Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

KLIK hier voor de groepsaankoop Badgerpellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie zijn er online?

Er zijn in totaal 11 gebruikers online :: 2 Geregistreerd, 0 verborgen en 9 gasten

costerke, Kamiel

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Similar topics

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers

hoe op temperatuur houden 's nachts

Deel

Gast
    Gast

hoe op temperatuur houden 's nachts

Bericht van Gast op wo feb 01, 2012 4:20 pm

Omdat het vannacht zo koud ging worden, dacht ik het gevonden te hebben. Ik zette de kachel op automatisch zodat ze rond de 16°C zou moduleren. Op dat moment was de kachel 22°C toen ik ze op automatisch zette. De functie STAND-BY zette ik op ON. Want ik denk dat dit nodig is om dan 's morgens volgens programma op te starten. Of toch niet? Na een tijdje ging de kachel uit en er stond "stand-by" op de display. Ik zette ook de timer op , zodat de kachel zou opstarten (op vermogen P1-P5).Althans ik hoopte dat dit zou kunnen werken?? Maar niets van mijn goede intenties kwam uit. Vanmorgen was de kachel 13°C en er stond nog steeds "stand-by" op de display. Dus heeft volgens mij het moduleren niet gewerkt. En wat is nu die functie "stand-by", waarvoor dient die nu eigenlijk? Of gebruik ik het verkeerd? En waarom is de kachel vanmorgen niet opgestart op het gekozen tijdstip? Is de reden misschien dat wanneer je voor automatisch (moduleren) kiest , je niet gebruik kan maken van het programeren? Ik weet het echt niet meer. Is er iemand die hier meer over weet?

EDILKAMIN FLEXA
    Girretz en Green Energy

joske+
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje

Man Aantal berichten: 214
    Registration date: 01-12-10

Re: hoe op temperatuur houden 's nachts

Bericht van joske+ op wo feb 01, 2012 5:14 pm

ik laat mijn kachel snachts nu aan met zulke temperaturen -12 , laat ze op eco branden en smorgens is het ong 22 graden , je verbruikt wel wat meer dan maar met zulke temperaturen heb ik het toch leifst warm als ik uit mijn bedje komt, daar heb ik graag een paar zakjes voor over sunny

jl
    Pelletkachel
    Pelletkachel

Man Aantal berichten: 648
    Registration date: 05-08-10

Bericht van jl op wo feb 01, 2012 7:13 pm

hey
    moduleren geeft niets met opstarten te maken ,moduleren is een kachel die meer of minder vermogen geeft naar de gevraagde temp ,bv je vraagd 22 graden de kachel zal moduleren naar die 22 graden

eens deftig je handleiding lezen om de kachel te programeren dit staat er zeker in vermeld

je kan ze ook gewoon laten doorbranden met deze vriestemp

mcz musa
    mvg jl

Gast
    Gast

Bericht van Gast op wo feb 01, 2012 8:02 pm

hsllo,

er zit ook een functie dat je de tempertuur snachts op 15 zet gaat die uit als het al 20gr is

ma nou word het kouder en zakt de de kamertemp omdat de kachel uit is.

ma dan gaat die bij 13gr weer aan automatische en gaat die weer na 15 en als ik beneden kom zet ik um op 20gr

Gast
    Gast

Bericht van Gast op do feb 02, 2012 6:35 pm

Beste Jl ,
    ik wou dat dat zo was. Maar de handleiding van Edilkamin is zeer beperkt en de meeste functies worden gewoon niet vermeld. Ook niet in de andere talen van de handleiding. Dus hier een dikke MIN voor hun (verder ben ik heel tevreden). Het is een beetje behelpen .
    En ik wil gewoon weten waarvoor en hoe die functies gebruikt worden. Tot nu nog zonder resultaat. En ik kan me niet niet inbeelden dat ik de enige ben die dit wil weten.

mvg

steven
    Moderator

Man Aantal berichten: 6473
    Leeftijd: 38
    Registration date: 29-10-08

Bericht van steven op do feb 02, 2012 7:06 pm

de handleiding die ik heb heeft 14 pagina's in het nederlands waar heel wat wordt in uitgelegd.

programmeren, thermostaat, manueel, ... staat er allemaal in

Gast
    Gast

Bericht van Gast op do feb 02, 2012 7:54 pm

Steven,

kan ik die ook krijgen? Of staat ze ergens op dit forum ( ik heb hier enkel de korte versie - die ook bij de kachel zat) gevonden. scratch

Gast
    Gast

Bericht van Gast op do feb 02, 2012 7:59 pm

Sorry Steven,

ik was al blij en iets te voorbarig. Het gaat over de handleiding die ik ook heb. Een groot deel gaat hier over de afstansbediening, maar daar heb ik niks aan. Een uitleg over mijn eerder aangehaalde punten vind je niet in deze handleiding. Bekijk ze maar eens goed. Op het eerste zicht denk je natuurlijk anders.
    Toch bedankt.

Het is nu zo sep 21, 2014 12:05 pm