Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 13 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 13 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+3
ben-revo
john-159
dxnature
7 plaatsers

    UPS voor korte stroomuitval pelletkachel?

    dxnature
    dxnature
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 305
    Registration date : 25-10-11

     UPS voor korte stroomuitval pelletkachel? Empty UPS voor korte stroomuitval pelletkachel?

    Bericht van dxnature zo feb 12, 2012 1:37 pm

    Hallo,

    Heeft er iemand soms een UPS tussen zijn kachel en het lichtnet geplaatst of er ooit al eens over nagedacht?

    Ik zou dit willen doen als ze binnenkort mijn kachel komen plaatsen. Zo kan ik nog tenminste nog een poos warmte krijgen als het stroomnet om een of andere reden uitvalt. Mijn cv ketel zal stilvallen doch de kachel kan zo rustig blijven doorfikken kampvuur

    Nu nog de nodige capaciteit van de UPS berekenen naar aanleiding van het stroomverbruik.

    Sommigen zullen dit als overkill beschouwen, maar meningen verschillen nietwaar.

    Groetjes, Ron
    john-159
    john-159
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 134
    Leeftijd : 59
    Registration date : 07-03-11

     UPS voor korte stroomuitval pelletkachel? Empty Re: UPS voor korte stroomuitval pelletkachel?

    Bericht van john-159 zo feb 12, 2012 10:06 pm

    Ik heb er hier nog eentje staan; 4 maanden gebruikt; kun je overnemen voor een zacht prijsje.
    dxnature
    dxnature
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 305
    Registration date : 25-10-11

     UPS voor korte stroomuitval pelletkachel? Empty Re: UPS voor korte stroomuitval pelletkachel?

    Bericht van dxnature ma feb 13, 2012 10:43 am

    Vind je 89.9 euro voor een ups teveel? Shocked

    APC Back-UPS ES 700VA

    In de computershop om de hoek.

    Met wat soldeerkunde hang je daar toch makkelijk een extra batterij aan om de capaciteit wat te vergroten.

    grtz, Ron
    ben-revo
    ben-revo
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 257
    Leeftijd : 61
    Registration date : 09-12-11

     UPS voor korte stroomuitval pelletkachel? Empty Re: UPS voor korte stroomuitval pelletkachel?

    Bericht van ben-revo ma feb 13, 2012 12:41 pm

    Wat is ups ???


    _________________
    Rika Revo 9kw
    Rika Topo II 10kw
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

     UPS voor korte stroomuitval pelletkachel? Empty Re: UPS voor korte stroomuitval pelletkachel?

    Bericht van ss ma feb 13, 2012 1:06 pm

    Een noodstroomvoorziening (voor computers), met700VA kom je trouwens niet ver, enkel goed voor een paar uurtjes noodstroom om de kachel in beweging te houden, starten met de gloeikaars zal de tijd aanzienlijk bekorten...

    @Ron:
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    De UPS600 uit de link kost € 79 in de winkel.
    Batterijen zijn afzonderlijk verkrijgbaar.
    Groeten,
    ss
    dxnature
    dxnature
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 305
    Registration date : 25-10-11

     UPS voor korte stroomuitval pelletkachel? Empty Re: UPS voor korte stroomuitval pelletkachel?

    Bericht van dxnature ma feb 13, 2012 2:07 pm

    ss

    Ik heb hier nog een lekkere 24 Ah gel batterij staan dromen in een hoekje.

    Bedankt voor de Velleman tip. Ik vergeet daar dikwijls te gaan kijken.
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

     UPS voor korte stroomuitval pelletkachel? Empty Re: UPS voor korte stroomuitval pelletkachel?

    Bericht van ss ma feb 13, 2012 2:45 pm

    Voor diegenen die interresse hebben, de UPS functioneert ook als veiligheid tegen overspanning en pieken... Laat mij er ook aan toevoegen dat een UPS, net zo goed als een pelletkachel, moet aangesloten worden op een stopcontact met aarding!!!
    @Ron; Velleman altijd correcte prijzen en onderdelen redelijk gemakkelijk verkrijgbaar bij hun dealers.
    Groeten,
    ss
    ben-revo
    ben-revo
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 257
    Leeftijd : 61
    Registration date : 09-12-11

     UPS voor korte stroomuitval pelletkachel? Empty Re: UPS voor korte stroomuitval pelletkachel?

    Bericht van ben-revo ma feb 13, 2012 10:46 pm

    Dank je wel , ik heb nog een traktie battery staan van mijn weideklok
    Met een vermogen van 140 ampere , ik kan deze misschien gebruiken


    _________________
    Rika Revo 9kw
    Rika Topo II 10kw
    dxnature
    dxnature
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 305
    Registration date : 25-10-11

     UPS voor korte stroomuitval pelletkachel? Empty Re: UPS voor korte stroomuitval pelletkachel?

    Bericht van dxnature di feb 14, 2012 11:49 am

    ben-revo

    serieuze joekel! Gaat die niet een beetje misstaan in je living bij zo'n mooie kachel. Ik zie ons madam me al achterna lopen met een gietijzeren pan in volle zwaai lol!
    ben-revo
    ben-revo
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 257
    Leeftijd : 61
    Registration date : 09-12-11

     UPS voor korte stroomuitval pelletkachel? Empty Re: UPS voor korte stroomuitval pelletkachel?

    Bericht van ben-revo di feb 14, 2012 12:50 pm

    Hey dxnature
    Ik zal een mooi rietenmandje kopen,dan is mijn madam kontent en de accu uit het zicht lacher


    _________________
    Rika Revo 9kw
    Rika Topo II 10kw
    Uthrex
    Uthrex
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 904
    Leeftijd : 55
    Registration date : 29-10-08

     UPS voor korte stroomuitval pelletkachel? Empty Re: UPS voor korte stroomuitval pelletkachel?

    Bericht van Uthrex di feb 14, 2012 1:04 pm

    Ség, zijn jullie niet een klein beetje aan het overdrijven?
    Hoelang kan je met die ups verder? Te bedenken dat de opstart hier 20 minuten 300w/u vraagt en in gewoon bedrijf ongeveer 60w/u ofzo (en dat is weinig gezien ik geen ruimteventilator heb). Bovendien moet die ups constant aan de pries (wat verbruikt dat eigenlijk?). Als je regelmatig last hebt van electriciteitsstoringen koop je beter een generator en plaats je blauwe sterkkers in huis die aangesloten zijn aan die groep. Als je er slechts héél af en toe last van hebt,koop je best een kleine generator. Dan kan je ook nog tv kijken om te zien of de wereld niet aan het vergaan is (je weet immers nooit). Voor 100 euro meer dan een ups heb je er al eentje in huis.
    Wij hebben de laatste 10j 1 storing gehad. Heeft niet langer geduurd dan een goed half uur.

    Uthrex


    _________________
    Remember time, when moto's were dangerous en sex was safe.
    dxnature
    dxnature
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 305
    Registration date : 25-10-11

     UPS voor korte stroomuitval pelletkachel? Empty Re: UPS voor korte stroomuitval pelletkachel?

    Bericht van dxnature di feb 14, 2012 1:38 pm

    Uthrex

    Ik bedoel hier niet de opstart van de kachel, die vraagt veel stroom. Wel de continuiteit van de werking met een gemiddelde van 100w/u. Gezien de korte stroomonderbrekingen is een generator ietwat overkill vind je niet! En zoals ss schreef is het ook een beveiliging tegen mogelijke overspaningen op het stroomnet. Moet je mijn buren eens vragen die hebben in het recente verleden drie toestellen kapot gehad met overspanningen. Neen ik heb niet regelmatig last van stroomonderbrekingen de laatste 10 jaar doch dat is het verleden wel anders geweest.

    Ik wens je veel geluk met je generator van 190 euro! Niet toevallig ben ik thuis in die dingen en kan je verzekeren dat die Chinese spullen zowiezo geen volledig afgevlakte sinus hebben en hun levensduur heel beperkt is. Je tv er veilig aan hangen is niet echt een optie laat staan alle gevoelige electronica dus ook je pelletkachel. Voor verlichting te laten branden is er niets aan de hand maar geen electronica!

    Gelukkig heb ik een degelijke perfect sinus generator die soms voor de hobby word gebruikt om zenders van stroom te voorzien op een afgelegen plaats en die soms twee dagen aan een stuk moet draaien doch het prijskaartje van dit kleinnood is niet te vergelijken met de door u voorgestelde generator. Ik kan en durf zo'n generator nooit iemand aan raden want vroeg of laat is het boel.

    Enig cynisme als jij tentoon spreid "om te zien of de wereld niet aan het vergaan is" zal ik dan ook herinneren als je generator je tv of kachel in de soep draait.

    Als je de drang voelt om de te adviseren, geef de mensen liefst degelijk advies zodat ze geen miskoop doen.

    dxnature


    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

     UPS voor korte stroomuitval pelletkachel? Empty Re: UPS voor korte stroomuitval pelletkachel?

    Bericht van ss di feb 14, 2012 3:21 pm

    @Ron; ik kan je theorie wel volgen, maar ik verkoop dus UPS e.d. maar zelf heb ik er geen geplaatst, misschien wil dat ook wel iets zeggen, langs de andere kant kun je het dom vinden...
    Ik denk ook niet dat Uthrex wou adviseren, hij wilde enkel aantonen dat hij je idee een beetje overdreven vond...
    @Uthrex; ook over een groepje hebben we het ooit eens gehad hier op het forum, herinner je dat ik toen adviseerde om een groepje aan te schaffen welke optimaal afgevlakt en gestabiliseerd was. Dus dxnature heeft op dat punt wel gelijk, niet doen die goedkope generatoren!!! Electronische toestellen (computers, TV, video- en audioapparatuur,enz...) zijn daar absoluut niet tegen bestand (zelfs je batterij van je motorfiets opladen met een oplader op zon'n generatortje raad ik je af).
    Langs de andere kant geef ik je gelijk wat de UPS op een pelletkachel betreft...
    Groeten,
    ss duivel
    dxnature
    dxnature
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 305
    Registration date : 25-10-11

     UPS voor korte stroomuitval pelletkachel? Empty Re: UPS voor korte stroomuitval pelletkachel?

    Bericht van dxnature di feb 14, 2012 4:13 pm

    ss, bedankt voor de hulp! Surprised

    mvg,
    Ron
    Uthrex
    Uthrex
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 904
    Leeftijd : 55
    Registration date : 29-10-08

     UPS voor korte stroomuitval pelletkachel? Empty Re: UPS voor korte stroomuitval pelletkachel?

    Bericht van Uthrex do feb 16, 2012 9:21 am

    Voor de twijfelaars die toch schrik hebben van stroomuitvallen, maar ondertussen hun rekening wel omhoog willen zien gaan.
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    Is dit wat? Kost nieuw volgens mij véél centen.


    _________________
    Remember time, when moto's were dangerous en sex was safe.
    jo.deceuster
    jo.deceuster
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 43
    Registration date : 15-11-10

     UPS voor korte stroomuitval pelletkachel? Empty UPS voor korte stroomuitval pelletkachel?

    Bericht van jo.deceuster di jan 12, 2016 8:38 pm

    Beste allemaal,

    de stroomtoevoer bij mij thuis is niet altijd even stabiel (ik woon op een woonboot en we delen de kast met enkele schepen) waardoor de stroom soms herhaaldelijk uitvalt na elkaar.  Kan dit kwaad voor mijn pellet kachel (printplaat,...)?  Indien dit het geval is, is er iemand die een UPS heeft geïnstalleerd om dit korte tijd op te vangen?  Bepaalde merken aan te raden?  Alvast bedankt!
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31403
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

     UPS voor korte stroomuitval pelletkachel? Empty Re: UPS voor korte stroomuitval pelletkachel?

    Bericht van erwin di jan 12, 2016 9:19 pm

    bij sommige kachels kan de sturing gaan flippen bij herhaaldelijke onderbrekingen van een paar seconden.
    in de hogere berichten staan volgens mij redelijk wat goede tips voor een ups.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

    Gesponsorde inhoud


     UPS voor korte stroomuitval pelletkachel? Empty Re: UPS voor korte stroomuitval pelletkachel?

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr maa 29, 2024 3:20 am