaringen granilux pellets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen granilux pellets

    Bericht van colleken vr jan 25, 2013 9:05 pm

    @ gino . Ik ben deze een paar maanden geleden bij aveve gaan kopen en aan je beschrijving te zien zou het om dezelfde pellets gaan maar deze hebben een calorische waarde van 5,4 kw

    Gesponsorde inhoud


    Ervaringen granilux pellets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen granilux pellets

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do maa 28, 2024 3:40 am